Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2016, 09:42   #61
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
wie zegt dat?
Misschien een dipje. Duitsland was ook een kerkhof in 1945.
GB is Wallonie niet hé.
Net zoals in Duitsland: werkloosheid zogezegd laag, maar ten koste van de weddes:

https://www.theguardian.com/money/20...real-wages-ifs

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 september 2016 om 09:44.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 09:43   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Hij zegt : "De grote veranderingen waren alleen mogelijk zonder de PS. Nu regeert de N-VA zonder de PS maar in IMF en Europese kringen spreekt men nu al van een begrotingstekort van minstens 3%" (dat is groter dan onder de PS!!).
"Nu komt er dit bovenop (Vuye en Wouters) en dat is moordend voor de partij.".

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2772582

Ik vraag mij ook af met wat de N-VA naar de verkiezingen zal gaan : niet 1 belofte is waargemaakt maar toch willen ze nog eens 5 jaar verder regeren en aldus het communautaire in de diepvries steken.
Wat moet ge uw kiezers dan beloven opdat je boven de kiesdrempel blijft?
En beloven is niet voldoende, je moet het geven voor de verkiezingen!
Pff... Rikske laat weer eens van zich horen. De zogezegde 'objectieve' journalist...

Alleen, 'journalistieke objectiviteit' staat niet in Rikske's woordenboek. Daarom zit hij nu ook bij De Tijd. Een dagblad voor chagrijnige Vlaams-nationalisten en grootkapitalisten. En zo iemand komt dan het hoge woord voeren op de VRT. Hoe is het mogelijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 september 2016 om 09:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 09:47   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pff... Rikske laat weer eens van zich horen. De zogezegde 'objectieve' journalist...

Alleen, 'journalistieke objectiviteit' staat niet in Rikske's woordenboek. Daarom zit hij nu ook bij De Tijd. Een dagblad voor chagrijnige Vlaams-nationalisten en grootkapitalisten. En zo iemand komt dan het hoge woord voeren op de VRT. Hoe is het mogelijk.
wat ben je weer bijzonder inhoudelijk argumentatief bezig, Oost
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 09:49   #64
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Er zit zowaar een systematiek achter...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 09:50   #65
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
door het loslaten van de begrotingsdoelstellingen en een hoger begrotingstekort dan onder de PS bedoel je? ...
of bedoel je door federaal 200 miljoen minder te laten doorstorten aan Vlaanderen ?
Dat doordrukken van de Vlaamse N-VA visie op een adequaat economisch, sociaal en fiscaal beleid is inderdaad minder vlot verlopen dan N-VA had gewild.
De preciese reden voor het minder doorstorten naar de Vlaamse regering weet ik (nog) niet. In de Tijd van deze morgen heb ik daaromtrent nog geen nauwkeurige uitleg gevonden. Aangaande het bezuinigingsbeleid om de begrotingsdoelstellingen te bereiken, mag je niet vergeten dat dit geen N-VA regering is maar een coalitie. En wie speelt de rol van een de facto oppositie binnen de regeringscoalitie? Juist, de CD&V (beweging.net) met Krisje Peeters als soldaatje uit het middenveld.
Oud 20 september 2016, 09:53   #66
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje serieus blijven. Wie gelooft Van Cauwelaert nu nog?
Oud 20 september 2016, 09:55   #67
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Een beetje serieus blijven. Wie gelooft Van Cauwelaert nu nog?
Waar precies in dat artikel kan je hem een gebrek aan objectiviteit verwijten ?

Hij is net ten zeerste N-VA-kritisch.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 09:58   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat we stilletjes aan tot de kern van van het probleem komen. Op dit ogenblik is er voor een onmiddellijke Vlaamse onafhankelijkheid in Vlaanderen zelf geen uitgesproken meerderheid. De Wever weet dat. Dan is de vraag: is er een alternatief dat van Vlaams standpunt bekeken aanvaardbaar is? Mijn indruk is dat De Wever zich van bij het begin van de huidige regering als doel heeft gesteld de Vlaamse invloed, de Vlaamse visie in België sterker te laten doordringen. M.a.w. België meer te "verVlaamsen". Begrijp me niet verkeerd: ik heb het hier niet over een of andere beleid om het Nederlands geforceerd op te leggen aan de Franstaligen. Wel om de Vlaamse visie omtrent het meest optimale economische, sociale en fiscale beleid op Belgisch niveau er harder door te drukken. Als je het zo bekijkt dan is het idee om de huidige coalitie in 2019 verder te zetten vrij logisch. De vraag is alleen hoeveel Vlaamsgezinden gaat hij daarvan kunnen overtuigen?
Als je de retoriek achterwege laat is er geen verschil tussen deze N-VA regering en Elio Di Rupo I. De waarheid is dat de Vlaamse visie steeds is doorgeduwd in het federaal beleid. Dit is niet alleen mijn analyse, luister maar een naar Rik Cauwelaert.

Zoals elke politieke partij wordt N-VA met haar eigen slogan uitgescholden. De kracht van verandering blijkt niet in staat het verschil te maken.

Bart De Wever heeft de kans links laten liggen om het verschil te maken als premier met een N-VA die statutair separatisme verbiedt.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 09:58   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Verdomme zeg, als dat nu eens geen oprisping is van links-belgicistisch maagzuur en platte afgunst! Bij jouw francofone vriendjes bestaat een zakenkrant reeds minstens een halve eeuw langer dan bij de Vlamingen, met name L'Echo de la Bourse. Daar zeg je natuurlijk niets over. Overigens, ik ben erg blij dat er in Vlaanderen een krant zoals De Tijd bestaat en ik betaal elk jaar met plezier mijn abonnement.
Jij zet hier nu eens jezelf te kijk door uitgerekend blijk te geven van de kwaal die jij (volkomen ten onrechte) aan Van Cauwelaert verwijt: een zwaar gebrek aan objectiviteit.
Oud 20 september 2016, 10:00   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Er zit zowaar een systematiek achter...
Oud 20 september 2016, 10:04   #71
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je de retoriek achterwege laat is er geen verschil tussen deze N-VA regering en Elio Di Rupo I. De waarheid is dat de Vlaamse visie steeds is doorgeduwd in het federaal beleid. Dit is niet alleen mijn analyse, luister maar een naar Rik Cauwelaert.

Zoals elke politieke partij wordt N-VA met haar eigen slogan uitgescholden. De kracht van verandering blijkt niet in staat het verschil te maken.

Bart De Wever heeft de kans links laten liggen om het verschil te maken als premier met een N-VA die statutair separatisme verbiedt.
De Vlaamse visie, nl de afbouw van Vlaanderen werd steeds doorgedrukt in het federaal beleid???
Heb je nog zottere praat te verkopen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 10:04   #72
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verdomme zeg, als dat nu eens geen oprisping is van links-belgicistisch maagzuur en platte afgunst! Bij jouw francofone vriendjes bestaat een zakenkrant reeds minstens een halve eeuw langer dan bij de Vlamingen, met name L'Echo de la Bourse. Daar zeg je natuurlijk niets over. Overigens, ik ben erg blij dat er in Vlaanderen een krant zoals De Tijd bestaat en ik betaal elk jaar met plezier mijn abonnement.
Jij zet hier nu eens jezelf te kijk door uitgerekend blijk te geven van de kwaal die jij (volkomen ten onrechte) aan Van Cauwelaert verwijt: een zwaar gebrek aan objectiviteit.
En wie zegt dat ik geabonneerd ben op 'L' Echo de la Bourse'? Wat heeft 'L' Echo' hier nu mee te maken?

U vertelt zo maar wat heb ik de indruk. Nu let wel, dat laatste zou niet de eerste keer zijn.
Oud 20 september 2016, 10:04   #73
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doordrukken van de Vlaamse N-VA visie op een adequaat economisch, sociaal en fiscaal beleid is inderdaad minder vlot verlopen dan N-VA had gewild.
Verklaar jezelf nader. Wie of wat houdt de wil van N-VA tegen ? Deze regering kent tijden van voorspoed, wat de regeringen Verhofstadt nooit gegund werd. De interestlasten op overheidsschuld dalen jaar na jaar. Bedrijven kunnen zich quasi gratis financieren. De beurzen pieken. Ecommerce bloeit als nooit tevoren. De olieprijzen staan laag. Er is overvloed aan spijs en drank.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 10:06   #74
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Verklaar jezelf nader. Wie of wat houdt de wil van N-VA tegen ? Deze regering kent tijden van voorspoed, wat de regeringen Verhofstadt nooit gegund werd. De interestlasten op overheidsschuld dalen jaar na jaar. Bedrijven kunnen zich quasi gratis financieren. De beurzen pieken. Ecommerce bloeit als nooit tevoren. De olieprijzen staan laag. Er is overvloed aan spijs en drank.
En de staatkas is leeg en de franstaligen mogen niet verarmen en de Vlamingen moeten dat blijven betalen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 10:12   #75
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal wel! De Tijd is eigenlijk een verkapte Orangistische krant. Maar mij zal De Tijd niet bedriegen. De Tijd is bovendien een zeer saaie krant. Echt zo'n krant op zijn Hollands met andere woorden. Zeker een krant die u moet liggen, inderdaad.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 september 2016 om 10:13.
Oud 20 september 2016, 10:13   #76
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wie zegt dat ik geabonneerd ben op 'L' Echo de la Bourse'? Wat heeft 'L' Echo' hier nu mee te maken?

