![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk maken ze daar een vuist zoals die Duitse minister eergisteren deed in het tv journaal. (Slovakije is radikaal tegen de vluchtelingenpolitiek van Mutti. + Slovakije bepaalt de agenda v.d. Raad) |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
telling 1: Moslims moeten terugkeren naar de wortels van het geloof % van Belgische moslims dat 'ja' antwoordde: 66,1% Stelling 2: Er is maar één interpretatie van de Koran. Elke moslim moet zich daaraan houden % van Belgische moslims dat 'ja' antwoordde: 82,2% Stelling 3: Godsdienstregels zijn belangrijker dan wetten % van Belgische moslims dat 'ja' antwoordde: 69,6% Als je vraagt aan katholieken of ze aan de regels van hun geloof moeten geloven zal ook wel een hoog percentage ja zeggen. Het zelfde of godsdienstregels belangrijker zijn dan wetten. Dit is belangrijker nog voor de islam dan voor de katholieken. Het is trouwens een van de grote problemen in de Islamitische staten. Waar de echte orthodoxe rechtsgeleerden zeggen dat de staat geen belastingen mag heffen maar alles volgens de vrijwillige afdracht moet geregeld worden. Dat je dat alles in verband wilt brengen met geweld zegt meer over de ingesteldheid van sommige personen die zaken waar ze geen benul van hebben voor allerlei veronderstellingen willen gebruiken.Ik ken alleen moslims uit de voormalige Sovjet-unie en geloof mij velen zijn ruimdenkender dan Belgen. Reacties zoals nu op de dood van een jonge Genkenaar zouden daar ondenkbaar zijn. Goede inzichten over de Islam en het leven van Mohamed zijn te krijgen via audio cd's bij de firma BOL.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 2 augustus 2016 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook dat kwam aan bod in de onderzoeken van Koopmans ! En daaruit blijkt dat zo'n 12% van de christenen in W-Europa hun godsdienstregels boven de seculiere wetten stellen. Toch een ietwat ander percentage dan die 70% van de moslims in W-Europa ![]() Die vergelijking met je moslims uit de voormalige Sovjet-Unie snijdt uiteraard verder geen hout, vermits we hier te doen hebben met moslims in W-Europa... Link onderzoek Koopmans : https://www.wzb.eu/sites/default/fil..._christian.pdf |
|
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() Maar hoe zat het nu juist met dat verhaaltje van De Wever?
http://www.demorgen.be/opinie/egoist...-dat-b1052b96/ |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vanaf dat moment kruipt u aardig de mist in. Belgie heeft vooral veel " naamkatholieken, " die wel de grote momenten van het leven nog verbinden met de kerk zoals huwelijk, geboortes, commune en dood maar voor de rest niet te zien zijn in kerken. De verbinding met religie is dus puur cultureel, maar daarom nog niet religieus. Natuurlijk zijn er nog gelovigen maar dit is een minderheid onder de bevolking. En ook onder die mensen zullen er weinig zijn die gaan beweren dat religie boven door mensen gemaakte wetten staat, die groep pilaarbijters is bijzonder klein. Uw bewering over " vraag het aan Katholieken en je krijgt dezelfde antwoorden" is dus gewoon onjuist. Dat verhaaltje over geen rente mogen rekenen is ook onjuist. Wanneer je geld koopt( wat een lening is) wordt vastgesteld wat je teruggeeft en dat is vaak hoger dan wat je leent. Ook dat " vrijwillg afstaan" klopt niet, gelovigen geven ongeveer tien procent van hun inkomen aan de moskee. Ook hier is dit vaak gebruikelijk, dat is niet echt" vrijwillig" want wanneer je dit niet doet wordt je wel degelijk aangesproken, de sociale controle is groot en werkt. IK ken geen Russische moslims maar wel erg veel Belgische. En ja, er is een duidelijke link tussen islam en geweld, wat niet wil zeggen dat iedere moslim geweld pleegt. Maar wanneer ze dit doen, ondersteunt de koran dit handelen. Dat ontkennen kan echt niet meer. Mohammed was een warlord,denk dat mensen dit nu ook wel weten, en islam werd als bindmiddel gebruikt om veroveraars te verenigen. |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De zelfgekozen segregatie van grote moslimgemeenschappen, kan dat maatschappelijk verval teweeg brengen? Dat ware een interessantere vraag. Er zijn grote groepen immigranten Europa binnen gekomen. Kan de eventuele onwil om voldoende te integreren maatschappelijke destabilisatie teweeg brengen? Even wat verduidelijking: Ik heb een vriend die uit Cambodja is gevlucht en hier is getrouwd met een eveneens uit Cambodja gevluchte vrouw. Zijn beide kinderen hebben een westerse voornaam (hoewel hij uiteraard boeddhist is), en hebben slechts een Cambodjaanse tweede naam als link naar hun roots. Die is enkel