![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet de fout van de vrije markt maar van de demografische expansie. De geboortecijfers in Afrika en Azië zijn waanzinnig hoog in vergelijking met die van Europa en Noord-Amerika. Het is dat wat onze planeet dreigt te gronde te richten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was omdat de Waalse hoogovens deze steenkool konden gebruiken dat ze in Vlaanderen zo lang opengebleven zijn.
Ik denk wel dat wij mogen stellen dat aardgas een groot verschil maakt. Enerzijds komt er geld binnen (België koopt aardgas in Nederland) Anderzijds gaat er minder geld naar buiten. België is een land dat bijna geen natuurlijke grondstoffen heeft dat men intern kan gebruiken en /of dat men kan exporteren. Tot voor enkele jaren was de hoge toegevoegde waarde d.m.v. arbeid (vooral in Vlaanderen) een grote troef. Door de automatisaties, die ook geëxporteerd kunnen worden naar lagelonenlanden, heeft dit totaal geen waarde meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ga je eraan doen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nederland heeft niet/nauwelijks waterkracht bijvoorbeeld en onze energievoorziening draait voor een aanzienlijk deel op steenkool (helaas nog) wat wij dus bijvoorbeeld bij jullie moeten inkopen. Ook hebben wij geen kerncentrales. U snijdt een goed punt aan dat hoogwaardige arbeid zowel bij jullie als bij ons, alsmede onze gezamenlijke strategische ligging, zorgt voor de welvaart. Echter dat dat voordeel weggeautomatiseerd kan worden deel ik niet met u. Het is al eeuwen vooral arbeid met lage toegevoegde waarde die weggeautomatiseerd wordt. Dat was al zo toen we mensen met emmertjes vervingen door windmolens duizend jaar geleden. En toen we trekschuiten vervingen door stoomtreintjes. En stoffenfabricage door stoomweefgetouwen. Heeft dat onze welvaart in de weg gestaan? In het geheel niet! Arbeid veranderd, dat klopt. En we zullen dus mee moeten veranderen.
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed als de grondstoffen schaars gaan zijn, dan gaan die prijzen naar omhoog gaan. Er zullen dan minder en minder mensen zijn die toegang hebben tot die grondstoffen en de levensstandaard zal dan wel weer zakken. Dat is ook de werking van de vrije markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben wel een N-VA aanhanger geweest, voor deze regering. Maar van de grote verandering merk ik niks. Het is allemaal dezelfde oude wijn, in dezelfde oude zakken. Belastingen naar omhoog, langer werken, flexibeler werken, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vergeet niet dat hoe langer hoe meer volkeren (denk dan vooral aan Azie) hoogwaardige arbeid kunnen leveren, zodat we op dat vlak onze monopoliepositie aan het kwijtspelen zijn. Zie hier trouwens weinig echte innovaties. Dat is het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet dat Nederland een stuk van ABNAMRO naar de beurs heeft gebracht, maar dat is niet voldoende volgens mij.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het om draait zijn de euro's die naar het buitenland gaan of die in eigen land blijven. Trouwens, ik zou niet weten welke steenkool jullie bij ons kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() onze grootste centrales draaien op steenkool, en dat wordt uiteraard op de wereldmarkt gekocht, dus ik neem aan ook bij jullie (als jullie dat tenminste verkopen)
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik er aan ga doen? Ik krijg zo de indruk dat u mij enorm veel macht toemeet. Als klein individu daar helemaal niets aan doen. En in feite kunnen de Europese "machthebbers" er ook zeer weinig aan doen. Hoe kunnen wij beletten dat moslims, onder aanmoediging van hun geestelijke leiders, kweken als konijnen? Hoe kunnen wij zwarte (niet-islamitische) Afrikanen ervan overtuigen dat het in hun eigen belang is om niet zo moordend veel kinderen op de wereld te zetten?
Eerlijk gezegd, ik sta tegenover die angstwekkende evolutie met een zeer pessimistische ingesteldheid. De Afrikaanse overbevolking zal op een gegeven ogenblik aanleiding geven tot een letterlijke stormloop op Europa. Europa dat er maar niet in slaagt zijn politiek-correct geïnspireerde schroom te overwinnen en zijn buitengrenzen manu-militari te bewaken en te beveiligen. Het enige wat Europese marineschepen in de Middellandse zee doen is ronddobberende gelukzoekers opvissen en naar...Europa (!) brengen. Dergelijk soort misbegrepen menslievendheid draagt bij tot de stille Europese ondergang. De uit zee boven gehaalde Afrikanen zouden doodeenvoudig na een eerste verzorging onherroepelijk terug moeten afgezet worden op de plaats van waar ze zich in zee gewaagd hebben: Lybië. Australië zet ongevraagde gelukzoekers zonder de minste aarzeling af op een van de Australië toebehorende eilanden en na verloop van tijd worden ze terug gerepatrieerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Waalse professor heeft dat enige tijd geleden zelfs uitdrukkelijk bevestigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zo voortreffelijk doet Vlaanderen het ook niet. Op hunne eigen winkel hebben ze trouwens een begrotingstekort van een paar honderd miljoen, ondanks de toepassing van ne hoop windowdressing technieken. Ook Vlaanderen zit mee in de neerwaartse spiraal. Wallonie is dan wel een economisch kerkhof, overlevend van de geldstroom uit Vlaanderen, maar als ge het mij vraagt, heeft Vlaanderen toch ook een mentaliteitswijziging nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, kolen uit Zuid-Afrika invoeren is goedkoper dan de steenkool hier naar boven halen.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarna zouden ze rustig verder doen zoals ze al decennialang doen: alles langzaam aan laten rotten. Ik lees hier regelmatig dat sommigen niet op de NVA meer zullen stemmen. Op welke partij dan wel, die het volgens hen beter zal doen...blijft een groot geheim! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Dit is de slechtste regering ooit.Zo diep in mijn zakken gegaan, niet normaal, en dat zonder resultaat. Als ik ooit één van de politici hier voor verantwoordelijk in levende lijve tegenkom sta ik niet voor mezelf in. Ze hebben me minstens een heel jaar inkomen bestolen en dat is dan nog gerekend zonder alle jaren die ik langer ga moeten werken. Serieus, mijn bloed kookt! Klootzakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bomgordels van het VB? VBers die een ganse volle straat met mensen aan flarden rijden? VBers die met messen en bijlen anderen te lijf gaan? Of moeten we blijven het VB verketteren om de echte smerige pestlijders waar zovele landen nu onder lijden niet te moeten bespreken? Waren er die smerige islampestlijders niet, dan was er ook geen VB! Maar we mogen op onze beide oren slapen, het VB hebben we onschadelijk gemaakt. |
|
![]() |
![]() |