Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2018, 01:14   #61
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht

Waarom gedragen ze zich als kinderen omdat bepaalde perverse venten daar op geilen zeker? En wat moeten we doen met kindjes? Pamper verversen. Hoe zeggen ze dat nu weer? "You don't shit where you eat." Een wijsheid als een klok.
Veel mannen gedragen zich ook als kleine kinderen, hoor. Ze kunnen bv. niet zonder hun speeltjes of gadgets , dan moet er iemand hun kleren hebben gestreken, het eten dient ook bijna met een lepeltje in hun mond te worden gestopt, enz.
Maar het mooie is dat mannen en vrouwen samen matuur kunnen worden. Zet ze eens bij elkaar in een huwelijk: heel mooie evolutie. Samen worden ze dan oud! En blijven ze paradoxaal genoeg ook voor eeuwig en altijd kind. Er zit een kind in elk van ons, zullen we maar zeggen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 31 januari 2018 om 01:15.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 01:34   #62
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Veel mannen gedragen zich ook als kleine kinderen, hoor. Ze kunnen bv. niet zonder hun speeltjes of gadgets , dan moet er iemand hun kleren hebben gestreken, het eten dient ook bijna met een lepeltje in hun mond te worden gestopt, enz.
Maar het mooie is dat mannen en vrouwen samen matuur kunnen worden. Zet ze eens bij elkaar in een huwelijk: heel mooie evolutie. Samen worden ze dan oud! En blijven ze paradoxaal genoeg ook voor eeuwig en altijd kind. Er zit een kind in elk van ons, zullen we maar zeggen.
Ja, dat weet ik allemaal wel; een man alleen verwaarloosd zijn lichaam. (lichaam is niet belangrijk, word je hard van.)

Het huwelijk is een leuk instituut omdat je zeker bent dat je op elkaar kunt rekenen maar uiteindelijk is iedereen alleen in deze wereld. Je kan je van alles wijsmaken, het alleen-zijn is de natuurlijke verdoemenis van de mens.

Liefde is leuk als je volhardt en niet opgeeft na een paar tegenslagen; je kan veel leren van een vrouw. Maar uiteindelijk zie je ook wel in dat het alleen-zijn alomtegenwoordig is.

Over dat kind zijn wat zei "Jezus" daar ook weer over?
Oud 31 januari 2018, 08:08   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat verhaaltje kennen we. Vrouwen kunnen alles beter. Enige probleem is dat ze voor alles en nog wat een man nodig hebben. Ik ben in mijn leven bij problemen altijd tevreden geweest dat er die of die man in de buurt was. Mannen kunnen alleen in het leven staan zonder vrouw. Vrouwen die alleen in het leven staan zonder om de vijf voet de hulp van mannen in te roepen kan ik op 1 hand tellen.
Zelfs iets gaan eten of drinken s'avonds alleen kunnen of durven ze niet. In de veel gevallen en situaties hulpeloze wezens.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 januari 2018 om 08:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 10:05   #64
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Toch vind je onder autisten evenveel - en volgens sommige studies zelfs meer - homoseksuelen als onder niet-autisten. En dat terwijl men ervan uitgaat dat de hersenen van homoseksuelen raakvlakken vertonen met vrouwelijke hersenen.
Idd. Meer.

https://www.advocate.com/commentary/...-homosexuality
Daniel Schumer of the University of Michigan recently found that nearly 25 percent of young people with gender dysphoria have an elevated rate of Asperger's syndrome and display autistic traits overall. So here is a direct connection with autism and transgender tendencies.

Thankfully, we live in a much more open society. Autism is a civil rights issue, and there are no sidelines in civil rights. This led me to form Twainbow, a not-for-profit advocating for those under the double rainbow. For 2017 we are now beginning a census of our population, directly lobbying for change to autism terminology away from illness-related terms as well as overall recognition that autism is a permanent normality.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 10:20   #65
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zou het een betere aanpak geweest zijn als hij/zij plots in zijn/haar nieuwe verschijning zou gerapporteerd hebben vanuit Turkije?
Men zal op 'Bo' niet langer kunnen rekenen, voor reportages in het MO. Naja, enkel nog vanuit Tel Aviv. LOL
HIER
Oud 31 januari 2018, 10:57   #66
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om welke reden beschouwt u de stem van de vrouw als nutteloos?
Moet de vraag niet eerder zijn: om welke reden beschouwt u de stem van de vrouw als nuttig?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 11:22   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem met het westers feminisme is dat veel vrouwen hier gelijk aan de man willen zijn, terwijl ze dat niet zijn. Het gaat allang niet meer om vrouwenrechten, bv. het recht om te stemmen (of ook een stem te hebben? ).

Is dat wel goed eigenlijk? Waarom moet een vrouw per se nog apart stemmen als de man (of mannen) des huizes dat al heeft gedaan? Vrouwen moeten m.i. hun plaats in de samenleving weer leren kennen.

Weg met de ranzigheid, inderdaad.
aan het kookfornuis of de wasmachine ??? En op bevel van "de man des huizes" haar benen spreiden ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 11:24   #68
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht

Waarom gedragen ze zich als kinderen omdat bepaalde perverse venten daar op geilen zeker? En wat moeten we doen met kindjes? Pamper verversen. Hoe zeggen ze dat nu weer? "You don't shit where you eat." Een wijsheid als een klok.
Het is natuurlijk moeilijk te achterhalen. Maar, zonder ook maar het geringste spoor van vooringenomenheid van mijnentwege in de kwestie waarover #metoo campagne voert, denk ik dat in een zeker aantal gevallen mannen echt "geframed" worden. Vrouwen die in het gezelschap van een man zich doelbewust erg meegaand vertonen, duidelijk laten blijken dat ze graag met hem in de koffer zouden willen duiken en met hun houding, hun taal en gebaren er onmiskenbaar toe aanzetten.

Probeer als man dat dan achteraf maar te bewijzen...
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 13:21   #69
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk zou dit geen nieuws mogen zijn, net zomin als al die huishoudelijke rommel die in de pers terechtkomt.

Maar hij zal de vlucht vooruit genomen hebben zekerst, het zou toch uitkomen vermits hij een tv-figuur is.
Het zal een zware periode worden voor hem/haar BV zijnde. Als gewone onbekende burger moet zoiets al intens zijn. Ik hoop dat Bo gelukkig wordt en dat zijn vrouw het blijft aankunnen. Bo heeft wel het geluk in een ruimdenkende sector te werken.

Laatst gewijzigd door No Apologies : 31 januari 2018 om 13:39.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 13:29   #70
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het probleem met het westers feminisme is dat veel vrouwen hier gelijk aan de man willen zijn, terwijl ze dat niet zijn. Het gaat allang niet meer om vrouwenrechten, bv. het recht om te stemmen (of ook een stem te hebben? ).

Is dat wel goed eigenlijk? Waarom moet een vrouw per se nog apart stemmen als de man (of mannen) des huizes dat al heeft gedaan? Vrouwen moeten m.i. hun plaats in de samenleving weer leren kennen.

Weg met de ranzigheid, inderdaad.
Vrouwen willen niet gelijk aan mannen zijn. Dat kan fysiek ook niet. Ze willen - zeer terecht - gelijkwaardig zijn.
Oud 31 januari 2018, 13:33   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Men zal op 'Bo' niet langer kunnen rekenen, voor reportages in het MO. Naja, enkel nog vanuit Tel Aviv. LOL
Laat hem anders eens door Molenbeek lopen.

Alleszins, er is ook goed nieuws, zijn kinderen mogen hem papa blijven noemen.

Bobette Van Spilbeeck: “Mijn kinderen mogen papa blijven zeggen”
Oud 31 januari 2018, 13:38   #72
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat verhaaltje kennen we. Vrouwen kunnen alles beter. Enige probleem is dat ze voor alles en nog wat een man nodig hebben. Ik ben in mijn leven bij problemen altijd tevreden geweest dat er die of die man in de buurt was. Mannen kunnen alleen in het leven staan zonder vrouw. Vrouwen die alleen in het leven staan zonder om de vijf voet de hulp van mannen in te roepen kan ik op 1 hand tellen.
Zelfs iets gaan eten of drinken s'avonds alleen kunnen of durven ze niet. In de veel gevallen en situaties hulpeloze wezens.
Jij gaat weer uit van de Brusselse situatie. Daar is het in vele wijken vrouwen inderdaad niet geraden zich 's avonds alleen op straat te begeven en homo's en transgenders al helemaal niet.
Oud 31 januari 2018, 14:39   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het niet echt uitmaakt of een vrouw zich politiek engageert, wel of niet stemt, dan is haar stem toch ook niet zoveel waard.
U start met een bepaalde premisse die u niet toelicht. Waarom komt u af met "als het niet echt uitmaakt of een vrouw zich politiek engageert..."? Politiek engagement kan van alles betekenen. Geïnteresseerd zijn in politiek of het maatschappelijk debat beschouw ik ook als een engagement.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 14:45   #74
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat hem anders eens door Molenbeek lopen.

Alleszins, er is ook goed nieuws, zijn kinderen mogen hem papa blijven noemen.

Bobette Van Spilbeeck: “Mijn kinderen mogen papa blijven zeggen”
OMG! Het is dus niet 'Bo', maar Bobette! De boterhammen alvast gered...
In Molenbeek zal dat wel lukken, daar is men ondertussen hip en trendy geworden. U kan dat ter plekke vaststellen, het loopt daar bomvol, 'rapsterren' met bling bling.
HIER
Oud 31 januari 2018, 15:18   #75
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Amai zeg wat een homo-lesbisch-Bi-transgender FOBIE bij iedereen die hier een reactie schrijft! Jullie zijn dus tegen HoLeBi's en transgenders! Voor jullie is dit allemaal 1 pot nat! Ik hoop maar dat er geen HoLeBi's zijn bij jullie kinderen want die krijgen het erg te verduren! Ik wist niet dat er in Vlaanderen nog zo een grote fobie heerst tegen iemand met een andere geaardheid. ik dacht dat dit enkel in Iran/Irak was...

Armzalige hetero's...inderdaad!
Ja ik heb iets tegen homo-lesbisch-Bi-transgender personen maar neen het stoort mij niet. Zolang ze niet op mijn pad komen. Ik heb mijn kinderen deftig opgevoed en ze zijn 100% hetero. Ik weet niet wat ik zou doen moesten ze met iemand van hetzelfde geslacht thuis komen. Het zou in ieder geval dan niet goed gekomen zijn.

Wat hier nu gebeurt is gewoon te gek voor woorden. Een man van 58 jaar, gehuwd en kinderen. En opeens zien zijn kinderen een vrouw staan in plaats van hun papa. Kwestie van iemand de grond onder zijn voeten halen kan dit wel tellen. Moest het mijn vader zijn die kwam niet meer binnen en ik sprak er nooit nog een woord tegen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 16:52   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
OMG! Het is dus niet 'Bo', maar Bobette! De boterhammen alvast gered...
In Molenbeek zal dat wel lukken, daar is men ondertussen hip en trendy geworden. U kan dat ter plekke vaststellen, het loopt daar bomvol, 'rapsterren' met bling bling.
De enige Bo die ik ken is een dokwerker, dus eerlijk gezegd, ik vind Bobette veel beter passen bij een fijnbesnaarde vrouw zoals Boudewijn van Spilbeeck.
Oud 31 januari 2018, 16:54   #77
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
aan het kookfornuis of de wasmachine ??? En op bevel van "de man des huizes" haar benen spreiden ??
Wat is het probleem?
Oud 31 januari 2018, 17:00   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het probleem?
Dat is toch geen probleem, hé meisje?
Oud 31 januari 2018, 17:03   #79
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U start met een bepaalde premisse die u niet toelicht. Waarom komt u af met "als het niet echt uitmaakt of een vrouw zich politiek engageert..."? Politiek engagement kan van alles betekenen. Geïnteresseerd zijn in politiek of het maatschappelijk debat beschouw ik ook als een engagement.
Niet gelijk aan zich effectief of actief engageren in de politiek, vnl. een mannenwereld. Het is ook niet gelijkwaardig.

Mannen zijn nu eenmaal beter uitgerust (fysiek en mentaal) om zich buitenshuis ergens voor te engageren.

Maar oké, dit is hier off-topic.
Oud 31 januari 2018, 17:07   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet gelijk aan zich effectief of actief engageren in de politiek, vnl. een mannenwereld. Het is ook niet gelijkwaardig.

Mannen zijn nu eenmaal beter uitgerust (fysiek en mentaal) om zich buitenshuis ergens voor te engageren.

Maar oké, dit is hier off-topic.
- lol -
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be