Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2019, 14:40   #61
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ooit gehoord dat Dit land uit gemeenschappen bestaat? Zoek de betekenis hiervan eens op.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeenschap_(Belgi%C3%AB)
https://www.encyclo.nl/begrip/gemeenschappelijk

Op politiek vlak is meer dan duidelijk dat Vlaanderen en Walonië niet veel gemeenschappelijk hebben, zelfs niet de taal en de mentaliteit.
En gewesten, en provincies, en gemeenten!

Duh!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 14:41   #62
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En gewesten, en provincies, en gemeenten!

Duh!
Appelen met peren.
Oud 2 juli 2019, 14:43   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit gehoord dat Dit land uit gemeenschappen bestaat? Zoek de betekenis hiervan eens op.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeenschap_(Belgi%C3%AB)
https://www.encyclo.nl/begrip/gemeenschappelijk
Dit land. Wil je de interpersoonlijke solidariteit afschaffen dan moet je dat Land opsplitsen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 14:47   #64
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is weer zo'n antwoord van 'dat is iets heeeeeeeelemaal' anders.

Waarom is dat niet te vergelijken?
1.Omdat vooreerst door de federale overheid een absolute omerta over de preciese omvang van de WalloBrux-transfers in stand wordt gehouden. Ik heb het in andere discussies reeds meer dan eens aangehaald: In Duitsland wordt elke jaar in de officiële statistieken van de Bundesregierung een tabel bekendgemaakt (gekend onder de benaming Finanzausgleich. Daarin wordt tot op de euro bekendgemaakt hoeveel elk van de Länder als transfers doorschuift naar andere Länder.

2. Omdat over de aanwending van de WalloBrux transfers door de ontvangers geen enkele verantwoording of uitleg wordt verstrekt. In feite worden de Vlaamse transfers richting francofonie vooral aangewend voor het in standhouden van het uitkeringsbeleid. De inter-Vlaamse transfers bv. richting Limburg werden voor een veel groter percentage aangewend voor extra investeringen die op termijn het welvaartspeil opkrikken. Dat is overigens duidelijk waar te nemen wanneer je de toestand in Limburg vergelijkt met die in de nabij gelegen Luikse regio.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 14:50   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit land. Wil je de interpersoonlijke solidariteit afschaffen dan moet je dat Land opsplitsen.
Geduld beste vriend, we zijn bezig.
Oud 2 juli 2019, 14:53   #66
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk dat, begint maar mist te spuiten.

Een studie bevestigt uw mening niet, en ipv uw mening te veranderen (wat een rationeel wezen zou doen) begint ge met speculaties hoe de studie 'niet klopt'.

Voor mij is het leven gemakkelijk: ik heb geen geloof, geen ideologieën. Cognitieve dissonantie heb ik dus zeer beperkt.
Dat heeft met het onderwerp van deze draad geen jota te maken. En bovendien dat interesseert hier geen kat.
Oud 2 juli 2019, 14:57   #67
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
1.Omdat vooreerst door de federale overheid een absolute omerta over de preciese omvang van de WalloBrux-transfers in stand wordt gehouden.
dikke leugen, het is meermaals berekend. Nu weer, en per provincie. En nu valt het dik tegen hé!
Citaat:
Ik heb het in andere discussies reeds meer dan eens aangehaald: In Duitsland wordt elke jaar in de officiële statistieken van de Bundesregierung een tabel bekendgemaakt (gekend onder de benaming Finanzausgleich. Daarin wordt tot op de euro bekendgemaakt hoeveel elk van de Länder als transfers doorschuift naar andere Länder.
Ga dan in duitsland wonen als het daar beter is! Hoe is het in frankrijk? Of in Bulgarije?
Citaat:
2. Omdat over de aanwending van de WalloBrux transfers door de ontvangers geen enkele verantwoording of uitleg wordt verstrekt.
Ik heb ook nog geen enkele verantwoording gehoord van de Limburg en west vlaanderen, gij wel?
Citaat:
In feite worden de Vlaamse transfers richting francofonie vooral aangewend voor het in standhouden van het uitkeringsbeleid. De inter-Vlaamse transfers bv. richting Limburg werden voor een veel groter percentage aangewend voor extra investeringen die op termijn het welvaartspeil opkrikken.
Blijkbaar heeft het niks geholpen want de tranfers zijn er nog steeds! Eigenlijk is dat dubbel zo erg!
Oud 2 juli 2019, 14:58   #68
geertvdb

Standaard

Citaat:
Appelen met peren.
Gaat ge confituur maken?

A propos, wat is uw provincie eigenlijk?
Oud 2 juli 2019, 15:00   #69
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dat heeft met het onderwerp van deze draad geen jota te maken. En bovendien dat interesseert hier geen kat.
Het heeft alles te maken met deze draad.
Oud 2 juli 2019, 15:03   #70
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar is Uw interpersoonlijke solidariteit met het Groot Hertogdom ?
Zijn dat geen mensen daar soms?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 15:04   #71
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat ge confituur maken?

A propos, wat is uw provincie eigenlijk?
Komt ge mij bezoeken?

Citaat:
Zijde gij blind of stom? Het staat toch voor uw neus!
Ik heb niet de gewoonte mijn verstand of ogen te verslijten voor iemand die het zijne niet gebruikt.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 2 juli 2019 om 15:06.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 15:04   #72
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dikke leugen, het is meermaals berekend.
Juist ja... Berekend door universiteiten, denktanks, banken enz. enz...
Het voornaamste kenmerk van die studies: de uitkomst van die diverse studies omtrent de omvang van die transfers richting Wallonië verschilt hemelsbreed, gaande van 6 miljard euro naar 16 miljard euro.
Het is de verdomde plicht van de federale overheid om hierover klare wijn te schenken zoals dat in elk normaal land gebeurt.
Oud 2 juli 2019, 15:04   #73
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou u mijn posting nog eens aandachtig willen lezen? Heb ik soms geschreven dat die pendelaars allemaal werken voor de Vl. administratie?
Als er 700 000 jobs zijn in Brussel dan zou het nogal straf zijn mochten die allemaal door Vlamingen worden uitgeoefend. Ik mag hopen dat een zeker percentage toch ook door Brusselaars/Bruxellois worden ingevuld. Er zijn ook ondernemingen die in Brussel zowelproductie-eenheden als administratieve vestigingen hebben, zoals Audi. Gelukkig maar, anders zou jullie werkloosheidscijfer nog veel dramatischer zijn. En het is nu reeds zo erg, ondanks de nabijheid van een economisch zeer belangrijke tewerkstellingspool met veel openstaande vacatures, namelijk Zaventem.
Ik heb uw post (en deze hier) netjes gelezen, hoor, en wat opvalt is uw totaal gebrek aan kennis van de Brusselse economie en arbeidsmarkt. In uw eerste post is het heel duidelijk welke aandacht je net besteed aan de "Vlaamse administratie", terwijl deze weliswaar belangrijke speler maar een paar druppels water vertegenwoordigt.

Net als uw kijk op het industrieel luik van de Brusselse economie. Dat vertegenwoordigt nog niet eens 10% van de arbeid in Brussel, laat staan dat de economische meerwaarde immens zou zijn. En dan nog, het gros van de arbeiders in de industrie leeft buiten Brussel. Zodus...
Oud 2 juli 2019, 15:07   #74
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja... Berekend door universiteiten, denktanks, banken enz. enz...
Het voornaamste kenmerk van die studies: de uitkomst van die diverse studies omtrent de omvang van die transfers richting Wallonië verschilt hemelsbreed, gaande van 6 miljard euro naar 16 miljard euro.
Het is de verdomde plicht van de federale overheid om hierover klare wijn te schenken zoals dat in elk normaal land gebeurt.
Het volstaat meestal om de studies te lezen, en na te gaan welke criteria gebruikt werden om de evaluatie te doen, hoor.

Ja, dat vergt een inspanning, en blijkbaar is dat voor velen teveel gevraagd.
Oud 2 juli 2019, 15:10   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb uw post (en deze hier) netjes gelezen, hoor, en wat opvalt is uw totaal gebrek aan kennis van de Brusselse economie en arbeidsmarkt. In uw eerste post is het heel duidelijk welke aandacht je net besteed aan de "Vlaamse administratie", terwijl deze weliswaar belangrijke speler maar een paar druppels water vertegenwoordigt.

Net als uw kijk op het industrieel luik van de Brusselse economie. Dat vertegenwoordigt nog niet eens 10% van de arbeid in Brussel, laat staan dat de economische meerwaarde immens zou zijn. En dan nog, het gros van de arbeiders in de industrie leeft buiten Brussel. Zodus...
Brussel doet veel te weinig om haar torenhoge werkloosheid aan te pakken. Jullie zijn veel te sterk gericht op een uitkeringsbeleid a la PS.
Oud 2 juli 2019, 15:12   #76
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Limburgers schofferen niet zoals de Walen. Als er solidariteit is mag daar ook wel erkentelijkheid voor komen, niet?
Wacht ik ben nog niet op gang. Flamin aan't spit komt er aan !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 15:17   #77
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het volstaat meestal om de studies te lezen, en na te gaan welke criteria gebruikt werden om de evaluatie te doen, hoor.

Ja, dat vergt een inspanning, en blijkbaar is dat voor velen teveel gevraagd.
Denk je nu werkelijk dat ik mij daarvan niet bewust ben? U onderschat schromelijk uw collega-forummers.

Net daarom is het de plicht de federale overheid om over gans de kwestie glasheldere informatie te verstrekken, zoals dat in andere staten gebeurt. Maar in dit kloteland is dat blijkbaar teveel gevraagd. Les francophones seraient-ils trop choqués?
Oud 2 juli 2019, 15:18   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Ik ben Limburger. Waar kan ik mijn vlaams geld opvragen ? Die kleine 4k euro per jaar is welgekomen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 15:19   #79
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben Limburger. Waar kan ik mijn vlaams geld opvragen ? Die kleine 4k euro per jaar is welgekomen.
Bij de Walen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 15:19   #80
^_^
Parlementslid

Standaard

Er is sinds kort een slimme Waal bij ons aangeworven. Gedoctoreerd en zo. Het gemiddelde IQ in beide landsdelen is weeral gedaald.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be