Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2016, 17:54   #61
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik weet niet wie u tot de top van de N-VA rekent, maar enkele Limburgse parlementairen, hebben toch nog nooit aan de staatsuier gehangen.

Steven Vandeput is een zelfstandig ondernemer (bouwwerken) in Hasselt
Werner Janssen was arbeider in een bouwbedrijf en nadien zelfstandig verkoper van spanplafonds in Beringen
Jos Lantmeeters is zelfstandig advocaat in Genk
Peter Luycks is zelfstandig ondernemer (bouwwerken) in Lommel
Grete Remen is zelfstandig ondernemer (Damhert) in Heusden zolder
Jelle Engelbosch is samen met zijn echtgenote vastgoedmakelaar.
Zuhal Demir is advocate arbeidsrecht in Antwerpen.

Tot daar uw steeds weerkerende zever i.v.m. de N-VA top, dat zij niets kennen van de bedrijfswereld en van de economie.
Hij staat wellicht nog in bewondering voor de ongelooflijk fantastische prestaties die iedereen zo ten goede zijn gekomen van de andere partijen, vroeger, en waarvan we voor nog decennia lang de vruchten kunnen plukken tenzij het NVA roet in het eten komt gooien...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 18:05   #62
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dit is de slechtste regering ooit.Zo diep in mijn zakken gegaan, niet normaal, en dat zonder resultaat. Als ik ooit één van de politici hier voor verantwoordelijk in levende lijve tegenkom sta ik niet voor mezelf in. Ze hebben me minstens een heel jaar inkomen bestolen en dat is dan nog gerekend zonder alle jaren die ik langer ga moeten werken. Serieus, mijn bloed kookt! Klootzakken.
Dat langer werken is de ultieme belastingsverhoging maar de partij slaafjes zien het niet omdat ze het niet willen zien.
Ze zijn ondertussen al genoeg bewerkt door de media dat langer werken echt niet anders kan.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 18:05   #63
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dan doet Nederland het dus slechter dan Vlaanderen.
Dat België/Vlaanderen spelletje speelt men al zo lang.
Vlaanderen zal het wel kunnen, Bruxelles en Wallonië niet. Al decennia niet en voor de komende decennia wellicht ook niet.
Stel je voor dat Vlaanderen zich afsplitst en onafhankelijk kan worden, hoe zou het plaatje er dan uitzien?
O ja: vlug komen aandraven met de staatschuld van België en wat met Bruxelles, om deze wantoestanden voor eeuwig te betonneren...
Oud 24 juli 2016, 18:10   #64
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Feit is dat uw partij niets heeft opgelost. Enkel maar erger gemaakt.

Dat moet u als woordvoerder van de partij toch ook beseffen ?
Stom dat we het land niet volledig onder PS-heerschappij hebben geplaatst!
Is het dat wat je bedoelt?
Oud 24 juli 2016, 18:24   #65
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

.. miljarden gazoenkels .. wat zeg ik .. meerdere miljarden gazoenkels .. afserveren die zwik .. de markies van O op kop ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 18:25   #66
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Speurneus : dank u wel.

Nu maar hopen dat er meer mensen dit gaan begrijpen.
Maar ik denk dat bij de volgende verkiezing de mensen in Vlaanderen het wel begrepen hebben.
Ik weet al op welke partij ik bij de volgende verkiezing ga stemmen.
.. ik weet ook op welke partij jij de bij de volgende verkiezingen stemmen gaat .. maar wat heeft dat met een miljarden schuld aan gazoenkels te maken ?

Oud 24 juli 2016, 18:26   #67
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat langer werken is de ultieme belastingsverhoging maar de partij slaafjes zien het niet omdat ze het niet willen zien.
Ze zijn ondertussen al genoeg bewerkt door de media dat langer werken echt niet anders kan.
Tja, diegenen die werken, kunnen/willen werken langer laten werken om de groeiende hoop niet-werkers aan het nodige te helpen...
Klopt niet? Leg uit hoe het anders kan zonder aan de steeds groeiende populatie iets te doen... en zonder grondige opkuis van alle lieden die hier geen zaken hebben en er enkel zijn als "economische vluchteling" enz
Oud 24 juli 2016, 21:01   #68
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tja, diegenen die werken, kunnen/willen werken langer laten werken om de groeiende hoop niet-werkers aan het nodige te helpen...
Klopt niet? Leg uit hoe het anders kan zonder aan de steeds groeiende populatie iets te doen... en zonder grondige opkuis van alle lieden die hier geen zaken hebben en er enkel zijn als "economische vluchteling" enz
Waarom zou ik langer moeten werken om anderen het ocmw van de wereld te laten spelen ?
Oud 25 juli 2016, 07:10   #69
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En omdat De Keyzer voorstander is van de vrije markteconomie (wat ik persoonlijk evenzeer ben) is al hetgeen hij schrijft bij voorbaat verdacht en zelfs zondig? Noem mij één land waar geen vrije markt maar een door de staat gereglementeerd systeem een groot succes is. Zelfs het door harde communisten geleide China is na het waanzinnig Mao-bewind economisch overgeschakeld naar de vrije markt. Idem voor Vietnam. Venezuela en Cuba zullen onherroepelijk dezelfde weg opgaan. Overigens, hoe "vrij" is de vrije markt eigenlijk? In alle zogenaamd "kapitalistische" landen is de vrije markt toch aan allerlei beperkingen en reglementen onderworpen, zowel om flagrante misbruiken tegen te gaan als om de goede werking ervan te bevorderen.
Hadden de woorden "eenrichting verkeer" in het onderwijs van vorige eeuw dezelfde betekenis als "verdacht" en "zondig" ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 11:42   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben nooit een supporter geweest van deze regering.
Ik ben wel een N-VA aanhanger geweest, voor deze regering.
Maar van de grote verandering merk ik niks. Het is allemaal dezelfde oude wijn, in dezelfde oude zakken.
Belastingen naar omhoog, langer werken, flexibeler werken, ...
Als ik eens veel tijd heb ga ik eens een selectie van U oplijsten in dit verband.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 juli 2016 om 11:47.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 13:30   #71
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De geboortecijfers in Afrika zijn al jaren waanzinnig hoog. Maar of het aan hen ligt dat de grondstoffen gaan uitputten durf ik betwijfelen.
Maar goed als de grondstoffen schaars gaan zijn, dan gaan die prijzen naar omhoog gaan. Er zullen dan minder en minder mensen zijn die toegang hebben tot die grondstoffen en de levensstandaard zal dan wel weer zakken. Dat is ook de werking van de vrije markt.
De geboortecijfers in Europa zijn waanzinnig laag.
In het EU bestuur heeft men zich laten leiden door "Wir schaffen das" om "anderen" met veel kinderen binnen te brengen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 13:32   #72
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben nooit een supporter geweest van deze regering.
Ik ben wel een N-VA aanhanger geweest, voor deze regering.
Maar van de grote verandering merk ik niks. Het is allemaal dezelfde oude wijn, in dezelfde oude zakken.
Belastingen naar omhoog, langer werken, flexibeler werken, ...
NU moeten de regeringen de belastingen stabiliseren.
Dat is het meest dringend.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 17:32   #73
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als ik eens veel tijd heb ga ik eens een selectie van U oplijsten in dit verband.
Dan ga uit uw hangmat moeten komen rikske, en u gaat niet veel vinden.
Vanaf de eerste maatregelen genomen werden is mijn embleemke verdwenen en mijn lidkaart in stukken geknipt. Degenen die aan mijn deur verschenen met mijn nieuwe lidkaart die ik niet gevraagd noch betaald heb, die heb ik mooi wandelen gestuurd. Je had hun smoel moeten zien, hilarisch!

Laatst gewijzigd door stuyckp : 25 juli 2016 om 17:33.
Oud 25 juli 2016, 17:33   #74
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
NU moeten de regeringen de belastingen stabiliseren.
Dat is het meest dringend.
Stabiliseren, mijn botten, naar omlaag met die belasting op arbeid.
Oud 25 juli 2016, 19:17   #75
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

.. vandaag in de krant .. de première marionette klopt zich op de borst in 2019 komen er volgens de nationale bank 140.000 jobs bij .. tarara .. jobs jobs jobs : mijn schoongeschrobd gat .. in 2019 komen er sans-faute meerdere miljarden gazoenkels bij het begrotingstekort .. zeker als regen .. afserveren die zwik .. de markies van o op kop .. allen tesaam : gazoenkels gazoenkels gazoenkels .. miljarden gazoenkels ..

bizak pakt gazoenkels

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 juli 2016 om 19:25.
Oud 25 juli 2016, 19:31   #76
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
VB kan het niet oplossen.
N-VA wil het niet oplossen.

Op wie stemmen we dan volgende keer?
Dat is de verkeerde vraag. De correcte vraag is: stemmen we de volgende keer?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 19:38   #77
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Belgie torste in het eerste kwartaal een schuld van 450 miljard wat 109,2% van het BBP bedraagt of 40.50€ per inwoner.
Het begrotingstekort is opgelopen tot 3,5% daar waar het Europees gemiddelde 1,6% is.

Het terug dringen van de openbare schuld was in het kiesprogramma van de NVA in 2014 één van de stokpaardjes. Alhoewel NVA in de huidige regering de minister bevoegd voor de financien mocht leveren loopt de schuld verder op.
NVA is blijkbaar een populistische partij die je niet op zijn woord moet geloven.
Jouw schuldenberg is maar het tipje van een gigantische ijsberg: de officiële overheidsschuld. Daarnaast zijn er betalingsverplichtingen zonder voorzieningen (unfunded liabilities, toekomstige passiva zonder centjes aan de actiefzijde) en in de bankensector een derivatenzeepbel (veelal op basis van staatsobligaties) ten bedrage van vele, vele malen het wereld-BBP. Derivaten bestaan grotendeels uit schulden.
Oud 25 juli 2016, 19:42   #78
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die partij, gaat die het dan wel oplossen ?
Een Belgische politieke partij die iets van financiën zou begrijpen??? Die zou zeker niet beweren dat ze het binnen haar regeringstermijn en op Belgisch of Vlaams niveau kan oplossen!
Oud 25 juli 2016, 20:20   #79
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een nulletje vergeten, 40.500€ schuld per inwoner maar geen paniek veel EU landen draaien rond de 90 procent.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 20:28   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat is de verkeerde vraag. De correcte vraag is: stemmen we de volgende keer?
Het antwoord is een volmondig ja.

Belgie zou graag hebben dat de nationalistische Vlaming zou thuis blijven, alleen daar al om ga ik stemmen.

De uitslag waar ik naar uitkijk is N-VA 25% en VB 25%.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be