Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2008, 23:24   #61
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Zelfs als u de hoofddoek "denkt" dat dat niet in de koran staat, hebben de vrouwen tenminste (moslim vrouwen die een hoofddoek dragen) een beetje respect (een beetje maar !) !

Dank u !
Is het ZO moeilijk voor Moslim mannen om vrouwen te respecteren? Hier in België worden vrouwen gerespecteerd zonder dat ze een hoofddoek moeten dragen.
Oud 29 oktober 2008, 23:26   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

@Lincoln,
Vergeet niet dat die FFI van Perzische dus Iraanse oorsprong is en veel draait rond ex-sjiïeten, tegelijk ook rond politieke tegenstanders uit de aanhang van Pahlavi. Dat helpt al veel om hun motivatie te verstaan. (we weten ook hoe sjiïeten denken over soennieten en omgekeerd)

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 oktober 2008 om 23:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 23:34   #63
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
@Lincoln,
Vergeet niet dat die FFI van Perzische dus Iraanse oorsprong is en veel draait rond ex-sjiïeten, tegelijk ook rond politieke tegenstanders uit de aanhang van Pahlavi. Dat helpt al veel om hun motivatie te verstaan. (we weten ook hoe sjiïeten denken over soennieten en omgekeerd)
Fout. Bij FFI zitten ex-moslims van alle slag (de meesten soennieten). Allemaal baseren zij zich op de onweerlegbare feiten. De islamitische bronteksten.

Citaat:
Ex-moslim: "Als men deze boeken (originele bronnen) kent, dan vindt men die ook terug op islamitische websites en islamitische on-line winkels, maar blijkbaar zijn die daar goed verstopt. De reden is eenvoudigweg dat deze boeken een belediging zijn voor de Islam en de Profeet. De meeste boeken die nu over de Islam geschreven worden, zijn afgeleid van de originele bronnen maar men haalt er enkel uit wat men wil bewijzen en dit kan goed of slecht zijn. In de meeste gevallen heeft men de waarheid verdraaid om de minder fraaie kanten van Muhammad te kunnen uitleggen.

Ik heb dus deze boeken op islamitische websites gekocht en gelezen en vastgesteld dat daar hetzelfde instaat als hetgene de websites verkondigen die tegen de Islam zijn. Ik heb volgende 20 boeken gelezen:

Na deze boeken gelezen te hebben, ben ik geen moslim meer. Er bestaat geen grotere belediging, voor de profeet Muhammad en voor de Islam als ideologie, dan de koran en de originele bronnen van de Islam: boeken geschreven door moslims voor moslims. Daarom roepen websites die de Islam bestrijden iedereen op om de Islam te bestuderen uit deze originele bronnen.

Wat daarin te lezen staat is te gek voor woorden. Veel dingen die we in de 21ste eeuw als immoreel beschouwen, is voor Mohamed en de moslims toegelaten.
Wat mij vooral stoort is het volgende:

Lees hier verder

Mijn weg naar de Islam en terug weg ervan
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=

Laatst gewijzigd door smiley : 29 oktober 2008 om 23:47.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 23:40   #64
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslima Bekijk bericht
Want het is maar al te duidelijk dat die achterlijke opgefokte godsdienstfanaten het daar niet zullen bij laten...
Amai zo te zien ook geen respect voor ander mans geloof .....[/quote]
Voor een "geloof" dat de mening is toegedaan dat niet-gelovigen varkens zijn en van kant mogen/moeten gemaakt worden? Moeten we daar respect voor hebben?
Toevallig vanavond, woensdag, op Canvas naar dat programma gekeken over de dood van Theo Van Gogh en zo? Is het voor dat soort smeerlappen die deze feiten hebben gepleegd ten gerieve van hun islampest dat je begrip en respect moet hebben?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 23:43   #65
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
@Lincoln,
Ik weet niet zeker wat de motivatie is van dit gedrag die door sommige hier gebruiken, wat ik wel weet over FFi ,is dat deze site of plaats een opéénhoping van mensen die ergens een trauma hebben gehad in hun leven, hun houding met de islaam en de moslims is een soort houding van liefde & haat vermengd met jaloezie ! ik begrijp wel sommigen bv zoals ayaan hirshi die een trauma had doordat ze in haar kindertijd mishandeld werd, enzvoort ! en dat is de zonde van de tijd, het misbruik van eigen trauma om een kruistocht te rechtvaardigen tov een andere !

En soms gaat dat te ver dat je zich in godsnaam afvraagt inhoeverre de mens instaat is tot onhumaan gedrag ?!
Oud 29 oktober 2008, 23:44   #66
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Blokkerkes durven ook wel hoer roepen...
Ben je er weer met je "blokkerkes"? Moesten alle islamfanaten en meelopers zoals jij vervangen worden door "blokkerkers" zou de wereld er een stuk beter voor staan, als je daar maar niet aan twijfelt! Maar dat zul je, uiteraard....
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 00:04   #67
smiley

Standaard

[quote=Lincoln;3775291]
Citaat:
Ik weet niet zeker wat de motivatie is van dit gedrag die door sommige hier gebruiken, wat ik wel weet over FFi ,is dat deze site of plaats een opéénhoping van mensen die ergens een trauma hebben gehad in hun leven, hun houding met de islaam en de moslims is een soort houding van liefde & haat vermengd met jaloezie !
Dat is geraaskal van een door de islamgeindoctrineerde. Als er al sprake van een trauma zou zijn dan is dit door de schok die zij hebben gekregen na de nare waarheid te hebben vernomen over de islam en de 'profeet' na de bronteksten te hebben gelezen die zogenaamde islamgeleerden en apologeten zoveel mogelijk verzwijgen of verdraaien. Geen enkel zinnig mens met enig moreel besef kan zich daarna nog moslim noemen. Iedereen die zich daarna toch nog moslim blijft noemen heeft geen andere uitweg dan staalhard te blijven ontkennen omdat de schok voor hem/haar te groot is of toch nog uit angst voor de zogenaamde hel of omdat die daardoor de doodstraf riskeert of de uitsluiting/verstoting door zijn familie, ofwel heeft die geen enkel moreel besef (een onmens) of is compleet geschift net zoals zijn/haar zogenaamde 'profeet'. De ware islam zet brave mensen aan tot slechte dingen terwijl zij denken dat zij 'het juiste' 'het rechtvaardige' 'het goede' doen. Een osama bin hiding bvb denkt oiprecht dat hij 'het goede' doet. Er bestaat geen criminele jihadist die denkt 'slecht' te handelen. Dat is het gif van 'de islam.'

Citaat:
En soms gaat dat te ver dat je zich in godsnaam afvraagt inhoeverre de mens instaat is tot onhumaan gedrag ?!
Dat onhumaan gedrag kon men destijds bij uw zogenaamde 'profeet', die de rest van zijn leven achter slot en grendel had moeten zitten, vaststellen en bij tal van zijn volgelingen tot op de dag van vandaag.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2008 om 00:28.
Oud 30 oktober 2008, 09:55   #68
Bart.L
Vreemdeling

Bart.L's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FM Bekijk bericht
Zijn er hier op het forum, moslims of mensen die de islam of de koraan bestuderen, die mij kunnen vertellen waar ergens in de koraan dat er staat geschreven dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen?

Ik hoor constant tegenstrijdige berichten, en wens met mijn eigen te zien of dit in de koraan staat al dan niet!

gelieve de gissingen, en commentaren achterwege te laten...

Alvast bedankt!
Zolang iedereen doet gelijk het hoort dan is het goed zeker?

Mvg.
Bart.L is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 16:14   #69
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht

Dat is geraaskal van een door de islamgeindoctrineerde. Als er al sprake van een trauma zou zijn dan is dit door de schok die zij hebben gekregen na de nare waarheid te hebben vernomen over de islam en de 'profeet' na de bronteksten te hebben gelezen die zogenaamde islamgeleerden en apologeten zoveel mogelijk verzwijgen of verdraaien. Geen enkel zinnig mens met enig moreel besef kan zich daarna nog moslim noemen. Iedereen die zich daarna toch nog moslim blijft noemen heeft geen andere uitweg dan staalhard te blijven ontkennen omdat de schok voor hem/haar te groot is of toch nog uit angst voor de zogenaamde hel of omdat die daardoor de doodstraf riskeert of de uitsluiting/verstoting door zijn familie, ofwel heeft die geen enkel moreel besef (een onmens) of is compleet geschift net zoals zijn/haar zogenaamde 'profeet'. De ware islam zet brave mensen aan tot slechte dingen terwijl zij denken dat zij 'het juiste' 'het rechtvaardige' 'het goede' doen. Een osama bin hiding bvb denkt oiprecht dat hij 'het goede' doet. Er bestaat geen criminele jihadist die denkt 'slecht' te handelen. Dat is het gif van 'de islam.'

