![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.wsj.com/articles/first-e...vel-1532022533 De Model 3 is next level. De rest loopt gewoon een generatie achter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als Tesla nu zou stoppen met investeren (geen model Y, geen chinese gigafactory, etc...) zou ze geweldig winstgevend worden. Maar dat is niet het doel van Tesla. Nu toch nog niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zijn twee verschillende dingen hé.
Als je een model van €70000 produceert, of een model van €35000, dan is de invariabele productiekost van de tweede niet de helft van de eerste. Die zal hoger liggen dan de helft. Maw, wil men winst maken, dan zal het over een groter aantal wagens verspreid worden. Dat staat los van de reële waarde van de verkoopsprijs. Citaat:
![]() Verbruik is een factor. Maar ook hier zal de consument gaan rekenen. Want zo gaat het vaak. Dingen die besparen op energie, brandstof, ... wordt dan vaak doorgerekend op de verkoopsprijs. Soms gewoon omdat de technologie duurder is, in andere gevallen omdat de fabrikant de mogelijkheid ziet om een hogere marge te vragen. Citaat:
Onze huidige wagen heeft ook 5 camera's (achteraan, vooraan, voorspiegel en twee zijspiegels), min. 10 sensoren + radarsysteem om de snelheid aan te passen aan de voorliggers en te waarschuwen voor achterliggers in de blinde hoek, te stoppen, automatisch te parkeren, ... Google is/was ook bezig met autonoom rijden. Ik zie hen geen auto's bouwen in de toekomst. Ik zie hen wel samenwerken met de autoconstructeurs.
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Google vertrouwde, de laatste keer dat ik checkte, op LIDAR systemen. Pokke duur. Tesla vertrouwt op goedkope cameras en krachtige software. Ik weet al wie gaat winnen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Waar blijven die rode cijfers dan vandaan komen? En hoelang duurt het vervolgens nog om de eerdere verliezen te compenseren?
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je denkt in termen van klassieke bedrijven, moet je stoppen met je bezig te houden met Tesla. Voor Elon Musk en de raad van bestuur is winst iets dat kon komen als ze hun expansie tot grote autofabrikant (miljoenen wagens per jaar) hadden bereikt. De financiele markten dwingen hun nu reeds om zwarte kwartaalcijfers te voorschijn te toveren. Daarom de push voor duurdere model 3 varianten. SpaceX is ook zo een beestje. Dat bedrijf wilt naar Mars gaan. Dat is haar misie. Geld verdienen is een middel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarnet op kanaal Z was er een iemand aan het woord die blijkbaar toch goed op de hoogte was van alles en nog wat en zaken leveren aan dergelijke wagens.
Enfin het kwam erop uit dat het toch heel wat minder electrisch zal worden dan aanvankelijk gedacht. Maar wat ik ook belangrijk vond is dat die wagens doorlopend gegevens van de rijders of van de bedrijven die daar mee rijden verzameld voor andere doeleinden. Net zoals ze bij Facebook of andere sites alles over u trachten te weten te komen. En daar schijnt geld te zitten. U hacken feitelijk.
![]() |
#69 | |||
|
![]() En hoe investeer je in groei? Toch door winsten te maken?
Je kan tenslotte niet onbeperkt op zoek naar vers kapitaal (aandelen) of extra schulden aangaan. Citaat:
Jij claimt dus dat ze goed winstgevend zijn, maar alle winsten (en meer) meteen herinvesteren? Als dat echt zo is, dan zou ik verwachten dat ze minder handelen alsof het mes op de keel staat (cashflow) en dat ze reserves incalculeren zodat er niet meer schulden worden opgebouwd. Citaat:
Musk verbrandt geld snel en het is gewoon wachten wanneer hij vers kapitaal nodig heeft. Elke injectie heeft een daling van de koers tot gevolg. Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
15 jaar lang is het tot nu toe gelukt. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() hamac je praat gewoon de typische bear case na ivm Tesla.
AL jaren horen we dat verhaaltje. Al jaren is het een fout verhaaltje. Ik geef u dit: de markten hebben Tesla wel gedwongen om in Q3 en Q4 winstcijfers te tonen. En Tesla doet daar nu alles aan. Het is een bijzonder gewenst product. Het is een kwestie van ze te produceren tegen prijzen die betaalbaar zijn voor genoeg klanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie ze in de toekomst wel samenwerken met autoconstructeurs om de technologie te implementeren in hun wagens. Als ze elke situatie correct kunnen inschatten tegen een veel goedkopere kost, dan is dat positief. Maar elk ongeval dat het systeem niet weet te voorkomen zal hen in de neus gewreven worden.
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon ter info. Tesla vertrouwt op cameras en ultrasoon. En zeer krachtige software. My best guess: een vorm van iets sterkere AI is noodzakelijk om full self driving capabilities mogelijk te maken. De concurrentie probeert beter te zien met allerhande dure apparatuur (radar, IR, enz...), Tesla probeert beter te begrijpen en intepreteren. Ik ben er vrij zeker van dat het tweede het beste is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kanaal ja.
Maar ik had niet de indruk dat het zever was. Tesla, de Chinezen op kop, Daimler...en misschien nog anderen .
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hier vind je de specs: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...lot#Hardware_2 of https://www.tesla.com/nl_BE/autopilot Geavanceerde sensordekking Acht omgevingscamera's bieden 360-gradenzicht rond de auto en tot 250 meter bereik. Twaalf bijgewerkte ultrasone sensoren vullen dit beeld aan. Zo worden in vergelijking met het vorige systeem zowel harde als zachte objecten op een bijna twee keer zo grote afstand gedetecteerd met een twee keer grotere nauwkeurigheid. Een verbeterd radarsysteem aan de voorzijde biedt extra informatie over de omgeving via een eigen golflengte, ongehinderd door hevige regenval, stof en zelfs de auto voor u. ![]() Tesla heeft **die Lidars van de concurrentie ook **uitgeprobeerd is zijn veel geld niet waard en bovendien kan het slechte weersomstandigheden niet aan zoals een (goedkope) radar dat **wel kan. Dat weten we van de (militaire) luchtvaart. ** bron met fotos: https://www.teslarati.com/tesla-lida...ing-palo-alto/ Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2018 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Goedkope componenten.
De clou zit em niet in het beter "zien". De clou zit em in het interpreteren van wazige beelden, en dit snel en efficient. Dat is waar mensen bijzonder goed in zijn. Daar heb je AI voor nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En "optimisme" geen verkoop strategie is.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar is het wel zo. Soit als uw auto nu ook al uw locaties doorgeeft is privacy toch wel een erg hol begrip aan het worden
![]() |