![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verhofstadt beloofde in zijn eerste burgermanifest nochtans al -om de kiesplicht af te schaffen.... -de burgemeester rechtsreeks te verkiezen... - het bindend referendum in de grondwet te verankeren.... Met de liberalen aan de macht zou er géén stemrecht aan buiten-europese vreemdelingen worden gegeven. Er kwam niets van alles, behalve een kiesdrempel weer geen kat om gevraagd had. Het stemrecht voor buiten-europese vreemdelingen kwam er met wél dankzij premier Verhofstadt.
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Birgelijke ongehoorzaamheid voor zoveel misprijzen van de bevolking. Wat baat het trouwens, ze zijn al lang afgesproken wie wat?
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap wat je bedoelt, maar de stemplicht IS in de praktijk afgeschaft. Niemand moet dus nog gaan stemmen. Maar je kan er niet onderuit dat het de Vlamingen zijn wél nog in overgrote mate wél gaan stemmen. Walen veel minder, en Brusselaars nòg een stuk minder. De Vlamingen werden duidelijk veel beter geïndoctrineerd dan de Franstaligen. Hoe zou DAT komen?
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementslid
|
![]() Klopt. Ik hoor ook overal mensen bezig dat ze op VB gaan stemmen. Mensen die voordien op NVA, CD&V of zelfs SPA hebben gestemd. De mensen zijn de dagelijkse berichten over vluchtelingen en transmigranten beu gehoord en willen het nu eens echt zien veranderen. Hier in de regio zijn er weinig allochtonen maar toch zie en hoor je bij vooral de jongeren een opkomend verzet tegen allochtonen. Vandaag nog vooral verbaal maar wat als de toestroom vluchtelingen niet zal stoppen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je stelling klopt. Ook ik verwonder er mij niet meer over dat er weer iemand laat horen de buik vol te hebben van de gevolgen die gepaard zijn gegaan met een te grote toevloed van immigranten, asielzoekers en illegalen. Daar zijn niet alleen belgicisten bij, maar ook andere mensen waar men het niet van zou verwachten. Een ouder vrouwtje, bijvoorbeeld, dat het niet verkropt krijgt dat haar dochter beboet wordt omdat ze tien minuten voor de deur van haar moeder, maar aan de verkeerde kant, haar auto parkeerde, terwijl de allochtoon, die op de hoek woont, daar dagelijks zijn wagen fout parkeert. Dat zijn bagatellen, maar die mensen voelen héél sterk aan dat allochtonen meer mogen omdat ze.....allochtonen zijn....en dat ze daar niet over mogen klagen want dan wordt hen meteen racisme verweten. Waar ze ook weer last mee kunnen krijgen. De frustratie en de gevoelens van onmacht snijden steeds dieper.
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn we al véééééél langer gewend om te horen.
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs op dit eigenste forum zitten bijna zeker forummers die in het forumverleden extreem links waren, en vandaag uiterst rechts. Onder een andere nick, uiteraard.
Maar er dwaalde hier eveneens een tijdlang een forummer rond die, sinds hij met een "vrouw met een snor" trouwde, zijn extreem rechtse verleden probeert goed te maken door extreem links te worden.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moest eens weten wat er hier nog allemaal zit.....
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet moeilijk. Die zijn hersens zijn op tilt naar extreem links geslagen...
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 12 september 2018 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Schat, welk gezicht trek jij nu? - Zwijg stil vrouwe. Dienen De Wever heeft veel te veel stemmen behaald. - Meer dan Peeters, Van Besien en de rest? - Veel meer vrouwe. Ik ben er kapot van. Ik heb zeker 100 keren de ondergang van De Wever op het forum voorspeld en ze hebben niet geluisterd. De traantjes beginnen te komen. - Zal ik een plaatje opleggen om je te troosten? - Doe dat vrouwe. Plotseling weerklinkt Abba in de huiskamer. Na de intro : the winner takes it all, the loser standing small.... - Is dat troosten vrouwe? Je steekt me nog dieper in de put. Zet die ploat af! - Maar zijn er midden volgend jaar niet opnieuw verkiezingen? - Fantastisch vrouwe! Je bent een genie! Kom hier met de chips en de cara. En zo werd het toch nog gezellig ten huize Anna List. En als je dit niet gelooft maak ik je graag iets anders wijs. Laatst gewijzigd door robert t : 12 september 2018 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is BDW zelf blij dat hij er vanaf is dan?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 september 2018 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |