![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Vlaming heeft daarenboven meestal een vorm van afkeer van zijn overheid.
Of die overheid nu Vlaams of b. is, dat maakt nog niet zoveel uit. (ook, maar minder, tegenover zijn gemeentelijke overheid ...) Verder is hij weinig geïnteresseerd in (politieke) verandering, want "het kan altijd nog slechter uitdraaien, en laat mij gerust". Zelfs al vindt die Vlaming dat hij uitgebuit en achtergesteld wordt. Lokale initiatieven (zo vertelde dien tsjeef-gedeputeerde in De Standaard) omtrent 11 juli hebben veel meer aantrok dan vroeger. Volgens mij komt dat omdat de Vlaamse regering zulke lokale activiteiten op 11 juli sponsort. En waar gaat de burgemeester dan liefst naar toe ? Juist, naar dat lokale initiatief, en niet naar de (verre) provinciehoofdstad. Ik geef voor mezelf toe: ik doe me nu voor als fiere Vlaming, maar na Vlaanderens onafhankelijkheid word ik terug wat ik eigenlijk ben: nogal achterdochtig tegenover de politieke overheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets om fier op te zijn, zeker niet voor de Vlamingen maar evenmin voor de grote Francofonie die zo laat zien wat ze al is en al altijd geweest is... Een aggressieve nepotistische veroveraar die een groot en breed spoor van vernieling, verarming, ontmenselijking en zo veel meer achter zich laat en die dat tracht te verdoezelen door een eeuwige calimerohouding van indoctrinatie en zelfverheerlijking... Niets dan goed over zichzelf, geen enkele minpunt van de vijand vergetend en eeuwig herhalend... Mooi niet dat in la Belgique de Vlamingen, de Vlaamse kultuur en de Vlaamse sucessen gezien worden als de vijand... Een land durven ze dat dan nog noemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar kan een Waal zich wel iets bij voorstellen denk ik.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er al iets artificieel bestaat, is het La Belgique, het resultaat van een brutale staatsgreep in 1830, en "fondée pour servir l'impérialisme francophone".
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn al ministers van onderwijs die pleiten voor een minder belangrijke rol van het Nederlands in het Vlaamse onderwijs... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Nog even geduld, we zijn daar mee bezig....
Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2017 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlamingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 juli 2017 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk niet, want hij zit te wachten op een specifiek antwoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk, het is de Belgische francofonie met haar Vlaamse overlopers die jou leert om zo te denken en als braaf kuddedier doe jij dat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bizar... Wat is Schotland dan, volgens jou? Of het is misschien zo dat jij, steeds bij uw gebrek aan kennis en argumenten, een woord gebruikt waar je de betekenis niet van kent? Net als jij u inbeeldt dat Vlaanderen een arme, onmenselijke, in puin echtergelaten regio is dat niet het kloppend economisch hart van Belgie is, met 60% van de bevolking, een grote mate van autonomie dank zij deelstaat Vlaanderen, meer parlementsleden, enz. Het hangt er uiteraard van af van hoe je de wereld bekijkt. btw "calimerohouding" en "zelfverheerlijking", dat is nogal tegenstrijdig...
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zit la Belgique daar voor iets tussen en zit zijn franstalige helft daar voor veel tussen??? Zelf geen twee woorden kunnen zeggen zonder hun franstaligheid op te hemelen en dan andere verwijten dat ze op hun geaardheid zouden staan... Je moet het maar doen... En het ergste is dat de meeste mensen zich door zo'n onnatuurlijke en achterlijke, kleingeestige houding laten inpalmen... Het is alsof de kudde denkt: hoe dwazer, hoe beter... En inderdaad kan men dan alleen maar vaststellen dat het mensdom nog altijd niet verder geëvolueerd is dan in het stadium van een aangeklede aap... Niets om fier op te zijn... Maar de domste zijn natuurlijk zij die het fierste zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zit la Belgique daar voor iets tussen en zit zijn franstalige helft daar voor veel tussen??? Zelf geen twee woorden kunnen zeggen zonder hun franstaligheid op te hemelen en dan andere verwijten dat ze op hun geaardheid zouden staan... Je moet het maar doen... En het ergste is dat de meeste mensen zich door zo'n onnatuurlijke en achterlijke, kleingeestige houding laten inpalmen... Het is alsof de kudde denkt: hoe dwazer, hoe beter... En inderdaad kan men dan alleen maar vaststellen dat het mensdom nog altijd niet verder geëvolueerd is dan in het stadium van een aangeklede naakte aap... Niets om fier op te zijn... En de domste zijn natuurlijk het fierste van allen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan dit tempo ga je dus in jouw leven geen onafhankelijk Vlaanderen meer zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is duidelijk door een aantal personen geschreven die niet allemaal dezelfde betekenis geven aan het begrip Vlaming
![]()
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Marie toch... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Een Vlaamse suceuse, dat zouden ze in Durbuy ook wel zien zitten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook niet gelukkig met de gekozen term hoor. Maar ze is nu eenmaal wat ze is en dat inmiddels toch al zeer geruime tijd. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 juli 2017 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |