![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Burger
|
![]() sorry doublepost
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het cordon is een pre-electorale belofte om niet met het vlaams blok te regeren. Eén van de weinige beloften die de politici tot hiertoe houden. Wie er tegen is heeft de mogelijkheid om niet voor de 'belovende' partijen het bolletje te kleuren. Uw hyperbool om het cordon omgangsverbod met blokkers te heten, lijkt me eerder een poging om underdogpositie te consolideren. Niet zwanzen dus. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Je houdt eerst een pleidooi om het cordon in stand te houden omdat het positief werkt voor de verkiezingsresultaten van het Vlaams Blok. En nu ben je er plots tegen en gaat er meteen van uit iedereen dat vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dinges, wat Kristof schrijft maakt mijn zaak niet uit.
Beste luc broes, elke politieke mening is subjectief, zo ook de uwe. U leest nog maar eens het zeventigpuntenprogramma door op basis waarvan u oorspronkelijk het Vl. Bl. verkoos als uw geliefde partij. Dat zeventigpunten programma is een feit, dat heel wat trouwe Vl. Bl -kiezers oorspronkelijk voorstonden. Zij zullen uiteidelijk ook die punten verhalen bij hun geliefde partij wanneer deze aan het beleid komt. U weet trouwens dat de staatsveiligheid om objecitieve redenen het Vlaams Blok al een tijdje in het oog houdt, en dat is geenszins omdat ze onschuldig zijn. Ofwel afschaffen ofwel het cordon behouden. ![]()
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom moet je dan een partij afschaffen of er een cordon tegen inspannen als er nog nooit bewezen is dat zij "ondemocratisch" zijn. Als je dat toch wil dan ben je zelf ondemocratisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Die partij verliest ook kiezers wanneer ze zich werkelijk aan haar criminele programma nu al zou wagen.
Bewijzen ![]() Hun ondemocratisch karakter heeft in deze kontext dus niks te maken met het electorale aspect.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer hecht het Vlaams Blok geen belang meer aan de mensenrechten?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Filip Dewinter deed dit opgemerkte citaat op 14 juni 1992 in het BRTN-programma De Zevende Dag. Nadien bevestigde Gerolf Annemans dit citaat van FDW in een interview met de krant De Morgen van 15 juni 1992: Gerolf Annemans: "Het Vlaams Blok voelt zich inderdaad niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening houden." Met dank aan Piano Grande AKA thePiano ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Van "zich niet aan verdragen houden" kennen de groenen, spirit en de spa'ers ook 't een en 't ander, dacht ik ...
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Piano of niet ,hij overhaald me niet om nooit meer blok te stemmen! Wel integendeel!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of jij wel enkele punten kent van dat fameuze 70-punten plan. Noem er eens enkele waar jij aanstoot aan neemt. Sommige werden door de huidige regering uitgevoerd bv terugsturen van criminele vreemdelingen. Het valt me trouwens op dat de beschuldigingen tegen het VB meestal zeer vaag zijn. Concrete beschuldigingen zijn meestal het tegenovergestelde van de werkelijkheid. Wat de staatsveiligheid, om objectieve (!?) redenen zo allemaal uitspookt heeft Soetkin zopas nog kunnen vaststellen. In alle ernst, Thomas, wat denk je dat de staatsveiligheid zoal zou kunnen ontdekken? Mensenrechten kwamen hier ook al ter sprake. Daaronder valt ook recht op vrije meningsuiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij kan je een partij nog altijd niet laten opdoeken omdat hun kopstukken een aantal dubieuze uitspraken hebbben gedaan. Wat mijn persoonlijke mening betreft betreur ik de egoistische houding van deze politiekers ten zeerste. Hun houding getuigt van een ongelooflijke kortzichtigheid, maar dit neemt niet weg dat men die partij hun dwaze gang moet laten gaan totdat de kiezers hen afstraffen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() alpina:
... Hun houding getuigt van een ongelooflijke kortzichtigheid ... ydde: Het probleem is dat men extremisme uitsluitend met extremisme kan bestrijden. Ook de "correcten" zullen extreme maatregelen moeten nemen om het opkomende islam-imperialisme te beteugelen. Het alternatief is ... een sjaaltje voor onze madammekens!
![]() |
#76 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Artikel 21 Een ieder heeft het recht om deel te nemen aan het bestuur van zijn land, rechtstreeks of door middel van vrij gekozen vertegenwoordigers. Een ieder heeft het recht om op voet van gelijkheid te worden toegelaten tot de overheidsdiensten van zijn land. De wil van het volk zal de grondslag zijn van het gezag van de Regering; deze wil zal tot uiting komen in periodieke en eerlijke verkiezingen, die gehouden zullen worden krachtens algemeen en gelijkwaardig kiesrecht en bij geheime stemmingen of volgens een procedure, die evenzeer de vrijheid van de stemmen verzekert. Verdere commentaar overbodig, nietwaar? Citaat:
Zodat er snel kan gebeuren wat jij hieronder suggereert, hun milderende ingrepen (trouwens zuiver om de poen) ten spijt: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Vreemdeling
|
![]() Juist! Maar ik zou het cordon afschaffen, welk weldenkend mens kan meewerken aan het programma dat de VB wil uitvoeren. Dat hun eigen kiezers eens het volledige programma van het VB erop nalezen.
Wat buitenn het 'Eigen volk eerst' simplisme, heb ik nog geen echte oplossingen gelezen hoe het blok het zou aanpakken. Of toch overschakelen van Visa naar Dinner's Club... om de partijkas te spijzen met dure diners-samenkomsten |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Groene T zegt: Inderdaad dus, het cordon volledig afschaffen,
Wat gaat het verschil maken, de "democratische" partijen willen toch niet samengaan met het VB, dus is het maar beter om op voohand te zeggen tegen de bevolking: Wij gaan niet samen met het blok! En politici noemen dat het cordon. Ok afschaffen het cordon, maar we gaan toch niet samen met ze. Wat is het verschil daar tussen dan?
![]() |
#79 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Of dat de 'democratische' partijen nu willen of niet, bij een opheffing van het cordon, zouden ze op basis van het politieke en democratisch spel wel verplicht zijn om te onderhandelen met het blok... willen of niet... Met het cordon hebben ze vrij spel om te zeggen : 'Nooit zullen we met jullie aan tafel gaan zitten' Het is makkelijk om iemand uit te sluiten die de toegang a priori ontzegt wordt... maar laat die eens binnen ! Ergens klopt je logica niet in je statement, want het is het cordon die hen mogelijk maakt dit te zeggen, haal het cordon weg, en ze kunnen vergeten van ooit nog te zeggen : '...maar we gaan toch niet samen met ze'
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |