Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2017, 21:48   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Geen onzin en ik kan het bewijzen. Op langere reizen log ik altijd met een GPS. Ik kan zelfs zien waar aan een oprit ik naar links uitwijk om een andere wagen de ruimte te geven en waar ik weer naar rechts ga, waar ik in het midden rij bij 3 rijstroken en weer naar rechts. Snelheden kloppen als een bus. Ik heb geen GPS die er 100m naast zit, hij geeft een tolerantie op van 3 �* 4 meter, maar meestal is die minder. Misschien was dat met de allereersten het geval, dat maakt dus dat je eens kosten zult moeten doen om die te vervangen.
Idd voor weinig geld is dit enkele meter voor een eenvoudig Gps-systeem, maar voor meer geld kan dan de nauwkeurigheid centimeters zijn.
Hier 1 centimeter:
Citaat:
https://www.golem.de/news/kickstarte...08-100851.html

Piksi erhöht GPS-Genauigkeit für Privatanwender auf 1 cm

Der GPS-Empfänger Piksi für 900 US-Dollar soll die Positionsgenauigkeit deutlich erhöhen: So können auch Privatanwender zentimetergenau bestimmen, wo sie sich befinden. Das Projekt wird über Kickstarter finanziert.

Das GPS-System ist eigentlich extrem genau, doch davon haben Privatanwender meist nichts, weil ihre mobilen Empfänger die Position nicht so genau ermitteln können. Das soll sich durch Piksi ändern. Der Empfänger erhöht die Genauigkeit laut den Entwicklern auf einen Zentimeter. Über Kickstarter soll das Projekt finanziert werden.

Das Geheimnis hinter Piksi sind zwei Empfänger, die die Signale zeitgleich empfangen. Das Verfahren ist als Echtzeitkinematik bekannt und wertet die Phase des Trägersignals aus. Wie beim Differential Global Positioning System (DGPS) wird die Position relativ zu Referenzstationen mit feststehenden Koordinaten bestimmt. Die Referenzstation ist in diesem Fall die erste Antenne des Systems. Normalerweise ist das zivile GPS ungefähr auf 3 Meter genau.
@ Dade staat wat achter...

Nochtans gewoon in wikipedia - GPS - ook al te vinden, nauwkeurigheid minder dan 10 cm haalbaar door:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Global..._and_surveying

Relative Kinematic Positioning (RKP) is a third alternative for a precise GPS-based positioning system. In this approach, determination of range signal can be resolved to a precision of less than 10 centimeters (4 in). This is done by resolving the number of cycles that the signal is transmitted and received by the receiver by using a combination of differential GPS (DGPS) correction data, transmitting GPS signal phase information and ambiguity resolution techniques via statistical tests—possibly with processing in real-time (real-time kinematic positioning, RTK).

Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2017 om 22:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 21:59   #62
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd voor weinig geld is dit enkele meter voor een eenvoudig Gps-systeem, maar voor meer geld kan dan de nauwkeurigheid centimeters zijn.
Hier 1 centimeter:

@ Dade staat wat achter...
Michel moet wat beter lezen: 900 dollar voor het toestel alleen en het bestaat nog niet.

Normale nauwkeurigheid voor het bestaande systeem 3 a 4 meter. In abnormale gevallen 10 keer meer. In de rechtbank maakt een goede advokaat daar gehakt van en daar staat ge dan met uw tanden vol gps.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 22:05   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Michel moet wat beter lezen: 900 dollar voor het toestel alleen en het bestaat nog niet.

Normale nauwkeurigheid voor het bestaande systeem 3 a 4 meter. In abnormale gevallen 10 keer meer. In de rechtbank maakt een goede advokaat daar gehakt van en daar staat ge dan met uw tanden vol gps.
Dade staat toch wat achter:

Citaat:
CPGPS working to within 1% of perfect transition reduces this error to 3 centimeters (1.2 in) of ambiguity. By eliminating this error source, CPGPS coupled with DGPS normally realizes between 20–30 centimeters (8–12 in) of absolute accuracy.

Relative Kinematic Positioning (RKP) is a third alternative for a precise GPS-based positioning system. In this approach, determination of range signal can be resolved to a precision of less than 10 centimeters (4 in). This is done by resolving the number of cycles that the signal is transmitted and received by the receiver by using a combination of differential GPS (DGPS) correction data, transmitting GPS signal phase information and ambiguity resolution techniques via statistical tests—possibly with processing in real-time (real-time kinematic positioning, RTK).

https://en.wikipedia.org/wiki/Global..._and_surveying
En lezen kan hij ook niet:

Citaat:
Die Firma Swift Navigation, die Piksi entwickelt, bietet das Gerät für 900 US-Dollar über die Crowd-Finanzierungsplattform Kickstarter an. Die Auslieferung soll im Dezember 2013 beginnen. Das Ziel, 14.000 US-Dollar einzusammeln, haben die Macher bereits erreicht - der Zählerstand ist mittlerweile bei etwa 45.000 US-Dollar angelangt und das Projekt läuft noch fast einen Monat bis zum 5. September 2013.
we zijn nu + 3 jaar later en...:

Citaat:
http://navspark.mybigcommerce.com/ns...nass-receiver/

NS-HP-GL : RTK CAPABLE GPS/GLONASS RECEIVER

$100.00
PRODUCT DESCRIPTION

NS-HP-GL is a high performance RTK capable GPS / GLONASS receiver. NS-HP-GL can accept RTCM 3.x message or SkyTraq raw measurement data from a base station to perform carrier phase RTK processing, achieving centimeter-level accuracy relative positioning. Its raw measurement output is also compatible with RTKLIB if some users like to use it as raw measurement receiver.

