Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2019, 19:42   #61
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Daar gaat het niet om.

Het gaat hem bijvoorbeeld om de kans dat iemand onschuldig gemarteld zou worden voor informatie waarover hij/zij niet beschikt.

Erg voor de slachtoffers, maar ik wil geen overheid die martelt. Ik wil geen toestanden zoals in de periode van de inquisitie waarbij men mensen alles kon doen beweren in ruil voor het stoppen van de martelingen.

Eigenlijk hetzelfde principe als het vermoeden van onschuld. Ik wil een rechtssysteem waarbij de kans dat een schuldig iemand niet wordt veroordeeld groter is dan dat een onschuldig iemand wél wordt veroordeeld.
2
Oud 8 augustus 2019, 20:06   #62
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Daar gaat het niet om.

Het gaat hem bijvoorbeeld om de kans dat iemand onschuldig gemarteld zou worden voor informatie waarover hij/zij niet beschikt.

Erg voor de slachtoffers, maar ik wil geen overheid die martelt. Ik wil geen toestanden zoals in de periode van de inquisitie waarbij men mensen alles kon doen beweren in ruil voor het stoppen van de martelingen.

Eigenlijk hetzelfde principe als het vermoeden van onschuld. Ik wil een rechtssysteem waarbij de kans dat een schuldig iemand niet wordt veroordeeld groter is dan dat een onschuldig iemand wél wordt veroordeeld.
Zelfs al doe ik mijn uiterste best, dan kan ik het nog niet beter verwoorden !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 20:26   #63
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bekijk het zo: het is bemoedigend dat meer dan 80% van onze bevolking martelen verwerpt.
80%?

Ik denk dat 100% tegen is als ze in de martelstoel zitten.
dat cijfer is heel hypocriet.

Vergelijk het met patrickve zijn standpunt over Healthcare. Hij is daar 100% tegen. Uitgezonderd als zijn kinderen ziek zijn, dan is hij 100% voor.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 21:00   #64
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Moslims is juist niks links.

Linkse partijen denken dat de moslims links zijn, maar dat klopt niet.
Moslims zijn religieuzen, ze zijn dus eerder rechts dan links.
Waarom knuffelt uw partij, je weet wel "le Parti Scandaliste", de islamieten dan tegen "honderd in het uur" ???

https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=51

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 22:19   #65
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Martelen, schuldig of niet, dat doe je gewoonweg niet.
Oud 8 augustus 2019, 23:05   #66
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze draad doet me denken aan een krantenartikel dat ik las, zo ongeveer in de periode van het assisenproces van Dutroux.
Men vroeg zich af hoe men in de toekomst zou kunnen reageren, mocht het gerecht weten dat een aangehouden misdadiger slachtoffers ergens opgesloten had zonder dat ze konden eten of drinken bemachtigen, en hij zou toegeven dat ze nog zouden leven, maar weigeren te verklappen waar ze zich bevinden.
Dit!

Wie van onze URVM-adepten zou een sujet als Dutroux ongemoeid laten, wetende dat op dat moment jouw kind ergens in een verborgen kelder ligt te sterven ?
Wie ?
Of wie zou een Abdeslam behandelen met alle égards waar een verdachte recht op heeft, wetende dat er binnen enkele uren dodelijke aanslagen zullen gepleegd worden in Belgische steden en hij daar de exacte tijd en locatie van weet ?
Wie ?
Wie zou een eventuele foltering van zo’n types – om info los te krijgen en zo levens te redden – willen voorkomen, gesteld dat hij/zij dit zou kunnen ?
Wie ?
Oud 9 augustus 2019, 05:26   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Vergelijk het met patrickve zijn standpunt over Healthcare. Hij is daar 100% tegen. Uitgezonderd als zijn kinderen ziek zijn, dan is hij 100% voor.
Helemaal niet. Ik ben tegen Healthcare voor anderen, niet voor mijn kinderen.
Zelfs als ze ziek zijn, wil ik enkel Healthcare voor mijn kinderen, en ook dan niet, voor anderen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 05:27   #68
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waarom knuffelt uw partij, je weet wel "le Parti Scandaliste", de islamieten dan tegen "honderd in het uur" ???

Als de PS/SPA/GROEN/ECOLO denkt wat deze mensen potentieel kiesvee is dan is dat hun zaak.

Moslims waren/zijn en blijven rechts. Of u dat nu leuk vindt of niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 05:31   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dit!

Wie van onze URVM-adepten zou een sujet als Dutroux ongemoeid laten, wetende dat op dat moment jouw kind ergens in een verborgen kelder ligt te sterven ?
Wie ?
Of wie zou een Abdeslam behandelen met alle égards waar een verdachte recht op heeft, wetende dat er binnen enkele uren dodelijke aanslagen zullen gepleegd worden in Belgische steden en hij daar de exacte tijd en locatie van weet ?
Wie ?
Wie zou een eventuele foltering van zo’n types – om info los te krijgen en zo levens te redden – willen voorkomen, gesteld dat hij/zij dit zou kunnen ?
Wie ?
Ik wil niet dat dat in staatsverband gebeurt, maar prive heb ik daar niks op tegen. Ttz, als het uw dochter is die ergens opgesloten zit, dan vind ik dat die gast best aan U mag uitgeleverd worden en ge doet ermee wat ge wilt (of ge doet beroep op een professioneel die hiervoor zijn diensten aanbiedt). Maar niet door de staat. Want dan gaan we direct gefolter voor politieke doelstellingen krijgen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 07:23   #70
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de PS/SPA/GROEN/ECOLO denkt wat deze mensen potentieel kiesvee is dan is dat hun zaak.

Moslims waren/zijn en blijven rechts. Of u dat nu leuk vindt of niet.
dat zegt dan heel veel over de (im)morele waarde van die partijen. "Uw" partij wordt dan ook niet zomaar Parti Scandaliste genoemd.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 9 augustus 2019 om 07:32.
Oud 9 augustus 2019, 07:35   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dit!

Wie ?
Wie ?
Wie ?
blijft natuurlijk de wetenschap dat t niet helpt gewoon hé, en dat de info die ge krijgt geen info is. dus geen goed idee.

maar gewoon voor de fun of ter afschrikking van anderen zou het mogelijk wel efficiënt kunnen zijn, ik weet niet of dat al wetenschappelijk bestudeerd is.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 augustus 2019 om 07:35.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 07:35   #72
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik wil niet dat dat in staatsverband gebeurt, maar prive heb ik daar niks op tegen. Ttz, als het uw dochter is die ergens opgesloten zit, dan vind ik dat die gast best aan U mag uitgeleverd worden en ge doet ermee wat ge wilt (of ge doet beroep op een professioneel die hiervoor zijn diensten aanbiedt). Maar niet door de staat. Want dan gaan we direct gefolter voor politieke doelstellingen krijgen.
Mijn gedacht ook. Laat die gast maar vrij meneer de procureur. Ik haal de nodige info er wel zelf uit.
Oud 9 augustus 2019, 07:48   #73
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat 19% van onze bevolking mensenrechten onbelangrijk lijkt te vinden kan absoluut geen verwondering opwekken : 18,5% stemde op 26/05 voor een fascistische partij voor wie de conventie van geneve slechts een vodje is.

Het is een bijzonder jammere vaststelling, maar 1/5 van de bevolking is uitschot.
Het is eerder dat 1/5 gezond verstand heeft. De conventie van Genève is compleet achterhaald en voorbijgestreefd. Helaas is het voor velen een heilig huisje waaraan niet geraakt mag worden, zelfs al zijn er geen rationele argumenten voor. Maar dat is ook typisch Belgisch, mensen zijn heer enggeestig en huiveren bij iedere verandering, zie ook het cordon sanitair, dat enkel bij ons wordt toegepast.
Oud 9 augustus 2019, 08:12   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat zegt dan heel veel over de (im)morele waarde van die partijen. "Uw" partij wordt dan ook niet zomaar Parti Scandaliste genoemd.
U hebt er blijkbaar een probleem mee dat moslims rechts zijn.
Ook de NSDAP van Hitler was rechts.

Is het misschien dat u ook rechts bent dat we dit niet mogen benoemen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 08:18   #75
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt er blijkbaar een probleem mee dat moslims rechts zijn.
Ook de NSDAP van Hitler was rechts.

Is het misschien dat u ook rechts bent dat we dit niet mogen benoemen ?
Neen, wel dat "linkse" , zogezegde vrijzinnige partijen (remember "A bas la Calotte"), extreme religieuzen inhoudloos en immoreel zitten op te vrijen (tot het toelaten van onverdoofd schapen slachten), enkel en alleen om stemmenwinst, en dit ten koste van de eigen autochtone bevolking. Die partijen kennen echt geen schaamte.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 9 augustus 2019 om 08:21.
Oud 9 augustus 2019, 08:29   #76
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Helemaal niet. Ik ben tegen Healthcare voor anderen, niet voor mijn kinderen.
Zelfs als ze ziek zijn, wil ik enkel Healthcare voor mijn kinderen, en ook dan niet, voor anderen.
Inderdaad, dat is toch exact wat ik schrijf!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 08:33   #77
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is eerder dat 1/5 gezond verstand heeft. De conventie van Genève is compleet achterhaald en voorbijgestreefd. Helaas is het voor velen een heilig huisje waaraan niet geraakt mag worden, zelfs al zijn er geen rationele argumenten voor. Maar dat is ook typisch Belgisch, mensen zijn heer enggeestig en huiveren bij iedere verandering, zie ook het cordon sanitair, dat enkel bij ons wordt toegepast.
Kromme logica... Als jij van oordeel bent dat er rationele argumenten zijn om de conventie van Genève aan te passen, is het aan jou om die aan te geven. Boutades lanceren is iets anders dan argumenteren hoor...

Nog een vraagje : wat is er "typisch Belgisch" aan het willen behouden van de bestaande conventie van Genève ? Heb jij weet van landen die politieke initiatieven nemen om die conventie in de VN op de schop te laten gaan ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 augustus 2019 om 08:33.
Oud 9 augustus 2019, 09:07   #78
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kromme logica... Als jij van oordeel bent dat er rationele argumenten zijn om de conventie van Genève aan te passen, is het aan jou om die aan te geven. Boutades lanceren is iets anders dan argumenteren hoor...

Nog een vraagje : wat is er "typisch Belgisch" aan het willen behouden van de bestaande conventie van Genève ? Heb jij weet van landen die politieke initiatieven nemen om die conventie in de VN op de schop te laten gaan ?
De conventie van Genève is ontstaan in een tijdperk waarin de sociale voorzieningen nog niet zo waren uitgebouwd zoals ze dat vandaag de dag zijn. Dit leidt ertoe dat ons sociaal systeem zwaar onder druk komt te staan en op termijn onderuit dreigt te gaan. Ik hoef u niet te duiden hoe belangrijk ons sociale systeem is, het cement van onze samenleving.

Typisch Belgisch is vooral om niets te moeten of willen veranderen. Problemen worden doodgezwegen, geminimaliseerd of men mag er zelfs niet over spreken wegen politiek niet correct of omdat er een taboe op rust. De christendemocratie draagt daar sterk toe bij aan die oubollige tijdsgeest.
Oud 9 augustus 2019, 09:19   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De conventie van Genève is ontstaan in een tijdperk waarin de sociale voorzieningen nog niet zo waren uitgebouwd zoals ze dat vandaag de dag zijn. Dit leidt ertoe dat ons sociaal systeem zwaar onder druk komt te staan en op termijn onderuit dreigt te gaan. Ik hoef u niet te duiden hoe belangrijk ons sociale systeem is, het cement van onze samenleving.

Typisch Belgisch is vooral om niets te moeten of willen veranderen. Problemen worden doodgezwegen, geminimaliseerd of men mag er zelfs niet over spreken wegen politiek niet correct of omdat er een taboe op rust. De christendemocratie draagt daar sterk toe bij aan die oubollige tijdsgeest.
Begrijp je eigenlijk dat je hier zit te vragen dat de bescherming van krijgsgevangenen, en die van burgers in oorlogstijd en onder bezetting weg moet vallen ?

Heb je weet van enig land dat daar al een politiek initiatief toe nam in de Verenigde Naties ? Ik denk het niet... Het typisch belgische karakter lijkt me dan ook pure fantasie.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 augustus 2019 om 09:21.
Oud 9 augustus 2019, 09:20   #80
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat gaat puur om stemmen ronselen, niet meer dan dat.

Bij PVDA zie je dat daar intern meer problemen door worden veroorzaakt. PVDA is principiëler dan SPA of PS waardoor hun communistische overtuigingen vaker botsen met de overtuigingen van moslims op hun lijsten:

Onervaren en ongehoorzaam? Waarom de PVDA in korte tijd verschillende gemeenteraadsleden zag vertrekken
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be