![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Internet, TV, Telefoon abbo´s zijn goedkoper als hier, maar je moet er nog steeds een soort TV taks betalen, dat bedrag moet ge eigenlijk bovenop uw abbo tellen (17,50€ per maand) |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen en het is ook een heel rare situatie. Stel jij legt een straat aan die je zelf bekostigd hebt. Plotseling komt daar iemand af die zegt: ik zou die ook wel willen gebruiken.
Caroline Leavitt: ‘aa moeder’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 juni 2018 om 08:57. |
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is dus mogelijk omdat Telenet verplicht gaat worden hun infrastructuur te delen tegen normale prijzen, net zoals bij telefoon of stroomverzorging al het geval is. Laatst gewijzigd door dpg : 20 juni 2018 om 09:32. |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Best zou zijn dat het netwerk door een onafhankelijke operator zou uitgebaat worden. Maar dan vrees ik voor de kwaliteit en de service. Bij Telenet is die nu zeer goed.
|
|
|
|
#66 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dat is het excuus dat Belgacom vroeger ook gebruikte en nu vooral Telenet omdat ze liever zo goed als "alleen aanbieders" willen blijven. En daarom betalen de Belgen teveel voor hun communicatie. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het bipt bepaalt de prijs en de modaliteiten die orange moet naleven enerzijds, en anderzijds aan telenet de kwaliteitsvoorwaarden die zij moeten naleven. Plus de boetes indien het opgelegde kader niet nageleefd wordt. (en ik vond het mooi om observeren, als orange bij mij thuis het spel kwam installeren. Als de technieker klaar was met de hardware, dan belde hij naar zijn bureau om "een venster of zoiets" te krijgen op de hardware hier bij mij thuis. Wellicht zal orange per venster moeten betalen zeker ... en het bipt zorgt ervoor dat de prijs de eerste jaren zodanig is dat orange het de moeite vindt en denkt de investeringen er uit te kunnen halen. In ieder geval, zowel in dit geval, als voor spoorwegen, voor de telefoondraad ... werkt dat probleemloos. En zo creëer je concurrentie. Idealer zou zijn dat de staat de kabel zelf en de telefoondraad exploiteert (een beetje zoals het elektriciteitsnet of zelfs het wegennet.- Maar ... de staat kan dat niet aankopen wegens niet genoeg geld, en nog erger: ambtenaren kunnen dat onmogelijk zo goed als de privé dat kan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 juni 2018 om 09:55. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Verder heb ik niet gelezen....
|
|
|
#70 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan stellen we ons verder geen vragen meer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#71 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1 ste: Wat zou er gebeuren mocht de BIPT Telenet een prijs zou opleggen die onder de kostprijs ligt die Telenet er zelf voor moet betalen ? 2 de: Wat is nu juist die kostprijs en hoe kan men die berekenen ? 3 de: de rest van je posting is een herhaling van wat ik eerder al gepost had. Maw, je heb niet op mijn vraag geantwoord. of kunnen/willen antwoorden Verder is er ook de zaak Telenet-Docsis-Orange. Ook daar heeft Telenet veel in de pap te brokken. Samengevat, Telenet houdt (spijtig genoeg) mooi alle touwtjes in handen. De BIPT kan alleen maar wat bemiddelen, zorgen dat de ruzies niet uit de pan rijzen, maar daar blijft het ook bij. O ja, ze kunnen ook dreigen, maar dan krijgen ze het mooi terug op hun bord zoals onlangs nog eens gebeurd is. Citaat:
![]() En, een cadeautje, eerder voor jou. Je ziet, ik ben de slechtste nog niet hé.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 20 juni 2018 om 14:56. |
||
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die kostprijs kan je op verschillende manieren berekenen, allemaal gefundeerde & geloofwaardige manieren. Zeker wat de complexiteit van de kabel betreft, want dat is veel meer dan een paar honderd kilometer koperdraad. Het plezante is nu wel dat de resultaten soms heel ver uit elkaar kunnen liggen.... Heel wat stof voor een plezante discussie tussen de operatoren onderling met als special guest 'het BIPT' als kers op de taart.
|
|
|
|
#73 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Draait of keert het: ik ben nu goed bij orange.be en daarbij veel goedkoper af dan bij telenet.
