Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2018, 23:07   #61
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je hebt gelijk.
Het is een zegen en een vloek.

Citaat:

Sorry, ik heb geen zin die draad te doorploeteren.
Het is de beginpost! De titel van de thread!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 23:12   #62
geertvdb

Standaard

Citaat:
Een antropoloog die geen tijdlijn kan volgen?

Tip: kijk eens naar de datum.

Geertvdb: "Dat gij denkt van mij een discussie te kunnen winnen is eigenlijk al grappig...Ik heb u al zoveel keer afgedroogd, maar blijkbaar denkt gij dat ge toch nog een kans maakt??"
https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=40

Hamac: "Heb je het turfje nog niet gezet? Dat verbaasd me."
https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=42

Geertvdb: "Zijt ge daar weer met uw vieze sex opmerkingen. Dat is echt creepy! Kunt gij u niet inhouden?"
https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=43

Erger, je weet niet eens wanneer je er (twee maand later) 'subtiel' wordt doorgesleurd met de definitie die jij blijkbaar hanteert voor het woordje 'turven'. Dan ga je anderen een jaar later maar uitschelden voor leugenaar.
Opnieuw, uw stelling was letterlijk:

Hamac
Toen ik eens het woordje 'turven' gebruikte, was zijn antwoord dat ik een viezerik was.

Toon mij dat. Toon mij waar ik u viezerik heb genoemd. Het is zelfs het tegendeel: gij hebt mij een viezerik genoemd:

Quercus

Het ging niet over mijn gat maar over mijn geest. Jij zit steeds maar aan hetzelfde te denken. Last van een anus-syndroom?
Hamac
Seffens gaat hij nog turven, de viezerik.
Oud 12 april 2018, 23:30   #63
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Opnieuw, uw stelling was letterlijk:

Hamac
Toen ik eens het woordje 'turven' gebruikte, was zijn antwoord dat ik een viezerik was.

Toon mij dat. Toon mij waar ik u viezerik heb genoemd. Het is zelfs het tegendeel: gij hebt mij een viezerik genoemd:

Quercus

Het ging niet over mijn gat maar over mijn geest. Jij zit steeds maar aan hetzelfde te denken. Last van een anus-syndroom?
Hamac
Seffens gaat hij nog turven, de viezerik.
Woosh! Nog steeds.

Je quote me zelfs uit een posting waar ik je subtiel pak op je ongeletterdheid dat je twee maanden daarvoor etaleerde (zie links).
Voor je me weer beticht van iets 'vies', je kent toch de betekenis van 'pakken' in bovenstaande context hé?

Echt, iemand die de tijdlijn over een periode van twee maanden al uit het oog verliest, kan zich beter onthouden van zich voor te doen als kenner voor tijdsperiodes over duizenden jaren en meer.
Oud 12 april 2018, 23:44   #64
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Moogt beiden meezingen.

Dat lucht op...
Oud 13 april 2018, 00:14   #65
geertvdb

Standaard

Citaat:
Woosh! Nog steeds.

Je quote me zelfs uit een posting waar ik je subtiel
Echt? Subtiel?
Citaat:
pak op je ongeletterdheid
'Ongeletterdheid' dan nog godallemachtig, omdat ik het woord 'turfje' niet kende? Tja, ... Is dat volgens u correct Nederlands? Ik heb dat ge-googled, en nergens zie ik het woord 'turfje' zoals u het gebruikt ... Tja ... Ben ik nu ongeletterd?
Citaat:
dat je twee maanden daarvoor etaleerde (zie links).
Voor je me weer beticht van iets 'vies', je kent toch de betekenis van 'pakken' in bovenstaande context hé?
Dat was omdat ge mij vroeg of ik 'winderig' was. Dat vind ik kinderachtig en vies. Het was trouwens niet de eerste keer.
Citaat:

Echt, iemand die de tijdlijn over een periode van twee maanden al uit het oog verliest, kan zich beter onthouden van zich voor te doen als kenner voor tijdsperiodes over duizenden jaren en meer.
Ik was dat niet uit het oog verloren, maar ...

Ik heb u nooit beschuldigd een viezerik te zijn, en omgekeerd hebt gij dat wel gedaan.

