![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je belt de flikken. Met loeiende sirene komen ze af. ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie bij mij inbreekt zal daar ook de gevolgen van moeten dragen, als ik thuis ben op dat moment. Maar dat neemt niet weg dat IRL diegene die voor zijn lol een vluchtende inbreker in de rug schiet daar de gevolgen voor zal mogen dragen. Wie bv geweld gebruikt (zelfs al blijkt dat dodelijk) louter voor het verdedigen van zijn eigen fysieke integriteit of die van zijn gezinsleden zal daar nooit een straf voor krijgen. Maar als iemand denkt dat hij zelf Judge Dredd mag spelen, zal flink wat jaren op kosten van de staat mogen gaan logeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga je niet tegen proberen te houden hoor : leg het zelf maar uit aan de flikken dat je hem hebt neergeschoten om eens rustig te kunnen checken wat hij gepikt had. Succes toegewenst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 december 2018 om 17:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu weten ze dat wij watjes zijn en dat het risico eerder heel klein is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest je het wetsvoorstel van V&W waarvan de link nochtans in de openingspost stond gewoon even lezen, dan zou je weten dat geweld voor verdediging van je spullen verboden zal blijven ook mocht hun voorstel wet worden. Dat is overigens de kern van de zaak : zij willen enkel een grotere zekerheid inbouwen dat de rechter proportioneel geweld door een slachtoffer wel degelijk als verschoningsgrond zal (moeten) aanvaarden als de bedreiging voor de persoon in kwestie erstig was. Omkering van bewijslast dus. Uitgaan van een vermoeden van verschoonbaarheid. Vandaar dat ik het een zeer goed voorstel vindt. Maar maak je geen enkele illusie : wat jij wil zal nooit wet worden. Het loutere feit van je eigendom te willen verdedigen zal nooit een verschoningsgrond zijn voor slagen & verwondingen, of erger.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 31 december 2018 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan uwen uitleg zal het inderdaad niet liggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België is en blijft een betuttelend land voor zijn burgers. Het geweldsmonopolie moet en zal bij de overheid en zijn diensten blijven dus dergelijk wetsvoorstel zal er volgens mij niet doorkomen. Je mag jezelf met moeite verdedigen laat staan goederen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "respons evenredig met de overtreding" is zever, want het wil zeggen dat vele kleine overtreders U helemaal murw kunnen maken. Het maakt zij die "iets te verliezen hebben" los wild voor zij "die niks te verliezen hebben". Een andere visie is dat de regels een contract zijn. Overtreedt ene het contract, dan is het contract opgezegd, en zijn er geen regels meer. En dan is ALLES mogelijk. We hebben trouwens het effect gezien van die "evenredigheid" met de gele hesjes in Parijs. Inderdaad is het kapot gooien van een winkelraam geen grote misdaad. In het ergste geval krijgt ge een berisping, moet ge die ruit betalen, en krijgt ge een boete. Als men weet wie het is. Maar als ge met een grote bende afkomt, dan kunt ge de economie platleggen met een paar duizend man, voor miljarden schade veroorzaken, en het enige wat ge riskeert is dat SOMMIGEN die geidentificeerd zijn, een klein strafke krijgen in het beste geval. Wat doet ge als winkelier tegen zo een "kleine overtredingen" die uw zaak omzeep helpen ? Mocht een winkelier wiens winkelruit men aan diggelen slaat, met een machinepistool de ganse bende kunnen neermaaien, dan zou het evenwicht hersteld zijn he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je onderstaande ziet gebeuren, en je hebt een blaffer, die overleven dat toch niet zou ik zo zeggen. En is de vraag wanneer met uw bomma. Bekijk het bijhorende filmje
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens in het westerse deel van de wereld zijn er meer geweldsdelicten dan daar, de theorie schijnt dus niet geheel te werken. Maar waar ik wel heel zeker van ben is dat geen rechter in europa ooit met jouw premisse gaat rekening houden als hij moet oordelen over schuld, onschuld of een verschoningsgrond. Totale science fiction. Eerst schieten en daarna vragen stellen is de kortste weg naar een veroordeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard zou je mogen iemand die U iets steelt, afknallen wat mij betreft. Het zou eraan mankeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, die "meer geweldsdelicten" zijn geen probleem: Amerika ontvolkt niet he. Dus blijven er nog genoeg Amerikanen over. Een nep probleempje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl dat toch legale zelfverdediging is.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het, ik ken zelf verschillende flikken bij ons in de zone en wat je zegt is realiteit. Tot ze +/-40 zijn doen ze hun job goed in de interventie, daarna krijg je zulke fenomenen. Enkele jaren later doen ze hun aanvraag voor "wijkagent" zodat ze tot hun pensioen met futiliteiten kunnen bezig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als verontruste burger kan je die opgave toch wel opbrengen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |