Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2018, 22:18   #61
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zou het niet simpelder zijn dat we gewoon de wetten toepassen...
Taalwetten in Bruxelles... 90 wordt niet uitgevoerd...
Waarom kunnen de wetten indien ze in het voordeel zijn van de Vlamingen in la Belgique niet toegepast worden; maar als het in het voordeel van de francofonie is zijn ze plotseling van beton; terwijl ze anders als vuil papier in de prullenmand worden geworpen...

Die muur die staat er al en die muur schuift meer en meer op richting inlijving van Vlaamse grond...
Waarom wordt dat als normaal gezien in la Belgique???

De Vlamingen zijn in de meerderheid en ze spreken van de dictatuur van de meerderheid die absoluut de rechten van de franstalige minderheid moeten respecteren...
De franstaligen zijn in de meerderheid en plotseling hebben we het over democratie en de minderheid die moet stoppen met van zijn neus te maken en die zich aan de franstaligen onderdanig moeten aanpassen...

Van twee maten en gewichten gesproken en onze poco's hebben dan nog het lef om dit als de normaliteit zelve voor te stellen...
Welke wet overtreedt een inwoner van de Vlaamse rand wiens kind naar een Franstalige school gaat?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 23:09   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zou het niet simpelder zijn dat we gewoon de wetten toepassen...
Taalwetten in Bruxelles... 90 wordt niet uitgevoerd...
...
En de N-VA gaat daarmee akkoord.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 23:27   #63
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik ben toch altijd teleurgesteld als ik dat soort artikels moet lezen.

https://www.hln.be/de-krant/kwart-ki...eren~a1a9cff0/

Mijn teleurstelling is groot in de inwijkelingen die weigeren zich te integreren. Als ouder wil je toch je kind de best mogelijke kansen geven in het leven? Door ze naar een concentratieschool in het Brusselse te sturen doe je dat duidelijk niet.
Anderzijds gaan er een kwart van de kinderen uit Brussel zelf naar Nederlandstalige scholen in de hoofdstad. Dit terwijl nog maar max. 10 % van de Brusselse kinderen thuis Nederlands spreekt. Vele allochtoonse gezinnen die thuis geen Nederlands spreken, sturen hun kinderen toch naar een 'Vlaamse school' om meer kansen te hebben op de arbeidsmarkt.

Dat moet toch hoopvol stemmen ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 00:23   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is allemaal wel waar, maar als de Vlamingen de moed zouden opbrengen dan kunnen ze als individu het die Franstaligen het knap lastig maken. Let wel, ik heb het in de eerste plaats over Franstaligen die zich in Vlaanderen permanent vestigen en die, ook na jaren verblijf, het vertikken om een woord Nederlands te spreken. Gewoon door elk woord dat die Franstaligen "dans la langue de Molière" tot ons richten straal te negeren. Wanneer dat tot een algemene gewoonte bij de Vlamingen zou evolueren dan zou dat voor die Franstaligen hier allesbehalve prettig vertoeven zijn. Maar voor dergelijke houding hebben de meeste Vlamingen niet de nodige ballen.

Voor de Franstaligen die hier als toerist rondwandelen zou ik eerder wat meer begripvol zijn. We kunnen hen evenwel ook doodeenvoudig antwoorden in het Engels.
Ik had het toch al dikwijls over dat taalbewustzijn. Vlamingen hebben dat veel te weinig.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 06:33   #65
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Of je kan reageren als iemand in het Frans vraagt: "Bonjour, ça va ? "

Ik reageer dan altijd héél beleefd: Méééééééh wie, ça floddere muy bien.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 augustus 2018 om 06:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 08:22   #66
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De enige redelijke VBer die tegen dergelijke prietpraat had kunnen protesteren heeft een permban aan zijn been. Ik bedoel natuurlijk JVDB. De moderatie had een storm van protest over zich moeten krijgen van de hier aanwezige VBers maar dat is vermoedelijk niet gebeurd, jullie hebben het veel te druk om de zusterpartij te bezwadderen, altijd weer, met beschuldigingen die kant noch wal raken. Ik vind dit een hoogst ongepaste houding.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 08:40   #67
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De enige redelijke VBer die tegen dergelijke prietpraat had kunnen protesteren heeft een permban aan zijn been. Ik bedoel natuurlijk JVDB. De moderatie had een storm van protest over zich moeten krijgen van de hier aanwezige VBers maar dat is vermoedelijk niet gebeurd, jullie hebben het veel te druk om de zusterpartij te bezwadderen, altijd weer, met beschuldigingen die kant noch wal raken. Ik vind dit een hoogst ongepaste houding.
Zusterpartij? Waarvan diegene aan het roer uitdrukkelijk zegt dat hij desnoods het licht van de zon ontkent indien deze stelling van het VB zou komen? Dat er met de islam niets verkeerd is? NVA heeft veel meer gemeen met CD&V/VLD en zelfs SPa of Groen! dan met het VB. Eigen postje eerst zou in hun logo moeten staan.
Ik vind dit een hoogst ongepaste beschuldiging.

