Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2023, 21:00   #61
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Psychische stoornissen en het geloof.

Een toevoeging.
Geloven in schepping en goden, doet men niet zonder reden. De mens wil weten waar hij vandaan komt, waar de andere mensen en deren en de natuur vandaan komt. In Genesis wordt het kort en bondig verteld zonder veel opsmuk. Voor de joden was er geen alternatief. De joden wilden ook in vrede en zekerheid leven en daarom waren moralisten en profeten welkom. Ze schreven het allemaal op en de elite kon het lezen. Maar het ging op vele niveaus mis. Zakelijk, bestuurlijk, qua gezondheid, en vijandelijke buren. Dan werden de profeten gehoord voor raad. Die verzonnen redenen voor de misère en het lijden en voor de successen als het goed ging. Maar elke eeuw had zijn eigen problemen en conflicten. Altijd weer moest men een verklaring verzinnen voor alles. Dat is het lot van gelovigen. Ook vandaag. Daardoor zijn in de hele wereld, met alle godsdiensten, mensen getroubleerd. Van hun persoonlijk geestelijk lijden kan men ook in de nederlandse taal kennis nemen. Ik geef een link naar hun forum. Maar ik adviseer om daarvan alleen kennis te nemen als hulpverlener of patiënt.

Psychische stoornissen en het geloof, in gesprek ...

https://www.geloofsgesprek.nl/forum/...1719&start=175

Laatst gewijzigd door Piero : 22 september 2023 om 21:18.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 10:12   #62
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een toevoeging.
Geloven in schepping en goden, doet men niet zonder reden. De mens wil weten waar hij vandaan komt, waar de andere mensen en deren en de natuur vandaan komt. In Genesis wordt het kort en bondig verteld zonder veel opsmuk.
Wat in Genesis staat is nog slechts kinderlijke fantasie.

De waarheid is mijn nieuwe Bijbel berustende op mijn atoomtheorie.

De Logica is eeuwig en zo is het heelal en zo is God: alle drie als eenheid.
Oud 23 september 2023, 21:33   #63
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wat in Genesis staat is nog slechts kinderlijke fantasie. [1]

De waarheid is mijn nieuwe Bijbel berustende op mijn atoomtheorie.[2]

De Logica is eeuwig en zo is het heelal en zo is God: alle drie als eenheid.[3]
1. Je mag van Genesis, inclusief het scheppingsverhaal, denken wat je wilt, maar het wordt al ruim 3500 jaar gelezen. Het verre van kinderlijk. Ik schreef o.a. "Dan werden de profeten gehoord voor raad. Die verzonnen redenen voor de misère en het lijden en voor de successen als het goed ging." Je bent misschien niet erg gevoelig voor menselijk lijden. Het verhaal van de 'zondeval' is niet kinderlijk. Het stelt dat mensen lijden en sterven als gevolg van leugens, of misleiding en dwaling, en verkeerde begeerten. Dat speelt in het hele boek Genesis. Op die verhalen kon men een cultuur vestigen. Dat is niet niks. Die cultuur ontstond in Babylon.

2. Je nieuwe bijbel heb ik niet gelezen. Voorziet hij ook in de behoefte aan een moreel kompas voor een cultuur? Dus in leerzame verhalen en een verklaring voor het menselijk lijden? Weet je trouwens wel wat het woord bijbel betekent - omdat je beweert een bijbel te hebben geschreven?

3. Je bewering over logica, God en het heelal voorziet niet in de behoefte van mensen en volken zoals de oude bijbel heeft gedaan, tot aan de Verlichting. Misschien is dat de reden waarom niemand hem wil lezen. Een uitgever heb je ook al niet gevonden, in 20 jaar. De KPN is in augustus gestopt met de persoonlijke pagina's op internet. Dus je boek is dat je daar gepubliceerd had is verdwenen en nergens meer te vinden. De link onder je post naar die pagina werkt niet meer.

Dat is DE WAARHEID over Harrie Christus en zijn mislukte openbare zelfverbevrediging als redder van de mensgeid. Ik lees liever 'Alleen op de wereld'.

[Alleen op de wereld is een jeugdavonturenroman van de Franse schrijver Hector Malot. Het boek werd voor het eerst gepubliceerd in 1878 en is meermalen verfilmd. De eerste Nederlandse vertaling, van de hand van Gerard Keller, kwam in 1880 ui.]
Oud 24 september 2023, 08:52   #64
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Je mag van Genesis, inclusief het scheppingsverhaal, denken wat je wilt, maar het wordt al ruim 3500 jaar gelezen. Het verre van kinderlijk.
Het is erg kinderlijk.
Maar dat is omdat jij Hegel en mijn atoomtheorie niet kent.
De Bijbel vertelt immers niet waar God vandaan komt, noch waarom en hoe hij de wereld heeft geschapen.
Het wordt gewoon maar verteld als een sprookje.
Ook is het niet waar dat er een begin is geweest.
God en de wereld zijn eeuwig.
Citaat:
Ik schreef o.a. "Dan werden de profeten gehoord voor raad. Die verzonnen redenen voor de misère en het lijden en voor de successen als het goed ging." Je bent misschien niet erg gevoelig voor menselijk lijden. Het verhaal van de 'zondeval' is niet kinderlijk.
Ook de zondeval is een kinderlijk verhaal en is bovendien geen val, maar een ontwikkeling van onschuld naar kennis.
Citaat:
Het stelt dat mensen lijden en sterven als gevolg van leugens, of misleiding en dwaling, en verkeerde begeerten.
En dat is dus niet waar.
Hier is God zelf de grote leugenaar.
Citaat:
Dat speelt in het hele boek Genesis. Op die verhalen kon men een cultuur vestigen. Dat is niet niks. Die cultuur ontstond in Babylon.
De oermens komt uit Afrika.
Citaat:
2. Je nieuwe bijbel heb ik niet gelezen. Voorziet hij ook in de behoefte aan een moreel kompas voor een cultuur?
Zeker: de heiligheid van Gods Rijk op aarde.
Citaat:
Dus in leerzame verhalen en een verklaring voor het menselijk lijden?
Als het om een verhaal gaat heb ik mijn epos geschreven.
Dat zal je zeker evenmin willen lezen en bovendien is helaas mijn website door KPN opgeheven.
Citaat:
Weet je trouwens wel wat het woord bijbel betekent - omdat je beweert een bijbel te hebben geschreven?
Bijbel betekent gewoon: boeken.
Citaat:

3. Je bewering over logica, God en het heelal voorziet niet in de behoefte van mensen en volken zoals de oude bijbel heeft gedaan, tot aan de Verlichting. Misschien is dat de reden waarom niemand hem wil lezen. Een uitgever heb je ook al niet gevonden, in 20 jaar.
In 49 jaar en dat omdat de mensen zo vreselijk dom zijn allerlei rotzooi te drukken, maar niet de waarheid van mijn atoomtheorie.
Citaat:
De KPN is in augustus gestopt met de persoonlijke pagina's op internet. Dus je boek is dat je daar gepubliceerd had is verdwenen en nergens meer te vinden. De link onder je post naar die pagina werkt niet meer.
Ik heb mijn website nog altijd op mijn computer sticks staan: 4 stiuks goed voor ongeveer 3000 blz, plus wat ik thuis nog aan geschriften heb: ongeveer 3000 blz, dus samen 5000 blz, 3 x de oude Bijbel.
Citaat:

Dat is DE WAARHEID over Harrie Christus en zijn mislukte openbare zelfverbevrediging als redder van de mensgeid. Ik lees liever 'Alleen op de wereld'.
Het is een dikke leugen, en omdat allen liegen ben je helemaal niet alleen.
Maar alle mensen zijn eenzaam omdat ze God niet kennen en die ken ik wel.
Ik ben alleen op de wereld, maar niet eenzaam.
Citaat:

[Alleen op de wereld is een jeugdavonturenroman van de Franse schrijver Hector Malot. Het boek werd voor het eerst gepubliceerd in 1878 en is meermalen verfilmd. De eerste Nederlandse vertaling, van de hand van Gerard Keller, kwam in 1880 ui.]
Ik ken het boek en is mij al op de lagere school voorgelezen.
Ik heb het later nog eens gelezen als boek en nog eens als stripverhaal.
Misschien heb ik de film ook nog gezien.

De mens zal niet alleen op de wereld zijn, maar ook in de hemel bij God.
En dan is er ook nog de natuur.
Oud 24 september 2023, 17:44   #65
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard H.W. als martelaar en redder der mensheid.

