![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Gelooft u dat de Russen de Amerikaanse stemcomputers hackten? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,50% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
35 | 87,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dat een opinie, maar een serieus gefundeerde opinie. Wat verwacht je eigenlijk, bekentenissen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hij schrijft zijn postjes alsof het een plicht is. Als je daar dan op in gaat laat hij dat open. Alsof hij dat zelf wel weet, maar niet anders kan dan een morele plicht na te komen. Wat weten wij als gewone Vlaamse burgers nu van deze hackerskwestie? We lezen enkele pagina's op het internet en denken alles te weten. Echter acht ik de Amerikaanse democraten er wel toe in staat het zodanig vuil te spelen en een conflict als dit te veroorzaken. Lastercampagnes zijn de normaal in Amerika, waarom zou dit anders zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms laat ik het ook voor wat het is, je moet daar allemaal niet teveel achter zoeken, daar krijg je maar kriebels van en hoofdpijn. Citaat:
Joost mag het weten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Jaja het is altijd Rusland of één of andere dictator.
In al die jaren heeft het westen nooit één fout gemaakt, neen dat vooral niet. Ik vind dat toch verdacht. In realiteit komen ze hier achter onze vrijheid van meningsuiting en blokkeren ze accounts op facebook en youtube. Misschien wil Rusland deze maal bevrijder spelen en het westen verlossen van haar "dictators"? Het woord is maar een kwestie van perspectief. Laatst gewijzigd door Peche : 6 januari 2017 om 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De vraag "Gelooft u dat de Russen de Amerikaanse stemcomputers hackten?" is niet erg duidelijk.
Wellicht bedoelt men "Gelooft u dat de Russische overheid de Amerikaanse stemcomputers hackte?". Niet in opdracht werkende hackers, die hun acties zien als uitdagingen ('n soort van competitiesport) al dan niet om iemand te kloten, vind je wereldwijd - dus ook in Rusland. Laatst gewijzigd door schaakspeler : 6 januari 2017 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vervolgens komen ze met een verhaal over een Russische hack zonder enig bewijs omdat het er niet is. Ze zijn wanhopig, hebben nog 1 maand de tijd en staan met hun rug tegen de muur. Er waren op het moment dat Trump won al veel "conspiracy theorists" die zeiden dat ze het op verkiezingsfraude zouden steken omdat de elite Trump nooit aan de macht zal laten. Maar dat onze eigen media (VTM, Een) meegaan in die propaganda en zich niet kritisch opstellen, daar walg ik van. Zelfs letterlijk diezelfde foto van fallout 4 om het nog extra belachelijk te maken. Ik hoop dat de kijker hen genadeloos afstraft
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat over DNC file- en mailservers natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is wel een cyberoorlog met rusland en die is door rusland gestart in 2007. Citaat:
Op de duur wordt het een beetje belachelijk he? Citaat:
Natuurlijk gaan ze hem proberen zoveel mogelijk te blokkeren en af te zetten zodra daar redenen voor gevonden kunnen worden. De republikeinen hebben de voorbije 8 jaar niks anders gedaan bij Obama en nu is er honderd keer meer reden om het te doen, de man is een gevaar voor een stabiele wereld, Citaat:
Grappig, VTM is vele keren kritischer dan jij bent, jij kent zelfs niet eens de feiten. Je zou nog veel kunnen leren door naar VTM te kijken, zij zijn in ieder geval een hoop geloofwaardiger dan jij. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn inschatting is dat na twee jaar Trump het zo bont gemaakt heeft dat de Democraten het Parlement en de Senaat terugnemen en na 4 jaar de President erbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar kom... laat ons nu toch een beetje realist wezen. Het is niet omdat Amerika zeer lange tijd de touwtrekker was inzake IT dat er mag verondersteld worden dat de Russen op dit vlak nog steeds onmondig zouden zijn. De Russen zijn intellectueel en technisch voldoende bekwaam om te pogen ook op dit domein een invloed uit te oefenen. Overigens, het huidige Rusland is de Sovjet-Unie niet meer. De informatica zit aldaar evenzeer verspreid onder het brede publiek. Er kan dus "gehackt" worden zowel door particulieren, bedrijven als overheidsinstellingen uit Rusland.
Dus ja, ik geloof dat vanuit Rusland er "gehackt" werd. Net zoals het ook reeds in omgekeerde richting wel zal gebeurd zijn. Of het een doorslaggevende invloed op de verkiezingsresultaten in de USA gehad heeft durf ik wel te betwijfelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot hiertoe ben ik nog niet aangenaam verrast geweest door uw IQ. Ik heb trouwens niet gestemd, de zoveelste keer dat ge uzelf planteert en belachelijk maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft zich dus 2 keer in de voet geschoten want ik heb niet gestemd omdat ik eerst meer informatie nodig heb en liefst van geen rioolsites waar onze hoge IQer zich laaft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() In plaats van te vertrouwen in een schaker hecht ik meer geloof aan de analyse van de voormalige financiële adviseur van het pentagon, die in hoogst eigen persoon de bailout van Wallstreet onderhandelde met de Federale Reserve in 2008.
Volgens hem is een crisis die veel erger is dan 2008, onafwendbaar in 2017 om wille van de enorme staatsschuld die onder 8 jaar Obama verdubbelde door oorlog in het MiddenOosten. Obama liegt volgens hem over de werkloosheidscijfers (20% ipv 4.5), over de werkelijke inflatie en de Dow wordt kunstmatig hoog gehouden voordat hij volledig zal crashen zodra Obama aftreedt. Hij voorspelt dat de USD zijn positie als world reserve currency verliest, dat er bank runs ontstaan, dat de werkloosheid de pan uit reist. Winter is coming, maar niet door Trump en al zeker niet door Putin. Het vingerwijzen voor wat onvermijdelijk was, is begonnen. ![]()
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 januari 2017 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch wel hoogst eigenaardig dat Trump die eerst op verlies stond, plotseling de verkiezingen won.
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De media scheppen met opzet een beeld alsof Trump kansloos is, en alsof Brexit nooit zou gebeuren. Het heeft niet gewerkt
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de OP staat niets over 't hacken van "stemcomputers".
Bovendien had 'n kind van 5 die (onbeveiligde server(s)) mailaccounts van die bende imbecielen kunnen hacken. En ja, de Russische federatie heeft de states in haar zak, vwala! ![]() Nu allemaal bang zijn voor stoute Poetin die de lakens gaat uitdelen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Gaat Obama zijn verantwoordelijkheid hier voor nemen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |