![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
In de winkel heb ik vaak last. Kinderen in groep kan ik ook niet uitstaan. Gelukkig kan ik veel dingen doen zonder teveel volk. Meestal toch... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De trajectbegeleider kan je toch een job geven zonder een hoop kwebbelende collega's in je buurt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Heb te horen gekregen dat ze voor mijn geval geen hulp op maat hebben. Tenzij u echt denkt dat alle autisten bij PASSWERK ofzo thuishoren. Laatst gewijzigd door Bhairav : 3 november 2016 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die bv in een rustig kantoor werkt aan bijvoorbeeld facturatie heeft daar toch geen last van ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Moet ik daar nu echt intrinsiek gemotiveerd voor zijn voor u mij als profiteur gaan afdoen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat hij niet verschilt van vele anderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In informatica bv loopt het over van de autisten. En daar is structureel een schaarste in. Een profiteur is enkel hij die niets aanpakt van kansen die hij krijgt. Als je alles a priori weg zet dan roep je dat wel af over jezelf hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe bedoel je het dan wel ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Zou het niet kunnen dat het gebrek aan motivatie iets met autisme te maken heeft?
Er bestaan fora waar mensen uren en uren zitten te zeiken dat ze geen werk vinden en hoe erg dat wel niet is. Of hoe ze overal gaan proberen maar weggestuurd worden ofzo... Ik snap die ingesteldheid niet, die vinden het persies leuk zich nergens echt thuis te voelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard zullen er ook wel luie autisten bestaan, ik denk aan u bijvoorbeeld. Maar ik merk uit ervaring dat dit niet de regel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Waarom mogen sommigen wel geld verdienen met gebakken lucht te verkopen? Ik ben toch "met iets bezig"? Of moet ik per se iets doen dat echt tegenwringt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Er zijn genoeg autisten in IT bedrijven bvb die goed hun kost verdienen. Men past het werk gewoon op hun aan en men speelt hun troeven uit.
Sommige autisten vinden het plezant om apart te zijn, en doen daarom liever niks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de persoon die daar wel voor geschikt is zou dan vermoedelijk doodgaan van eenzaamheid als men ze in een job zet zonder sociaal contact en interactie met anderen. Voorbeeldje : in electriciteitscentrales zijn er mensen die de hele dag in een control room grafieken en wijzers in het oog houden. Een cruciale verantwoordelijkheid, maar enkel haalbaar voor iemand die zich extreem kan focussen. Alleen denk ik niet dat er ooit iemand de schoolbanken verlagen heeft met de motivatie : "ik wil de hele dag naar een control board met tientallen grafieken zitten kijken". Die heeft dat moeten zien te vinden, en dat bedrijf zal daar ook heus wel naar moeten zoeken hebben. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
"As die da kunne, kunde gij da ook". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Moet ik nu echt "typische" autistenjobs willen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Sport bestaat trouwens ook professioneel, slimme... ![]() Kijk... nu heb ik ergens motivatie voor en ik zou dan nog pillen moeten gaan pakken om rustig achter 'n bureau te kunnen kruipen. Stel u eens voor dat ge een inzicht krijgt dat niet strookt met uw "werk ethiek"... Laatst gewijzigd door Bhairav : 3 november 2016 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |