![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze gaan het nog een eer vinden om voor die muur te mogen betalen ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Race_to_the_bottom Deze theorie verklaart dat free trade zorgt voor een dalende toegevoegde waarde.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 januari 2017 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De "muur" is eigenlijk een oplossing voor een niet bestaande probleem.
Feit: - De huidige afsluiting aan de grens is er vooral om drugstraffiek tegen te houden. Illegale migranten hou je met een muur niet tegen. Die zetten een ladder tegen te muur. Of ze nemen gewoon een vliegtuig en verdwijnen als hun visum afgelopen is. - Op dit moment is er meer migratie van de VS naar Mexico dan omgekeerd. Mexico is de laatste jaren (mede dankzij NAFTA) en stuk welvarender geworden... Veel Mexicanen keren dus terug. - Vroeger overigens was het nog veel gebruikelijker dat Mexicanen slechts tijdelijk naar de VS kwamen. Ze kwamen om een paar maand te werken, en gingen dan terug. Dat de grens nu veel dichter is verplichtte velen om zich in de VS te vestigen, terwijl ze veel liever in Mexico zouden willen wonen... Die "Muur" dat is puur symbolisme, puur politiek. Het is iets dat je zegt tijdens verkiezingen om het gepeupel te overtuigen op jou te stemmen. Maar na de verkiezingen is het weer aan de volwassenen om zich bezig te houden met wat werkelijk belangrijk is. Maar blijkbaar deze keer niet...
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Plus dat de tewerkstellingsgraad van de 11.7 miljoen mexicanen 68% is. Trump gaat er 3 of 4 miljoen deporteren. Wellicht enkel de werklozen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Triestig... Het bewijs ligt daar gewoon hoor, ge moet het gewoon willen lezen
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DE ECB verlaagt de rente en geeft gratis geld aan banken in de hoop dat het geld gaat rollen. Wat gebeurt er? De banken parkeren hun geld uit schrik dat de rente nog verder naar beneden gaat. De particulieren zetten hun geld massaal op spaarboekjes omdat ze de banken en de financiele spelers niet meer vertrouwen. Resultaat: rente wordt nul en banken doen verlies op hun spaarrekeningen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar bon, verder doet Trump wat je van hem kan verwachten als vertegenwoordiger van het establishement: zijn kiesvee op kosten jagen. One can hardly be surprised ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar bon, verder doet Trump wat je van hem kan verwachten als vertegenwoordiger van het establishement: zijn kiesvee op kosten jagen. One can hardly be surprised ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 27 januari 2017 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Free trade zorgt voor taxwars.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk kan hij dat. De US kan dan meer uit China gaan importeren. Momentje, ah nee. Daar gaat hij ook een handelsoorlog mee beginnen. En misschien een warmere.
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 januari 2017 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ken niks van economie. Nu Trump aangeeft hoe hij zijn muur gaat betalen dacht ik: Laat ik eens op Politics gaan kijken hoe dat werkt, want 20% extra belastingen heffen lijkt me alsof ingevoerde producten voor de Amerikanen 20% duurder gaan worden.
Dat dat een beetje te simpel geredeneerd is, weet ik ook wel. Maar hoe ik dan wel moet redeneren, weet ik niet. En dan merk ik hier dat er blijkbaar velen zijn die veel meer van economie kennen dan ik. Spijtig dat iedereen zo hard bezig is met zijn gelijk te halen en niemand de tijd neemt om het probleem te schetsen.
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. De goedkoopste huismerken vind je in de Colruyt en Delhaize.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |