Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2019, 10:52   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Louvain is neuve hoor, la neuve zelfs.
en midden in de velden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 10:57   #62
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een Islamiet zou de kans nog niet mogen krijgen om ergens ten velde de burgemeestersjerp in de wacht te kunnen slepen in 'ons' land maar er zijn er die dat naar alle waarschijnlijkheid anders zien.
Die van Rotterdam vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Die liet ontvallen dat al die Syrie-gangers maar consequent moesten zijn en hun Nederlandse nationaliteit dan maar moesten inleveren.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 29 maart 2019 om 10:58.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 11:01   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Nog iets van streken van de nieuwe sossen-moslim-burgemeester en zijn kornuiten van Leuven:
DS van vandaag in het regionale nieuws:

Citaat:
75 procent minder auto’s in Leuven tegen 2050

De stad Leuven en vijftien grote partners ondertekenden gisteren een radicale ‘roadmap’ om de stad tegen 2050 klimaatneutraal te maken. Concrete verbintenissen zijn er nog niet, maar de stad bekijkt onder andere een vroege een betonstop en een ‘ultra-lage-emissiezone’.
Drie op de vier gezinnen die actueel een auto bezitten: inleveren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 11:01   #64
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Die van Rotterdam vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Die liet ontvallen dat al die Syrie-gangers maar consequent moesten zijn en hun Nederlandse nationaliteit dan maar moesten inleveren.
Burgemeester van Londen?

Zo zie je maar hoe ze blijven infiltreren maar onze politici of in de EU ziet men het gevaar nog steeds niet want 'wir schaffen das!'

Onze arme kinderen en kleinkinderen vermoord door de politici van op huidig ogenblik.

Ik hoop van harte dat ik het allemaal te dramatisch inschat maar ...

(Die eeuwige maar toch )

p.s.

Mijn zwartgalligheid hoog in het vaandel dragende zie ik binnenkort in Antwerpen ook wel een islamitische burgemeester verschijnen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 maart 2019 om 11:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 11:17   #65
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zalig hoe dat nog altijd blijft steken dat Leuven Vlaams is.
Fantastisch toch. Ik ben ze toch wel dankbaar hoor, die studenten van toen. Door hen heb ik de tijd van mijn leven beleefd in een geweldige stad en heb ik veel levenswijsheid opgedaan onderweg. Wat ben ik blij dat ik niet in dat kunstmatig afgrijselijk betonnen vehikel moest gaan zitten. Wat een troosteloos aanzicht is dat toch, dat Louvain la neuve.

Nu is het dus zaak voor de Leuvense studenten om hun stad terug te eisen van het khalifaat light dat die burgemeester daar graag zou invoeren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 11:23   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog iets van streken van de nieuwe sossen-moslim-burgemeester en zijn kornuiten van Leuven:
DS van vandaag in het regionale nieuws:

Drie op de vier gezinnen die actueel een auto bezitten: inleveren.
Met alle respect, maar what the fuck doe je met een auto als je in leuven centrum woont de dag van vandaag ?

Ik heb daar een paar jaar gewoond en ik had een auto. Als ge geen parkeerbox vond/huurt, en ge moest hem op straat zetten, was ge iedere avond rondjes aan het rijden om iets te vinden. Schele miserie. En toen besefte ik dat ik de auto niet nodig had, mijn werkgever zat knal in het midden van de stad (ja je raad al wie) ! Dus ik liet de wagen gewoon bij ma en pa staan op regelmatige basis en enkel als ik echt moest reizen nam ik hem nog mee.

Het openbaar vervoer, de fiets of zelfs te voet zijn dat oneindig veel betere opties. De stad is letterlijk niet gebouwd voor de auto.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 11:28   #67
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met alle respect, maar what the fuck doe je met een auto als je in leuven centrum woont de dag van vandaag ?