One NS-HP-GL is needed if wishing to use with other RTCM 3.x RTK base station within 10Km operating range.

Two NS-HP-GL are needed if wishing to setup a local NS-HP-GL RTK base station to work with another NS-HP-GL rover.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2017 om 22:14.
Oud 2 februari 2017, 22:14   #64
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dade staat toch wat achter:

En lezen kan hij ook niet:

we zijn nu + 3 jaar later en...:

http://navspark.mybigcommerce.com/ns...nass-receiver/
En dat systeem zit momenteel in alle autos. Dat wist ik niet
Oud 2 februari 2017, 22:15   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kronkel kronkel JIJ zei dat een gps er tot 100 m naast kan zitten... amai dade

Citaat:
De gps kan er tot 100 m naast zitten. [...]
Maar je hebt gelijk 10 cm is ligt ook tussen 1 cm tot 100 m.

Kijk eens aan van tot 100 meter plots naar 3-4 meter:

Citaat:
Ik wist niet dat moderne auto´s met abnormale gevallen gpssen kunnen rijden, kun je eens een paar gps-merken opsommen?

Ik heb zo´n redelijk antieke Becker van 2004, awel die zit er redelijk kort op, want ik kan de coordinaten aflezen op dat toestel en vergelijken met de (door mij gekende) militaire coordinaten van een radarpositie, wreed juist.
Ontvangst 9 Sats. Geen kaart of weg, blanco, want militair terrein dat is blank, enkel coördinates. Dat de maps en straatindicatie niet juist zijn kan ik mee inkomen, ook als men 5 meter van een baan zit off road bvb zal de gps aanduiden dat die weg in de buurt is....

Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2017 om 22:34.
Oud 2 februari 2017, 22:33   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kronkel kronkel JIJ zei dat een gps er tot 100 m naast kan zitten... amai dade

Maar je hebt gelijk 10 cm is ligt ook tussen 1 cm tot 100 m.

Kijk eens aan van tot 100 meter plots naar 3-4 meter:

Ik wist niet dat moderne auto´s met abnormale gevallen gpssen kunnen rijden, kun je eens een paar gps-merken opsommen?

Ik heb zo´n redelijk antieke Becker van 2004, awel die zit er redelijk kort op, want ik kan de coordinaten aflezen op dat toestel en vergelijken met de (door mij gekende) militaire coordinaten van een radarpositie, wreed juist.
Ontvangst 9 Sats.
Zucht
Oud 2 februari 2017, 22:36   #67
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zucht
Ja dade, toevallig wat Navaids expertise (old job) helpt soms.
Oud 3 februari 2017, 00:00   #68
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb het even opgezocht de nauwkeurigste én goedkoopste gps toestellen, dus meestal raamplakkers zijn wslk die van TOM TOM GO dus van de wat betere GO serie ergens vanaf 2013# verkocht, men moet er wel op letten of de receiver en software GLONASS (Russische satellieten) compatible is.
Die navs gebruiken dus GPS en GLONASS tegelijkertijd waardoor de nauwkeurigheid meer dan verdubbeld, dus duidelijk onder 2 meter.

Bron:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/GLONASS
Since 2012, GLONASS was the second most used positioning system in mobile phones after GPS. The system has the advantage that smartphone users receive a more accurate reception identifying location to within 2 meters
Wiilekeurige raamplakker van TOM TOM Go én GLONASS compatibel:
Citaat:
https://www.cyberport.de/tomtom-go-5...-2AF_1436.html

TomTom Go 520 World Navi GPS/GLONASS
€218,00 Inkl. MwSt.

GPS + GLONASS

Die aktuellen GO-Modelle bestimmen Ihre Position nicht nur mittels des bekannten GPS-Signals, sondern nutzen auch das russische Satellitennetzwerk GLONASS. Bis zu zwei Mal so viele Satelliten sorgen für einen schnelleren und besseren Empfang, z. B. zwischen hohen Gebäuden oder bei der Ein- und Ausfahrt in Tunnel.
Tom Tom en andere merken maken natuurlijk ook ingebouwde navi-gps systemen. Maar ik denk dat er niet veel zijn die ook Glonass gebruiken, want een nauwkeurigheid van 3-4 meter is ook voldoende, men rijdt tenslotte...

# dat ze van 2013 al gebouwd worden haal ik uit een forum met post van 16 mei 2013:
Citaat:
https://de.discussions.tomtom.com/go...und-gps-500136
FRAGE: GLONASS UND GPS

Neben 3D Gebäuden und einer komplett neu gestalteten Software verwenden unsere neusten Navis nun nicht nur GPS sondern auch GLONASS, wodurch das TomTom noch schneller die Position bestimmen kann.