Dat was dus een flagrante leugen, met een hypocriet karakter.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 13 april 2018 om 00:24.
Oud 13 april 2018, 07:32   #66
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt? Subtiel?
Natuurlijk was dat subtiel. Je blijft maar duidelijk maken dat het blijkbaar nog steeds boven je hoofd gaat.

Het was een kwinkslag naar de boemerang die je twee maanden eerder lanceerde, toen terug naar de smikkel van de afzender vloog.

Nogmaals:
Geertvdb: "Dat gij denkt van mij een discussie te kunnen winnen is eigenlijk al grappig...Ik heb u al zoveel keer afgedroogd, maar blijkbaar denkt gij dat ge toch nog een kans maakt??"

Geertvdb: "Zijt ge daar weer met uw vieze sex opmerkingen. Dat is echt creepy! Kunt gij u niet inhouden?"

Als die boodschap niet gelijk staat aan 'je bent een viezerik', wat dan wel?

De ironie is je echter ook ontgaan, want je moet zelf nogal seksueel gefrustreerd zijn om in dat onschuldig woord een 'vieze seksopmerking' te zien. 'Echt creepy zelfs.'

Natuurlijk kon ik toen je boemerang al laten landen, maar ik wachtte tot de juiste context zich aanbood waar de 'vieze' definitie die jij initieel in gedachten had perfect zou passen. En die was:

Quercus: "Het ging niet over mijn gat maar over mijn geest. Jij zit steeds maar aan hetzelfde te denken. Last van een anus-syndroom?"

Hamac: "Seffens gaat hij nog turven, de viezerik."

Citaat:
'Ongeletterdheid' dan nog godallemachtig, omdat ik het woord 'turfje' niet kende? Tja, ... Is dat volgens u correct Nederlands? Ik heb dat ge-googled, en nergens zie ik het woord 'turfje' zoals u het gebruikt ... Tja ... Ben ik nu ongeletterd?
Mijn kinderen (toen 14 en 11) kenden het woord zelfs.
Allé, toch in de gangbare betekenis. Niet de vieze betekenis die jij in gedachten had.

'But hey, a dirty mind is a joy forever.'

Citaat:
Dat was omdat ge mij vroeg of ik 'winderig' was.
Wacht, nu zou ik die vieze gedachten nog in je hoofd geplant hebben?

Stop, je maakt het nog erger.
Als je nadat ik je vroeg of je winderig was en daarna bij het gebruik van een onschuldig woordje volgens jou 'alweer met vieze seksopmerkingen' afkom, dan ....

Citaat:
Dat vind ik kinderachtig en vies. Het was trouwens niet de eerste keer. Ik was dat niet uit het oog verloren, maar ...
Over uw tactiekjes zullen we maar zwijgen zeker?

Ach, er worden wel meer orkanen aangekondigd dat uiteindelijk slechts een scheet in een fles bleken.
Die 'blazen' wel wat, maar schade richten ze niet echt aan.

Voor je me weer beschuldigd van het hebben van vieze gedachten en je het visueel tracht voor te stellen, je bent toch vertrouwd met de uitdrukking 'een scheet in een fles' hé?

Citaat:
Ik heb u nooit beschuldigd een viezerik te zijn, en omgekeerd hebt gij dat wel gedaan.

En nog steeds .... whoosh!

Citaat:
Dat was dus een flagrante leugen, met een hypocriet karakter.
O, de ironie!
Je lanceert wel meer boemerangs, zo blijkt.

Wat was alweer de context waarop Quercus antwoordde?
Geertvdb: "Beste Quercus, mag ik bij u er vanachter inkruipen?"
https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=78

Als de vraag of je winderig bent 'kinderachtig en vies' is, zullen we dan samen in die plas water springen?

Mocht hypocrisie een valuta zijn (nee Geert, niet 'vulva' ), dan was je de rijkste man op aarde.

Laatst gewijzigd door hamac : 13 april 2018 om 07:57.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 07:47   #67
geertvdb

Standaard

Citaat:
Natuurlijk was dat subtiel. Je blijft maar duidelijk maken dat het blijkbaar nog steeds boven je hoofd gaat.