Ik heb daar een paar jaar gewoond en ik had een auto. Als ge geen parkeerbox vond/huurt, en ge moest hem op straat zetten, was ge iedere avond rondjes aan het rijden om iets te vinden. Schele miserie. En toen besefte ik dat ik de auto niet nodig had, mijn werkgever zat knal in het midden van de stad (ja je raad al wie) ! Dus ik liet de wagen gewoon bij ma en pa staan op regelmatige basis en enkel als ik echt moest reizen nam ik hem nog mee.

Het openbaar vervoer, de fiets of zelfs te voet zijn dat oneindig veel betere opties. De stad is letterlijk niet gebouwd voor de auto.
Toen ik in Leuven woonde ging ik werken in Brussel. Supervlotte treinverbinding en dus totaal geen nood aan een auto. Probleem was dat ik daar na 2 jaar een bedrijfswagen cadeau kreeg. Vanaf toen werd mijn treinabo niet meer terugbetaald en werd ik dus verplicht om in de file te gaan staan...

Neen, in Leuven centrum heb je idd geen wagen nodig. Dat is net het leuke aan Leuven. Alles is daar te vinden, maar het is klein genoeg om te voet of met fiets te doen. Daarenboven zijn de verbindingen naar werkgevers met het openbaar vervoer heel goed te doen.

Alleen moet je zorgen dat je nog volk aantrekt van buiten de stad en daarvoor moet je dus wel genoeg parkeerplaats voorzien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 29 maart 2019 om 11:29.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 11:29   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ten eerste, het is jouw keuze wat jij doet met jouw zuur verdiende centen,
ten tweede, het gaat over gans Leuven en niet over wie woont in het echte centrum van Leuven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 maart 2019, 11:31   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Toen ik in Leuven woonde ging ik werken in Brussel. Supervlotte treinverbinding en dus totaal geen nood aan een auto. Probleem was dat ik daar na 2 jaar een bedrijfswagen cadeau kreeg. Vanaf toen werd mijn treinabo niet meer terugbetaald en werd ik dus verplicht om in de file te gaan staan...

Neen, in Leuven centrum heb je idd geen wagen nodig. Dat is net het leuke aan Leuven. Alles is daar te vinden, maar het is klein genoeg om te voet of met fiets te doen. Daarenboven zijn de verbindingen naar werkgevers met het openbaar vervoer heel goed te doen.

Alleen moet je zorgen dat je nog volk aantrekt van buiten de stad en daarvoor moet je dus wel genoeg parkeerplaats voorzien.
Ja, de parkeergarages he. En je zal je verkeer zo moeten leiden naar die lokaties. Voor leveringen aan de winkels voorzie je uren/tijdstippen waarop dit kan.

Maar een autoluw Leuven is zoveel aangenamer om in te wandelen, winekelen en "student te zijn" (vul dit maar in zoals je zelf wenst ).

En ik ben akkoord met een andere opmerking: je moet ook iets doen aan de fietsterrorist. Als ik met mijn kinderen daar nu ga winkelen moet je echt oppassen met fietsers die snel rijden. In voetgangerszones.
Oud 29 maart 2019, 11:32   #70
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste, het is jouw keuze wat jij doet met jouw zuur verdiende centen,
ten tweede, het gaat over gans Leuven en niet over wie woont in het echte centrum van Leuven.
En je denkt dat we een ultra lage emissiezone gaan krijgen buiten de ring ?
Oud 29 maart 2019, 12:48   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, de parkeergarages he. En je zal je verkeer zo moeten leiden naar die lokaties. Voor leveringen aan de winkels voorzie je uren/tijdstippen waarop dit kan.

Maar een autoluw Leuven is zoveel aangenamer om in te wandelen, winekelen en "student te zijn" (vul dit maar in zoals je zelf wenst ).

En ik ben akkoord met een andere opmerking: je moet ook iets doen aan de fietsterrorist. Als ik met mijn kinderen daar nu ga winkelen moet je echt oppassen met fietsers die snel rijden. In voetgangerszones.
ik kom in Leuven eigenlijk alleen voor (Jazz)optredens in het Depot, zalig goedkoop parkeren ondergronds.
is echt wel goed geregeld daar.
Oud 29 maart 2019, 12:56   #72
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik kom in Leuven eigenlijk alleen voor (Jazz)optredens in het Depot, zalig goedkoop parkeren ondergronds.
is echt wel goed geregeld daar.
Mej aave veilau ???
Oud 29 maart 2019, 12:59   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mej aave veilau ???
goedgij, mettenotto, hein!
Oud 29 maart 2019, 12:59   #74
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

War on drugs, editie Leuven...

Citaat:

Dat is iets dat steden in Nederland al lang beseffen en ernaar handelen.
Als ge dat daar vergelijkt met steden als Brussel e.d., om van te huilen.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 29 maart 2019 om 13:01.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 13:20   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat was niet alleen een islamiet, het was ook nog eens een vampier.
En een racist niet te vergeten.

Was Liberia niet zijn idee? "To deport all the niggers".
Oud 29 maart 2019, 15:06   #76
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat ik op sommige mensen hun kloten kan werken daar twijfel ik geen seconde aan maar dit is hier niet relelevant. Roken is vies, smerig en ongezond. Maar het ergste is dat je daar als niet roker tegen je zin in betrokken wordt. Het toppunt is dat sommige rokers je gaan verwijten dat je onverdraagzaam bent en tegen de vrijheid.
Dat is uw probleem toch niet? En denkt u dat u gaat doodvallen als u toevallig sigarettenrook opsnuift? Men mag tegenwoordig zeker niet meer klagen, bijna nergens mag er nog gerookt worden. Wil men nu echt het onderste uit de kan? Dit is gewoon een heksenjacht.

Ik ben al tien jaar gestopt met roken. Mij kan het geen zier schelen dat er op een buitenterras wordt gerookt. Zelfs in cafés. Als ge dat niet kunt verdragen, blijf dan thuis. U bent niet verplicht om op café te gaan. Trouwens waarom mag een cafébaas zelf niet kiezen of er in zijn zaak gerookt wordt? Neen, gewoon verbieden zoals in een dictatuur.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 29 maart 2019 om 15:24.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 17:17   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En je denkt dat we een ultra lage emissiezone gaan krijgen buiten de ring ?
Als ze de bewoners zodanig de arm omwringen dat drie vierde van de auto's weg gaan vallen, dan is dat de facto een bijna nulzone voor gans Leuven.

Drie vierde van de auto's weg: weet gij wat dat is?
Dat is terug naar 1960 of zo ongeveer.

Oud 29 maart 2019, 17:22   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een aparte draad waard: gaan ze het zo flikken dat onze grotere steden enkel "toeristische centra" worden?
Winkelen? Enkel dingen die je in een klein pakje kan steken/dragen. Echt winkelen zal wel in shopping centra aan de rand van de stad gebeuren.

Wie zal daar kunnen wonen? Enkel zij die daar ook werken.

Oud 29 maart 2019, 17:28   #79
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
"The legalized liquor business is the tragedy of our civilization. Alcohol is the greatest and most blighting curse of our modern civilization. The liquor seller is simply and only a privileged malefactor - a criminal."

Abraham LINCOLN
Islam is anders nog wel twee grootte-orden sterker in het doen rotten van een brein of het neerhalen van een beschaving.
Oud 29 maart 2019, 18:59   #80
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dat is uw probleem toch niet? En denkt u dat u gaat doodvallen als u toevallig sigarettenrook opsnuift? Men mag tegenwoordig zeker niet meer klagen, bijna nergens mag er nog gerookt worden. Wil men nu echt het onderste uit de kan? Dit is gewoon een heksenjacht.

Ik ben al tien jaar gestopt met roken. Mij kan het geen zier schelen dat er op een buitenterras wordt gerookt. Zelfs in cafés. Als ge dat niet kunt verdragen, blijf dan thuis. U bent niet verplicht om op café te gaan. Trouwens waarom mag een cafébaas zelf niet kiezen of er in zijn zaak gerookt wordt? Neen, gewoon verbieden zoals in een dictatuur.
Ik ga praktisch nooit op café en moet mijn kop al breken om te denken wanneer het de laatste keer was.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be