Dat onhumaan gedrag kon men destijds bij uw zogenaamde 'profeet', die de rest van zijn leven achter slot en grendel had moeten zitten, vaststellen en bij tal van zijn volgelingen tot op de dag van vandaag.
Tja, het blijft FFI braaksel ,daar kun je niets aan veranderen ! en het heeft een duidelijk singnificatie zoals gewoonlijk,. Jammer dat ze niets anders hebben dan dat...braaksel !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 30 oktober 2008 om 16:15.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 16:45   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filo; ik vind dat wanneer je iemand berschuldigd van gebrek aan respect je maar eens moet uitleggen in welke post ik geen respect toon voor anderen.
Anders als je dit niet kunt verwacht ik je excuses, dat kinderachtige gedoe van insinuaties die nergens op slaan horen op geen enkel forum thuis, wordt eens volwassen en leer dat ook andere meningen dan de jouwe recht van bestaan hebben.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 16:55   #71
smiley

Standaard

Citaat:
dat...braaksel !
Dat braaksel zijn uw eigenste islamitische bronteksten. Mensen hoeven niets anders te doen dan die bronteksten te lezen om een afkeer van de islam te krijgen.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2008 om 16:58.
Oud 30 oktober 2008, 17:02   #72
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat braaksel zijn uw eigenste islamitische bronteksten. Mensen hoeven niets anders te doen dan die bronteksten te lezen om een afkeer van de islam te krijgen.
Ik zie enkel het tegendeel ! De meeste die deze brontexten raadplegen en ook lezen zonder vooringedoctrineerd te zijn door het soort FFI-braaksel, bekeren zich meestal tot de islaam !
Oud 30 oktober 2008, 17:57   #73
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie enkel het tegendeel ! De meeste die deze brontexten raadplegen en ook lezen zonder vooringedoctrineerd te zijn door het soort FFI-braaksel, bekeren zich meestal tot de islaam !
Uiteraard iemand die volgeling van mo de pedofiele krijgsheer wordt moet zich wel aangetrokken voelen tot al die teksten die aanzetten tot jihad en onderdrukking. Vuil vies braaksel zulle die koran...bah ...moet je niet lezen als je eens goed wil slapen. bbrrr voor mensen die eens goed willen griezelen op halloween morgen.... awel de koran te gaan halen bij plaatselijke bib...
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 20:49   #74
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De korantexten zijn de meest gewelddadige en moordzuchtige die je je maar kan indenken en jij gaat die dan nog verdedigen?

Nu kan je natuurlijk afkomen met het woordje ''intepretatie'' waar je alle kanten mee uit kan, maar als ik zie staan dat men alle ongelovigen - niet moslims dus - de keel moet oversnijden kan ik dat enkel beschouwen als een regelrechte oproep tot moord.

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 oktober 2008 om 20:51.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 20:56   #75
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De korantexten zijn de meest gewelddadige en moordzuchtige die je je maar kan indenken en jij gaat die dan nog verdedigen?

Nu kan je natuurlijk afkomen met het woordje ''intepretatie'' waar je alle kanten mee uit kan, maar als ik zie staan dat men alle ongelovigen - niet moslims dus - de keel moet oversnijden kan ik dat enkel beschouwen als een regelrechte oproep tot moord.
Lees dit bvb en dit of dit

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 oktober 2008 om 21:07.
Oud 30 oktober 2008, 21:00   #76
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees dit bvb

Je moet er wel bij vertellen dat die bijbeltexten heden niet meer toegepast worden, wat we niet kunnen zeggen van de korantexten.
Oud 30 oktober 2008, 21:01   #77
smiley

Standaard

Citaat:
U kan er dus geen enkel probleem mee hebben dat ik reclame maak voor deze boeken aangezien die volgens jou de mensen tot de islam zouden doen bekeren. Ook is het raar om van u te moeten vernemen dat FFI mensen zou beletten dat die zich tot de islam zouden bekeren aangezien dikwijls moslims even komen binnewippen (en dan vlug terug weg) om te zeggen dat de FFI site hun geloof in de islam juist versterkt. jij zou dus mee reclame moeten zitten maken voor FFI. Het versterkt de moslims immers in hun geloof !