De VB waar u het over heeft is een fundamentalist die zijn eigen volk onder het mom van zijn geloofsregeltjes ten gronde richt en eigenlijk een pure aanfluiting is voor waar het VB voor staat.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 augustus 2018 om 08:41.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 09:11   #68
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zusterpartij? Waarvan diegene aan het roer uitdrukkelijk zegt dat hij desnoods het licht van de zon ontkent indien deze stelling van het VB zou komen?
Op dat punt heb je gelijk. Ik heb dit veelvuldig aangeklaagd en zelfs een lokaal initiatief genomen in 2012 hetgeen mij mijn lidmaatschap bij de N-VA gekost heeft.
Citaat:
Dat er met de islam niets verkeerd is?
Met de islam is veel verkeerd, maar heeft BDW dat ook uitdrukkelijk zo gezegd? Ik betwijfel dit ten zeerste.
Citaat:
NVA heeft veel meer gemeen met CD&V/VLD en zelfs SPa of Groen! dan met het VB. Eigen postje eerst zou in hun logo moeten staan.
Ik vind dit een hoogst ongepaste beschuldiging.
Dat is jouw mening maar niet meer dan dat.
Citaat:
De VB waar u het over heeft is een fundamentalist die zijn eigen volk onder het mom van zijn geloofsregeltjes ten gronde richt en eigenlijk een pure aanfluiting is voor waar het VB voor staat.
Het probleem voor jullie bestaat er in dat Jan een overtuigde katholiek is en dat past niet in jullie doctrine. Zelf ben ik ook geen kerkganger, toch heb ik begrip voor diegenen die dat wel zijn. Jouw beschuldiging t.o.v. zijn persoon is op zijn minst overdreven te noemen.

Laatst gewijzigd door robert t : 1 augustus 2018 om 09:12.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 09:34   #69
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou JVDB een ban aan zijn been hebben?

Vermoedelijk is die weer met vakantie in de Zwitserse of Oostenrijkse Alpen .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 09:48   #70
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dat punt heb je gelijk. Ik heb dit veelvuldig aangeklaagd en zelfs een lokaal initiatief genomen in 2012 hetgeen mij mijn lidmaatschap bij de N-VA gekost heeft. Met de islam is veel verkeerd, maar heeft BDW dat ook uitdrukkelijk zo gezegd? Ik betwijfel dit ten zeerste.Dat is jouw mening maar niet meer dan dat.
Het probleem voor jullie bestaat er in dat Jan een overtuigde katholiek is en dat past niet in jullie doctrine. Zelf ben ik ook geen kerkganger, toch heb ik begrip voor diegenen die dat wel zijn. Jouw beschuldiging t.o.v. zijn persoon is op zijn minst overdreven te noemen.
Zijn rechterhand Jan Jambon was daar overduidelijk in en heeft dat letterlijk gesteld. Met een religie die er op uit is zijn regeltjes en gebruiken hier te implementeren ten koste van de autochtoonse bevolking is volgens JJ niets mis.
Over het communautaire luik dat, eens de verkiezingen voorbij en de postjes gedeeld, in de diepvries is verzeild zullen we het maar beter niet hebben?

NVA is bijgevolg oude wijn in nieuwe zakken, maar zuur en ondrinkbaar blijft het.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 10:31   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Welke wet overtreedt een inwoner van de Vlaamse rand wiens kind naar een Franstalige school gaat?
Die van fatsoen denk ik ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 11:19   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Als N-VA een zusterpartij was van het VB dan zaten ze samen in het cordon.

- Dan zouden ze in geen geval samenwerken met het ACW om Belgie in stand te houden.
Oud 1 augustus 2018, 11:20   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn rechterhand Jan Jambon was daar overduidelijk in en heeft dat letterlijk gesteld. Met een religie die er op uit is zijn regeltjes en gebruiken hier te implementeren ten koste van de autochtoonse bevolking is volgens JJ niets mis.
Over het communautaire luik dat, eens de verkiezingen voorbij en de postjes gedeeld, in de diepvries is verzeild zullen we het maar beter niet hebben?

