![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat doet er niet toe. Het gaat om niet-verkozen functies.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval, ze erven die minister functie niet van hun vader.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De skuld van de Vlaamschnationaele media ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Nee, dat beweer ik toch niet?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De serene toespraak voor de franstaligen en de vingerwijzende toespraak voor de Vlamingen... Was getekend Albert II |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u doelt op volgende passage uit de kersttoespraak van 2012: Citaat:
Welk verantwoordelijk staatshoofd zou anders handelen? Deze woorden, ook die over de schuld die op een andere gemeenschap wordt afgewenteld, zijn volstrekt onpartijdig. Ze kunnen betrekking hebben op alle partijen, m.i.v. de PS, de partij van de toenmalige eerste minister.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
2) Het federalisme staat inderdaad in de Grondwet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ja, dus waarom dat deel van de Grondwet verachten, terwijl je die Grondwet zo belangrijk vindt?
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad niet, maar wel van hun partij.
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ben je echt wel appelen met citroenen aan het vergelijken. Ministers krijgen het vertrouwen van het parlement en zijn maar voor korte tijd benoemd. De Koning daarentegen heeft geen democratisch gelegitimeerd mandaat maar oefent zijn functie uit op basis van erfopvolging.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik van BWarrior was, dan zou ik toch zien dat ik de Grondwet iets beter kende.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Meen uit uw woorden op te mogen maken dat u geen last hebt van opgekropte woede en haat tegen Jan en Alleman en alles om u heen?
Mocht dit zo zijn is dit hoogst onacceptabel in onze huidige maatschappij en maakt u tot een verdacht persoon ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar wie verwees de koning toen met het vingertje... Laatst gewijzigd door Svennies : 24 juli 2016 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bruno....
de franstalige versie.... https://www.youtube.com/watch?v=Ltd1gWW5v4Y De Nederlandstalige versie... https://www.youtube.com/watch?v=MbCQgqmoPY4 Let op het vingertje in de Nederlandstalige versie rond 8:50 minuten.... Check de franstalige versie.... Ziet u nog een vingertje ,of was dit alleen maar voor de Vlamingen... ![]() Vergelijk het brengen van de beide toespraken qua lichaamstaal van de koning.... Laatst gewijzigd door Svennies : 24 juli 2016 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop daar eens mee en discuteer eens op een volwassen manier. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat in de advocatuur ook zo?
Of moeten die eerst leren partijkassen stelen? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man, je zevert er een eind op los. Ik krijg hoofdpijn van jouw nonsens en ga er dan ook niet meer antwoorden. Voor mijn part treedt de koning op volgens jouw theorie: dan hebben we binnen de kortste keren een republiek.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oeps! Ik zou dezelfde vraag gesteld hebben. Maar ik ben waarschijnlijk even dom als de vorst dus? Ik haat die slippendragers en mooipraters waarop men niet kan rekenen. Destijds voerde ik een openbaar debat met onze burgemeester en een staatssecretaris in onze stad een paar dagen voor de stembusdag. Er waren na dat debat ook een bende proficiat-wensers. Achteraf bleek wel dat ze geen van allen echter voor mij gekozen hadden. Men kon dit toen gemakkelijk nagaan want men stemde alfabetisch in het stembureau en achteraf kon men ook te weten komen welke stembus naar welk telbureau was vertrokken. Sindsdien haat ik slippendragers. En......men kan ze overal vinden hoor. Ze zijn niet noodzakelijk partij-gebonden. Maar ze zijn er ook mede-oorzaak van dat ik destijds gedacht heb :"Ge kunt allemaal de pot op!" En sinds heb ik rust. Want ik vond het ook nodig van destijds belastingaangiften in te vullen. Gratis uiteraard. En mijn bakken geestrijke drank minderden natuurlijk ook. Want het is steeds een goede Vlaamse gewoonte geweest dat men aan iedere bezoeker vraagt op hij dorst heeft. Had ik één op de tien beloofde voorkeurstemmen gekregen dan deed ik misschien nu nog aan politiek. Gelukkig niet dus. ![]() Want ik drink mijn geestrijk vocht nu zelf op. Weer een goede gewoonte die dus bijna verdwenen is. Het landschap verschraalt hier met de dag. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 25 juli 2016 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |