Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2003, 22:08   #61
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
van mij mag de VRT gerust weg ik heb toch twee schotels op mijn dak.
ik zoek er nu één op mijn gevel te plaatsen maar ik mag niet van de buren...Belgen natuurlijk
Ali toch, je bent echt geen voorbeeld hoor. Ik heb geen problemen met multiculturaliteit. Ik ga jouw cultuur niet overnemen zelfs niet moest ik naar Marokko gaan wonen maar ik zou in dat geval jouw cultuur wel leren kennen. Ik zou zeer zeker de taal leren, de politiek en de media volgen. Dat zijn nu eenmaal dingen die belangrijk zijn om te integreren. Ik zal de laatste zijn om je een moskee te ontzeggen, ik zal de laatste zijn die je verplicht om varkensvlees te eten of om je te verplichten frieten te eten. Je bruid mag gerust maagd zijn enz.
Ik zie het echter wel als een vereiste om op zijn minst respect te tonen voor de cultuur van het gastland en in jouw geval spreek ik van gastland ook al woon je hier al iets langer.
Het vlaams blok geeft alle moslims de schuld van alles en dat is dankzij mensen als jij. Ik moet niks hebben van het blok maar jij hebt het blok gemaakt. Het zal jouw natuurlijk een zorg wezen, in het slechtste geval ga je terug naar Marokko maar wij blijven hier dan nog wel jaren zitten met dat blok aan ons been.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2003, 22:37   #62
George
Staatssecretaris

Standaard

't is eigenlijk nogal ne zever. Uiteraard is de vrt wat links maar met interviews (zeker live) heeft eenieder de mogelijkheid zijn standpunt te verdedigen. Als de geinterviewde niet bekwaam is kan hij zich beter onthouden. Neem nu Alexandra tegenover Lieven. Als zij er doorgesleurd wordt is dat toch enkel omdat ze niet bekwaam is haar standpunt te verdedigen?
En dan nog, als je kijker luisteraar of lezer enkel de tendens van de interviewer onthoud kun je maar beter niet kijken. Alles dient kritisch beschouwd te worden en als je dat niet kan blijf dan maar bij de slogans van je partij.
Oud 8 april 2003, 22:41   #63
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Als de geinterviewde niet bekwaam is kan hij zich beter onthouden. Neem nu Alexandra tegenover Lieven. Als zij er doorgesleurd wordt is dat toch enkel omdat ze niet bekwaam is haar standpunt te verdedigen?
Ik ben Vlaams Blokker maar geen fan van Alexandra. Als er nu iemand is die haar standpunt zeer gedegen weet te verdedigen is het Coolen.

Jij krijgt van mij de prijs van meest stompzinnige opmerking.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2003, 23:42   #64
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Citaat:
Als de geinterviewde niet bekwaam is kan hij zich beter onthouden. Neem nu Alexandra tegenover Lieven. Als zij er doorgesleurd wordt is dat toch enkel omdat ze niet bekwaam is haar standpunt te verdedigen?
Ik ben Vlaams Blokker maar geen fan van Alexandra. Als er nu iemand is die haar standpunt zeer gedegen weet te verdedigen is het Coolen.

Ik ben geen lid van het Vlaams Blok maar wel een fan van Alexandra Colen. Ze komt recht voor de raap uit voor haar mening. Ik heb haar al enkele keren gehoord in een debat en ik moet zeggen: Ze doet dat met allure! Wie haar als een trut bestempelt doet zichzelf onrecht aan. Is ze een trut omdat ze er een andere mening op nahoudt en die mening ook verdedigt?
Oud 9 april 2003, 08:00   #65
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als er nu iemand is die haar standpunt zeer gedegen weet te verdedigen is het Coolen.

Als ze zo goed was dan was ze er zo niet doorgehaald.
En denk je nu echt dat iemand geloofd dat het de echte zoon aan de lijn was? Komaan zeg, zo stom kan toch niemand zijn.
Oud 9 april 2003, 08:46   #66
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als er nu iemand is die haar standpunt zeer gedegen weet te verdedigen is het Coolen.

Als ze zo goed was dan was ze er zo niet doorgehaald.
En denk je nu echt dat iemand geloofd dat het de echte zoon aan de lijn was? Komaan zeg, zo stom kan toch niemand zijn.
Opnieuw zo'n domme opmerking. Alsof er een betekenisvol verband bestaat tussen je ideeën te kunnen verwoorden en doorhebben dat men je in de maling wil nemen.

En dat niemand zo stom kan zijn? Wat een tegenspraak! Onze tegenstanders aanzien ons als de domsten der dommen, maar nu het in hun kraam past zijn we plots gematigd intelligent.
Oud 9 april 2003, 08:58   #67
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

VRT V = Vuil R= Rood T = Tendentieus
Forza Europa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2003, 13:12   #68
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

de kwestie is dikwijls bij zulke intervieuws,dat wanneer men zijn standpunt wil verdedigen,men gewoon het woord ontnomen word door de intervieuwer.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 18:26   #69
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

[25/05/2003] - VRT onder vuur

Het Vlaams Blok ging bij de jongste verkiezingen alweer vooruit. Op 18 mei behaalde de partij meer dan 750.000 stemmen. En dus zitten ze in het rode huishouden met een fikse kater. En wordt er flink gezocht naar een schuldige. Die hebben ze uiteindelijk ook gevonden: de media hebben het gedaan! De beschuldigende vinger wordt in de eerste plaats uitgestoken naar ... de rode vrienden van de VRT. Dat moet pijn doen.

Vorig jaar nog pakte Bert De Graeve fier uit met zijn nota "De VRT en de democratische samenleving". In die beruchte nota stond zwart op wit te lezen "dat het verantwoord is dat vertegenwoordigers van het Vlaams Blok niet aan bod komen in politieke debatten en parlementaire verslagen". Maar na het vertrek van grote baas De Graeve en hoofdredacteur Leo Hellemans waait er een nieuwe wind door het gebouw.

Leo De Bock liet in De Morgen weten dat het Vlaams Blok voortaan "pragmatischer" zou worden aangepakt. "Het schuim moet van de lippen" heette het in een opmerkelijke schuldbekentenis. Maar de opmerkelijke koerswijziging wordt niet door iedereen in dank afgenomen. De Morgen, jarenlang de bevoorrechte partner en 'huiskrant' van de Reyerslaan spuwde vuur en bloed, omdat Filip Dewinter en Gerolf Annemans "op schoot" mochten bij Siegfried Bracke. 'Progressief' Vlaanderen verslikte zich in de koffie toen Gerolf Annemans op bezoek ging bij een Turkse kapper. En dat de rode Luc Allo voor de bijl ging voor de charmes van Anke Van dermeersch, dat kon al helemaal niet door de beugel.

Tientallen linkse organisaties pikken het niet dat het Vlaams Blok -eindelijk- de media-aandacht krijgt die het verdient. Ze bestoken de VRT nu met een petitie, waarin ze in bedekte termen opnieuw pleiten voor censuur en media-boycot. In naam van 'verdraagzaamheid' en 'democratie'. Maar dat had u al begrepen.

Bij de ondertekenaars: ABVV, ACW, ACOD-VRT, Broederlijk Delen en 11.11.11 (nog maar eens nadenken voor u volgende keer iets spendeert aan het 'goede doel' ...), Oxfam Wereldwinkels, Paleis voor Schone Kunsten, VAKA, Jeugdbond voor Natuurstudie en Milieubescherming Vlaamse Ardennen, Vlaamse Jeugdraad, Chiro (Muizen, Dadizele, Lauwe), VVKSM Arendonk, Scouts Hove, Kommunistische Partij Vlaanderen ... en ga zo maar door.
Oud 25 mei 2003, 18:55   #70
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[25/05/2003] In die beruchte nota stond zwart op wit te lezen "dat het verantwoord is dat vertegenwoordigers van het Vlaams Blok niet aan bod komen in politieke debatten en parlementaire verslagen
Dat wordt natuurlijk graag verteld, maar in werkelijkheid ging het er gewoon over dat men mensen van het VB enkel het woord te geven wanneer het relevant was (dus wel in debatten etc, maar niet in spelletjesprogrammas etc)
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 21:29   #71
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

De verkiezingen zijn voorbij en de schade werd opgemeten.

De VRT heeft zijn doel bereikt : SPa kreeg de wind in de zeilen en alle dikbetalende partijen werden gespaard van een debacle.

En dan nu een potje meetreuren met de Groenen en ze nu wat extra zendtijd gunnen ... hypochrieten !

De groenen staan nu waar ze zélf anderen (Vivant, NV-A, ...) wensten : nergens.

Wie een put graaft voor een ander ....

Met dank aan de rode Sigfrieds & Phara's van de VRT.

Misschien kan men nu de kiesdrempel optrekken naar 10% zodat we over enkele legislaturen de keuze hebben tussen de rechtsliberale republikeinen en de linkse democraten.

Tenzij men tijdig de democratie herstelt via het BROV.

De jaren van verstand moeten nog komen .... Vivant bereidt de weg.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2003, 16:31   #72
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Ik word werkelijk wansmakelijk van de recente hetze tegen de VRT. Vanuit de elitaire "democratische" hoek wordt nu de verkiezingsoverwinning van het Vlaams Blok verweten aan... de VRT! De zelfverklaarde "democratische
Die heeft het Blok immers hebben laten optreden in de Grote Stemtest, Bracke&Crabbé en verscheidene andere verkiezingsprogramma's.

Wat die lui zich duidelijk niet afvragen, is waarom het Vlaams Blok de afgelopen tien verkiezingen gegroeid is (nog veel spectaculairder dan hun eerder relatief bescheiden groei deze verkiezingen feitelijk), toen ze nog in alle talen werden doodgezwegen door VRT en VTM.
Maar het is slechts duidelijk dat ze na elke verkiezing een "zondebok" nodig hebben aan wie ze de groei van extreem-rechts kunnen wijten, want aan hen kan het blijkbaar onmogelijk liggen. De ene keer is de "verzuurde kiezer" de schuldige, nu is het weer de media...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2003, 19:58   #73
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Sorry, ZA, ik begrijp u niet.

