Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2018, 14:14   #61
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En dan zoiets ofzo voorhebben
Het zou toch mijn eigen schip niet zijn dus who cares?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 14:37   #62
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Vlaamse leerkrachten hebben het op 1 na hoogste loon in de OESO en hebben een lage werkdruk.

Ze kunnen vooral zagen.
Een voltijdse leerkracht werkt 46 uren per week en is geconfronteerd met een heleboel ingevoerde half ongeletterde ellende. Wat is het resultaat als Mohamed uit het 4de leerjaar thuis komt en van zijn "lerares" een buis gekregen heeft denk je? Weet je het niet??? Dan ben je zeker geen leraar en ken je er misschien zelfs nog geen, anders zou je de gevolgen al wel gezien hebben.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 15:39   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Een voltijdse leerkracht werkt 46 uren per week en is geconfronteerd met een heleboel ingevoerde half ongeletterde ellende. Wat is het resultaat als Mohamed uit het 4de leerjaar thuis komt en van zijn "lerares" een buis gekregen heeft denk je? Weet je het niet??? Dan ben je zeker geen leraar en ken je er misschien zelfs nog geen, anders zou je de gevolgen al wel gezien hebben.
Vrijwillige deelname aan de enquete. Zo meet men de werktijden in de prive ook niet en dat om hele goede redenen. Larie en apekool. Mijn broer en drie nichten zijn leerkracht en die werken geen minuut meer dan ze moeten ...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 18:56   #64
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Leerkrachten in basisschool werken met gemiddeld 49,5 uur per week het meest

Voila. Die zever over leraars die niets doen ontkracht. Deze regering pakt een hoop voordelen die daar tegenover staan af. En hoopt dan op een omslag en verbetering van het onderwijs want we beginnen pluimen te verliezen in alle rangschikkingen ... dat gaat nogal lukken door de leraars tien jaar langer te laten werken en inkomen te doen verliezen als ze ziek vallen. Goed bezig hoor, blijf maar OCMW spelen voor de wereld. Proficiat Bourgeois en C°
Deze namiddag een onderzoeker van die studie op de radio gehoord. De manier waarop ze aan die cijfers komen, is gewoon belachelijk.

Om te bepalen wat "werk" is en wat niet, hanteerden ze de perceptie van de ondervraagde. Wanneer een leerkracht maatschappijleer bv. naar Terzake kijkt en hij/zijn dat nodig vindt omdat hij morgen met zijn leerlingen over actuele onderwerpen moet kunnen praten, is dat werk.

Idem voor "informele contacten met andere leerkrachten". Als een leerkracht in zijn vrije tijd op de koffie ging bij collega, dan was dat volgens die onderzoeker mogelijk ook "werk".

Tja...
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 19:27   #65
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrijwillige deelname aan de enquete. Zo meet men de werktijden in de prive ook niet en dat om hele goede redenen. Larie en apekool. Mijn broer en drie nichten zijn leerkracht en die werken geen minuut meer dan ze moeten ...
Zo een gemotiveerden ken ik er ook op onze firma; die staan met hun schoofzak in de hand te wachten op de bel. Ik sta er ook om ze te betrappen op hun eerste fout en dan vliegen ze buiten. Daar kunt ge geen kl.ten mee beginnen.
Ik heb 2 nog niet gedegouteerde leerkrachten in de familie en die doen nog meer uren .
In de firma kun je dat controleren met de puntklok en iedere seconde wordt betaald (bij ons toch) , die hebben leerkrachten niet en zeker niet als ze thuis nog bezig zijn. Op mijn klok is het nu 20.30 uur en aan de andere PC is mijn kleindochter een tekst op zo een manier aan het samenstellen dat ze dat morgen op een voor Hamamadou, Aicha en Maloud en Hamed begrijpelijke manier kan brengen. Haar lessen Arabisch en Swahilli die ze volgt heeft ze op eigen kosten moeten doen en de tijd die ze er aan besteed heeft is nooit betaald geweest. Nu zal je zeggen, goe zot...…..inderdaad voor ne vakbondsmilitant is dat inderdaad verwerpelijk maar zij voelt het aan als dat ze iets nuttig bijbrengt aan de maatschappij van tegenwoordig en ik bewonder haar voor die mentaliteit.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 19 september 2018 om 19:43.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 19:47   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
Verpleegkunde. Wil jij 4 jaar hogeschool doen om dan 3 shiften te werken en weekendwerk te doen voor nauwelijks 2000€ netto? Kerstmis of Pasen werken. Geen salariswagen, geen tankkaart etc...
U vergeet wel eventjes te vermelden dat er ruime toeslagen bestaan in die sector: toeslag voor zondagwerk is bijvoorbeeld bijna 60%. Terloops: mijn vrouw werkt als verpleegster.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 07:32   #67
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof die cijfers ook niet. Niet dat ik zolang voor de klas heb gestaan maar toch ....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 06:00   #68
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse leerkrachten trekken naar Nederland

We mogen dan in eigen land al een lerarentekort hebben, toch trekken steeds meer Vlaamse leerkrachten de grens over naar Nederland. 'Je komt er sneller in aanmerking voor een vaste betrekking', klinkt het maandag in de kranten van Mediahuis. Knack.
Mijn voorstel zou zijn om de oudere leerkrachten, zeker nu ze toch langer moeten werken, een dienst-auto te geven en in de pool te zetten. Geef jonge leerkrachten de vaste plaats. Laat de meer ervaren leerkrachten minder uren doen en inspringen waar nodig.

Ik ben eigenlijk enorm tegen bedrijfswagens en ze worden dikwijls onnodig en enkel en alleen als loon gegeven maar in dit geval maak ik graag een uitzondering. Ik schrijf ook wel bewust dienst-auto. Als ik me niet vergis kan die dan door meer dan één leerkracht gebruikt worden.

Begin ook niet met overhead te creëren om alles in goede banen te leiden. Een soort Doodle moet onder volwassen mensen volstaan.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 oktober 2018 om 06:00.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 06:56   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou wel loods willen worden.
dat zijn eerder importerende ambtenaren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 06:58   #70
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vergeet wel eventjes te vermelden dat er ruime toeslagen bestaan in die sector: toeslag voor zondagwerk is bijvoorbeeld bijna 60%. Terloops: mijn vrouw werkt als verpleegster.
Gelukzak!
Oud 15 oktober 2018, 07:18   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat ben je nu met een toeslag van 60% als het basisloon -als ik de draadstarter mag geloven- 2 apennootjes en een schijfje appel is? Dan krijg je 3 apennootjes en een kwartje appel.
Indrukwekkend, mensen staan aan te schuiven om alleen die zondagen te werken.

Langs de andere kant, uw echtgenote heeft haar 2% indexering al binnen nietwaar.(net zoals alle uitkeringstrekkers en dergelijke staatskastparasieten) Voor de mensen in de privé is dat wachten tot januari.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be