Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2017, 13:04   #61
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Halal voedsel is legaal.
In elke carrefour en Delhzaize verkrijgbaar.
Dat ontken ik toch niet?

Ik heb hierboven duidelijk gezegd dat een eerste stap het verbieden van Halal voedsel moet zijn. Zo lang dat niet is gebeurd, moet een volledig halal crèche (privé natuurlijk) vanzelfsprekend mogelijk zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 13:05   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat ontken ik toch niet?

Ik heb hierboven duidelijk gezegd dat een eerste stap het verbieden van Halal voedsel moet zijn. Zo lang dat niet is gebeurd, moet een volledig halal crèche (privé natuurlijk) vanzelfsprekend mogelijk zijn.
Succes daarmee...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 13:07   #63
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Succes daarmee...
Daar gaat het niet om. U stelde aan mij de vraag of een halal crèche moet kunnen.

Ik antwoordde daarop: Indien halal voedsel in een bepaald land legaal is, moet het mogelijk zijn een crèche te openen die enkel halal voedsel serveert.

Ik ben echter van mening dat religieuze uitzonderingen op een wet die voor iedereen zou moeten gelden een moderne staat onwaardig zijn.
Oud 10 april 2017, 13:18   #64
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Typische francofone praat... Bruxelles is verfranst, leer er mee leven...
Maar oh wee de Vlamingen die durven een halt roepen tegen meer verfransing...; De francofonie is er, de Vlamingen bestaan niet...
Zulke onnozele praat krijg je dan te horen en heel het land gaat om zeep...

Idem met de zogenaamde multicul die een complete mislukking is dank zij die laaghartige soort mensen die zichzelf het recht aanmatigen om in naam van alle anderen te praten en niets dan onnozeliteiten de wereld insturen...

Hun dwaasheid zou om te lachen zijn als ze niet zo desastreuze gevolgen had...
Marie, zou je aub eens 1 draadje niet willen naar de zak helpen door irrelevant gezever over verfransing, onbestaande vlamingen, laaghartige soort, bruxelles enz achterwege te laten ? Please ?

Het gaat nu over koteletten, braadworst en spek. Niet over jouw fobieën.

Hartelijk dank bij voorbaat.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 13:19   #65
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Is varkensvlees zo'n extreem dodelijk product dat die arme bruine muselmannetjes ter plekke gaan doodvallen als ze varkensvlees eten?
Neen.
Extreem dodelijk is het niet, maar als je elke dag varkensvlees eet kan het wel schadelijk worden! Dat wisten middeleeuwse artsen al en het is niet voor niets dat de christelijke vasten volgde op de slachtmaand. Van veel varkensvlees eten kunnen kinderen namelijk scrofulose krijgen (chronisch onstoken lymfeklieren) en andere afwijkingen. Dat zagen die artsen wel aan de mensen omdat er toen periodes in het jaar waren waarin daadwerkelijk veel varkensvlees gegeten werd. Want behalve hier en daar een "ijskelder" hadden de mensen geen koelmiddelen en ze konden ook nog niet steriliseren. Vlees dat ze niet konden inpekelen werd dan maar uitgedeeld, aan de familie of aan de mensen van de buurt of gemeente. Dat deden ze wel om beurt en voornamelijk in de wintermaanden. Door de koelte was het vlees wel iets houdbaarder dan in de zomer maar veiligheidshalve werd het varkensvlees na de slacht gewoon verdeeld. Iedereen slachtte dan zijn varken dan "om beurt" en zo kwam het dat veel huisgezinnen haast permanent over varkensvlees beschikten. Let er ook op dat varkens ook gemakkelijk te kweken zijn. Iederéén kon een varken houden, zelfs al was je geen landbouwer.
Ik begrijp die aversie tegenover varkensvlees van joden en islamieten ergens wel. Wat ik hierboven schetste moeten ze zelf ook al vroeg waargenomen hebben: teveel varkensvlees is niet gezond en dat is op die manier ook in de religie geraakt. En, zoals eerder gezegd: ook bij ons plande de Kerk de vastenperiode n�* een tijd waarin er uitzonderlijk veel varkensvlees gegeten werd. Al bij al was dat niet zo dom.
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 13:26   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Extreem dodelijk is het niet, maar als je elke dag varkensvlees eet kan het wel schadelijk worden! Dat wisten middeleeuwse artsen al en het is niet voor niets dat de christelijke vasten volgde op de slachtmaand. Van veel varkensvlees eten kunnen kinderen namelijk scrofulose krijgen (chronisch onstoken lymfeklieren) en andere afwijkingen. Dat zagen die artsen wel aan de mensen omdat er toen periodes in het jaar waren waarin daadwerkelijk veel varkensvlees gegeten werd. Want behalve hier en daar een "ijskelder" hadden de mensen geen koelmiddelen en ze konden ook nog niet steriliseren. Vlees dat ze niet konden inpekelen werd dan maar uitgedeeld, aan de familie of aan de mensen van de buurt of gemeente. Dat deden ze wel om beurt en voornamelijk in de wintermaanden. Door de koelte was het vlees wel iets houdbaarder dan in de zomer maar veiligheidshalve werd het varkensvlees na de slacht gewoon verdeeld. Iedereen slachtte dan zijn varken dan "om beurt" en zo kwam het dat veel huisgezinnen haast permanent over varkensvlees beschikten. Let er ook op dat varkens ook gemakkelijk te kweken zijn. Iederéén kon een varken houden, zelfs al was je geen landbouwer.
Ik begrijp die aversie tegenover varkensvlees van joden en islamieten ergens wel. Wat ik hierboven schetste moeten ze zelf ook al vroeg waargenomen hebben: teveel varkensvlees is niet gezond en dat is op die manier ook in de religie geraakt. En, zoals eerder gezegd: ook bij ons plande de Kerk de vastenperiode n�* een tijd waarin er uitzonderlijk veel varkensvlees gegeten werd. Al bij al was dat niet zo dom.
Leven mensen die geen varkensvlees eten gemiddeld langer ? Ik ken nauwelijks voedsel dat echt gezond is ? Konijnen gaan ook al wel eens snel dood.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 13:27   #67
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Niet trollen Jack, varkensvlees maakt sinds jaar en dag deel uit van ons eetprogramma... lang voordat hier zoveel moslims rondliepen...
Spreek voor u zelf. Niet iedereen is tussen de varkens opgevoed.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 13:40   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Spreek voor u zelf. Niet iedereen is tussen de varkens opgevoed.
Oud 10 april 2017, 13:41   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Goed plan, de middeleeuwse regels terug instellen.
Oud 10 april 2017, 13:42   #70
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet om. U stelde aan mij de vraag of een halal crèche moet kunnen.

Ik antwoordde daarop: Indien halal voedsel in een bepaald land legaal is, moet het mogelijk zijn een crèche te openen die enkel halal voedsel serveert.

Ik ben echter van mening dat religieuze uitzonderingen op een wet die voor iedereen zou moeten gelden een moderne staat onwaardig zijn.
Ik ben nergens over een halal crèche begonnen.
Ik ben gewoon van oordeel dat een openbare crèche keuzemenu's moet aanbieden.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 april 2017 om 13:42.
Oud 10 april 2017, 13:44   #71
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben nergens over een halal crèche begonnen.
Ik ben gewoon van oordeel dat een openbare crèche keuzemenu's moet aanbieden.
U lijdt aan een meervoudige persoonlijkheidsstoornis?

Citaat:
Een halal crèche moet dus kunnen?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 april 2017 om 13:44.
Oud 10 april 2017, 13:46   #72
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel bied je keuze aan voor iedereen ofwel voor niemand.
dus ook varkensvlees

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 13:48   #73
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat probeer ik u al een tijdje wijs te maken: creëer keuzemogelijkheid en niemand moet zich aan niemand aanpassen.

Dat lukt in scholen, in ziekenhuizen, in het leger.
Waarom zou dat niet in een crèche kunnen?
@Four horsemen:
Is mijn stelling nu duidelijk genoeg?
Oud 10 april 2017, 13:48   #74
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Tiens, hangen crèches niet af van "kind en gezin" ?? En is dat geen cd&v-materie ??? En Beke maar jammeren dat ze een moslim-partij stempel krijgen.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 13:57   #75
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Zou dat kunnen werken, keuzemenu's in een crèche?
Wie gaat de keuze mogen maken? De ouders? Of de kinderen zelf?
En hoe lang op voorhand moet die keuze bekend gemaakt worden?
Nog meer werk voor de mensen in de crèche: meer geween van de kinderen, want die mogen iets niet eten wat anderen wel mogen.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 13:58   #76
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Zou dat kunnen werken, keuzemenu's in een crèche?
Wie gaat de keuze mogen maken? De ouders? Of de kinderen zelf?
En hoe lang op voorhand moet die keuze bekend gemaakt worden?
Nog meer werk voor de mensen in de crèche: meer geween van de kinderen, want die mogen iets niet eten wat anderen wel mogen.
Het werkt in ministeries, bedrijven, in scholen, in ziekenhuizen, in het leger...
Het heeft eventjes niet in een crèche in Aalst gewerkt omdat de kok ziek was...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 april 2017 om 14:00.
Oud 10 april 2017, 14:01   #77
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Als halal voedsel in het land legaal is, moet een halal crèche kunnen. Ik zou mijn kinderen er wel niet naartoe sturen, dat is dan weer mijn vrije keuze.

Ik ben echter van mening dat religieuze uitzonderingen op wetten uit den boze zijn. Onverdoofd slachten voorbehouden aan bepaalde religies zouden niet mogen bestaan.

Halal crèches mogen van mij dus bestaan zolang halal voedsel niet verboden is. Men moet geen halal crèches verbieden maar wel halal voedsel zelf (wat dan tot gevolg heeft dat halal crèches ook niet toegelaten zullen zijn).

Dit wetsartikel (uit de dierenwelzijnswet) vind ik een moderne staat onwaardig:

Deze wet zegt dus duidelijk dat een religieuze norm hoger staat dan de seculiere wet. Een wet die voor elke burger zou moeten gelden wordt opzij geschoven voor religieuze regels.

Een manifeste schending van de scheiding tussen kerk en staat.
Inderdaad!
.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 14:05   #78
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Inderdaad!
.
Och, de staat sponsort toch ook het vrome net waar uw kinderen school lopen...
Dan kan het weer wel.
Oud 10 april 2017, 14:08   #79
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

De bevoegde schepen is aan het tsjeven : het zou niks met islam te maken hebben maar wel met de maandenlange afwezigheid van de hoofddoek wegens ziekte (logica ?)...

De hoofdkok is inmiddels al lang weer aan het werk, maar het varkensvlees niet terug op het menu.

Witloof in hesperolletjes zullen die boelekes nochtans verrukkelijk vinden
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 14:11   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat probeer ik u al een tijdje wijs te maken: creëer keuzemogelijkheid en niemand moet zich aan niemand aanpassen.

Dat lukt in scholen, in ziekenhuizen, in het leger.
Waarom zou dat niet in een crèche kunnen?
Waarom willen deze mensen zich niet aanpassen?
Zou het kunnen dat hunne cultuur hier eigenlijk niet past?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be