Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2018, 07:36   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
het Is erg gesteld met n-va en De Wever....

Nu moet De Wever Francken al voor zijn kar spannen om deze regering onder druk te zetten

Volstrekt onaanvaardbaar.
U ziet dat, zoals gewoonlijk, weer totaal verkeerd.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 07:37   #62
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Beke en Rutten hun probleem is dat ze nog altijd in een ver verleden leven, een verleden waarin hun partijtjes nog 20% en meer haalden. De Wever heeft hen met deze dreiging nogal ruw tot het heden teruggebracht. Ik zie Beke echter alweer meesmuilend reageren en warm en koud tegelijk blazen in een reactie op de dreiging van De Wever.

Als De Wever deze regering doet vallen en er een campagne rond veiligheid en migratie zal worden gevoerd dan weten we al op voorhand wie er zal winnen. Zelfs een politieke onbenul als Beke snapt dit wel...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 07:37   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gaat Bart De Wever een De Croo'ke doen?

Allemaal twittergeblaat. De ene tjeef die tegen de andere zit te brullen.
Alexander de stekkerman vergelijken met De Wever?
Je moet het maar doen.
Oud 8 januari 2018, 07:39   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
De Wever is meer bezig met machtspelletjes dan met degelijk bestuur.
Maak vooral u zelf niets wijs.
Oud 8 januari 2018, 07:45   #65
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je moet het maar doen.
Dat is gewoon wishfull thinking, meer niet.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 8 januari 2018 om 07:45.
Oud 8 januari 2018, 07:51   #66
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
De Wever is meer bezig met machtspelletjes dan met degelijk bestuur.
Al de andere voorzitters bezig gezien, brallen en brullen, voor de rest ...geen stamp tegen hun chokkedijzen waard!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 08:16   #67
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik slaag er niet in uw nick met uw uitspraken te verzoenen.

U zal ook wel opmerken dat De Wever meer en meer zijn politiek via Twitter of andere "sociale" media begint te voeren.

Hoeft ook niet. Ik ben een kind van een werkmens en ik voel mij een werkman.
Maar dat betekent niet dat ik dom moet zijn. Ik bekijk de situatie zoals ze is.
Een wereld waar het kapitaal het minder aangenaam maakt om er deel van uit te maken. En ik bekijk ook alle invalshoeken. Wat ik in mijn bijdrage probeer aan te tonen is het feit dat jullie enorm veel energie verspillen aan details.
Men houdt geen rekening met wat de gewone man aanvoelt.
En men zal er nooit rekening mee houden. Daarom ook staat Afrika in brand.
De manipulatie gaat zover dat het gewone volk zichzelf uitmoord.
Terwijl toch Afrika het continent is dat bulkt van grondstoffen. Ze hebben zelfs nog het meeste gratis energie van gans de aarde.
Mogelijk gaat het er binnen kort zelfs veel te warm worden.
Krijgen wij dan een tweede invasie van bruine mannetjes?
Dat hele industriële gedoe is werken voor de schroothoop. Verkwisting om winst te maken. Duurzame milieuvriendelijke producten maken mag niet.
In een wereld waar zelfs te weinig werk is zullen wij zelfs langer moeten gaan werken. Landbouw en voedsel produceren wordt verwaarloosd omdat er niet veel aan te verdienen valt voor zakkenvullers. Geld laten verzamelen door obscure bedrijfjes primeert omdat daar de potjes kunnen verdeeld worden in donkere kamers.
Ben ik nu een werkman of niet? Misschien niet maar ik wil nadenken.
En mijn beroep heeft vroeger aangetoond dat de meeste zaken niet zijn wat er gepretendeerd wordt dat ze zijn. Een boekhouding in een bedrijf waar een goede boekhouder werkt moet niet worden nagekeken. Je gaat er weinig in vinden. Uw ogen echter openen zal dikwijls meer opbrengen voor de gemeenschap. Je moet echter altijd opletten. Zwart geld wit maken schept vijanden. Wat mij wel ergert is dat het gewone volk nog durft lachen met soortgenoten die uit wraak dik in t'zak worden gezet.
Ik zal trouwens herhalen wat ik ook op dit forum herhaaldelijk heb gezegd.
Links of rechts is feitelijk mijn probleem niet.
Maar ik schreef hier wel dat er geen enkele politieker; hoe klein of groot ook;
nog mag rekenen op mijn goodwill. Een grote mond opzetten kunnen ze allemaal. Maar dagelijks voorbij zichtbare smeerlapperij van Stedenbouw rijden en er nog plezier in scheppen dat het iemand anders is die werd gekloot; wel dat gaat er bij mij niet in. Mensen kunnen gewond geraken.
Ik heb mijn dikte van klootzakken die dan nog zogezegd barmhartige Samaritaan spelen. Dergelijke buren heb ik niet nodig.
Of ik nu werkman zou zijn of niet is mijn zorg niet.
Er wordt gekloot en er zal nog gekloot worden.
Ik heb mijn porties gehad. Anderen zullen volgen.
Aan macht zullen noch werkman noch kleine zelfstandige kunnen tornen.
Zelfs kleine politiekers zijn heel gevaarlijk.
Ze zijn zo gefustreerd dat ze zichzelf moeten bewijzen door smeerlapperij mee op te zetten en te gedogen. Ik heb ze door.
Te mijden volk uit mijn omgeving.
Nationale of internationale politiek is weer iets anders.
Maar dat plaatselijk krapuleus gedoe hangt reeds lang mijn kloten uit.
Spijtig misschien? Maar juist daarom primeert hetgeeb plaatselijk gebeurt boven de rest. Wordt zelfs de rest een ver van mijn bed show.
Trouwens nationaal of gewestelijk heeft de politieke kaste zich nooit zorgen gemaakt over het krapuleus gedoe; in opdracht dan nog; van Stedenbouw.
Over de rest zal ik best zwijgen.
Maar wat Francken betreft is mijn zienswijze dat hij zijn werk goed poogt te doen. Binnen de mogelijkheden toch die hem gegund worden.
Als je zijn inzet en resultaten vergelijkt met hetgeen sommige anderen presteren dan mag hij voor mijn part gerust blijven.
En wat anderen over mij denken geniet mijn interesse niet meer.
Het is al mijn hele leven een aaneenschakeling van het jaar van de hond geweest. Wat er vermoed wordt; terecht of onterecht; wordt wet in handen van krapuleuze machthebbers. En die zijn er. Niet allemaal natuurlijk.
Maar die het niet zijn moesten hun eigen stal uitzuiveren.
Anders is het collaboratie. Zo zie ik het.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 08:34   #68
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Al de andere voorzitters bezig gezien, brallen en brullen, voor de rest ...geen stamp tegen hun chokkedijzen waard!
Die zijn sowieso niks waard. Beke is door De Wever teruggestuurd naar waar hij vandaan kwam: naar het ezelsbankje achteraan in de klas. Rutten die kan haar onbelangrijkheid niet verbergen. We zien Calvo nu ook weer hoog van de toren blazen en leugens vertellen alsof het niks is... Dat ventje mag nu ook eens teruggestuurd worden van waar hij komt.
Oud 8 januari 2018, 08:37   #69
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Dat hij dat maar eens doet aub

