![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Het is per definitie een drug: verslavend en bewustzijnveranderend.
Het is niet dat jij en je "makkers" van de bank waar jij werkt een eigen definitie hebben, dat een arts jou gelijk gaat geven. Niet dat wetenschap jou een klop uitmaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel verkeersdoden door heroïne? Bij heroïne doet de gebruiker zichzelf schade aan, en het neemt geen remmen weg. Je gaat gewoon KO plat liggen. Bij alcohol is het anders... je neemt de remmen weg en je hebt de controle over jezelf niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Alcohol is een intoxicerend middel dat je bewustzijn beïnvloedt, dus drugs.
Waarom zou het geen drugs volgens jou zijn? Omdat het legaal is? Laatst gewijzigd door Peche : 23 oktober 2016 om 19:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Omdat hij zelf drinkt, drugs associeert met heroinejunkies en geen zin hebt om zijn wereldbeeld bij te werken. Waarom zou hij zijn wereldbeeld bijwerken? Hij is een succesvolle bankier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Net daarom dienen wij aan die mensen hun wereldbeeld te werken door de consequentie uit te voeren. Neem ze hun drugs af en ze zullen snel voor een legalisering pleiten .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het geen enkel voordeel met zich meebrengt om morgen drugs uit de illegaliteit te halen. Je gaat net de boodschap uitsturen dat het dan allemaal niet zo gevaarlijk is en best wel kan. Dat moet vermeden worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U doet alsof het niet schadelijk is te drinken, en het niet verslavend is. Maar ik kan er maar héél weinig die matig met hun drank omgaan. ze drinken allemaal steevast tot zij op hun gewenste roes zitten. Wat van mensen met een hoge tolerantie en zo dus verslaafd worden? dienen wij hen niet even hypocriet te beschermen dan die junks? Een legalisering is helemaal geen signalen geven dat het "ok" is. Het is een gecontroleerd klimaat creëren en dealers schaakmat zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor geen enkele Nederlander of Amerikaan zeggen dat wiet gezond is....terwijl ze het op iedere hoek van de straat kunnen kopen. Ik hoor trouwens weinig mensen beweren dat tabak of wodka gezond is terwijl het op de meeste plaatsen legaal is. Het is niet opdat wapens in de VS legaal zijn dat mensen gaan denken dat een wapen gevaarlijk is. Het is niet opdat men in Duitsland op vele plaatsen ongelimiteerd snel mag rijden dat Duitsers gaan denken dat dat niet gevaarlijk is..... Voor zover ik weet mag ik ook legaal aan base jumpen doen....maar opdat ik daarom zou gaan denken dat dat helemaal geen gevaarlijke sport zou zijn..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jellinek geldt als zowat de beste en meest onafhankelijke organisatie inzake wereldwijd drugsbeleid Vergewis jezelf maar eens waar alcohol staat genoteerd. Interessant voor mensen die dagelijks met verslavingen hebben te maken. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2016 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet bewustzijnsveranderend ?? Dat je nu nog zou zeggen dat dit afhankelijk is van persoon tot persoon zou ik nog akkoord zijn maar...... Het is wetenschappelijk bewezen dat zelfs een paar pro mille je bewustzijn veranderen maar ik wil er wel onmiddellijk bijzeggen dat dit ook weer sterk afhankelijk is van persoon tot persoon.....ook gewenning speelt een grote rol. Ik zal je anders eens voorstellen aan mijn schoonmoeder nadat ze haar tweede glas wijn opheeft...... ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2016 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alcohol is dus niet het probleem; wel het rijden onder invloed. Of wilt u ook frieten verbieden, omdat sommige mensen dagelijks bij de frituur langs gaan en na verloop uitdeinen zonder weerga?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk dat het één wat heeft te maken met het ander. Ik denk niet dat we onder rijden onder invloed het hebben over chocomelk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het dan wel ? Is cannabis dan ook geen drugs ? Nope want dat is gewoon een plant .
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2016 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Iemand die een shot heroïne zet is sowieso van de wereld en zal je weinig last mee hebben die voelt zich gewoon lekker.
Met iemand die stomdronken is kan dat wel even anders uitdraaien. Voor alle duidelijkheid heb ik het wel enkel en alleen over het effect en niet over schadelijkheid verslaving enz.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Iemand die een shot heroïne zet is sowieso van de wereld en zal je weinig last mee hebben die voelt zich gewoon lekker.Dat geldt trouwens voor ongeveer alle opiaten.
Met iemand die stomdronken is kan dat wel even anders uitdraaien. Voor alle duidelijkheid heb ik het wel enkel en alleen over het effect en niet over schadelijkheid verslaving enz.... |
![]() |
![]() |