Ik meen dat de VRT zich ten aanzien van het VB zeer objectief heeft opgesteld. Zij kregen tenminste de zendtijd en aandacht die ze verdienden.

Wat dan weer niet kan gezegd worden van de kleine partijen ... en in het minst voor de partij VIVANT met het sterkste en minst ambiguë programma, maar dat de burgers slechts moeilijk kan bereiken wegens het cordon sanitair dat hen vanuit de Wetstraat via de media treft.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2003, 20:03   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Ik meen dat de VRT zich ten aanzien van het VB zeer objectief heeft opgesteld. Zij kregen tenminste de zendtijd en aandacht die ze verdienden.
Is dit een mop van de scheurkalender? De VRT die zich "zeer objectief" opstelt? Hallo? Ooit gehoord over de beruchte VRT-nota over het Vlaams Blok? Ooit gezien hoe de interviewers poeslief zijn voor SP.a-politici, maar grommend en grollend de VB-mandatarissen te lijf gaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2003, 20:08   #75
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Is dit een mop van de scheurkalender? De VRT die zich "zeer objectief" opstelt? Hallo? Ooit gehoord over de beruchte VRT-nota over het Vlaams Blok? Ooit gezien hoe de interviewers poeslief zijn voor SP.a-politici, maar grommend en grollend de VB-mandatarissen te lijf gaan?
Jan, je kan niet verwachten dat de vrt, nog steeds ergens een opvoeder van het volk, lief gaat doen tegen een partij waarvan de roets linken heeft met het fascisme. Je kan veel willen, ik denk dat de blokkers al blij mogen zijn dat ze nu een partijtje mogen hebben in dit land. In Duitsland bv zou een extreemrechtse partij niet eens de kans krijgen.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2003, 20:12   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
In Duitsland bv zou een extreemrechtse partij niet eens de kans krijgen.
In Duitsland bestaat de NPD nog steeds en het verbod op de partij werd onlangs door het Hooggerechtshof als ongrondwettelijk verworpen. Maar het Vlaams Blok valt nauwelijks te vergelijken met het NPD.

Veel meer gelijkenissen zijn er bijvoorbeeld met de Deense Volkspartij (u weet wel die "extreem-rechtse" partij die in de regering zit en het daarbij heel goed doet): een ondertussen steeds breder wordende gezond rechtse volkspartij.
Oud 27 mei 2003, 20:15   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan veel willen, ik denk dat de blokkers al blij mogen zijn dat ze nu een partijtje mogen hebben in dit land.
De linkie winkies kunnen hun frustraties zo langzamerhand nog nauwelijks verbergen... De "verschrikkelijke Blok" dat toch maar iedere keer blijft stijgen in de verkiezingsuitslagen. Wat moet dat niet frustrerend zijn ondanks zovele campagnes en opgeheven vingertjes rechts en links.

Hoe blijkt de frustratie niet uit het gebruik van het woordje "partijtje"... Ondertussen stemmen er wel 700.000 mensen voor het Vlaams Blok, maar in hun ogen is het nog altijd maar een "partijtje".
Oud 27 mei 2003, 20:15   #78
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Sorry, ZA, ik begrijp u niet.

Bedoelde u mij met ZA?
In dat geval, ik bevestigde idd dat de VRT wat betreft het toekennen van zendtijd vrij eerlijk is geweest tov het Vlaams Blok.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2003, 20:16   #79
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
In Duitsland bv zou een extreemrechtse partij niet eens de kans krijgen.
In Duitsland bestaat de NPD nog steeds en het verbod op de partij werd onlangs door het Hooggerechtshof als ongrondwettelijk verworpen. Maar het Vlaams Blok valt nauwelijks te vergelijken met het NPD.

Veel meer gelijkenissen zijn er bijvoorbeeld met de Deense Volkspartij (u weet wel die "extreem-rechtse" partij die in de regering zit en het daarbij heel goed doet): een ondertussen steeds breder wordende gezond rechtse volkspartij.
Enfin, Jan, ge kent mijn mening: het Vlaams blok is veel te radikaal voor mensen die niet van hier zijn. Ze willen gewoon niet weten dat dat ook gewone mensen zijn. Voor mensen als u en ik zal het blok waarschijnlijk geen gevaar betekenen. Maar voor de tot nog toe stemlozen, zal het hun toekomst, die ze hier al dan niet aan het opbouwen zijn, kapotmaken.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2003, 20:20   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enfin, Jan, ge kent mijn mening: het Vlaams blok is veel te radikaal voor mensen die niet van hier zijn. Ze willen gewoon niet weten dat dat ook gewone mensen zijn. Voor mensen als u en ik zal het blok waarschijnlijk geen gevaar betekenen. Maar voor de tot nog toe stemlozen, zal het hun toekomst, die ze hier al dan niet aan het opbouwen zijn, kapotmaken.
Blablabla. U maakt er een totaal vertekend beeld van. Als Vlaams Blokker kan dit volledig tegenspreken. Er is helemaal geen probleem met een streng asielbeleid en een al even consequent integratiebeleid. Dat is niet onmenselijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be