![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(okay er is een kentering....maar goed ook) .. en als ge dan nog een bedenkt dat nieuws daar toch niks voorstelt : allemaal fake En het enige woord dat van Trump is Citaat:
![]() Neen je hebt gelijk.... er zijn tal van zulke verhalen. En ik meen me te herinneren dat die case er eentje was die Trump aangreep, kan datte ? nu, wat het ook mogen zijn ... het zou slechts een anekdote zijn en ironisch genoeg is de AR 15 ook een wapen dat al veel idioten gebruikt hebben en waar de menselijke tol bijzonder hoog van is |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
STAATSopvoeding en regels
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 19 november 2018 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Je rekent op het feit dat wie niet zo is wel zal sneuvelen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 19 november 2018 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Ik heb het hier eens allemaal doorgelezen, maar krijg nergens antwoord op mijn vraag, behalve één keer:
"dezelfde die protesteren tegen abortus maar voor de doodstraf zijn". ![]() De vraag blijft: 1. zijn "regels" en "strenge regels" een vijand van wapenbezit of een brede grond om het net positief te maken. Men verwijst hier bv naar Zwitserland, terwijl Zwitserland grondig verschilt van de VS en duidelijk rekent op regels. 2. Vinden de tegenstanders van strenge regels het per ongeluk doodrijden van een kleuter net een reden om de verkeersregels af te schaffen? Mag iedereen zomaar met een auto rijden en schaffen we het rijbewijs af?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 19 november 2018 om 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mijn gedrag ?
Ge bedoelt dat ik die € 20 niet vlug uit mijn portefeuille zou halen ? Neen, serieus Ge moet al verdomd met fameuze bewijslast moeten afkomen om te stellen dat de kans dat ge een inbreker of inbrekers uit zelfverdediging of voor je naasten wel moest neerschieten groter zou zijn dan tegenover een willekeurig ander persoon ( nádat we iedereen hebben bedeeld met een vuurwapen hé ) Daar gaat het me over.... zonder waardeoordeel of zonder een discussie te openen of het begrip zelfverdediging zou moeten uitgebreid worden met verdediging van eigendommen. Zuiver balans dus. Trouwens... geef nu grif toe ... posters die al bij voorbaat stellen dat ze het recht in eigen handen nemen als hun klak ernaar staat vertrouw ik niet meteen vuurwapens toe ... en zou ik dan ook terecht zien als potentieel dreigend gevaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een wagen is evengoed een 'moorwapen' Iedereen kan er vrijelijk eentje aanschaffen en met enige moeite (zonder screening) ook nog eens perfect mee gaan rondcrossen Alleen hebben we daar nog tenminste een beetje controle op en zouden we de zotten kunnen weerhouden...helaas wordt dat niet (voldoende) gedaan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mss wat cru geformuleerd, maar er zit veel waarheid in. Bon. Iedereen die hier nu een vuurwapen bij de hand heeft, en mijn mening niet deelt, mogen nu het vuur openen. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
En dus: als dat zo is en als dat allemaal kan gaan we dan maar alle regels afschaffen? Soms heb ik de indruk dat vooral niet Amerikanen graag verwijzen naar het nefaste van regels en ik vraag me dan af waarom. Zijn ze dan zo zwak dat ze met een vergunde tweeloop niets kunnen aanvangen en een AR15 nodig hebben als de vermeende inbreker er staat?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 19 november 2018 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je écht wil, kan bijna alles een moordwapen zijn.
Ook je tanden. Gaan we dan ook allemaal als een tandloos zoogdier moeten rondlopen in de toekomst ? Laten we het ons voor alle eenvoud mss maar bij vuurwapens houden als onderwerp hier.
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je analogie met die tanden gaat niet op vind ik Het gaat voornamelijk ook over het 'gemak' en het automatische na een kleine trigger. Zo kan je ook stellen dat handen een moordwapen zouden zijn als ge iemand daarmee gaat wurgen maar dat gaat zomaar niet op 1, 2 3 hé Dus vandaar zou ik een wagen wel een 'moordwapen' durven noemen ( al zeker in handen van labiele figuren of totaal onverantwoorde chauffeurs) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, de mijne ook, zie het als een aanvulling. Eigenlijk gewoon om aan te tonen dat je daar heel ver in kan gaan. ![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb hier niemand horen beweren dat het de schuld van het kind was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor het altijd graag roepen: "Als er mensen met wapens waren geweest hadden die de agressor kunnen omleggen en waren er veel minder doden gevallen."
Dat is wat de pro's over de grote plas altijd roepen na nog maar weer eens een aanslag met wapens. Maar stel nu eens dat er tijdens de aanslag in de Bataclan bv. een paar tientallen brave burgers met wapens onder het publiek waren geweest. Wat zou dat in de praktijk opleveren? -Een terrorist begint te schieten. -Brave burger A ziet dat, trek zijn wapen en schiet richting terrorist. -Brave burger B hoort geweerschoten en ziet Brave Burger A schieten. -Brave burger B denkt dat Brave Burger A de terrorist is en schiet op Brave Burger A -Brave Burger A ziet Brave Burger B naar hem schieten en richt zijn wapen op Brave Burger B -Brave Burger C ziet Brave Burger A of B schieten en begint, in de veronderstelling dat dat terroristen zijn, in hun richting te schieten. -Op dit punt zijn al 10 burgers geraakt door Brave Burger A, B en C. -De terrorist schiet ondertussen rustig verder. -Brave Burger D, E, F en G zien ondertussen langs alle kanten mensen schieten en doen mee aan het knalfestijn. -In het beste geval is op dit punt de terrorist al geraakt. -Het schieten gaat vrolijk verder want noch A, B, C, D, E, F of G weten van elkaar of ze nu Brave Burgers dan wel terroristen zijn. -Op dit moment valt de politie binnen en die zien Brave Burger A, B en C schieten. -Op dit moment is de terrorist al 7 minuten dood maar het geschiet gaat vrolijk verder. -Momenteel zijn al 35 mensen geraakt door verdwaalde kogels. ... Het is altijd heel gemakkelijk om te zeggen dat gewapende mensen ervoor kunnen zorgen dat terroristen hun gang niet kunnen gaan maar hoe herken je (als Brave Burger of als politieagent) in godsnaam een schietende terrorist uit een Brave Burger die op een terrorist schiet? Als iedereen aan het schieten gaat wordt het een puinhoop volgens mij. Dus nee, ik ben niet voor vrij wapenbezit.