Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2017, 11:56   #61
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, enkel in een slachthuis.
Ik zou die getuigschriftjes van slachthuispersoneel sowieso nooit een diploma noemen.
dan is heel dat offerfeest illegaal

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 11:56   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar bestaan aparte vergunningen voor.
Kijk eens aan, ik leer elke dag bij.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 11:58   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dan is heel dat offerfeest illegaal
Dat kan.
Ik weet dat niet.
Oud 14 april 2017, 11:58   #64
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, enkel in een slachthuis.
Ik zou die getuigschriftjes van slachthuispersoneel sowieso nooit een diploma noemen.
nee jong, enkel schoolmeesters krijgen diploma's

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 12:00   #65
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je echt niet beter?
Oud 14 april 2017, 12:06   #66
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 12:28   #67
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is die naam een beetje misleidend, die beesten moet evengoed met de beestenwagen naar een industrieel slachthuis.
Dat klopt.
Oud 14 april 2017, 12:37   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is die naam een beetje misleidend, die beesten moet evengoed met de beestenwagen naar een industrieel slachthuis.
Er zijn hoeve's waar de dieren geslacht mogen worden.
Ze moeten gewoon voldoen aan de normen en er moet een keurder aanwezig zijn van het FAVV (is meestal een dierenarts die mag keuren).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 12:37   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag de boer dan vee slachten op zijn boerderij?
Ja
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 12:45   #70
Another Jack
Banneling

Standaard

En waar vind ik zo'n boer die nog op de boerderij slacht?
Oud 14 april 2017, 13:00   #71
Another Jack
Banneling

Standaard

Zoek, zoek, zoek...
Oud 14 april 2017, 13:10   #72
Another Jack
Banneling

Standaard

We hebben hier toch geen N-VA mandataris die niet weet dat sluikslachten illegaal is?
Oud 14 april 2017, 13:18   #73
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er zijn hoeve's waar de dieren geslacht mogen worden.
Ze moeten gewoon voldoen aan de normen en er moet een keurder aanwezig zijn van het FAVV (is meestal een dierenarts die mag keuren).
Idd

Citaat:
Varkens, schapen, geiten, konijnen, pluimvee en gekweekt wild mogen buiten het slachthuis geslacht worden voor particulier huishoudelijk verbruik, op voorwaarde dat de dieren van tevoren worden bedwelmd....
bron: https://www.vlaanderen.be/nl/onderne...een-slachthuis

Koeien horen daar o.a. wel niet bij.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 13:31   #74
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Afgezet worden door een lokale handelaar die veel te hoge marges wilt op zijn producten (die hij ook maar gewoon inkoopt), dat is de ondergang.
Gewoon inkopen? Er zijn handelaren die wel iets meer doen dan gewoon inkopen en verkopen. Vraag dat maar aan een schrijnwerker die gewoon planken inkoopt, maar trappen verkoopt. Lokale handelaren die een te hoge winstmarge nemen prijzen zichzelf uit de markt. Het verdwijnen van zoveel kleinhandelszaken is net een bewijs dat de marges niet hoog genoeg waren.
Gij hebt gemakkelijk praten. Als uw bedrijf de dieperik ingaat gaat ge gewoon elders werken. Geen verloren investering, en als ge niet direct iets vindt krijgt ge nog een dikke dop. Waarom denkt ge dat mijn schoonouders blij waren dat ze geen opvolger hadden? Waarom denkt gij dat ik blij ben dat
mijn vrouw en (schoon-)kinderen een goede job in loondienst hebben?
Het is natuurlijk in het verleden anders geweest. Als lokale handelaar was het mogelijk goed geld te verdienen: mits hard (vele dagen en veel uren) werken. Maar dat is voor elk werk zo.

Maar dat idee over belasting op internethandel is niet het ideaal. Ik stel eerder voor dat alle (verborgen) subsidie aan grote bedrijven gestopt worden. Dan zou de kleinhandel met gelijk wapens kunnen strijden. En zou ze haar prijzen kunnen verlagen die nu door de hoge belastingtarieven en andere verplichtingen niet concurrentieel zijn met het buitenland.
Oud 14 april 2017, 13:34   #75
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gewoon inkopen? Er zijn handelaren die wel iets meer doen dan gewoon inkopen en verkopen. Vraag dat maar aan een schrijnwerker die gewoon planken inkoopt, maar trappen verkoopt. Lokale handelaren die een te hoge winstmarge nemen prijzen zichzelf uit de markt. Het verdwijnen van zoveel kleinhandelszaken is net een bewijs dat de marges niet hoog genoeg waren.
Gij hebt gemakkelijk praten. Als uw bedrijf de dieperik ingaat gaat ge gewoon elders werken. Geen verloren investering, en als ge niet direct iets vindt krijgt ge nog een dikke dop. Waarom denkt ge dat mijn schoonouders blij waren dat ze geen opvolger hadden? Waarom denkt gij dat ik blij ben dat
mijn vrouw en (schoon-)kinderen een goede job in loondienst hebben?
Het is natuurlijk in het verleden anders geweest. Als lokale handelaar was het mogelijk goed geld te verdienen: mits hard (vele dagen en veel uren) werken. Maar dat is voor elk werk zo.

Maar dat idee over belasting op internethandel is niet het ideaal. Ik stel eerder voor dat alle (verborgen) subsidie aan grote bedrijven gestopt worden. Dan zou de kleinhandel met gelijk wapens kunnen strijden. En zou ze haar prijzen kunnen verlagen die nu door de hoge belastingtarieven en andere verplichtingen niet concurrentieel zijn met het buitenland.
Als ik me niet vergis kan je nog steeds geen op maat gemaakte meubels kopen op internet. Een inbouwkast bvb. Dus ik snap uw opmerking niet.

Ik heb ook duidelijk aangehaald dat ik bvb een slager die eigen bereidingen maakt, een duidelijke meerwaarde vind.

Een winkel die electronica verkoopt, heeft voor mij geen nut. Die verkoper en zijn winkel zijn kosten die ik niet wil betalen. Hij biedt geen meerwaarde. In tegenstelling tot die schrijnwerker of die slager.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 13:44   #76
pajoske

Standaard

Citaat:
Een winkel die electronica verkoopt, heeft voor mij geen nut. Die verkoper en zijn winkel zijn kosten die ik niet wil betalen. Hij biedt geen meerwaarde. In tegenstelling tot die schrijnwerker of die slager.
Voor u misschien niet, voor anderen wel. Toen ik een TV wilde kopen kostte die bij coolblue exact hetzelfde dan bij een handelaar in de streek. Maar ik kreeg goede en correcte uitleg bij mijn aankoop bij de handelaar.
De plaatselijke handelaar stelde voor om die aan huis te installeren instellen, aansluiting internet enz.) voor een kostprijs van 50 euro. Ik kan mij voorstellen dat er nog heel wat mensen zijn die dat liever laten doen.

BTW als ik via internet gekocht had, had ik niet geweten dat van sommige modellen de poten net niet op mijn kast zouden passen. Want de internet-info daarover was onvoldoende.
Maar voor een gewone gsm is dat natuurlijk een iets ander verhaal.

Laatst gewijzigd door pajoske : 14 april 2017 om 13:44.
Oud 14 april 2017, 14:41   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Voor u misschien niet, voor anderen wel. Toen ik een TV wilde kopen kostte die bij coolblue exact hetzelfde dan bij een handelaar in de streek. Maar ik kreeg goede en correcte uitleg bij mijn aankoop bij de handelaar.
De plaatselijke handelaar stelde voor om die aan huis te installeren instellen, aansluiting internet enz.) voor een kostprijs van 50 euro. Ik kan mij voorstellen dat er nog heel wat mensen zijn die dat liever laten doen.

BTW als ik via internet gekocht had, had ik niet geweten dat van sommige modellen de poten net niet op mijn kast zouden passen. Want de internet-info daarover was onvoldoende.
Maar voor een gewone gsm is dat natuurlijk een iets ander verhaal.
Ik koop niet bij handelaren omwille van garantie en terugnamebeleid. Bij een kleine handelaar wordt steeds moeilijk gedaan over een defect toestel. Je bent vaak je toestel 6-8 weken kwijt voor reparatie in de fabriek.

Bij Amazon, Coolblue, Bol.com..stuur je de boel terug en je krijgt je geld terug, no questions asked. Ik heb zo ooit eens een scherm gekocht met een defecte pixel in. Teruggestuurd, geld terug, klaar. Een PS4 die dead on arrival was, ook gewoon teruggestuurd en drie dagen later had ik een nieuwe.

Bij handelaren nemen ze het toestel vaak voor een defecte pixel nog niet eens terug, en als ze het terugnemen, is het voor reparatie. En dan zit je een lange tijd zonder. Maar je hebt er wel voor betaald, vaak de volle pot.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 15:03   #78
pajoske

Standaard

Citaat:
Ik koop niet bij handelaren omwille van garantie en terugnamebeleid. Bij een kleine handelaar wordt steeds moeilijk gedaan over een defect toestel. Je bent vaak je toestel 6-8 weken kwijt voor reparatie in de fabriek.

Bij Amazon, Coolblue, Bol.com..stuur je de boel terug en je krijgt je geld terug, no questions asked. Ik heb zo ooit eens een scherm gekocht met een defecte pixel in. Teruggestuurd, geld terug, klaar. Een PS4 die dead on arrival was, ook gewoon teruggestuurd en drie dagen later had ik een nieuwe.

Bij handelaren nemen ze het toestel vaak voor een defecte pixel nog niet eens terug, en als ze het terugnemen, is het voor reparatie. En dan zit je een lange tijd zonder. Maar je hebt er wel voor betaald, vaak de volle pot.
Dat kan ik in veel gevallen niet tegenspreken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be