Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2018, 13:09   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen, maar je hebt duidelijk wat hulp nodig.

Alles wat bij PhDW uit de aars die op de plaats zit waar bij andere mensen een mond zit komt, is bagger. Uit een fascist komt namelijk niets anders.
Ik heb nooit geweten dat FDW een fan was van Mussolini.
Oud 30 juni 2018, 13:10   #62
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Hij heeft volledig gelijk, uiteraard.

vooral dit zinnetje vind ik wel interessant:
Er heerst enkel een 'gevoel' van onveiligheid...

Men zou dat haast vergeten.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 13:10   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Geef eens wat voorbeelden?
1 JVDB is genoeg voor een forum hoor Libro, geen enkele reden dat jij en zipper die wat gaan imiteren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 13:10   #64
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De vraag waarom FDW een fascist is en "een democraat"' die krek hetzelfde zegt als FDW niet moet je aan panda stellen. HIJ deed deze uitspraak en HIJ verwees er zonet nog eens naar.

Ik ben ook nooit een fan van De Winter geweest. Ik heb wel meermaals laten horen dat ik Morel en Van Hecke voorname mensen vond.
dat weet hij zelf niet, t'is gewoon een soort autistische "idée fixe" van zijnentwege.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 13:12   #65
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alles wat er fout zit in de N-VA in een notendop:

het VU-gehalte is veel te hoog.
Je bent veel te streng...
Schiltz defenestreerden ze nog omdat hij had gedaan waarvoor BDW nu zelfs de status van een halfgod heeft binnen zijn partij en hij een score van 99% kreeg op het congres rond regeringsdeelname.

De partij evolueerde net enorm weg van het knekelkerkhof Volksunie.
Oud 30 juni 2018, 13:17   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent veel te streng...
Schiltz defenestreerden ze nog omdat hij had gedaan waarvoor BDW nu zelfs de status van een halfgod heeft binnen zijn partij en hij een score van 99% kreeg op het congres rond regeringsdeelname.

De partij evolueerde net enorm weg van het knekelkerkhof Volksunie.
Dat is niet helemaal juist, Schiltz maakte ons wijs dat alle problemen opgelost zouden zijn met het federalisme.

Schiltz² maakt ons wijs dat alle problemen opgelost gaan zijn met het confederalisme.
Waarbij het N-VA-confederalisme al verwaterd is tot een bleek afkooksel van de CVP-confederalisme waar niet eens onafhankelijke staten meer aan te pas komen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 juni 2018 om 13:17.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 13:18   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je vergist je deerlijk Panda. Het communautaire loslaten betekent dat het Vlaams-nationalisme ook wordt losgelaten.

Ik wil graag zelf bepalen wat mij stoort. Dat hoef jij niet in mijn plaats te doen. Waar ik het schijt van krijg is hypocrisie. Het zijn niet de nieuwkomers die de huidige partijlijn bepalen, maar een VU-er: De Wever. DAAROM stoort het mij dat Peumans er Francken en Zuhal bijsleurt, alsof zij het zij die de partijlijn bepalen.Dat doen ze NIET. Wat Peumans stoort aan die twee is het taalgebruik van Francken i verband met zij vreemdelingenbeleid. Maar tegelijk doet Peumans alsof Zuhal geen verkiezingslijst mag trekken "omdat ze niet van hier is". Voor jou is dat geneuzel want Zuhal interesseert jou niet. Het enige dat jou wél interesseert is jouw idee dat de N-VA "verbelziekt".

We zullen zien wat de verkiezingsscore van de N-VA in 2019 zal zijn. DAN pas zullen we weten wat het loslaten van het communautaire de N-VA op heeft gebracht of heeft gekost.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 juni 2018 om 13:19.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 13:19   #68
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De vraag is alleen: DOET Francken ook het een het ander? Of BABBELT en TWITTERT hij des te meer?
Mag Theo niet over zijn job twitteren? Is dat perse slecht dan? Waarom is dat zo?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 13:42   #69
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergist je deerlijk Panda. Het communautaire loslaten betekent dat het Vlaams-nationalisme ook wordt losgelaten.

Ik wil graag zelf bepalen wat mij stoort. Dat hoef jij niet in mijn plaats te doen. Waar ik het schijt van krijg is hypocrisie. Het zijn niet de nieuwkomers die de huidige partijlijn bepalen, maar een VU-er: De Wever. DAAROM stoort het mij dat Peumans er Francken en Zuhal bijsleurt, alsof zij het zij die de partijlijn bepalen.Dat doen ze NIET. Wat Peumans stoort aan die twee is het taalgebruik van Francken i verband met zij vreemdelingenbeleid. Maar tegelijk doet Peumans alsof Zuhal geen verkiezingslijst mag trekken "omdat ze niet van hier is". Voor jou is dat geneuzel want Zuhal interesseert jou niet. Het enige dat jou wél interesseert is jouw idee dat de N-VA "verbelziekt".

We zullen zien wat de verkiezingsscore van de N-VA in 2019 zal zijn. DAN pas zullen we weten wat het loslaten van het communautaire de N-VA op heeft gebracht of heeft gekost.

Wakker worden... Die stap is in 2014 al gezet, en is structureel.
Het maakt enkel nog deel uit van de historische bagage van de partij, vergelijkbaar met het katholicisme binnen de CD&V.

De tsjeven willen daarom nog niet hun oudste kiezers verliezen, net zomin als n-va de oude VU'ers wil kwijtspelen. Dus blijft de ouwe meuk nog een heel klein beetje aanwezig in het partij meubilair.
Oud 30 juni 2018, 13:58   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik herinner panda bij deze aan een recente uitspraak, namelijk dat wie iets wil bereiken aan de macht moet zien te geraken. Aan de zijlijn kan niemand iets bereiken. DAAROM heeft de N-VA het communautaire losgelaten. Omdat geen énkele andere PARTIJ het daarover wilde hebben. NIET omdat ze haar Vlaams-nationalisme verloochende. Het communautaire loslaten was/is niet meer dan een pragmatische keuze om aan de macht te kunnen geraken, en blijven. Dat de N-VA meer tegenstand dan bijstand zou krijgen was te voorzien. .

Macht zorgt voor meer macht. Is die macht niet zichtbaar in de regering, dan gaat ze via onzichtbare kanalen. Of hoe denk je dat de PS zoveel macht heeft kunnen vergaren, en nog steeds heeft ook al maakt ze geen deel meer uit van de federale regering?
Waarom denk je dat de N-VA tegen de afschaffing van de cumuls is? Omdat via die weg macht wordt ontplooid die niet direct zichtbaar is, maar die een niet te onderschatten rol speelt in machtsverwerving. Ik heb daarstraks opgesomd waar de rooien in Hasselt allemaal in betrokken zijn. Hoeveel kiezers hebben de traditionele partijen, vooral de PS maar ook de SP.a, op die manier aan zich gebonden?

In de federale regering kan de N-VA hoogstens wat dwars liggen, zoals met de geplande sluiting van de kerncentrales en de keuze voor de nieuwe legervliegtuigen. Wat niemand ziet is het "mollenwerk" dat elders wordt verricht. Al die mensen die dankzij de partijpolitiek aan een postje worden geholpen. Dat zijn niet alleen Vlaams-nationalisten, maar ze zullen wel terwille van het behoud van hun job voor de partij stemmen die hen aan hun job hielp.
Het mooiste is dat de N-VA dik betaald wordt vanuit de Belgische ruif terwijl ze in stilte haar mollenwerk doet.

Nieuwkomer Vuye werd opgeofferd op het altaar van de macht. Vreemd dat Peumans de nieuwkomer die WEL deed wat een "vendelzwaaier" van hem verwacht niet vernoemd werd door Peumans, maar wel Francken en Zuhal.
We zullen zien hoeveel belgicisten zich zullen laten verleiden door de belgicistische koers die de N-VA lijkt te varen. Ik heb alleszins niet de indruk dat de belgicisten op dit forum gelukkig, tevreden én gerust zijn met hun kersverse Belzieke soortgenossen. Ik ben er wel vrij zeker van dat de N-VA voor elke niet-Vlaams-nationalist die voor de partij kiest MINSTENS een Vlaams-nationalist verliest.
Oud 30 juni 2018, 13:59   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wakker worden... Die stap is in 2014 al gezet, en is structureel.
Het maakt enkel nog deel uit van de historische bagage van de partij, vergelijkbaar met het katholicisme binnen de CD&V.

De tsjeven willen daarom nog niet hun oudste kiezers verliezen, net zomin als n-va de oude VU'ers wil kwijtspelen. Dus blijft de ouwe meuk nog een heel klein beetje aanwezig in het partij meubilair.
Omdat jij dat zo ziet is het nog niet zo.
Oud 30 juni 2018, 14:02   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb alleszins nog niet zoveel gehoord van hetgeen de Peuk daar komt te zeggen.

Verder: wel één iemand moet inderdaad op de as van de vluchtelingenrechten de meest linkse zijn van onze centrum-rechtse partij. Misschien is dat de Peuk.
Goed voor hem.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 14:10   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb hier voldoende belicht waarom hetgeen Peumans laat optekenen niet geloofwaardig is. Zijn verhaal klopt langs geen kanten.
We zullen zien wat Francken en Zuhal daarvan denken, maar één ding is zeker, de man die de kans kreeg om zich nog een paar jaar goed vet te mesten dankzij zijn postje van voorzitter van het Vlaamse parlement, en die over een jaar een dik pensioen zal hebben, heeft zijn partij op de valreep veel schade berokkend. Ik denk niet dat "de grote leider" dit in dank zal aanvaarden. En ik denk ook niet dat Peumans nog veel "vrienden" over zal houden.

Ik kan moeilijk geloven dat "de grote leider" dat niet beseft, en nog minder dat hij dit blauw, blauw zal laten. Wedden dat we een van de volgende dagen of weken verrast zullen worden?
Oud 30 juni 2018, 14:12   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 JVDB is genoeg voor een forum hoor Libro, geen enkele reden dat jij en zipper die wat gaan imiteren.
Ze doen nochtans heel goed hun best, maar ze krijgen geen beet
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 14:15   #75
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier voldoende belicht waarom hetgeen Peumans laat optekenen niet geloofwaardig is. Zijn verhaal klopt langs geen kanten.
We zullen zien wat Francken en Zuhal daarvan denken, maar één ding is zeker, de man die de kans kreeg om zich nog een paar jaar goed vet te mesten dankzij zijn postje van voorzitter van het Vlaamse parlement, en die over een jaar een dik pensioen zal hebben, heeft zijn partij op de valreep veel schade berokkend. Ik denk niet dat "de grote leider" dit in dank zal aanvaarden. En ik denk ook niet dat Peumans nog veel "vrienden" over zal houden.

Ik kan moeilijk geloven dat "de grote leider" dat niet beseft, en nog minder dat hij dit blauw, blauw zal laten. Wedden dat we een van de volgende dagen of weken verrast zullen worden?
2!

je zou haast gaan denken dat hij zijn inspiratie bij Bert Anciaux heeft gehaald.

Citaat:
Oud 30 juni 2018, 14:16   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
JVDB is weg. En jij immiteert Henri en Dadeemelee als je alleen maar de blablabla verkoopt waar je zelf in gelooft maar die je niet kan staven.
Oud 30 juni 2018, 14:18   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze doen nochtans heel goed hun best, maar ze krijgen geen beet
hebt ge nu al een paar voorbeelden gevonden van die fameuze "populistische straattaal" van Theo Francken, of blijft het zoals gewoonlijk bij loze beweringen ????

Citaat:
Oud 30 juni 2018, 14:21   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En De Wever is een beetje een enigma voor mij. Hij heeft heel vroeg partij gekozen voor Bourgeois, dus ik twijfel er niet aan dat hij een VN is.
Maar ondertussen beschouwt hij de NVA als zijn persoonlijke verwezenlijking en blijkbaar is de macht behouden belangrijker geworden dan Vlaams Nationalisme.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 14:28   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
2!

je zou haast gaan denken dat hij zijn inspiratie bij Bert Anciaux heeft gehaald.
Die was, net als Peumans (hoor ik van de zak schoof) ook links. Maar hij heeft zich desalniettemin goed door Verhofstadt laten naaien vooraleer terecht te komen waar hij wist dat hij zou doodgaan. In de senaat.Om dode levende te spelen, of adersom. Het weze hem gegund.
De sukkel had het zich anders voorgesteld nadat hij Verhofstadt aan zijn staatshervorming hielp, maar daar stak de Geduchte Karel een stokje voor. Met alle Chinezen, zei Karel, maar niet met den deze. Fons Borgingnon geraakte nog net onderdak bij de blauwen, maar Bertje niet. En toen zijn goeie vriend Stevaert niet meer van de zwemles terugkeerde was het ook in de Sp.a afgelopen met populistische Bertje.
Oud 30 juni 2018, 14:44   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En De Wever is een beetje een enigma voor mij. Hij heeft heel vroeg partij gekozen voor Bourgeois, dus ik twijfel er niet aan dat hij een VN is.
Maar ondertussen beschouwt hij de NVA als zijn persoonlijke verwezenlijking en blijkbaar is de macht behouden belangrijker geworden dan Vlaams Nationalisme.
Nogmaals. Het ene sluit het andere niet uit. Geen Vlaamse verwezenlijkingen zonder macht, maar zonder Vlaams-nationalisme ook geen macht (meer).

De contradictie in de handelwijze van Peumans is dat hij de "nieuwe garde" verantwoordelijk noemt voor het verloochenen van de Vlaams-nationalistische waarden van de VU. Hij maakte een onvergeeflijke fout door daar Francken en Zuhal voor aansprakelijk te stellen. De Schoofzak bracht enig licht in de zaak waardoor het mij duidelijk wordt waarom Peumans zich op Francken en Zuhal stortte: Hij is de meest linkse lul in de N-VA. Wat van Francken en Zuhal zeker niet kan gezegd worden.

Ik kijk uit naar de reacties van Zuhal, Francken én De Wever.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be