Deutschland
GO LIVE 1005 GO 6100 GO 6200
Enkel ter info, zonder bijbedoeling

Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2017 om 00:10.
Oud 3 februari 2017, 08:33   #69
dpg
Banneling

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door dpg : 3 februari 2017 om 08:34.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 08:33   #70
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommigen gaan ook voorbij aan het feit dat de "software" die de positie aangeeft een nauwkeurigheid toont die er niet is door ervan uit te gaan dat ge op die positie zit.

Toont bevoorbeeld dat je al de afslag hebt genomen terwijl je dat niet gedaan hebt, iets daarna de correctie en nieuwe route berekening.

Alleen ingebouwde systemen met extra antennen systeem geven een grote nauwkeurigheid de rest niet.
Ik heb een tracker in mijn wagen steken met microsd opslag en na analyse van de data zie ik dat zelfs als de wagen urenlang geparkeerd staat dat die tracker data blijft wegschrijven omdat de tracker "denkt" dat de wagen zich verplaatst heeft, nauwkeurigheid is van 0 tot 60 meter.
Regelmatig staat de wagen dus volgens die data in de vijver van de buren.
Oud 3 februari 2017, 08:39   #71
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Oud 3 februari 2017, 08:40   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik doe ook niks illegaals, maar niemand heeft er zaken mee waar ik ben.

Een voorbeeldje: je moet op dinsdagavond altijd ergens naartoe. Potentiele inbrekers kunnen perfect hun planning opstellen.
ben je daar heel consequent in?
en heb je dus geen smartphone of staat je GPS altijd af?

indien niet, weet Google perfect waar je uithangt, en niet alleen op dinsdagavond.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 09:34   #73
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ben je daar heel consequent in?
en heb je dus geen smartphone of staat je GPS altijd af?

indien niet, weet Google perfect waar je uithangt, en niet alleen op dinsdagavond.
Yeps, locatieservice staat uit
Oud 3 februari 2017, 09:38   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Yeps, locatieservice staat uit
dan krijg je dus ook geen actuele verkeersinfo door van Google maps? ... ik vind die bijzonder handig! Google maps kent mijn gewoontes, wanneer ik waarheen ga gewoonlijk, en geeft me concrete verkeersinfo meldingen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 februari 2017 om 09:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 09:38   #75
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Sommigen gaan ook voorbij aan het feit dat de "software" die de positie aangeeft een nauwkeurigheid toont die er niet is door ervan uit te gaan dat ge op die positie zit.

Toont bevoorbeeld dat je al de afslag hebt genomen terwijl je dat niet gedaan hebt, iets daarna de correctie en nieuwe route berekening.

Alleen ingebouwde systemen met extra antennen systeem geven een grote nauwkeurigheid de rest niet.
Ik heb een tracker in mijn wagen steken met microsd opslag en na analyse van de data zie ik dat zelfs als de wagen urenlang geparkeerd staat dat die tracker data blijft wegschrijven omdat de tracker "denkt" dat de wagen zich verplaatst heeft, nauwkeurigheid is van 0 tot 60 meter.
Inderdaad. Bovendien stelt zich ook het probleem van de homologatie en ijking van het systeem. Om na te gaan waar ongeveer en wanneer je rijdt is dat ok.

Maar in de rechtbank??? Hoeveel betwistingen zijn er al niet geweest met de ijking vande snelheidsmetingen van de politie? En dan zou men op basis van een toestelletje uit den Aldi gerechtszaken kunnen voeren.

Als dat madammeke met haar Volvo in beroep gaat wint ze gegarandeerd.
Oud 3 februari 2017, 10:21   #76
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me wel voorstellen als je logging een rijgedrag en snelheid aangeeft die niet te verantwoorden zijn met de toestand op de weg (verkeer, weer,...) dit een bevestiging kan geven van verklaringen van andere weggebruikers.
Oud 3 februari 2017, 10:23   #77
DewareJakob

Standaard

Citaat:

Prima materiaal dat je hebt gekocht (Made in China zeker?). Zelfs mijn goedkope wandel-GPS doet het beter...
Oud 3 februari 2017, 10:34   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan krijg je dus ook geen actuele verkeersinfo door van Google maps? ... ik vind die bijzonder handig! Google maps kent mijn gewoontes, wanneer ik waarheen ga gewoonlijk, en geeft me concrete verkeersinfo meldingen.
Heb ik niet nodig, als er iets op de weg gebeurd is zit ik toch in de shit.
Oud 3 februari 2017, 10:38   #79
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Prima materiaal dat je hebt gekocht (Made in China zeker?). Zelfs mijn goedkope wandel-GPS doet het beter...
GPS SIRF IV module die zelf in de garage nog steeds lockt.
Oud 3 februari 2017, 10:49   #80
DewareJakob

Standaard

Citaat:
GPS SIRF IV module die zelf in de garage nog steeds lockt.
En zegt dan dat je in de vijver van de buren staat?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be