Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2004, 14:44   #61
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

De VS aanvaard geen enkele uitbreiding van de EU. Dat is dus geen reden om het niet te doen.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 14:54   #62
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ken geen enkel argument dat VOOR het oprichten van supergrote multi-nationale entiteiten spreekt...behalve dan economische efficiency...(voor een tijdje!)

IEDER multinationaal "imperium" dat geforceerd gevormd wordt bezwijkt op den duur,dat toont de geschiedenis keer op keer aan.....Ook de EU in zijn huidige,reeds overdreven grote vorm,is ten dode opgeschreven.....

Een probleem is dat dit steeds met oorlogen,gegroeid uit onrechtvaardigheid en frustratie, gepaard is gegaan..

Het is verbijsterend hoe de huidige EU-leiding,allemaal hoger opgeleiden dacht ik toch,denken dat ze de gang van de geschiedenis kunnen veranderen.....

De EU is de as Duitsland-Frankrijk,en de landen die altijd in hun oorlogen verzeild zijn geraakt.DAT is de enige geldige reden,een kort fietsritje buiten mijn woonplaats word ik herinnerd hoe reeel dat was,amper een mensenleven geleden!
De rest van de EU is ballast.Eigenlijk vertrouwen de nieuwelingen elkaar zo weinig dat ze op ons bootje zijn gaan zitten,in plaats van HUN geschiedenis samen te brengen en meer natuurlijke genootschappen op te richten in hun hoekje van de wereld....

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 15:09   #63
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
IEDER multinationaal "imperium" dat geforceerd gevormd wordt bezwijkt op den duur,dat toont de geschiedenis keer op keer aan.....Ook de EU in zijn huidige,reeds overdreven grote vorm,is ten dode opgeschreven.....
Volgens mij zijn het tot nu toe allemaal vijwillige toetredingen???
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 16:33   #64
Waldo
Burger

Waldo's schermafbeelding

Standaard

Rusland kan zeker niet bij Europa, teveel interne probs daarvoor (en wat de VS daarvan denkt laat me hoegenaamd koud) en Turkije... daar is het secularistieproces in sommige delen nog gevaarlijk weinig vergevorderd maar misschien zou de toetreding dat kunnen verbeteren, dat is een discussiepunt.

Maar wat werd gezegd als Europa als ondynamisch, bureaucratisch, te groot, een gedrocht... daar zie ik toch wel een uitweg in de vorm van verder integratieproces met een beperkt aantal landen, waarbij dan een europa van bv. 15 (of minder indien minder kandidaten) een gezamelijke buitenlandse politiek voeren en/of een gezamelijke sociale zekerheid (hoewel ik besef dat dat al heel ver is, maar een evolutie naar... is denk ik wel haalbaar).
Kort gezegd met een beperkt aantal landen de stap zetten naar de evolutie voor een federaal Europa waar dan eigenlijk ook de problemen met Turkije kunnen worden opgelost aangezien je dan eigenlijk een nieuwe kern sticht binnen een groter geheel waarbij dat groter geheel aan belang inboet
Waldo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 21:35   #65
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Noch Turkije noch Rusland horen bij de EU. Dat betekent echter geenszins dat ze samen horen. Rusland heeft trouwens niets te winnen bij een unie met Turkije, dat economisch niets voorstelt. Omgekeerd heeft Turkije ook niet echt iets te winnen bij een unie met Rusland. Laat beide landen proberen zelf hun eigen weg te zoeken om hun problemen op te lossen, hopelijk ineen hecht partnerschap met de EU.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 21:46   #66
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Volgens mij zijn het tot nu toe allemaal vijwillige toetredingen???
Van de nieuwelingen wel,o jawel,maarre........ het standpunt van de "oude" EU-leden,meer specifiek van de bevolkingen ervan,DAT is niet gevraagd geweest.
Straffer nog,dat is nooit het onderwerp geweest van de Europese verkiezingen..

NOG straffer,Europese verkiezingen hebben nog nooit een onderwerp gehad!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 00:05   #67
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Noch Turkije noch Rusland horen bij de EU. Dat betekent echter geenszins dat ze samen horen. Rusland heeft trouwens niets te winnen bij een unie met Turkije, dat economisch niets voorstelt. Omgekeerd heeft Turkije ook niet echt iets te winnen bij een unie met Rusland. Laat beide landen proberen zelf hun eigen weg te zoeken om hun problemen op te lossen, hopelijk ineen hecht partnerschap met de EU.
De Russen willen ook niet bij de EU Der zijn verschillende redenen daarvoor. Die ga ik allemaal niet opsommen. Maar ik kan jullie verzekeren dat +- 80% van de bevolking tegen de toetreding tot de EU zou stemmen.

Rusland hoort niet bij de EU en de EU hoort niet bij Rusland

Een soort unie met Turkije zou enkel nut hebben voor oliepijpleidingen en toerisme.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be