ceremonieel. Zijn dochter noemt Elise, haar tweede, Cambodjaanse naam "Pisey" doet verder niks ter zake. Hoewel beide ouders het Nederlands niet als moedertaal hebben, en hun kinderen soms lachen met hun ouders probleempjes om bepaalde zaken dyidelijk in het Nederlands uit te drukken, wordt thuis alles in het Nederlands gedaan. Het Khmer verstaan de kinderen wel, maar ze weigeren het te praten en lachen ermee omdat ze het, vanuit hun Vlaams zijn, "belachelijk" vinden klinken. Als je hun ouders vraagt naar het waarom van deze minimale inbreng van hun roots, luidt het antwoord: "We leven hier, en niet in Cambodja. Ze moeten hier hun leven uitbouwen en dat kan enkel als we ze als Vlaming opvoeden. Verder is hij voor vrijheid op elk vlak, en iedereen in zijn waarde laten (homoseksualiteit etc...) Daartegenover herinner ik me een jonge Marokkaanse Antwerpenaar die minstens 15 jaar geleden eens op TV kwam op de VRT, mogelijk in het journaal, in een item dat over allochtonen ging. Mogelijk over discriminatie, ik weet dat niet meer. Die jongen stelde toen boos dat hij hier woonde, maar dat dit niet betekende dat hij zijn zoon "Piet, Jan of Hein" ging noemen(letterlijk die namen, want ik herinner me dat nog levendig). "Vergeet het, nooit!", riep hij. Het maakte zoveel indruk, dat hij als rolmodel van de mondige allochtoon meteen werd uitgenodigd voor een praatprogramma (maar weet niet meer welk, mogelijk bij Jan Van Rompaey). Maar zou het natuurlijk ook kunnen dat het normaal is dat derde- of vierdegeneratie inwijkelingen in Beringen het kot afbreken omdat er een poging tot staatsgreep plaats vond in Turkije, terwijl ze in de camera roepen dat ze in de eerste plaats Turk zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mij stoort verder dan NV-A e.d. vooral suggereren. De uitspraken van Jambon, De Wever en Francken zijn hiervoor typisch.Zie ook: http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-liga-en-terug Volgens het gedocumenteerde artikel loopt er een een rechtstreekse lijn van N-VA naar de Vlaamse Verdedigings Liga (en terug) De Vlaamse Verdedigings Liga is slechts een symptoom. De dynamiek die eraan ten grondslag ligt wordt in gang geduwd door heren en dames die zich beschaafd noemen, en zich ook nu weer netjes gedistantieerd hebben. Thomas Decreus woensdag 3 augustus 2016
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank zij dergelijke lieden zullen we nog lang in de huidige toestand mogen verder ploeteren... Gooi een bepaald soort moslims uit onze landen en we zullen rap weten wat voor veranderingen dat zal teweeg brengen! En neen, daarmee zullen al onze maatschappijproblemen niet opgelost zijn, maar alvast de grootste en de gevaarlijkste! En dringend afstappen van de praatjes volgens dewelke elke wereldburger zich zomaar vrij in andersmans land mag laten neerploffen en er moet onderhouden worden zonder de minste tegenprestatie! Zo maken we van onze maatschappij een zoo waarin alle kooien open staan. En dan gebeuren er allerlei dingen... Laatst gewijzigd door andev : 6 augustus 2016 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die halal-slager is maar een klein wieltje van een groot geheel, de opdringerige gevaarlijke islam! Ook de hier verblijvende Joden hebben zo hun eigen leef- en eetgewoontes, maar waarom heeft niemand daar last van en ervaren we een groot deel islamgebruikers als een gevaarlijke pest die wel drukt op onze maatschappij??? En maar verder hypocrisie rondspuien en doen alsof we niet weten en mogen weten waar het echt om gaat en wat er aan het gebeuren is! |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde met "enquêtes"! Wie weet zeker dat enquêtes die niet als resultaat geven wat sommigen willen horen en "bewijzen" niet de prullemand invliegen als bestonden ze niet. Maar dan wel staan zwaaien met wat wel past in het kraam! Ik heb al wat kilometers op mijn teller staan maar zo goed als nooit is er iemand me om mijn mening komen vragen betreffende bepaalde problemen met bijpassende enquête! Ik lees en hoor dikwijls beweren dat "volgens die of die enquête" moet blijken dat... Maar mijn mening zit er nooit tussen, raar. Zijn er hier mensen die het anders ervaren? En ik heb het niet over kleine enquêtes zoals hier op het forum... Een volksraadpleging met duidelijke ondubbelzinnige vragen zou wel eens zeer vervelend kunnen zijn, en maakt dus geen kans... Laatst gewijzigd door andev : 6 augustus 2016 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buiten diegenen die voor eens en altijd, wat er ook mag gebeuren in het ene of andere kamp zijn vastgeroest. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#79 |