U vertelt zo maar wat heb ik de indruk. Nu let wel, dat laatste zou niet de eerste keer zijn.
Ik heb ik ook niet geschreven dat jij een abonnement hebt. Problemen met het begrijpend lezen? Waar haal je het in godsnaam? Ik wil je alleen maar wijzen op: 1. de onvoorstelbare chagrijnigheid waar jij blijk van geeft; 2. wanneer jij als militante belgicist het niet kunt pruimen dat een krant zoals De Tijd zelfs nog maar bestaat, je dan evenzeer hetzelfde hoort te zeggen over de franstalige evenknie L'Echo de la Bourse; 3. jouw tekstje barst van eenzijdigheid en gebrek aan objectiviteit. Uitgerekend hetgeen jij naar Van Cauwelaert zijn hoofd slingert.
Oud 20 september 2016, 10:16   #77
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb ik ook niet geschreven dat jij een abonnement hebt. Problemen met het begrijpend lezen? Waar haal je het in godsnaam? Ik wil je alleen maar wijzen op: 1. de onvoorstelbare chagrijnigheid waar jij blijk van geeft; 2. wanneer jij als militante belgicist het niet kunt pruimen dat een krant zoals De Tijd zelfs nog maar bestaat, je dan evenzeer hetzelfde hoort te zeggen over de franstalige evenknie L'Echo de la Bourse; 3. jouw tekstje barst van eenzijdigheid en gebrek aan objectiviteit. Uitgerekend hetgeen jij naar Van Cauwelaert zijn hoofd slingert.
Waarom sleurt u dan 'L'Echo' erbij? D�*t is nu pas een bewijs dat u moeite hebt met inhoudelijk lezen.
Oud 20 september 2016, 10:16   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
lol ecommerce boomt ... alleen niet in België !!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 10:17   #79
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we stilletjes aan tot de kern van van het probleem komen. Op dit ogenblik is er voor een onmiddellijke Vlaamse onafhankelijkheid in Vlaanderen zelf geen uitgesproken meerderheid. De Wever weet dat. Dan is de vraag: is er een alternatief dat van Vlaams standpunt bekeken aanvaardbaar is? Mijn indruk is dat De Wever zich van bij het begin van de huidige regering als doel heeft gesteld de Vlaamse invloed, de Vlaamse visie in België sterker te laten doordringen. M.a.w. België meer te "verVlaamsen". Begrijp me niet verkeerd: ik heb het hier niet over een of andere beleid om het Nederlands geforceerd op te leggen aan de Franstaligen. Wel om de Vlaamse visie omtrent het meest optimale economische, sociale en fiscale beleid op Belgisch niveau er harder door te drukken. Als je het zo bekijkt dan is het idee om de huidige coalitie in 2019 verder te zetten vrij logisch. De vraag is alleen hoeveel Vlaamsgezinden gaat hij daarvan kunnen overtuigen?
Het debat rond de N-VA gaat in essentie niet over de politieke doelstellingen, niet over de concrete politieke tactiek en niet over de uitspraken van BDW in L'Echo.

Het gaat over de simpele vraag of iemand die lid wordt van een partij - en er al dan niet een functie uitoefent - zijn spreekrecht inlevert of niet. Concreet: mag een flamingant die lid wordt van de N-VA nog openlijk flamingantische uitspraken doen of niet?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 20 september 2016 om 10:23.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 10:17   #80
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal wel! De Tijd is eigenlijk een verkapte Orangistische krant. Maar mij zal De Tijd niet bedriegen. De Tijd is bovendien een zeer saaie krant. Echt zo'n krant op zijn Hollands met andere woorden. Zeker een krant die u moet liggen, inderdaad.

Doe zo verder jongen! Met elke berichtje van jou neemt de hilariteit steeds grotere proporties aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be