Het was een kwinkslag naar de boemerang die je twee maanden eerder lanceerde, toen terug naar de smikkel van de afzender vloog.

Nogmaals:

Als die boodschap niet gelijk staat aan 'je bent een viezerik', wat dan wel?

De ironie is je echter ook ontgaan, want je moet zelf nogal seksueel gefrustreerd zijn om in dat onschuldig woord een 'vieze seksopmerking' te zien. 'Echt creepy zelfs.'

Natuurlijk kon ik toen je boemerang al laten landen, maar ik wachtte tot de juiste context zich aanbood waar de 'vieze' definitie die jij initieel in gedachten had perfect zou passen. En die was:

Quercus: "Het ging niet over mijn gat maar over mijn geest. Jij zit steeds maar aan hetzelfde te denken. Last van een anus-syndroom?"

Hamac: "Seffens gaat hij nog turven, de viezerik."
Dat is nu al de derde keer dat ge dit herhaalt. Maar het feit is nog altijd dat ik u nooit viezerik heb genoemd. En gij mij wel.
Dus uw beschuldiging dat ik u viezerik genoemd heb is vals, en bovendien hypocriet.
Citaat:

Mijn kinderen (toen 14 en 11) kenden het woord zelfs.
Is dat waar? Maar dat is ongelooflijk! Uw kinderen zijn genieën!
Dus ... volgens u is iedereen die een woord niet kent dat gij en uw kinderen wel kennen, 'ongeletterd'? Uw gezin is dus taalkundig de standaard van de Nederlandse taal?
Ik ben Antwerpenaar en ik ken niet alle dialectwoorden in de parking. En vooral, nergens vind ik het woord 'turfje' terug op het wereldwijde net.
Ik denk dus dat ik gelijk heb, en gij ongelijk hebt. Allez, ik ben er zeker van.
Citaat:
Allé, toch in de gangbare betekenis. Niet de vieze betekenis die jij in gedachten had.
Er is geen gangbare betekenis van 'turfje', enkel in uw gezin, tenminste als ik u geloof. En dat doe ik niet. Ik denk niet dat uw kinderen het woord 'turfje' kennen.
Citaat:

Wacht, nu zou ik die vieze gedachten nog in je hoofd geplant hebben?
Gij begint over winderigheid in een droge discussie over Siegfried Bracke en Telenet. Gij zet de toon, en ik ben daar gewoon in meegegaan. Komt daarna niet janken dat het niet uitdraait zoals gij het verwacht had.

Discussieren met mij is zoals Hotel California, you can check in but you can never check out.
Citaat:
Over uw tactiekjes zullen we maar zwijgen zeker?
waarom, ik ben trots op mijn 'tactiekjes'.
Citaat:

Ach, er worden wel meer orkanen aangekondigd dat uiteindelijk slechts een scheet in een fles bleken.
En hup, daar gaan we weer met scheten ...
Citaat:

Wat was alweer de context waarop Quercus antwoordde?
Geertvdb: "Beste Quercus, mag ik bij u er vanachter inkruipen?"
https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=78

Als de vraag of je winderig bent 'kinderachtig en vies' is, zullen we dan samen met de blokken spelen?
Dat is eerste leerjaar niveau. Mijn kinderen van 5 en 7 lachen zich daarmee kapot.
Citaat:

Mocht hypocrisie een valuta zijn (nee Geert, niet 'vulva' ), dan was je de rijkste man op aarde.
Tuurlijk, begin ook even over het vrouwelijk geslachtsdeel, waarom niet?
Hopeloos!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 13 april 2018 om 08:04.
Oud 13 april 2018, 09:48   #68
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu al de derde keer dat ge dit herhaalt. Maar het feit is nog altijd dat ik u nooit viezerik heb genoemd. En gij mij wel.
Blijven graven in die put Geert.
Ik heb je de dubbele bodem proberen uit te leggen, maar wat helpt het als je het vat nog steeds niet ziet staan.
Laat staan dat je de ironie al doorhebt.

Parels voor de zwijnen. Is een varken ook voor een atheïst een onrein dier?

Citaat:
Dus uw beschuldiging dat ik u viezerik genoemd heb is vals, en bovendien hypocriet.
Als je schrijft 'zo liegen', dan schrijf je niet dat ik een leugenaar ben, maar is de boodschap niet dezelfde? Voor mij wel.

Als je schrijft 'hoe hypocriet', dan schrijf je niet letterlijk dat ik een hypocriet ben, maar is de boodschap niet dezelfde? Voor mij wel.

En als je schrijft 'Zijt ge daar weer met uw vieze sex opmerkingen. Dat is echt creepy! Kunt gij u niet inhouden?', is dan de booschap niet gewoon 'je bent een viezerik'? Voor mij wel.

Kortom, if it sounds like a duck, .....

Ofwel klamp je je vast aan een strohalmpje, ofwel is het een geval van ernstige OCD.

Citaat:
Is dat waar? Maar dat is ongelooflijk! Uw kinderen zijn genieën!
Niettegenstaande dat ze heel intelligent zijn, zijn het wellicht geen genieën. Ze zijn gewoon beter in de Nederlandse taal dan jij.
Maar dat feit alleen maakt ze verre van uniek en kan je helaas niet veel 'Wie is het'-plaatjes mee omdraaien.

Citaat:
Dus ... volgens u is iedereen die een woord niet kent dat gij en uw kinderen wel kennen, 'ongeletterd'? Uw gezin is dus taalkundig de standaard van de Nederlandse taal?
Nee, maar dit was geen alleenstaand geval. Je etaleert uw ondeskundigheid meermaals en niet iedereen denkt bij een onbekend woordje aan de meest vieze dingen. O wacht, die gedachte had ik in je hoofd geprent, nietwaar?

Citaat:
Ik ben Antwerpenaar en ik ken niet alle dialectwoorden in de parking. En vooral, nergens vind ik het woord 'turfje' terug op het wereldwijde net.
Ik denk dus dat ik gelijk heb, en gij ongelijk hebt. Allez, ik ben er zeker van.
Als 'turven' een synoniem is voor streepjes zetten, dan ben ik zo vrij geweest om het lijnstukje [ab] dat jij een streepje noemt, een 'turfje' te noemen.
Dat jij dan meteen aan een aars of iets dergelijks denkt, is compleet voor jou rekening.

Citaat:
Er is geen gangbare betekenis van 'turfje', enkel in uw gezin, tenminste als ik u geloof. En dat doe ik niet. Ik denk niet dat uw kinderen het woord 'turfje' kennen.
Natuurlijk kenden ze het woord 'turven'. En wanneer ik het zou hebben over 'een turfje zetten', zouden ze met de nodige neurologische verbindingen de deductie kunnen maken.
Als dat geen evolutionair voordeel is.

Citaat:
Gij begint over winderigheid in een droge discussie over Siegfried Bracke en Telenet. Gij zet de toon, en ik ben daar gewoon in meegegaan. Komt daarna niet janken dat het niet uitdraait zoals gij het verwacht had.
Yep, 'monkey see, monkey do'. En daarom deed je dat twee maand nog eens over door aan Quercus te vragen of je in zijn gat mocht kruipen. Met wie was je toen meegegaan?

Citaat:
Discussieren met mij is zoals Hotel California, you can check in but you can never check out.waarom, ik ben trots op mijn 'tactiekjes'.
Het blijkt anders een héél louche hotelletje te zijn.

Je beheerst het 'onverwacht het omgekeerde doen' héél goed.
Waar anderen zich al eens bewust van de domme houden, doe jij het omgekeerde. Je tracht je domheid te verhullen is een mist van snoeverij, blazen, ...

Alleen beroep je je te vaak op die tactiek en dan verdwijnt het verrassingseffect nogal snel.

Citaat:
En hup, daar gaan we weer met scheten ...Dat is eerste leerjaar niveau. Mijn kinderen van 5 en 7 lachen zich daarmee kapot.
Tuurlijk, begin ook even over het vrouwelijk geslachtsdeel, waarom niet?
Hopeloos!
Ik heb je nog zo gewaarschuwd om weerom niet aan iets vies te denken bij die gekende en onschuldige zegswijze.
En toch trap je weer in de .... . Vul het zelf maar aan.
Pavlov. Woef! Woef!

Laatst gewijzigd door hamac : 13 april 2018 om 10:05.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be