![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag was, kan de broer dan ook aanzien worden als schuldige op basis van zijn DNA?
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat precies niet zeker? Maar als ze er niks op tegen hebben; wat is dan de reden dat ze er over zeveren? Wel zou ik als strikte voorwaarde inlassen dat er niks anders uit die DNA-test mag gefilterd worden dan noodzakelijk is voor opsporing van misdadigers. Alle andere gegevens die mogelijk bruikbaar zijn zoals gezondheid en levensverzekerings-contracten moeten in die data-base niet zitten. Indien gewenst moeten die maatschappijen van hun klanten maar eisen dat ze die gegevens bezorgen voor er een contract wordt afgesloten. Weigeren is dan .....geen contract. ![]() Vooropgesteld natuurlijk dat de wet het toelaat. Laatst gewijzigd door werkman : 2 maart 2018 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() DS vandaag :
CD&V en N-VA zijn voor OVLD is tegen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Logisch, daar zitten natuurlijk de meeste schurken...
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn wel meer vonnissen zonder dna onderzoek uitgesproken waar geen 100% zekerheid was. Vooral in de USA zijn er de laatste jaren mensen vrijgekomen omdat men o.a. dankzij hedendaagse kennis van dna-onderzoek kon bewijzen dat de veroordeelde onschuldig was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en verder is het niet zo dat t iets zou afdoen aan de rechtsgang ... zo'n databank betekent niet "dna op plaats delict = schuldig" het is gewoon één van de mogelijke bewijzen en indicaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu net wat het wel gaat zijn, we zijn in Belgie.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad Anna. Maar heeft het nog wel zin om voor of tegen iets te zijn? Om een verdedigbare mening te uiten? Als de politiek niet mee wil dan kan je menen wat je wil. Alleen loop je het risico dat je gecatalogeerd wordt in een andere data-bank; deze van een onwillig subject dat alleen hier rondloopt om tegendraads te zijn. Dat resultaat bekom je alleszins met een mening te uiten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
op dat gebied zit t met Thulelander zijn karakter wel goed, net zoals met t mijne ... ge moet u dat niet aantrekken werkman en ge moet doen waar ge u goed bij voelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie justitie niet vertrouwt in deze zaken, moet toch eens concreet zeggen wat hij vreest.
Vreest iemand dat justitie gegevens gaat doorspelen aan een werkgever? Gaat een goedbetaalde magistraat het risico lopen zijn pensioenvoordelen mis te lopen? En in de gevangenis daarvoor te geraken? En heeft die ene werkgever daar zoveel belang bij, dat hij die ene sollicitant best niet aanwerft ... Ikzelf heb geen schrik dat ingeval van de processus naar een republiek Vlaanderen, de nationalistische magistraten mij op basis van dna alleen gaan kunnen snappen bij misdrijven tegen de staatsveiligheid. Toegegeven: die van Spanje zou ik niet vertrouwen ..., met of zonder dna.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb meegemaakt dat ze hun eigen bewijsmateriaal meebrachten. Iets dat volgens u waarschijnlijk niet kan gebeuren. De meeste mensen hebben geen idee over hoe bevoorbeeld de procureur voor o.a. de raadkamer staat te liegen dat hij zwart ziet.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb ook niets te "vrezen" als de postbode mijn post zou lezen, want er staat nooit iets incriminerend of schadelijk in. En toch wil ik niet dat hij mijn post leest. Gewoon, omdat het nu eenmaal zijn zaken niet zijn.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Och kom. Mijn vader werd ooit opgeroepen als getuige van een ongeval. Een autobestuurder reed bij nacht op een overlichte geparkeerde vrachtwagen en overleed. En mijn vader getuigde dat die vrachtwagen niet verlicht was. Hij werd behandeld door de rechter als een stuk stront. En mijn vader vroeg : "Is dat recht mijnheer de Juge?" "Recht, wat is dat volgens U?" vroeg de rechter. Wel antwoordde mijn vader : "Recht is boven uw hoofd een biljet van 1000 Bf plakken i.p.v. dat kruisbeeld" Goddank vloog hij buiten. Het was nog in de tijd dat men voor het stropen van een konijn een maand kost en inwoon kon krijgen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 2 maart 2018 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb minder vertrouwen in justitie dan u, als men het eigen bewijsmateriaal meebrengt, DNA behoort tot het bewijsmateriaal.
![]() |
![]() |