Benieuwd of in een volgende coalitie nog NVA gaat zitten, want ja, wie wil nog met hem in ze dan? De mr?
De kans is heel groot dat de nv-a er de volgende coalitie niet bij zullen zijn, de kans dat het een cd&v, o-vld, groen en sp-a zal zijn is zeer groot, een alle vluchtelingen naar hier coalitie dus.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 08:50   #70
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
De kans is heel groot dat de nv-a er de volgende coalitie niet bij zullen zijn, de kans dat het een cd&v, o-vld, groen en sp-a zal zijn is zeer groot, een alle vluchtelingen naar hier coalitie dus.
Die vier Smurfenpartijtjes zullen samen aan geen 50 % meer geraken .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 10:18   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je moet het maar doen.
Alexander trok er de stekker uit. Of De Wever diens voorbeeld zal volgen valt af te wachten. Michel is in alle geval "niet onder de indruk van de chantage van De Wever". Michel zalf en slaat in de hoop dat hij iedereen tevreden kan houden.
Michel speelt hoog spel.
De bal ligt nu in het kamp van De Wever.

Alles hangt nu af van wat de "men" zullen doen die De Wever bedoelde. Als die "men" het ontslag van Francken blijven eisen mag Michel opbollen. Met een heleboel nooit eerder geziene gevolgen vermits ALLE verkiezingen moeten samenvallen. Di Rupo zal content zijn met het resultaat waar zijn regering verantwoordelijk voor is.
Oud 8 januari 2018, 10:23   #72
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"Als de andere partijen in de meerderheid blijven aansturen op het ontslag van Theo Francken (N-VA) zal N-VA-voorzitter Bart De Wever zijn partij terugtrekken uit de regering. Vervroegde verkiezingen zouden N-VA ongetwijfeld geen windeieren leggen."

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...al-947607.html

De Wever schakelde een versnelling hoger deze namiddag.