NVA is bijgevolg oude wijn in nieuwe zakken, maar zuur en ondrinkbaar blijft het.
Oude CVP-wijn.
Oud 1 augustus 2018, 12:04   #74
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Even ter verduidelijking, wat mij betreft mag Vlaanderen, België en met uitbreiding gans Europa ten onder gaan.

Oei, zit het zó diep?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 12:11   #75
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
En staan jullie er soms ook wel eventjes bij stil dat het aanleren van het Nederlands voor een Franstalige helemaal niet zo eenvoudig is? Voor de Franstaligen is het Nederlands echt wel een moeilijke taal. Zelfs voor een Engelssprekende is dat zo niettegenstaande het Engels toch een Germaanse taal is, net zoals het Nederlands. Ik weet dat van een Amerikaanse F16-piloot die gehuwd is met een Vlaamse en hier al jaren woont. Hij praat Nederlands, ja, maar hij heeft me wel gezegd dat voor hem moeilijk was om het te leren. Dat komt doordat de woordschikking in Nederlandse zinnen veel complexer is dan in het Engels of in het Frans. Onze taal is gewoon te moeilijk voor hen. Lees daar maar eens iets over, hier: https://www.scriptiebank.be/scriptie...ntactic-issues
Ik kan de Franstaligen begrijpen waarom ze enige weerzin voelen om onze taal te leren. Ik weet het ook van mensen die een andere taal dan het Engels of het Frans als moedertaal hebben: ook zij verklaren dat het Nederlands voor hen moeilijker is dan het Frans of het Engels.

Norbert

Voor sprekers van pakweg Arabisch, Chinees, Quechua of Turks is Nederlands helemaal niet moeilijker dan Frans of Engels.

De enigen die gemakkelijker Frans dan Nederlands zullen leren zijn sprekers van een andere Romaanse taal.

Voor een Duitstalige is Nederlands dan weer toegankelijker dan Engels en Frans.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 12:43   #76
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beschuldigingen die kant noch wal raken?

Citaat:
Voorstel toepassing taalwetgeving weggestemd.
http://barbarapas.be/archieven/2893
Ps. JVDB is al terug.

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 augustus 2018 om 12:50.
Oud 1 augustus 2018, 12:48   #77
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Inderdaad !!
Jambon kreeg net niet het schuim op zijn lippen toen FDW kritiek had op de koran/islam.
Oud 1 augustus 2018, 13:48   #78
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ja, want NVA zit reeds jaren in de Brusselse regering. Das ook weer waar
Oud 1 augustus 2018, 14:04   #79
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ja, want NVA zit reeds jaren in de Brusselse regering. Das ook weer waar
Dat heeft er niets mee te maken.

Citaat:
Zolang de situatie alsmaar achteruitgaat, interpelleer ik daarover elk jaar opnieuw de bevoegde minister voor Binnenlandse Zaken. Ik vraag hem elk jaar om daaraan iets te doen. Ik krijg elk jaar hetzelfde antwoord, namelijk dat hij daarin geen verantwoordelijkheid draagt, dat het om een Brusselse aangelegenheid gaat.
Ik spreek dat elk jaar tegen en dit jaar word ik daarin bijgetreden door de Vaste Commissie voor Taaltoezicht, die in haar advies over het wetsvoorstel van collega Vuye bevestigt dat de federale overheid wel degelijk bevoegd is om in te grijpen indien de controles niet gebeuren zoals is voorgeschreven.

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 augustus 2018 om 14:04.
Oud 1 augustus 2018, 14:05   #80
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rand? Je hoort al meer Frans in Aalst, Ninove en al wat er tussen ligt tot in Brussel, dan Nederlands. Vlaamse rand? Misschien is er in Damme nog een Vlaamse enclave over.
Langs onze kant is de verfranste Vlaamse rand al opgeschoven tot Hofstade-Zemst en dat paalt aan Mechelen. Opvallend hoeveel mensen er bij de bakker "un pain blanc" vragen en hoeveel Franstalige ouders hun koters komen ophalen aan de lagere scholen.
Langs de andere kant is "Grammond" ook een gebruikelijke aanduiding voor Geraardsbergen. Dus die "rand" gaat ver maar ze spreken er de verkeerde taal.....

Laatst gewijzigd door TREBRON : 1 augustus 2018 om 14:06.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be