Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Gelooft u dat de Russen de Amerikaanse stemcomputers hackten?
Ja 5 12,50%
Nee 35 87,50%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2017, 07:50   #61
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Betekenis en draagwijdte van "what they considered" ontgaat u schijnbaar.
Dat is zoals wanneer een team van oncologen u na een onderzoek meedelen dat ze op de scans van uw lichaam sporen zien "die zij beschouwen" als overtuigend bewijs voor de aanwezigheid van een tumor.

Natuurlijk is dat een opinie, maar een serieus gefundeerde opinie.
Wat verwacht je eigenlijk, bekentenissen?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 07:57   #62
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Iedereen met een beetje gezond verstand weet wat er aan de hand is.
Inmiddels ben ik aangenaam verrast door het IQ op dit forum waarvan voorlopig 87% niet voor de propaganda valt. Die andere 13% zijn Gipsy, parcifal en GeertVDB.

Maar dit forum is politiek geëngageerd, en ik vrees dat de doorsnee burger zich laat beïnvloeden door mainstream fake news.
Ik stel me vragen bij parcifal
Hij schrijft zijn postjes alsof het een plicht is. Als je daar dan op in gaat laat hij dat open. Alsof hij dat zelf wel weet, maar niet anders kan dan een morele plicht na te komen.

Wat weten wij als gewone Vlaamse burgers nu van deze hackerskwestie? We lezen enkele pagina's op het internet en denken alles te weten.
Echter acht ik de Amerikaanse democraten er wel toe in staat het zodanig vuil te spelen en een conflict als dit te veroorzaken.
Lastercampagnes zijn de normaal in Amerika, waarom zou dit anders zijn?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 08:08   #63
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik stel me vragen bij parcifal
Hij schrijft zijn postjes alsof het een plicht is. Als je daar dan op in gaat laat hij dat open. Alsof hij dat zelf wel weet, maar niet anders kan dan een morele plicht na te komen.
Een plicht? Jongen toch, ik geef mijn mening hier zoals iedereen.
Soms laat ik het ook voor wat het is, je moet daar allemaal niet teveel achter zoeken, daar krijg je maar kriebels van en hoofdpijn.

Citaat:
Wat weten wij als gewone Vlaamse burgers nu van deze hackerskwestie? We lezen enkele pagina's op het internet en denken alles te weten.
Echter acht ik de Amerikaanse democraten er wel toe in staat het zodanig vuil te spelen en een conflict als dit te veroorzaken.
Omdat we midden in een cyberoorlog zitten tussen het Westen en Rusland natuurlijk, en mensen als Sceppie spelen een dom spelletje van ontkenning, propaganda en fake informatie, of het nu komt door een anti-US sentiment of doordat hij nu eenmaal zeer vatbaar is voor complotkwatch en russische propaganda, dat is nog de vraag.
Joost mag het weten.
Oud 6 januari 2017, 08:17   #64
Peche
Banneling

Standaard

Jaja het is altijd Rusland of één of andere dictator.
In al die jaren heeft het westen nooit één fout gemaakt, neen dat vooral niet.
Ik vind dat toch verdacht.

In realiteit komen ze hier achter onze vrijheid van meningsuiting en blokkeren ze accounts op facebook en youtube.

Misschien wil Rusland deze maal bevrijder spelen en het westen verlossen van haar "dictators"?
Het woord is maar een kwestie van perspectief.

Laatst gewijzigd door Peche : 6 januari 2017 om 08:22.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 10:20   #65
schaakspeler
Lokaal Raadslid

Standaard

De vraag "Gelooft u dat de Russen de Amerikaanse stemcomputers hackten?" is niet erg duidelijk.
Wellicht bedoelt men "Gelooft u dat de Russische overheid de Amerikaanse stemcomputers hackte?".
Niet in opdracht werkende hackers, die hun acties zien als uitdagingen ('n soort van competitiesport) al dan niet om iemand te kloten, vind je wereldwijd - dus ook in Rusland.

Laatst gewijzigd door schaakspeler : 6 januari 2017 om 10:21.
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 10:51   #66
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
We weten dat de elite Hillary Clinton aan de macht wil. En we weten al jaren dat ze een oorlog met China en Rusland willen.
Vervolgens komen ze met een verhaal over een Russische hack zonder enig bewijs omdat het er niet is. Ze zijn wanhopig, hebben nog 1 maand de tijd en staan met hun rug tegen de muur. Er waren op het moment dat Trump won al veel "conspiracy theorists" die zeiden dat ze het op verkiezingsfraude zouden steken omdat de elite Trump nooit aan de macht zal laten.

Maar dat onze eigen media (VTM, Een) meegaan in die propaganda en zich niet kritisch opstellen, daar walg ik van. Zelfs letterlijk diezelfde foto van fallout 4 om het nog extra belachelijk te maken.

Ik hoop dat de kijker hen genadeloos afstraft
Oud 6 januari 2017, 11:58   #67
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
De vraag "Gelooft u dat de Russen de Amerikaanse stemcomputers hackten?" is niet erg duidelijk.
Wellicht bedoelt men "Gelooft u dat de Russische overheid de Amerikaanse stemcomputers hackte?".
Niet in opdracht werkende hackers, die hun acties zien als uitdagingen ('n soort van competitiesport) al dan niet om iemand te kloten, vind je wereldwijd - dus ook in Rusland.
Het gaat zelfs niet over stemcomputers, niemand beweert dat die gehacked werden of zelfs konden worden.

Het gaat over DNC file- en mailservers natuurlijk.
Oud 6 januari 2017, 12:08   #68
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
We weten dat de elite Hillary Clinton aan de macht wil. En we weten al jaren dat ze een oorlog met China en Rusland willen.
Als jij dat weet (eerder een dwaas geloof in feite) dan kan je alleen maar besluiten dat de elite volkomen onmachtig is want Hillary is definitief uit de running voor Potus en er is geen open oorlog met china of rusland en dat zal er ook niet komen.
Er is wel een cyberoorlog met rusland en die is door rusland gestart in 2007.

Citaat:
Vervolgens komen ze met een verhaal over een Russische hack zonder enig bewijs omdat het er niet is.
Ga je maandag naar het gepresenteerde nieuwe bewijs kijken of ga je blijven doen alsof er niets is?
Op de duur wordt het een beetje belachelijk he?

Citaat:
Ze zijn wanhopig, hebben nog 1 maand de tijd en staan met hun rug tegen de muur. Er waren op het moment dat Trump won al veel "conspiracy theorists" die zeiden dat ze het op verkiezingsfraude zouden steken omdat de elite Trump nooit aan de macht zal laten.
Nope, Trump wordt president, geen ontkomen aan.
Natuurlijk gaan ze hem proberen zoveel mogelijk te blokkeren en af te zetten zodra daar redenen voor gevonden kunnen worden.
De republikeinen hebben de voorbije 8 jaar niks anders gedaan bij Obama en nu is er honderd keer meer reden om het te doen, de man is een gevaar voor een stabiele wereld,

Citaat:
Maar dat onze eigen media (VTM, Een) meegaan in die propaganda en zich niet kritisch opstellen, daar walg ik van. Zelfs letterlijk diezelfde foto van fallout 4 om het nog extra belachelijk te maken.

Grappig, VTM is vele keren kritischer dan jij bent, jij kent zelfs niet eens de feiten. Je zou nog veel kunnen leren door naar VTM te kijken, zij zijn in ieder geval een hoop geloofwaardiger dan jij.
Oud 6 januari 2017, 12:17   #69
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

...
Nope, Trump wordt president, geen ontkomen aan.
Natuurlijk gaan ze hem proberen zoveel mogelijk te blokkeren en af te zetten zodra daar redenen voor gevonden kunnen worden.
De republikeinen hebben de voorbije 8 jaar niks anders gedaan bij Obama en nu is er honderd keer meer reden om het te doen, de man is een gevaar voor een stabiele wereld,

...
Ik weet het zo niet, bij de Republikeinen zitten ook behoorlijk wat tea-party wacko's.

Mijn inschatting is dat na twee jaar Trump het zo bont gemaakt heeft dat de Democraten het Parlement en de Senaat terugnemen en na 4 jaar de President erbij.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 12:23   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Maar kom... laat ons nu toch een beetje realist wezen. Het is niet omdat Amerika zeer lange tijd de touwtrekker was inzake IT dat er mag verondersteld worden dat de Russen op dit vlak nog steeds onmondig zouden zijn. De Russen zijn intellectueel en technisch voldoende bekwaam om te pogen ook op dit domein een invloed uit te oefenen. Overigens, het huidige Rusland is de Sovjet-Unie niet meer. De informatica zit aldaar evenzeer verspreid onder het brede publiek. Er kan dus "gehackt" worden zowel door particulieren, bedrijven als overheidsinstellingen uit Rusland.

Dus ja, ik geloof dat vanuit Rusland er "gehackt" werd. Net zoals het ook reeds in omgekeerde richting wel zal gebeurd zijn. Of het een doorslaggevende invloed op de verkiezingsresultaten in de USA gehad heeft durf ik wel te betwijfelen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 12:36   #71
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien wil Rusland deze maal bevrijder spelen en het westen verlossen van haar "dictators"?
Het woord is maar een kwestie van perspectief.
Jaja, lees eens 1 boek.

Dit :

Oud 6 januari 2017, 12:41   #72
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen met een beetje gezond verstand weet wat er aan de hand is.
Inmiddels ben ik aangenaam verrast door het IQ op dit forum waarvan voorlopig 87% niet voor de propaganda valt. Die andere 13% zijn Gipsy, parcifal en GeertVDB.

Maar dit forum is politiek geëngageerd, en ik vrees dat de doorsnee burger zich laat beïnvloeden door mainstream fake news.

Tot hiertoe ben ik nog niet aangenaam verrast geweest door uw IQ. Ik heb trouwens niet gestemd, de zoveelste keer dat ge uzelf planteert en belachelijk maakt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 12:56   #73
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol, ik heb 'neen' gestemd natuurlijk op die dwaze poll, omdat dat het juiste antwoord is, hoewel je het mogelijk niet zo bedoelde.
Hij heeft zich dus 2 keer in de voet geschoten want ik heb niet gestemd omdat ik eerst meer informatie nodig heb en liefst van geen rioolsites waar onze hoge IQer zich laaft.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 13:20   #74
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Jaja, lees eens 1 boek.

Dit :

In plaats van te vertrouwen in een schaker hecht ik meer geloof aan de analyse van de voormalige financiële adviseur van het pentagon, die in hoogst eigen persoon de bailout van Wallstreet onderhandelde met de Federale Reserve in 2008.

Volgens hem is een crisis die veel erger is dan 2008, onafwendbaar in 2017 om wille van de enorme staatsschuld die onder 8 jaar Obama verdubbelde door oorlog in het MiddenOosten.
Obama liegt volgens hem over de werkloosheidscijfers (20% ipv 4.5), over de werkelijke inflatie en de Dow wordt kunstmatig hoog gehouden voordat hij volledig zal crashen zodra Obama aftreedt. Hij voorspelt dat de USD zijn positie als world reserve currency verliest, dat er bank runs ontstaan, dat de werkloosheid de pan uit reist.

Winter is coming, maar niet door Trump en al zeker niet door Putin.
Het vingerwijzen voor wat onvermijdelijk was, is begonnen.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 januari 2017 om 13:28.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 13:21   #75
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hij heeft zich dus 2 keer in de voet geschoten want ik heb niet gestemd omdat ik eerst meer informatie nodig heb en liefst van geen rioolsites waar onze hoge IQer zich laaft.
Ik snap zoiets niet... zelfs de grote baas van de inlichtingendiensten, die het rapport moet verdedigen zegt zelf dat het niet de stemcomputers betreft. En toch houden de conspirationisten vol dat dit wel het geval is...

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 13:26   #76
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Het is toch wel hoogst eigenaardig dat Trump die eerst op verlies stond, plotseling de verkiezingen won.
Oud 6 januari 2017, 13:45   #77
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het is toch wel hoogst eigenaardig dat Trump die eerst op verlies stond, plotseling de verkiezingen won.
Hoogst eigenaardig.. Yeah right. Het was nek aan nek door toedoen van de lastercampagne in de media. Peilingen houden geen rekening met mensen die niet politiek geëngageerd zijn en last minute toch gaan stemmen, en de haat tov Hillary is niet te onderschatten.
De media scheppen met opzet een beeld alsof Trump kansloos is, en alsof Brexit nooit zou gebeuren. Het heeft niet gewerkt
Oud 6 januari 2017, 13:50   #78
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

In de OP staat niets over 't hacken van "stemcomputers".

Bovendien had 'n kind van 5 die (onbeveiligde server(s)) mailaccounts van die bende imbecielen kunnen hacken.

En ja, de Russische federatie heeft de states in haar zak, vwala!
Nu allemaal bang zijn voor stoute Poetin die de lakens gaat uitdelen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 13:53   #79
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Gaat Obama zijn verantwoordelijkheid hier voor nemen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 13:58   #80
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoogst eigenaardig.. Yeah right. Het was nek aan nek door toedoen van de lastercampagne in de media. Peilingen houden geen rekening met mensen die niet politiek geëngageerd zijn en last minute toch gaan stemmen, en de haat tov Hillary is niet te onderschatten.
De media scheppen met opzet een beeld alsof Trump kansloos is, en alsof Brexit nooit zou gebeuren. Het heeft niet gewerkt
Of mensen die niet durfden uitkomen voor hun mening, geen denkbeeldig gevaar gezien de effenaf criminele daden van de ; "When they go low, we go high" & de "basket of Hilly's deplorables", zelfs gisteren nog, + de reeks aan valse aangiften tègen Trumpers.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be