Citaat:
Ik heb dus deze boeken op islamitische websites gekocht en gelezen en vastgesteld dat daar hetzelfde instaat als hetgene de websites verkondigen die tegen de Islam zijn. Ik heb volgende 20 boeken gelezen:

1. Koran
2. De authentieke overleveringen (Sahih Hadith) van Bukhari 9 boeken
3. De samenvatting van de authentiek overleveringen van (Sahih) Muslim: 2 boeken
4. Leven van de profeet: oudste biografie door Ibn Ishaq
5. Leven van de profeet: Tabari: 4 boeken
6. Leven van de profeet: Ibn Sa'd: 2 boeken
7. Shariah boek genaamd Umdat as-salik / Reliance of the Traveller van de Shafi'i school (een van de 4 grote scholen van de Islam onder andere erkend door de Al-Azhar universiteit in Egypte). Dit is geen originele bron maar zegt hoe de koran, de hadith en de biografieën van de Profeet door moslim geleerden geïnterpreteerd worden en omgezet worden in wetten. Dit boek is ongelooflijk gebruiksvriendelijk en voor mij dient het als controle om te zien of ik e.e.a. goed begrepen heb.
Welnu dit Shariah boek bevat geen verrassingen omdat het zoals verwacht consistent is met de koran en de sahih hadith.

Na deze boeken gelezen te hebben, ben ik geen moslim meer. Er bestaat geen grotere belediging, voor de profeet Muhammad en voor de Islam als ideologie, dan de koran en de originele bronnen van de Islam: boeken geschreven door moslims voor moslims. Daarom roepen websites die de Islam bestrijden iedereen op om de Islam te bestuderen uit deze originele bronnen.

Wat daarin te lezen staat is te gek voor woorden. Veel dingen die we in de 21ste eeuw als immoreel beschouwen, is voor Mohamed en de moslims toegelaten.

Lees hier verder
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2008 om 21:03.
Oud 30 oktober 2008, 21:12   #78
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees dit bvb en dit of dit
Maar enfin niemand past die oude teksten nog toe in belgie zucht

de koran daarentegen de moslims a volonte ...kelen van dieren ...de jihad assimileren van hele scholen ...onbedekte ongelovige vrouwen lastigvallen ....onderdrukken van hun meisjes o.a. niet mee op gemengde schoolreis...de imams zouden zelfs verder durven gaan zoals in echt islamitisch gebied meisjes vanaf negen pentreren en uithuwelijken als ze niet willen zelfs vermoorden...stenigen van vrouwen.... dus beste filo open je ogen
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 21:17   #79
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je moet er wel bij vertellen dat die bijbeltexten heden niet meer toegepast worden, wat we niet kunnen zeggen van de korantexten.
Letterlijk doet hij niet wat in de bijbel staat, véél te ouderwets en omslachtig en hij heeft moderner materiaal, maar voor bvb. bijbelzwaaiende Bush is het toch die bijbel die zijn geweten enigszins sust over die 1.7 miljoen doden in Irak, denk je niet?
Sarah Palin verklaarde toch ook dat de US daar "een goddelijke missie" hebben.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 oktober 2008 om 21:19.
Oud 30 oktober 2008, 21:25   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Letterlijk doet hij niet wat in de bijbel staat, véél te ouderwets en omslachtig en hij heeft moderner materiaal, maar voor bvb. bijbelzwaaiende Bush is het toch die bijbel die zijn geweten enigszins sust over die 1.7 miljoen doden in Irak, denk je niet?
.

Wat Bush uitvreet in in Irak heeft niets, maar dan ook niets te maken met religie maar wel veel met olie en macht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be