Citaat:
Het is erg kinderlijk.
Maar dat is omdat jij Hegel en mijn atoomtheorie niet kent.
De Bijbel vertelt immers niet waar God vandaan komt, noch waarom en hoe hij de wereld heeft geschapen.
Het wordt gewoon maar verteld als een sprookje.[1]

Ook is het niet waar dat er een begin is geweest.
God en de wereld zijn eeuwig.[2]

Ook de zondeval is een kinderlijk verhaal en is bovendien geen val, maar een ontwikkeling van onschuld naar kennis.[3]

En dat is dus niet waar.
Hier is God zelf de grote leugenaar.
De oermens komt uit Afrika.[4]

Zeker: de heiligheid van Gods Rijk op aarde.
Als het om een verhaal gaat heb ik mijn epos geschreven.
Dat zal je zeker evenmin willen lezen en bovendien is helaas mijn website door KPN opgeheven.[5]

Bijbel betekent gewoon: boeken.[6]

In 49 jaar en dat omdat de mensen zo vreselijk dom zijn allerlei rotzooi te drukken, maar niet de waarheid van mijn atoomtheorie.
Ik heb mijn website nog altijd op mijn computer sticks staan: 4 stiuks goed voor ongeveer 3000 blz, plus wat ik thuis nog aan geschriften heb: ongeveer 3000 blz, dus samen 5000 blz, 3 x de oude Bijbel.[6]

Het is een dikke leugen, en omdat allen liegen ben je helemaal niet alleen.
Maar alle mensen zijn eenzaam omdat ze God niet kennen en die ken ik wel.
Ik ben alleen op de wereld, maar niet eenzaam.[7]

Ik ken het boek ...

De mens zal niet alleen op de wereld zijn, maar ook in de hemel bij God.
En dan is er ook nog de natuur.[8]
1. Er is dus geen belangstelling voor de thematiek van jouw boek. De fout ligt bij joi.

2. Je kan beweren wat je wil. Moeite voor niks. De fout ligt bij jou.

3. Jouw twee bezwaren zijn in inconsequent. De fout ligt bij jou.

4a. Een bewering zonder argument. B. Als er geen begin is dan is er ook geen oermens. Conclusie: je thesis is inconsistent.

5. Een epos van Harrie W. op rijm? Over je schooljaren en de cartografie? Wat een wijsheid!

7. Dat is de WAARHEID. Je geilt op aandacht voor jezelf en je fantastische rol als redder van de mensheid. Je maakte een portret van jezelf aan het kruis genageld. Theatraal en volkomen zot.

8. Dat de mens bij God zal zijn heb je van kerk gehoord. Je bent een gelovige. Dat er ook nog de natuur is wist ik al.

Jonge mensen vertellen wat ze doen.
Oude mensen vertellen wat ze gedaan hebben
Kinderen en dwazen spreken over wat ze gaan doen.
Oud 25 september 2023, 09:58   #66
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Er is dus geen belangstelling voor de thematiek van jouw boek. De fout ligt bij joi.
Natuurlijk, ik draag de zonden van de wereld.
Zelf kan de wereld dat niet.
Citaat:
2. Je kan beweren wat je wil. Moeite voor niks. De fout ligt bij jou.
De wereld wast zijn handen in onschuld.
Citaat:
3. Jouw twee bezwaren zijn in inconsequent. De fout ligt bij jou.
Ik hoor hier geen enkel argument of uitleg.
Als het kindje in zijn broek poept, maakt mamma het wel schoon...
Citaat:
4a. Een bewering zonder argument. B. Als er geen begin is dan is er ook geen oermens. Conclusie: je thesis is inconsistent.
Onzin: het gaat over het begin van het heelal en de oermens is slechts het begin van de mensheid op aarde.
Opnieuw erg dom.
Citaat:

5. Een epos van Harrie W. op rijm? Over je schooljaren en de cartografie? Wat een wijsheid!
Je hebt het dus nooit gelezen, opnieuw dus domme zinloze kritiek.
Citaat:

7. Dat is de WAARHEID. Je geilt op aandacht voor jezelf en je fantastische rol als redder van de mensheid. Je maakte een portret van jezelf aan het kruis genageld. Theatraal en volkomen zot.
Dat portret aan het kruis heb ik niet zelf gemaakt, maar anderen om de spot met mij te drijven.
Maar ik vind het wel leuk, overigens is mijn kruis de domme beledigingen van de mensen, zoals jij ook nu weer doet.
Zo werd ook Jezus in de maling genomen.
Citaat:

8. Dat de mens bij God zal zijn heb je van kerk gehoord. Je bent een gelovige. Dat er ook nog de natuur is wist ik al.
Voor de kerk is het een geloof, maar ik kan kan het begrijpen en bewijzen met mijn atoomtheorie, dat is het grote verschil.
Het is weer een domme opmerking dus, zoals zovele.
Citaat:

Jonge mensen vertellen wat ze doen.
Oude mensen vertellen wat ze gedaan hebben
Kinderen en dwazen spreken over wat ze gaan doen.
Domme mensen hebben geen toekomst dan dat hun wereld onder zal gaan aan hun leugens en beledigingen aan mijn adres.