Ben benieuwd wie van de overige regeringspartijen

hem durft tegen te spreken ?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...druk~a6d841fc/

En gelijk heeft BDW. deze schijnheilige aanval tegen Francken is er enkel om zichzelf in de schijnwerpers te brengen en de NVA te nekken.
Moesten er nieuwe verkiezingen komen door dit dossier zouden de aanvallers van Francken wel eens de grote verliezers kunnen worden.
De meerderheid der weldenkende "Belgen" vindt zich terug in het beleid van Francken en Jambon, dit zou daar wel eens zeer duidelijk kunnen worden.
Dat diegenen die vreemdelingen willen opvangen, ze opvangen en laat ze persoonlijk garant staan voor hun integratie, financiële ondersteuning en opvang.
Al de rest is larie en apekool. Zoals BDW zegt, zoals in België is het in weinig landen maar we kunnen niet iedereen opvangen of overal oorlog gaan voeren voor de mensenrechten.
We kunnen er hoogsten nog zoveel mogelijk aan meewerken maar die grens is voor België zo stilaan bereikt wegens de financiële inpakt op de begroting en op een "beschaafde?" samenleving hier.
Oud 8 januari 2018, 10:28   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Die vier Smurfenpartijtjes zullen samen aan geen 50 % meer geraken .
Het zal er alleszins om spannen. De tsjeven zijn bovendien hun Franstalige famille kwijt, en de SP.a heeft de PS als famille, en daar ligt Michel mee overhoop.

Neen, het ziet er niet goed uit voor het Belziekse als De Wever er de stekker uittrekt. Zoals al meermaals voorspeld zal het steeds moeilijker worden om een werkbare federale regering te vormen. RH heeft al eerder laten horen dat hij geen kandidaat is. En met 2X4 partijen, die bovendien tot compleet verschillende strekkingen behoren, zit de kans er dik in dat een dergelijke regering het zelfs geen twee jaar trekt.

Ik doe geen voorspellingen maar tip (opnieuw) op verrassingen. Hoe langer de doodstrijd duurt, hoe verrassender de verrassingen.
Oud 8 januari 2018, 10:33   #74
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

het schoothondje van De Wever moet weer in de pas lopen.

Voka heeft het gezegd!

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 10:35   #75
Anna List
Banneling

Standaard

ik zou t niet zo erg vinden om nu naar de stembus te moeten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 10:37   #76
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou t niet zo erg vinden om nu naar de stembus te moeten.
Op maandag?
Oud 8 januari 2018, 10:38   #77
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Dat hij dat maar eens doet aub

Benieuwd of in een volgende coalitie nog NVA gaat zitten, want ja, wie wil nog met hem in ze dan? De mr?
Als het tot vervroegde verkiezingen komt door dit thema, dan kan N-VA glimlachend aan de zijlijn toekijken hoe er een draak van een coalitie in elkaar zal moeten gebokst worden.
Oud 8 januari 2018, 10:41   #78
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alexander trok er de stekker uit. Of De Wever diens voorbeeld zal volgen valt af te wachten. Michel is in alle geval "niet onder de indruk van de chantage van De Wever". Michel zalf en slaat in de hoop dat hij iedereen tevreden kan houden.
Michel speelt hoog spel.
De bal ligt nu in het kamp van De Wever.

Alles hangt nu af van wat de "men" zullen doen die De Wever bedoelde. Als die "men" het ontslag van Francken blijven eisen mag Michel opbollen. Met een heleboel nooit eerder geziene gevolgen vermits ALLE verkiezingen moeten samenvallen. Di Rupo zal content zijn met het resultaat waar zijn regering verantwoordelijk voor is.
De traditionele partijen zullen zich stoer houden voor de camera maar ze zullen allemaal met een ei in hun broek zitten. Ze voelen ook wel dat ze afgedaan hebben en dat N-VA nu aan zet is. Idem in Wallonië, de PS boert hoe langer hoe verder achteruit net als MR. Als PTB de fakkel overneemt dan zitten we pas met niet compatibele grootste partijen in dit tweeland.
Oud 8 januari 2018, 10:41   #79
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met een heleboel nooit eerder geziene gevolgen vermits ALLE verkiezingen moeten samenvallen.[/b] Di Rupo zal content zijn met het resultaat waar zijn regering verantwoordelijk voor is.
Dat moet niet. De federale is geen legislatuurregering zoals de regionale.
Oud 8 januari 2018, 11:11   #80
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal er alleszins om spannen. De tsjeven zijn bovendien hun Franstalige famille kwijt, en de SP.a heeft de PS als famille, en daar ligt Michel mee overhoop.

Neen, het ziet er niet goed uit voor het Belziekse als De Wever er de stekker uittrekt. Zoals al meermaals voorspeld zal het steeds moeilijker worden om een werkbare federale regering te vormen. RH heeft al eerder laten horen dat hij geen kandidaat is. En met 2X4 partijen, die bovendien tot compleet verschillende strekkingen behoren, zit de kans er dik in dat een dergelijke regering het zelfs geen twee jaar trekt.

Ik doe geen voorspellingen maar tip (opnieuw) op verrassingen. Hoe langer de doodstrijd duurt, hoe verrassender de verrassingen.
Het bochtenwerk van politiekers om toch maar in de pluche zetels te kunnen zitten niet onderschatten.

Laatst gewijzigd door alberto : 8 januari 2018 om 11:18.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be