Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2018, 13:53   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oké, BDW = haat en afkeer (en walging ook nog volgens Panda) tegen een bepaalde bevolkingsgroep.

Is dat dan niet exact wat hij o.a. De Winter verwijt?
't is altijd diezelfde inconsistentie he. "meester, dat is een smeerlap want hij vindt sommigen smeerlappen, en mensen die anderen smeerlappen vinden, dat zijn smeerlappen voor mij, daar walg ik van.".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 13:55   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat moet er afgeschaft worden ? Ik heb geen weet van meningen die op een wettelijk verbod botsen om die te uiten hoor.
Mag ik een politieke partij op richten met de wens om de UVRM af te schaffen, en het principe van genocide goed te keuren, zolang het maar met uiterste zorgzaamheid wordt toegepast, ttz, als een studie eigen voordeel duidelijk objectief aantoont, en de kans op falen verwaarloosbaar is (het voorzorgsprincipe) ?

Denk je dat ik die politieke mening zou mogen uiten ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 oktober 2018 om 13:56.
Oud 7 oktober 2018, 14:29   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mag ik een politieke partij op richten met de wens om de UVRM af te schaffen, en het principe van genocide goed te keuren, zolang het maar met uiterste zorgzaamheid wordt toegepast, ttz, als een studie eigen voordeel duidelijk objectief aantoont, en de kans op falen verwaarloosbaar is (het voorzorgsprincipe) ?

Los van het feit dat men je vierkant gaat uitlachen, denk ik niet dat iemand zich geroepen zou voelen om een dorpsgek die daarrond beweert een politieke partij te hebben opgericht een proces aan zijn broek te lappen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 16:02   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je verwacht toch geen antwoord op die vraag?
Oud 7 oktober 2018, 18:27   #65
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In het geval van het VB gaat het niet om een verboden partijprogramma. Het gaat om een programma waarvan andere partijen aangeven dat het zodanig afwijkt van hun waarden en normen dat ze er geen samenwerking mee zien zitten. Daar is vanuit democratisch oogpunt toch niets op aan te marken?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 18:33   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
In het geval van het VB gaat het niet om een verboden partijprogramma. Het gaat om een programma waarvan andere partijen aangeven dat het zodanig afwijkt van hun waarden en normen dat ze er geen samenwerking mee zien zitten. Daar is vanuit democratisch oogpunt toch niets op aan te marken?
De correcte vorm:

Citaat:
Het gaat om een programma waarvan andere partijen aangeven dat het zodanig afwijkt van hun anti-Vlaamse waarden en normen dat ze er geen samenwerking mee zien zitten.
Oud 7 oktober 2018, 19:21   #67
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De correcte vorm:
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 19:41   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezeer ik ook kritiek heb op N-VA en De Wever, hun standpunt in verband met de onmogelijkheid om met het VB te besturen is de enige ethisch juiste. En het siert hen dat ze daar zo duidelijk over zijn.
Dikke zever.

Ons standpunt is niet gebaseerd op ethiek, maar enkel op programma-verschillen, inschatting van samenwerkingsmogelijkheden en politieke strategie.

Ethiek komt daar geen kloten bij kijken.
Zie maar naar de situaties in andere EU-landen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 19:45   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ook de kiezer de eigen goesting zal doen bij het stemmen.

Ze hebben geen BDW en of Annick De Ridder op twitter nodig, die hun aansporen van niet op VB te stemmen, want anders zullen de linksen winnen...

Ik zeg het duidelijk, N-VA moet niets hebben van het VB, dus ook de stemmen niet.
Je hebt gelijk, maar je gebruikt wel een zeer eigenaardig argument.
Het Weverke en het Ridderke genieten van vrije meningsuiting. Ongeacht of iemand die mening nodig heeft of niet.

U bent toch een aanhanger van het democratisch staatsbestel, volgens de inzichten van een hedendaags geïnspireerde Verlichting? Mag ik veronderstellen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 oktober 2018, 19:57   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dikke zever.

Ons standpunt is niet gebaseerd op ethiek, maar enkel op programma-verschillen, inschatting van samenwerkingsmogelijkheden en politieke strategie.

Ethiek komt daar geen kloten bij kijken.
Zie maar naar de situaties in andere EU-landen.
Ik denk dat je je debatfiches dringend moet actualiseren, die dateren waarschijnlijk nog van voor het nochtans in de pers drukbesproken dubbelinterview met de GL + van grieken. https://www.knack.be/nieuws/belgie/b...al-622139.html

Dat lijkt me zeer zeker een ethisch standpunt dat de Grote Leider daar inneemt. Niks te maken met samenwerkingsmogelijkheden, geen kloten te zien met politieke strategie.
Hij wil gewoon niks te maken hebben met dat zootje en drukt eerlijk zijn diepe walging uit.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 20:01   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, maar je gebruikt wel een zeer eigenaardig argument.
Het Weverke en het Ridderke genieten van vrije meningsuiting. Ongeacht of iemand die mening nodig heeft of niet.

U bent toch een aanhanger van het democratisch staatsbestel, volgens de inzichten van een hedendaags geïnspireerde Verlichting? Mag ik veronderstellen?
Ik vind dat concept een weinig te vaag, te weinig gedefinieerd, om me daar zonder voorbehoud en belangeloos achter te kunnen scharen.
Oud 8 oktober 2018, 06:18   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je je debatfiches dringend moet actualiseren, die dateren waarschijnlijk nog van voor het nochtans in de pers drukbesproken dubbelinterview met de GL + van grieken. https://www.knack.be/nieuws/belgie/b...al-622139.html

Dat lijkt me zeer zeker een ethisch standpunt dat de Grote Leider daar inneemt. Niks te maken met samenwerkingsmogelijkheden, geen kloten te zien met politieke strategie.
Hij wil gewoon niks te maken hebben met dat zootje en drukt eerlijk zijn diepe walging uit.
Zo haatvol als je bent tegen het VB en tegen de Catalaanse separatisten (nochtans mekaars tegenpolen),
zo goedgelovig ben je tegen de nva en tegen het Madrid van Franco (nochtans mekaars tegenpolen).

Droom verder jongen.

Oud 8 oktober 2018, 06:20   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat concept een weinig te vaag, te weinig gedefinieerd, om me daar zonder voorbehoud en belangeloos achter te kunnen scharen.
Dat concept is simpelweg een beschrijving van onze actuele beschaving.
Als je je daar niet kan achter scharen, dan is dat zorgwekkend.

Oud 8 oktober 2018, 09:24   #74
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Eerst zal de Forza Flandria in enkele kleinere gemeenten de macht grijpen.

Waarschijnlijk N-VA met vroegere VB lijsten die nu onder een andere naam opkomen of plaatselijke lijsten die met het VB samen gaan.

Het protest van de Poco's zal na een tijdje verstommen en zal de publieke opinie gewend zijn geworden aan het doorbreken van het cordon.

Ondertussen gebeurt er in Antwerpen niets en blijft Bart dienstdoend burgemeester ,

tot na een tijdje Bart kan zeggen dat hij alles geprobeerd heeft

en dat de stad toch moet bestuurd worden en als het niet anders kan dan maar met de (gedoog)steun van het VB.

Ideaal dus om na de verkiezing van 2019 ,

de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen in het Vlaams parlement.
Zelfs indien Vlaamse onafhankelijkheid kon uitgeroepen worden met 51 procent van de zetels - het Catalaans model zeg maar - moet men ee rekening mee houden dat de N-VA en het VB 49 zetels hebben. Om aan 51 procent te komen, zijn er 63 zetels nodig.

Laatst gewijzigd door BWarrior : 8 oktober 2018 om 09:25.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2018, 09:28   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Zelfs indien Vlaamse onafhankelijkheid kon uitgeroepen worden met 51 procent van de zetels - het Catalaans model zeg maar - moet men ee rekening mee houden dat de N-VA en het VB 49 zetels hebben. Om aan 51 procent te komen, zijn er 63 zetels nodig.
met CD&V op 5% kan Vlaanderen onafhankelijk worden, zolang Kris Peeters de eerste president wordt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2018, 09:57   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Los van het feit dat men je vierkant gaat uitlachen, denk ik niet dat iemand zich geroepen zou voelen om een dorpsgek die daarrond beweert een politieke partij te hebben opgericht een proces aan zijn broek te lappen.
Destijds heeft men Scipio niet uitgelachen als de dorpsgek van dienst toen die Cartage is gaan uitmoorden, he. De geschiedenis is vol van mensen die exact het standpunt verdedigden dat jij denkt dat zodanig belachelijk is en enkel van een dorpsgek kan komen.

Het is eerder het hedendaagse standpunt, het Jezus-achtige "biedt uw tweede wang aan als ge op de eerste een mep hebt gekregen", dat eigenaardig is, en in mijn ogen, van een bende dorpsgekken komt. Maar soms slaat gekte aan, inderdaad.

Men heeft maar zelden handschoenen gepakt doorheen de geschiedenis, als de buit interessant, en de overwinning gemakkelijk was.
Oud 8 oktober 2018, 10:03   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het geval van het VB gaat het niet om een verboden partijprogramma.
Het ging over de bewering dat men in Belgie niet kan veroordeeld worden voor het uiten van een (politieke) mening, en ik gaf een voorbeeld van politieke mening waarvan ik denk dat je er wel voor gestraft kunt worden om ze te uiten.

Het Vlaams Blok 70 punten programma was veel zachter dan wat ik daar als politiek standpunt schrijf, en zij werden toch door een rechtbank veroordeeld voor hun politieke mening.
Oud 8 oktober 2018, 10:06   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan mij daar inderdaad niet achter scharen, omdat het een zelfmoord koers is. Het is als met een bloempot naar het slagveld trekken, en erger, zij die een zwaard meenemen, gaan vilifieren omdat ze uw manier om gaan te vechten met enkel een bloempot, verkeerd vinden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 oktober 2018 om 10:07.
Oud 8 oktober 2018, 10:12   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
het concept dat je schetste, houdt in dat we terug een guillotine op de Grote Markt mogen placeren voor Filip en al zijn nazaten.

tenzij ge net gelijk wanneer gij het woord confederalisme gebruikt, weer een nieuwe en compleet eigen definitie gebruikt waardoor ge nog alle kanten uit kunt en vooral NIKS zult VERANDEREN.

en op die manier wordt elke N-VA kandidaat Jos, en elke Vlaming gejost, Schoofje.

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 oktober 2018 om 10:12.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2018, 10:23   #80
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

De dag dat BDW een coalitie sluit met Philip Dewinter, stuur ik mijn lidkaart terug.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be