![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach zo. Ze hebben dus iets gedaan (als dat zo mag genoemd worden) wat niet in het regeerakkoord staat, en dat mag geen probleem zijn. Maar wie staat er op zijn achterste poten als ze iets niet klaar krijgen (behalve op OOK een halfslachtige wijze) wat wél in het regeerakkoord staat?
Mij kan het niet schelen wat ze wel of niet doen, en hoe ze verkopen wat ze wél beweren gedaan te hebben. Ik weet al veel langer dan vandaag dat het hier vierkant draait, en waarom. Het lijkt er op dat de blauwe regeringsmeerderheid iets heeft binnengehaald dat niet eens in het regeerakkoord staat. We zullen zien hoeveel stemmen hen dat opbrengt. Hoeveel VLD-ers er daardoor terug zullen keren naar de blauwe stal. Een ding is zeker: de verdraagzaamheid en de wil tot medewerking van de tsjeven zal niet groter worden door wat hen werd "aangedaan". En dit is niet eens de eerste keer dat hen een mes in de rug wordt gestoken. Dat belooft voor de toekomst. Politiek. Niet iedereen "deugt" daarvoor, en zeker ik niet. Ik zou het geen half jaar volhouden in die wereld.
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand meer?
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is veel meer dan onze denkwijze heeft beïnvloed. En op een nog veel ingrijpender wijze dan in verband met particratie...
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er gaat een lichtje branden, ja.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
…..Bisschoppenconferentie betreurt abortusakkoord…. Dat is dus en duidelijk voorbeeld waarom in de grondwet moet gebeiteld worden “scheiding tussen geloof en staat” dan was dat jaren lang getreuzel en touwtrekkerij over abortus, euthanasie tot homo toestanden enz. niet nodig geweest! Zouden die zaken >>> zakelijk per dossier afgehandeld worden, punt uit zonder ramtamtam. Geloven en hun regeltjes, hun repressie… ethisch om te reutelen…en psychologische druk…. De geloven moeten zich daarover totaal niet kunnen mee moeien in de wetgeving van en land! Geloofspartijen zijn volgens mij wereldwijd oorzaak van veel ellende. Na WO II heeft men de grote fout gemaakt bij de oprichting van de VN toen de dwang en de berijdwilligheid er was wetten op human wijze te ontwikkelen >>>de grote fout gemaakt “NIET” in de statuten te zetten dat alles neutraal benaderd en uitgewerkt moest worden met het “scheiding tussen geloof en staat” principe. Wat dan gewoon het voorbeeld zou geweest zijn voor alle landen! Dan had de VN nu wellicht wel nog gezag gehad, waren toestanden als die abortus, euthanasie, homo, hoofddoek, besnijdenissen…. Allang géén heikel punt meer. De wetten zouden dan onder tussen al wereldwijd overal duidelijke nuchter opgemaakt gemaakt geweest zijn. En de geloven zouden ook gerespekteert worden maar ze zouden niet en maatschappij kunnen gijzelen, sturen of dicteren. Was abortus al jaaaaaaaaaaaren niet meer Strafbaar. Het is aan de persoon zelf die christelijk is of wat dan ook....om zelf uit te maken voor zichzelf of ze al dan niet abortus willen zonder bemoeienissen van anderen! Abortus verdwijnt uit het nieuwe strafwetboek en wordt zelfs een recht. Er gelden natuurlijk wel een aantal regels, want het kan niet zomaar. Die wijken overigens niet zoveel af van die voorwaarden uit 1990. Bisschoppenconferentie betreurt abortusakkoord…. Door abortus uit het strafwetboek te halen, riskeert het een medische ingreep te worden als een andere, luidt het. Wel dat is nu juist het punt, de kern van de zaak dat ik vind dat het inderdaad EEN INGREEP MOET ZIJN ZOALS EN ANDER zonde taboe of doemscenario. Verlost van die zware doem preken van azijnpissers en stempel voor het leven, en kruis die zou moeten gedragen worden, ..... Hoe is het toch mogelijk!!!!. en het ergste is christen of niet iedereen willen ze dictatoriaal aan de schandpaal omdat het niet past volgens "hun" parabel regeltjes Ik ben er van overtuigt dat niemand het doet voor de lol en wie het gedaan heeft het ook voor altijd met zich zal mee dragen. Maar moet daarom die persoon gerechtelijk veroordeeld worden en met schuldcomplex tot verstoten in sommige gevallen verder leven omdat de geloof dictators en hun politieke implantaten dat perse willen! In de grondwet moet gebeiteld worden “scheiding tussen geloof en staat” punt uit. Zeker nu met de opmars van de politieke islam dictators en hun bloederige repressie regels is er hoge dringendheid bij!!! Anders word handen kappen, stenigen enz. misschien ook nog wet
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks geen artistieke vrijheid in je hoofd?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou een fout zijn om ze te onderschatten. De grootste fout zou zijn om te vroeg victorie te kraaien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ken jij een democratie waar geen partijen zijn die de politieke dingen stroomlijnen?
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer men een regering vormt moet men een concensus vinden rond veel punten. Soms is een dergelijke overeenkomst moeilijk te bereiken en maakt men het een zaak van het parlement. Ik denk aan het stemrecht van migranten. Zelf al is dit vooraf afgesproken, het blijft moeilijk. Dit heeft bijvoorbeeld in de Ovld voor een aantal zure oprispingen gezorgd, binnen 1 partij dus. Men vraagt ook dikwijls loyaliteit aan de regering, we hebben dit in de huidige regering vaak gezien als de CD&V telkens opnieuw de linkse kant op ging. Het is gewoon een onderdeel van het democratisch systeem, men spreekt af wat kan en wat niet kan en als er dan een regeringspartner deloyaal is kan dit problemen veroorzaken binnen de regering en dit is niet goed voor de daadkracht van de regering. Uiteindelijk werkt een bedrijf ook zo. De raad van bestuur stelt management aan en dit management moet de daadkracht krijgen om plannen uit te voeren. De raad van bestuur kan het management naar huis sturen maar moet zich niet gaan moeien met het dagelijks beheer, dit is niet haar rol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mss moeten we eens een ontmoeting organiseren tss JvdB en jouw kleinzoon en moeten we hem eens confronteren met de gedachte dat die jongen er niet zou zijn. Want je moet weten dat de katholieken dit soort technieken evenzeer veroordeelt als abortus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uitgelokt door links onder de taalgrens. Maar eigenlijk wil links een verlenging van de termijn, iets wat ik ook niet echt noodzakelijk vind. En let wel, ik ben vrij liberaal in deze materie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zolang het maar anti-katholiek is, is deze progressief liberale regering er als de kippen bij, maar goed bestuur moet je van deze bende niet verwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Abortus zet aan tot steeds meer vrijpostig seksueel gedrag. Europa gaat verder ten onder aan decadentie en moreel verval...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een ongewenst kind wordt best niet geboren.
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is flauwe kul. Wat jij vrijpostig seksueel gedrag noemt is van alle tijden. Het enige verschil met de tijd van mijn ouders is dat er moest getrouwd worden als er iemand zwanger werd. Dat gebeurde toen, veel meer dan vandaag, op zeer jonge leeftijd. Waarna die vaak veel te jonge mensen levenslang aan mekaar geklonken werden. Met alle gevolgen vandien.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 juli 2018 om 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() https://www.ted.com/talks/hans_rosli...th?language=nl
Onzin, in het rijke westen is de toename aan het stabiliseren. De grootste toename is instroom. De enige manier om de bevolkingsgroei te temperen is de ontwikkelingslanden ontwikkelen.
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pastoorpraat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Oké, voor de vrouwen was het toen veel minder plezant, hoewel...)
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 5 juli 2018 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |