![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Komt er vóór de verkiezingen een verklaring tot herziening van de Grondwet? | |||
| Ja |
|
2 | 14,29% |
| Nee |
|
12 | 85,71% |
| Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo is het, zijn er Belgische politici bij betrokken? Vergeet dan maar maar elk redelijk resultaat. Ze zijn er enkel bij om te profiteren en te graaien.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 maart 2019 om 12:02. |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk, eerlijk gezegd, dat jij NIET weet wat Sign for my future betekent in Belgie. |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We gaan dus even redeneren, en wat feiten op een rijtje stellen, he. 1 ppm CO2 in de atmosfeer komt overeen met 7.8 Gton CO2 (let op, soms drukt men het uit in de massa C alleen, soms CO2: ik ga werken in CO2). De wereld stoot op dit ogenblik ongeveer 34 Gt CO2 per jaar uit. Dus doen we daar DIRECT 4 ppm bij per jaar, maar een deel gaat in de oceanen. https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...xide_emissions Kijk, het klopt: https://www.esrl.noaa.gov/gmd/ccgg/trends/ We zien daar dat de atmosferische CO2 dus ongeveer stijgt met 2 a 3 ppm per jaar (op 4 jaar is het met 10 ppm gestegen). Een kleine helft gaat dus in de oceanen. Moest de uitstoot CONSTANT BLIJVEN gedurende de rest van de eeuw, dan zaten we dus binnen 80 jaar op zoiets als 200 ppm erbij. Dus rond de 600 ppm wat een opwarming van 3 - 4 graden zou betekenen. Maar we zien dat het versnelt. Want we stoten meer en meer uit. Dat gaat ons dan naar 800 of 1000 ppm brengen als we zo voortdoen gedurende 80 jaar. Willen we het spel onder de 2 graden houden, dan mogen we de 450 ppm niet voorbij. Dat wil zeggen dat we, in plaats van nog 200 ppm uit te stoten zoals we NU bezig zijn, we nog maar 50 ppm mogen uitstoten. EEN VIERDE DUS. Maar aangezien we aan het versnellen zijn, moet het nog meer teruggesneden worden ten aanzien van wat we gaan doen. Daarom zeg ik altijd maar: uw klimaatsverandering, ge gaat ze hebben tenzij we onze uitstoot binnenkort door 4 of 5 delen. Zoniet is het de moeite niet. Voila. Combineer dat met het feit dat de EU nog geen 10% van de huidige uitstoot heeft, en een DALENDE trend heeft, terwijl de wereld een STIJGENDE trend heeft. Wat wij hier dus doen HEEFT NIET HET MINSTE BELANG. En dat is een redenering die mag tegengesproken worden door heel veel "belangrijke mensen", ze is zo ijzersterk als de stelling van Pythagoras. Ge moogt met 20 wiskunde genieen afkomen die komen zeggen dat de stelling van Pythagoras fout is. Maar het bewijs staat er. Dus, nog eens: wat wij hier doen speelt totaal geen rol in het verhaal van de klimaatsverandering. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2019 om 18:00. |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tip: kijk eens naar de website van Sign for my future |
|
|
|
|
|
|
#65 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Immers, een deel van de tekst is deze: Citaat:
Omdat de totale uitstoot van Belgie, waar deze regeringen dus enkel maar macht over hebben, EEN VIERHONDERDSTE van de werelduitstoot is. Als Belgie dus MORGEN alle CO2 uitstoot verbiedt - wat toch wel de MEEST DRASTISCHE maatregel is die zo een petitie kan veroorzaken wat een Belgische regering betreft, dan gaat dat die 2 graden, als die bereikt zullen worden MET 3 MAANDEN UITSTELLEN. En als die 2 graden niet bereikt zullen worden, dan kunnen wij onze uitstoot nog vertienvoudigen, dat gaat daar dus ook niks aan veranderen. Iemand die dus eist van een Belgische regering om "alles te doen wat nodig is om de klimaatsverandering beneden de 2 graden te houden", is een oetlul. Je kan evengoed verbieden van in zee te pissen om te vermijden dat er overstromingen zijn. Je kan dat zelfs naar EU niveau overhevelen. De EU kan NIKS DOEN aan het gegeven of het klimaat nu 2 graden zal bereiken of niet. De EU is maar voor 10% van de uitstoot verantwoordelijk, en het gaat in dalende lijn. Aangezien ze in die petitie spreken over 1.5 graden TOT 2 graden, en de EU op zijn beste geval voor 0.2 graden zal instaan, is dat dus totaal BELACHELIJK. Voila. Alle bedrijfsleiders die dat ondertekenen zijn oftewel oetlullen die niks van de problematiek begrijpen, zoals de andere ondertekenaars, oftewel propagandisten zoals het goeie bedrijfsleiders betaamt. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2019 om 19:50. |
||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens jou:oetluls... Is dat nu pretentie² ??? |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Neen, dat is logica.
