![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Een voltijdse leerkracht werkt 46 uren per week en is geconfronteerd met een heleboel ingevoerde half ongeletterde ellende. Wat is het resultaat als Mohamed uit het 4de leerjaar thuis komt en van zijn "lerares" een buis gekregen heeft denk je? Weet je het niet??? Dan ben je zeker geen leraar en ken je er misschien zelfs nog geen, anders zou je de gevolgen al wel gezien hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om te bepalen wat "werk" is en wat niet, hanteerden ze de perceptie van de ondervraagde. Wanneer een leerkracht maatschappijleer bv. naar Terzake kijkt en hij/zijn dat nodig vindt omdat hij morgen met zijn leerlingen over actuele onderwerpen moet kunnen praten, is dat werk. Idem voor "informele contacten met andere leerkrachten". Als een leerkracht in zijn vrije tijd op de koffie ging bij collega, dan was dat volgens die onderzoeker mogelijk ook "werk". Tja...
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb 2 nog niet gedegouteerde leerkrachten in de familie en die doen nog meer uren . In de firma kun je dat controleren met de puntklok en iedere seconde wordt betaald (bij ons toch) , die hebben leerkrachten niet en zeker niet als ze thuis nog bezig zijn. Op mijn klok is het nu 20.30 uur en aan de andere PC is mijn kleindochter een tekst op zo een manier aan het samenstellen dat ze dat morgen op een voor Hamamadou, Aicha en Maloud en Hamed begrijpelijke manier kan brengen. Haar lessen Arabisch en Swahilli die ze volgt heeft ze op eigen kosten moeten doen en de tijd die ze er aan besteed heeft is nooit betaald geweest. Nu zal je zeggen, goe zot...…..inderdaad voor ne vakbondsmilitant is dat inderdaad verwerpelijk maar zij voelt het aan als dat ze iets nuttig bijbrengt aan de maatschappij van tegenwoordig en ik bewonder haar voor die mentaliteit. Laatst gewijzigd door TREBRON : 19 september 2018 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vergeet wel eventjes te vermelden dat er ruime toeslagen bestaan in die sector: toeslag voor zondagwerk is bijvoorbeeld bijna 60%. Terloops: mijn vrouw werkt als verpleegster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik geloof die cijfers ook niet. Niet dat ik zolang voor de klas heb gestaan maar toch ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben eigenlijk enorm tegen bedrijfswagens en ze worden dikwijls onnodig en enkel en alleen als loon gegeven maar in dit geval maak ik graag een uitzondering. Ik schrijf ook wel bewust dienst-auto. Als ik me niet vergis kan die dan door meer dan één leerkracht gebruikt worden. Begin ook niet met overhead te creëren om alles in goede banen te leiden. Een soort Doodle moet onder volwassen mensen volstaan.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 15 oktober 2018 om 06:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indrukwekkend, mensen staan aan te schuiven om alleen die zondagen te werken. Langs de andere kant, uw echtgenote heeft haar 2% indexering al binnen nietwaar.(net zoals alle uitkeringstrekkers en dergelijke staatskastparasieten) Voor de mensen in de privé is dat wachten tot januari.
![]() |