Zo herhaalt zich wat ook al met Jezus en de joden is gebeurd, maar nu in een veel groter formaat van ik en de gehele wereld.

Het laatste oordeel dus.
Oud 25 september 2023, 12:05   #67
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, ik draag de zonden van de wereld.
Dat is absurd.
Oud 25 september 2023, 12:14   #68
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een toevoeging.
Geloven in schepping en goden, doet men niet zonder reden. De mens wil weten waar hij vandaan komt, waar de andere mensen en deren en de natuur vandaan komt. In Genesis wordt het kort en bondig verteld zonder veel opsmuk. Voor de joden was er geen alternatief. De joden wilden ook in vrede en zekerheid leven en daarom waren moralisten en profeten welkom. Ze schreven het allemaal op en de elite kon het lezen. Maar het ging op vele niveaus mis. Zakelijk, bestuurlijk, qua gezondheid, en vijandelijke buren. Dan werden de profeten gehoord voor raad. Die verzonnen redenen voor de misère en het lijden en voor de successen als het goed ging. Maar elke eeuw had zijn eigen problemen en conflicten. Altijd weer moest men een verklaring verzinnen voor alles. Dat is het lot van gelovigen. Ook vandaag. Daardoor zijn in de hele wereld, met alle godsdiensten, mensen getroubleerd. Van hun persoonlijk geestelijk lijden kan men ook in de nederlandse taal kennis nemen. Ik geef een link naar hun forum. Maar ik adviseer om daarvan alleen kennis te nemen als hulpverlener of patiënt.

Psychische stoornissen en het geloof, in gesprek ...

https://www.geloofsgesprek.nl/forum/...1719&start=175
Want vissen in mensen veranderen na 450 miljoen jaar mutaties ,,, is rationeel.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 16:49   #69
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Evolutie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Want vissen in mensen veranderen na 450 miljoen jaar mutaties ,,, is rationeel.
Van vis naar mens evolueren lijkt mij ook absurd. Met havo biologie ben Ik geen bioloog geworden. Maar ik heb al voldoende van de evolutietheorie geleerd en aangevuld om te weten dat het de dierenwereld in een vroeg stadium van de evolutie in klassen van dieren evolueerden. Er waren overgangsvormen zoals de longvissen.

Longvissen zijn een onderklasse van tropische, in zoetwater levende vissen die nauw verwant zijn aan de viervoeters. Ze worden ingedeeld in de klasse der kwastvinnigen. Wikipedia.

Zoetwatervissen die in poelen overleven en met de vinnen gaan kruipen. De meest geschikte overleven dat en planten zich voort. Er zijn veel soorten in verschillende werelddelen. En er zijn er ook uitgestorven. Heb je er al eens serieus naar gekeken? Of anders, is er een serieus alternatief en een nauwkeurige geschiedenis van het planten, insecten en dierenleven op aarde?

Oud 25 september 2023, 17:20   #70
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van vis naar mens evolueren lijkt mij ook absurd. Met havo biologie ben Ik geen bioloog geworden. Maar ik heb al voldoende van de evolutietheorie geleerd en aangevuld om te weten dat het de dierenwereld in een vroeg stadium van de evolutie in klassen van dieren evolueerden. Er waren overgangsvormen zoals de longvissen.

Longvissen zijn een onderklasse van tropische, in zoetwater levende vissen die nauw verwant zijn aan de viervoeters. Ze worden ingedeeld in de klasse der kwastvinnigen. Wikipedia.

Zoetwatervissen die in poelen overleven en met de vinnen gaan kruipen. De meest geschikte overleven dat en planten zich voort. Er zijn veel soorten in verschillende werelddelen. En er zijn er ook uitgestorven. Heb je er al eens serieus naar gekeken? Of anders, is er een serieus alternatief en een nauwkeurige geschiedenis van het planten, insecten en dierenleven op aarde?

Zalig zijn de verdoofden die buiten deze waanzin leven en desnoods psychotisch in verzet komen om toch iets anders te bieden dan een bende gebrainwashte meelopers.
Oud 25 september 2023, 17:43   #71
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Inspiratie en gij geleuft het.

Citaat:
Zalig zijn de verdoofden die buiten deze waanzin leven en desnoods psychotisch in verzet komen om toch iets anders te bieden dan een bende gebrainwashte meelopers.
Wie je bedoelt is mij niet duidelijk. Maar wie VWO-biologie studeert is niet verdoofd en waanzinnig. De schrijvers en samenstellers van het NT waren dat ook niet. Het kerkvolk was wellicht gebrainwashed.

Je ontwijkt de vraag of het scheppingsverhaal steekhoudend is. We kunnen het niet controleren en verifiëren. Falsefisëren lukt wel. De auteur was geen ooggetuige. Men accepteert al eeuwen dat Mozes niet de schrijver was. Al was Mozes de auteur, dan nog heeft de schrijver het vedhaal in Babylon vernomen en mee gebracht naar Kanaän. En Egypte zit er ook nog op één of andere manier tussen. Als het geïnspireerd is dan kan het evengoed vandaag geïnspireerd zijn. Cufi mag het schrijven.
Oud 25 september 2023, 17:47   #72
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie je bedoelt is mij niet duidelijk. Maar wie VWO-biologie studeert is niet verdoofd en waanzinnig. De schrijvers en samenstellers van het NT waren dat ook niet. Het kerkvolk was wellicht gebrainwashed.
.
Nee ik kan da geloven als ik eindelijk eens deftig uitbarstte en in zag wat voor idioten mijn landgenoten zijn en hoe gemarginaliseerd ze mij hebben om me tot hun niveau te verlagen.
Iets met gewogen zijn en te licht bevonden.

Een verhaal hoeft geen steek te houden, het agenda van het scheppingsverhaal is heel wat anders dan uw bron van eugenetica en genocide.
Oud 25 september 2023, 17:48   #73
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

En ja ik zeg het maar, God zal dat hier ook verdelgen. De wraak komt God toe, geen mens.
Oud 25 september 2023, 18:18   #74
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ja ik zeg het maar, God zal dat hier ook verdelgen. De wraak komt God toe, geen mens.
Hij is welkom Cufi en jij ook.

Maar wat wil je. Je geeft les in biologie in het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs aan jonge mensen van 16 of 17 jaar. Ga je hen om te beginnen Genesis 2 voorlezen? Hoe moet dat dan verder met aal systematische informatie, samenhangend in de lesstof. Dat kan niet. Als je dierenarts wilt worden of iets in de voedselindustrie, of natuurbescherming, en juridisch, dan is Genesis geen optie. Het biedt geen basis voor onderwijs in de biologie.

Als ik mij vergis en er is iemand die de aansluiting schepping natuurfilosofie en modern onderzoek, microscoop, erfelijkheid enzovoort bestudeerd heeft, laat mij dit dan weten. Waar op aarde is er een christelijke school die daarin voorziet?
Oud 25 september 2023, 19:32   #75
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is welkom Cufi en jij ook.

Maar wat wil je. Je geeft les in biologie in het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs aan jonge mensen van 16 of 17 jaar. Ga je hen om te beginnen Genesis 2 voorlezen? Hoe moet dat dan verder met aal systematische informatie, samenhangend in de lesstof. Dat kan niet. Als je dierenarts wilt worden of iets in de voedselindustrie, of natuurbescherming, en juridisch, dan is Genesis geen optie. Het biedt geen basis voor onderwijs in de biologie.

Als ik mij vergis en er is iemand die de aansluiting schepping natuurfilosofie en modern onderzoek, microscoop, erfelijkheid enzovoort bestudeerd heeft, laat mij dit dan weten. Waar op aarde is er een christelijke school die daarin voorziet?
Neen ik zou dan godsdienst geven met een vurig betoog tegen de politiek tussendoor.
Oud 26 september 2023, 09:43   #76
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De God van haat en wraak, meer kan hij niet, en zelfs dat krijgt hij niet voor elkaar.
Hij is slechts fantasie.
Oud 8 november 2023, 15:48   #77
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Godsdienst of politiek?

Citaat:
Neen ik zou dan godsdienst geven met een vurig betoog tegen de politiek tussendoor.
Godsdienst is al heel lang politiek, voor joden en Griekse joden, enz.
Oud 9 november 2023, 07:53   #78
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsdienst is al heel lang politiek, voor joden en Griekse joden, enz.
Niet voor mij. De politiek staat onder direct gezag van kwaadaardige invloeden. Die wegens hun psychopatie nog denken goed te doen.
Niets zo gevaarlijk als de democratie en haar subjecten anno 2023.
Oud 9 november 2023, 09:40   #79
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn de mensen zelf die hun ondergang bewerkstelligen door mijn atoomtheorie niet te lezen.

De mens heeft een vrije wil.
Oud 9 november 2023, 09:40   #80
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet voor mij. De politiek staat onder direct gezag van kwaadaardige invloeden. Die wegens hun psychopatie nog denken goed te doen.
Niets zo gevaarlijk als de democratie en haar subjecten anno 2023.
Je gelooft in boze machten die politici beheersen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be