Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2017, 08:18   #61
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Amai!!

De moed niet opgeven Peche, overal in kuststreek aanvraag indienen, er zullen er vast zijn waar je wel binnengeraakt.....
Ik sta op een lijst, die fuckers gaan bijleggen bij mijn penthouse met zicht op zee, dat ze dat nu willen of niet
Want ik heb een geboorterecht. (DPG )
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 08:28   #62
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik sta op een lijst, die fuckers gaan bijleggen bij mijn penthouse met zicht op zee, dat ze dat nu willen of niet
Want ik heb een geboorterecht. (DPG )
Deugnietje!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 08:47   #63
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Peche als ik van jou was zou ik me ook inschrijven bij zo'n SVK/sociaal verhuurkantoor, je krijgt dan huursubsidie bij verhuis hiernaar, het is wel gebonden aan voorwaarde dat je je eveneens op wachtijst zet bij sociale huisvestingsmaatshappij (shm) werkzaam in gemeente van huidige woonst. Je kan dan huurpremie krijgen na 4 jaar op wachtlijst via dat laatste.

Enfin aandachtig lezen wat daar staat want ze stellen allerlei regels. Ikzelf ben er nog niet helemaal uit en kom allerlei nieuws te vernemen. Had me er veel eerder in moeten verdiepen....

Laatst gewijzigd door bembem : 31 januari 2017 om 08:50.
Oud 31 januari 2017, 10:59   #64
eno2
Banneling

Standaard

Nadat ik tien jaar op de wachtlijst stond voor een sociale woning , hebben ze de huursubsidies ingevoerd voor wie een aantal jaar op de wachtlijsten stond. . Toen had ik die niet meer nodig want ik vertrok naar het buitenland.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 22:39   #65
Peche
Banneling

Standaard

En hoeveel betaal je met 3 tot 4 slaapkamers?
Oud 2 februari 2017, 16:00   #66
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kende dat woord ook niet, haha lol!

Ps. Goed nieuws in het verschiet: heb me verdiept in de huursubsidie regeling, en guess what -> met m'n statuut van handicap zit de kans er in dat ik daar binnenkort van zal mogen genieten... Yep! Good days are coming, ook al heb ik me tot nu toe echt wel laten rollen, maar beter laat dan nooit zeker Anyway ben toch super content, als alles volgens plan verloopt zal ik er warmpjes inzitten.... En zal ik eindelijk eens op vakantie kunnen gaan: Thailand here I come!! + Korea of course
Lieve schat, je hebt helemaal nog geen statuut van handicap, en zult dat denk ik ook niet krijgen. Die aanvraag is puur formeel, omdat je na je tweede schorsing van de werkloosheid alweer op het OCMW zit, moeten alle mogelijke middelen eerst worden uitgepunt, die aanvraag is er een van.
Je bent nog maar recent ingeschreven bij een sociale woning, en dus pas na vier jaar recht op die huursubsidie, in jou geval is het niet ' Thailand here i come" maar ergens een park, met bankje...toch fijn, dat je zo ongegeneerd lui en profiteur mag zijn he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 16:15   #67
eno2
Banneling

Standaard

En de hoogbetaalde kadavers (en aandeelhouders) die ik in het management van de multinational waar ik werkte "niet bezig" gezien heb en ook "meestal niet aanwezig", omdat ze op een zijspoor uitgerangeerd waren, en te duur om af te danken? Daar soms een commentaartje op over LE DROIT A LA PARESSE? Alice?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 16:28   #68
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En de hoogbetaalde kadavers (en aandeelhouders) die ik in het management van de multinational waar ik werkte "niet bezig" gezien heb en ook "meestal niet aanwezig", omdat ze op een zijspoor uitgerangeerd waren, en te duur om af te danken? Daar soms een commentaartje op over LE DROIT A LA PARESSE? Alice?
QED
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 18:10   #69
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Lieve schat, je hebt helemaal nog geen statuut van handicap, en zult dat denk ik ook niet krijgen. Die aanvraag is puur formeel, omdat je na je tweede schorsing van de werkloosheid alweer op het OCMW zit, moeten alle mogelijke middelen eerst worden uitgepunt, die aanvraag is er een van.
Je bent nog maar recent ingeschreven bij een sociale woning, en dus pas na vier jaar recht op die huursubsidie, in jou geval is het niet ' Thailand here i come" maar ergens een park, met bankje...toch fijn, dat je zo ongegeneerd lui en profiteur mag zijn he?
En gaat U dan beter slapen?
Oud 2 februari 2017, 18:12   #70
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Peche als ik van jou was zou ik me ook inschrijven bij zo'n SVK/sociaal verhuurkantoor, je krijgt dan huursubsidie bij verhuis hiernaar, het is wel gebonden aan voorwaarde dat je je eveneens op wachtijst zet bij sociale huisvestingsmaatshappij (shm) werkzaam in gemeente van huidige woonst. Je kan dan huurpremie krijgen na 4 jaar op wachtlijst via dat laatste.