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk, wat men daar wil eisen is idioot, omdat, zoals ik ten treure al heb uitgelegd, Belgie, en zelfs de EU, zo goed als geen invloed hebben op de klimaatsverandering. Hoe kan je dan eisen dat er een grondwet komt die eist dat Belgie, of de EU, ervoor zorgt dat die er niet komt ? Dat is toch even onnozel als een grondwet eisen die wilt dat het niet regent ? Wil dat zeggen dat het slechte bedrijfsleiders zijn ? Nee. In tegendeel zou ik zeggen. Zij surfen op een soort golf van irrationaliteit die voor handige jongens (en vooral meisjes) bijzonder bevorderend kan zijn voor hun business. Verkoop en reclame zijn gebaseerd op irrationeel gedrag, dus moet je er als de kippen bijzijn, als er zo een fenomeen zich voordoet, om er mee van te profiteren. Maar dat is het dan ook. Tenzij die nog meer hopen van zo een wet, namelijk het kunnen afdwingen van veel business voor hun bedrijf door al even aberrante toepassingen van die wet. Direct met staatscontracten, of via dwingelandij op burgers, dat hangt af in welke sector ze werkzaam zijn. Dus ja, het kan heel rationeel zijn voor een bedrijfsleider om die golf van irrationaliteit te stimuleren, en er zich naar te profileren, je doet gouden zaken op die manier. Maar op die opportunistische manier van handelen na, kunnen ze nooit rationeel achter het dwaze van die petitie staan, tenzij het oetlullen zijn die niks begrijpen, zoals die 100 000 of meer anderen die getekend hebben. |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tenzij natuurlijk, ik iets gemist heb. Tenzij die grondwetswijziging inderdaad van Belgie zou eisen om ALLES in het werk te stellen om de klimaatswijziging onder de 2 graden te houden, en zich dus niet beperken tot wat het op zijn eigen grondgebied doet. Maw, echt Greta en Anuna's wensen opvolgen en het probleem globaal aanpakken vanuit een klein landje. Dat zal moeilijk zijn, maar niet onmogelijk. Moeilijk, want dan moeten we eerst loskomen van "de universeie verklaring van de rechten van de mens", en dan moeten we ook loskomen van alle verdragen die Belgie ertoe binden om geen massa vernietigingswapens te maken. Maar inderdaad, het zou kunnen, moest Belgie inderdaad totaal inzetten op het ontwikkelen van biologische wapens. Zowel chemische als nucleaire gaan nooit in voldoende mate door een klein land als Belgie kunnen ontwikkeld worden. Maar biologische, dat is niet onmogelijk. Dus, ja, die petitie kan een grondwetswijziging vragen die zinvol kan uitgevoerd worden, maar de implicaties zijn wel enorm. Belgie zal alle internationale verdragen moeten opzeggen, en zich gigantisch toeleggen op het ontwikkelen van pandemische biologische wapens. Ik vraag mij af of dat gaat lukken voor onze buren ons platgooien. Maar goed, het is niet totaal onmogelijk. Misschien zijn die grote bedrijfsleiders die van biotechnologische groepen ? Ik ben er niet voor te vinden, maar bon, ieder zijn gedacht he. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2019 om 05:15. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ter herhaling: In Oostende zeggen ze "Iederèèn is vrie". |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb nooit iets anders gezegd. Ik heb enkel gezegd dat als je Greta en Anuna wil opvolgen, je wel over zal moeten gaan tot een gigantische genocide. Jij bent hier diegene die met die killertjes dweept, ik niet.
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2019 om 12:29. |
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze staan met hun beide voetjes op de grond en houden zich niet bezig met utopieën. |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Inderdaad, ze hebben een hoog Pol Pot gehalte in hun benadering van het groene heil. Polleke dacht dat iedereen en vooral de brildragers uit de steden de rijst-economie van Kampuchea dienden te ondersteunen en zo nodig te bedrijven. Hij hield zich niet bezig met utopieën.
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
NU gaat het erom zoveel mogelijk mensen bewust te maken v.h. probleem. De rest volgt later. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De enige manier om de klimaatscrisis aan te pakken zoals Anuna en Greta het willen, is van de ontwikkelingslanden die het veroorzaken, minstens te decimeren. Dat is dan ook de reden waarom ik denk dat die aanpak niet gaat werken. Zelfs Pol Pot is nooit in de buurt van 90% gekomen, en dan nog in een klein land. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2019 om 10:10. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel, ze willen dat WIJ de klimaatsproblemen, veroorzaakt door ontwikkelingslanden, oplossen om beneden de 2 graden te blijven. Dat kan maar op 1 manier: het volk dat dat doet, en hoe langer hoe meer, afmaken. Maar dat is niet zo simpel. Die gaan zich niet laten doen, en alvorens wij hier de mensen bewust gemaakt hebben van wat er moet gebeuren (en we dus al onze mensenrechtenzever aan de kant zetten, waar ze ons al 70 jaar mee rond de oren slaan) gaat er veel tijd verloren gaan.
Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2019 om 10:20. |
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan moet je het je niet aantrekken. Doe zo voort met 't leven van de eenvoudigen. Ik ben jaloers.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 2 april 2019 om 13:57. |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb (door ondervinding) geleerd dat wij (m'n vrouw & kinderen) onze behoeften het best laag houden. Het doet ons plezier dat onze kinderen daarin meedoen. |
|
|
|
|