Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2018, 20:53   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Stel dat jullie een paar kinderen verwekken en je vrouw beslist thuis te blijven om voor de kinderen te zorgen, na 15 jaar gaan jullie scheiden, wel je zal snel weten wat gemeenschap van goederen inhoudt, ieder de helft van de goederen plus het geldelijk verlies dat ze geleden heeft omdat ze MOEST thuisblijven om de kinderen groot te brengen dan het verlies van haar vol pensioen (40 jaar en maar dienst) waarmee ze dan een deel van uw pensioen zal opeisen en ga zo maar verder. Heb je een ander tegen dat de echtscheiding afgerond gaat worden dan wordt het nog erger hoor, de waarde van elk vaasje elk potje gaat in twee en is het leggen als de kiekens als je aan iets waarde hecht en het wil hebben al komt het van je moeder zaliger.
Good luck zou ik dan zeggen.
Mijn heksie perfeksie heeft een zeer onvolledige loopbaan, omdat ze vaak thuis bleef (vaak full time thuis, en als ze werkte, vaak part time) omwille van de kinderen.
Mocht mijn huwelijk op de klippen gelopen zijn, dan zou ik absoluut niet willen dat zij het minder goed zou hebben dan ikzelf,
en vooral de kinderen zouden daar financieel niet onder mogen lijden.

Maar toegegeven: mijn heksie perfeksie is een schat, en vele andere foorwijven zijn echt foorwijven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 10:26   #62
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht mijn huwelijk op de klippen gelopen zijn, dan zou ik absoluut niet willen dat zij het minder goed zou hebben dan ikzelf,
en vooral de kinderen zouden daar financieel niet onder mogen lijden
Maar wat als de vlam in jullie huwelijk na 10 jaar dooft? Als ze een nieuwe man tegenkomt die mooier en jonger is dan jij.

Je zou niet willen dat ze het dan financieel minder goed heeft, maar ga jij dan betalen?
Oud 27 oktober 2018, 10:28   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Maar wat als de vlam in jullie huwelijk na 10 jaar dooft? Als ze een nieuwe man tegenkomt die mooier en jonger is dan jij.

Je zou niet willen dat ze het dan financieel minder goed heeft, maar ga jij dan betalen?
Stel dat ze verliefd wordt op Xenophon.

Ik zal graag elke maand schoof zijn centjes op doen.
Oud 27 oktober 2018, 10:28   #64
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hoe bedoelt ge ?

Uw erfenis is voor u, en zit buiten de gemeenschap.

En uw kinderen erven sowieso alles als ge niks opmaakt....
Maar als je die som geld erft (bvb via verkoop van het huis van je ouders) en er vervolgens zelf een nieuwe woning mee koopt, dan vraag ik me af of die nieuwe woning gezien wordt als binnen de gemeenschap of buiten de gemeenschap.
Oud 27 oktober 2018, 10:33   #65
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hoe bedoelt ge ?

Uw erfenis is voor u, en zit buiten de gemeenschap.

En uw kinderen erven sowieso alles als ge niks opmaakt....
Toch niets mis mee of wel?
Oud 27 oktober 2018, 15:30   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Maar als je die som geld erft (bvb via verkoop van het huis van je ouders) en er vervolgens zelf een nieuwe woning mee koopt, dan vraag ik me af of die nieuwe woning gezien wordt als binnen de gemeenschap of buiten de gemeenschap.
Toen ik erfde van mijn ongehuwde nonkel, stond er in de akte waar de centjes van mijn grootouderlijk huis naar toe waren gegaan ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 oktober 2018, 15:33   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stel dat ze verliefd wordt op Xenophon.

Ik zal graag elke maand schoof zijn centjes op doen.
Okee, ik geef toe: daar zou ik meer dan een klein stokje voor steken.

Oud 27 oktober 2018, 16:13   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn heksie perfeksie heeft een zeer onvolledige loopbaan, omdat ze vaak thuis bleef (vaak full time thuis, en als ze werkte, vaak part time) omwille van de kinderen.
en vooral de kinderen zouden daar financieel niet onder mogen lijden.

Maar toegegeven: mijn heksie perfeksie is een schat, en vele andere foorwijven zijn echt foorwijven.
Inderdaad zo denken de meeste mannen daaromtrent. Vrouwen daarentegen hebben in die situaties wat minder medelijden.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 16:21   #69
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Bij een gesprek met enkele vrienden stelde iemand mij de vraag of ik nog zou willen trouwen.

Op mijn beurt reageerde ik beleefd: "Als je mij een kniebuiging ziet maken en een ring aan een vrouw geven al stellende de vraag 'wilt u met mij trouwen?' dan mag u met zen allen van het standpunt uitgaan dat ik helemaal zot geworden ben" (en het is nu al zo erg, ik zal het er maar zelf bijzetten want anders )

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 oktober 2018 om 16:21.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be