Enfin aandachtig lezen wat daar staat want ze stellen allerlei regels. Ikzelf ben er nog niet helemaal uit en kom allerlei nieuws te vernemen. Had me er veel eerder in moeten verdiepen....
Ik krijg voorrang op die wachtlijst gelukkig. Maar weet je Bem, ik weet niet zeker of ik dit traject wel ga voltooien. Er ontwaakt iets in mij, ...
Oud 2 februari 2017, 21:33   #71
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik krijg voorrang op die wachtlijst gelukkig. Maar weet je Bem, ik weet niet zeker of ik dit traject wel ga voltooien. Er ontwaakt iets in mij, ...
dan krijg je voorrang zoals al die andere groepen met recht op voorrang en sta nog steeds waar je stond.
de enige die je hebt ingehaald is die werkende single die een appartement aanvraagt omdat de alimentatie eigenlijk te hoog uitvalt
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 00:03   #72
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoeveel betaal je met 3 tot 4 slaapkamers?
Guess what: Slechts 221€!!
Het zal wel wat schommelen naargelang de woning maar gemiddeld toch ook heel goedkoop... Man man man wat heb ik me toch al die tijd laten doen........ Ik slaap potverdikkeme in de living, moet m'n kleren en spullen zo optimaal mogelijk zien op te stapelen of 't is een rommeltje van jewelste, dit terwijl anderen lekker voldoende ruimte hebben en nog mega voordelig ook, pfffffff.

Citaat:
Groep- / pandcode: HOU-ARW-AR2 / 29031
Woninggroep: ALBRECHT RODENBACHWEG
Bouwjaar: 1982
Type: Huis 3 slaapkamers
Domus Flandria-woning: Nee
Aantal slaapkamers: 3

Kadastraal inkomen: niet gekend
Minimale huur:
(zonder huurlasten) € 221.00
Maximale huur:
(zonder huurlasten) € 614.50
Huurlasten: Afstand van verhaal: € 1.00
Vergoeding onderhoud CV: € 7.00
Vergoeding sectorverantwoordelijke: € 5.00
Citaat:
Groep- / pandcode: HOU-HMS-HM1 / 29043
Woninggroep: HARMONIESTRAAT
Bouwjaar: 1982
Type: Huis 4 slaapkamers
Domus Flandria-woning: Nee
Aantal slaapkamers: 4

Kadastraal inkomen: niet gekend
Minimale huur:
(zonder huurlasten) € 221.00
Maximale huur:
(zonder huurlasten) € 665.20
Huurlasten: Afstand van verhaal: € 1.00
Vergoeding onderhoud CV: € 7.00
Vergoeding sectorverantwoordelijke: € 5.00
http://www.intervilvoordse.be/huurwoningen.php

Laatst gewijzigd door bembem : 3 februari 2017 om 00:03.
Oud 3 februari 2017, 00:06   #73
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Alice ik zal nog dit jaar in Thailand geraken, en euh ben reeds vrijgesteld vermits ik wel degelijk gehandicapte ben. Dus ja, het zal idd Bangkok here I come zijn, tot spijt van wie het benijdt, duh!
Oud 3 februari 2017, 00:10   #74
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zelfde hier, er borrelt langs mijn kant ook iets, de laatste tijd heb ik plots weer energie om rond te lopen/naar buiten te gaan en zo... Ook ben ik aan het overwegen van misschien weer te gaan solliciteren, vooruitzicht van 13de maand en vakantiegeld lonkt iets teveel tegenwoordig, vooral dat ik binnenkort van m'n schuldbemiddeling verlost ben, ik krijg dan terug m'n inkomen op m'n eigen rekening. ! E-I-N-D-E-L-IJ-K !
Oud 3 februari 2017, 00:13   #75
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stel je voor: met zo'n sociale woning hou ik verdorie om en bij de 650€ over/maand!! Dit met m'n uitkering dus. Mits een job van zelfs nog geen 1300€ in de maand zal dat zelfs 1000€ zijn! OMG!! !LOL!
Oud 3 februari 2017, 00:59   #76
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mits een job van zelfs nog geen 1300€ in de maand zal dat zelfs 1000€ zijn! OMG!! !LOL!
Correctie: +100€ erbij zelfs, vermits ik dan nog steeds m'n itt* heb, jawel

*integratietegemoetkoming

Ja hoor, ik zal het er van pakken, de miserie heeft lang genoeg geduurd, from now on it shall be my turn, ei ei ei!

Laatst gewijzigd door bembem : 3 februari 2017 om 01:00.
Oud 3 februari 2017, 01:03   #77
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ha, re-guess what, ik zal zelfs misschien aanspraak maken op een bob/extra voor mensen met een handicap, komt zelfs neer op hetzelfde als een job in eurokes, dus...... Alice, ik zit wel goed......
Oud 3 februari 2017, 01:04   #78
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Integratietegemoetkoming?

Je maakt 'n grapje?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 01:18   #79
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Integratietegemoetkoming?

Je maakt 'n grapje?
Hoezo grapje? Ik vind niets uit hoor.
Oud 3 februari 2017, 01:24   #80
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo grapje? Ik vind niets uit hoor.
Dat beweer ik niet, maar wat is 't, die integratietegemoetkoming?
Ik ken dat niet eens.

En vertel ondertussen ook even wat 'n 'bob/extra' is, ken ik ook niet.

Laatst gewijzigd door SDX : 3 februari 2017 om 01:25.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be