Mocht het ooit verkeren, zijt gerust: ik ben op één dag terug overgeschakeld. Mijn besluit is bijgevolg: het werkt, die verplichting van de staat, opgelegd aan telenet. Ik doe voor de lol af en toe een test met speedtest.net en dat lijkt me systematisch zelfs beter te zijn dan destijds met telent.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#74 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dus als je tevreden bent met Orange, des te beter. Maar wat verwacht je nu: dat Orange 200 Mbps zal mogen aanbieden via het Telenet netwerk aan lagere prijzen dan Telenet?
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En naar mijn niet bijgehouden resultaten van speedtest.net gaat dat nu met orange zelfs net iets beter dan destijds met telenet. Bij orange kan je ook opteren voor die 200. Ik denk dat telenet het niet zal riskeren om iets te foefelen in dat verband. Dus ja, het is goedkoper met orange. Zo is elektriciteit heel lang simpelweg duurder geweest bij elektrabel, omdat die gvd heel goed wisten dat consumenten luie varkens zijn.
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je hebt de speedtest gedaan hoop ik....
Caroline Leavitt: ‘aa moeder’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 juni 2018 om 21:39. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Orange in nu beduidend goedkoper dan Telenet, dat is een feit.
Maar ze hopen dat het huurgeld aan Telenet omlaag gaat. Nu al werken ze met verlies (?) op dat gebied. En dat is ook merkbaar (naar wat ik lees op het net) in de service die ze leveren. Service kost ook geld. Een gezonde situatie is dit helemaal niet, want ze hebben niets of bijna niets van reserve. Financieel dan wel te verstaan (in dat bepaalde segment wel te verstaan). Vraag zal dus ook zijn of ze het gaan volhouden aan deze prijzen ? Het antwoord van Telenet naar onze regering is dan ook duidelijk. 'Als we lager gaan in de prijs, drukken wij onze kosten', wat normaal is. En laat nu toevallig één van die kosten ook de investeringen zijn in nieuwe technologiën, o.a. het verder uitbreiden van hun glasvezel netwerk. Maw, Telenet houdt netjes de touwtjes in handen wat de kabel betreft. Het antwoord van Telenet kwam er o.a. na dit bericht van Orange: '...In het persbericht dringt financieel directeur Arnaud Castille bij de overheid aan om werk te maken van een vlottere openstelling van het kabelnetwerk voor derden: "Daarnaast doen we een oproep aan de regulatoren om de financiële en operationele voorwaarden voor groothandelstoegang tot de kabel aanzienlijk en snel te verbeteren. Het reglementaire klimaat moet aanzienlijk worden verbeterd om in België een duurzame concurrentie te verzekeren."..' Maar Orange zit ook niet stil, en waar het kan, 'pest' het ook Telenet. Medialaan is zo een voorbeeldje. Lekker afgesnoept van Telenet. https://corporate.orange.be/nl/news-...bile-en-mobile En dat is nu wel het voordeel van Orange tov Telenet. In de mobiele markt staan ze sterker dan Telenet.
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het zijn allemaal gangsters.
VOO is zoiets als het Waalse Telenet. Ik kies voor een Belgische Nationale operator die tevens het allerbeste mobiele netwerk heeft. Proximus dus. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe verwonderlijk....
|
|
|
#80 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Er zullen niet veel plaatsen zijn in de belziek waar men niet kan genieten van breedband met goede snelheid. Onze providers hebben een dekkingsgraad van 99,9% voor vaste breedband vanaf 1Mbs en 92,5% voor +100Mbs (situatie in 2015). Hoe zit dat in Frankrijk? Amper 35% in de plattelandsgebieden volgens deze pdf. Hoeveel zou het de Franse providers extra kosten om in gans Frankrijk eenzelfde dekking te krijgen als in BE? Zouden de providers nog dezelfde prijs kunnen hanteren? We hebben in BE de politieke keuze gemaakt dat 'iedereen' op breedband zou moeten kunnen tegen 2020. Dat kost nu eenmaal geld.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 21 juni 2018 om 09:48. |
|
|
|
|