![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenwoordig om de twee jaar of om de 30.000 tot 50.000 kilometer naar de garage gaan.
Veel winst te halen voor ne garagist hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarom gaat deze draad niet over Tesla. Tesla verkoopt ook geen ICE-wagens. Kun je de titel van deze draad nog eens lezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een dochter van Tesla Motors Netherlands BV dat op haar beurt dochter is van Tesla. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat filterkes en wat olie is dat veel geld. Die 30k km enzo vind je sneller terug bij Mercedes en/of BMW, maar weet jij wat daar een onderhoud kost ? Ik wil, en ik betaal zoiets niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() De discussie is eigenlijk direct sales vs sales thru dealership.
Direct sales is de methode van Tesla (direct van Tesla Motors naar klant). Als je een volkswagen of bmw koopt sluit je een koopovereenkomst af met "garage vw pietuitdebroeck bvba" die op haar beurt de wagen ontvangt van VW of de regionale verdeler. Al die tussenstops vernietigen waarde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Tesla geeft ook geen kortingen.
Ze geloven dat hun wagen de prijs waard is, die ze vragen. 450k voorbestellingen en bijzonder hoge take rates (> 90 %) bewijzen dat dat werkt. Je moet gewoon een goede value proposition hebben. Iets dat we bij de klassieke producenten minder terugvinden. Wat is het verschil tussen VW, Toyota, Peugeot, enz...???? Je zal een auto op smaak moeten kopen, want voor de rest is de value proposition hetzelfde. Het is net alsof ze daar in de autoindustrie alle lessen van silicon valley hebben genegeerd.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
An De Pauw ex-Country Manager voor Tesla België werkte met premie's afhankelijk van de resulaten. Maar was tegelijk ook de burgelijke en wettelijke aansprakelijke voor alles wat Tesla in België uitvraat. Tesla België BVBA is invoerder, verkoper en verdeler van Tesla. Dat Tesla België BVBA een dochter onderneming is van Tesla international of Tesla USA, is daar geen bepaling voor. En dat Tesla nu nog enkel via zijn eigen dochterbedrijf verkoopt en onderhoud, heeft enkel te maken met de lage productiecapaciteit. Een zelfstandige Tesla garage zou vandaag zelfs niet eens levensvatbaar zijn. Als die wereldwijd 250.000 wagens per dag zouden kunnen leveren, dan zouden ze op dezelfde manier werken als VW, Ford, Toyota, Renault of GM. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit klopt dus niet, want de dealers hebben daar zelfs geen inspraak. Veel voertuigen gaan na afschrijving hier, naar Afrika, Azië en Zuid-Amerika, en daar zit het probleem. ICE-voertuigen zijn daar overal en altijd bij te tanken, E-voertuigen niet. Een tweede zaak is, dat veel mensen in Europa hun E-voertuig gewoon niet kunnen heropladen thuis of op hun werk en dus een duur waardeloos stukje speelgoed aankopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die millenials toch. Ze schrijven jaar na jaar een nieuw record....in faillissementen.
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat hebben we geleerd vandaag?
Dat een shop geen verdeler meer is. Allez we zijn ofwel weer wat wijzer ofwel weer wat dommer geworden. Ieder voor zichzelf.
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een bedrijf dat 100 % eigendom van Tesla is, kan beschouwd worden als Tesla. De discussie hier gaat het hem over het gebruik van tussenpersonen: D'Ieteren, uw lokale VW garage, enzo..zelfstandigen waar VW geen deel uit maakt van het kapitaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vergelijkbaar met de iPhone hype. Had je destijds geen iPhone dan was je een loser. Vooral de generatie -30 jaar heeft daar veel last van. Nu dat Tesla geen kortingen geeft is hun goed recht. Maar dan zegt meer over hun pretentie naar hun klanten toe dan naar de kopers zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb Tesla aandelen gekocht omdat ik een trein zag vertrekken. Ik heb de Apple en Amazon trein gemist. Met Tesla ga ik me niet laten vangen. Als ik begin jaren 2000 amazon aandelen gekocht had, toen iedereen hier aan het claimen was dat fysieke winkels nooit zouden verdwijnen en dat verkoop via internet maar niche was....was ik nu miljonair. De Amazon aandelen hebben toen 8 dollar gestaan. Nu staan ze 1500 dollar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, maar als ik de factuur van één zo'n onderhoud bekijk, dan was ik vroeger goedkoper af met een oliewissel om de 2.500 km.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementslid
|
![]() Ik pruts graag aan wagens dus ik doe met veel plezier dat onderhoud
![]() En akkoord naar aandelen toe. Maar daar ben ik niet mee bezig. Ik ken er wel een paar die er mee bezig zijn. Telkens je die ziet is het enkel over hun aandelen en mega winsten. Hun winsten zijn zo groot dat ze er niet meer mee weten wat ze doen ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementslid
|
![]() Yep
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het dubbele (netto) voor relax aangenaam R&D werk. En ik ben er zeker van dat er ingenieurs op dit forum ronddwalen die nog een heel pak meer hebben en die hun werk ook graag doen. |
|
![]() |
![]() |