![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erdogan-dorpjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen "aanvaardt" zelfs een hoofddoek voor meisjes tot 12 jaar! Wordt natuurlijk vet besproken op Twitter, o.a. voor Vuye.
En dat is niet zo ver van waar een van onze medeforummers woont: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190829_04581602 Gavere schrapt hoofddoekenverbod op vier lagere scholen na klacht van Groen Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Detollenaere heeft trouwens een raar CV: https://gouverneuroost-vlaanderen.be...-detollenaere/ Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenwel: indien uw analyse van de zoektocht van "Groen" naar nieuw kiesvee klopt, zie ik het in de toekomst nog gebeuren dat een of andere 'groene goeroe' zich geroepen zal voelen de verplichte hoofddoek-dracht voor zich buitenshuis begevende, al dan niet huwbare vrouwen te opperen. Hoe dan ook: van mij krijgt dit "Groen" nooit nog een stem. Ik heb véél te lang véél te vaak de mantel der liefde dienen boven te halen, en nu is die versleten. En neen, ik heb geen geld meer voor een nieuwe.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal. De partij groen heeft niets te maken met zorg voor onze planeet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zal Groen de eerste zijn om die te weren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat past waarschijnlijk niet in de graaipolitiek van onze linkse kleffers... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...agen~a203aa93/ Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn post klonk misschien iets te cynisch.
Politici betalen een hoge prijs op korte termijn wanneer ze terugkomen op eerdere publieke verklaringen. Elke keer wanneer ze iets zeggen, sluiten ze eigenlijk een heel aantal andere mogelijke standpunten in hun toekomst uit. Voeg daarbij de groepsdruk - en het groepsdenken - van hun partij, en de prijs die ze moeten betalen om ooit nog over een aantal centrale onderwerpen van gedacht te kunnen veranderen wordt onmogelijk groot. Vaak bestaat die prijs erin dat ze vanaf dan ex-politicus worden. Groen heeft zich wat islam betreft compleet in een hoek geschilderd. Niet omdat ze naïef of perfide zijn, maar omdat het contrast tussen enerzijds hun eerdere verklaringen en anderzijds de werkelijkheid hen dwingt tot uitspraken die nóg verder van de werkelijkheid staan. En dus vervallen ze gaandeweg in dezelfde soort dynamiek die uiteindelijk ook Lernout & Hauspie of Comical Ali uiteindelijk de das heeft omgedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Groen: dus voor kernenergie. En links: dus islamofoob. En daarom stem ik op Vlaams Belang. Velen binnen het VB verkeren in ontkenning wat betreft antropogene klimaatopwarming. Maar dat geeft niks zolang ze maar pleiten voor kernenergie in hun partijprogramma. Wat andere partijen voorstellen om de CO2 uitstoot terug te dringen zijn maatregelen vergelijkbaar met de fameuze Duitse "Energiewende": Windmolens. Zonnepanelen. En kernuitstap. De uitstoot van broeikasgassen in Duitsland is nauwelijks nog gedaald sinds Merkel besloot kernenergie af te bouwen in 2011: ![]() https://www.cleanenergywire.org/fact...wer-mix-charts Het contrast met Frankrijk (75% van energieproductie: nucleair) is frappant: ![]() https://www.forbes.com/sites/michael.../#4998590ce0d4 Moesten Luckas Vander Taelen, Hermes Sanctorum en Kyra Gantois de koppen bij elkaar steken om een partij op te richten, en de ecologische voordelen van kernenergie onder ogen durven zien, dan zou ik wel eens op hen kunnen stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Als die meisjes lastig gevallen worden dan is het door hun eigen mensen die het er moeilijk me hebben dat ze werken. Onze security moet wekelijks toch gemiddeld 3 keer tussenkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb al van twee kanten gehoord; een van een Belgische vrouw met een Marrokaanse vader en twee van een katholieke mulat dat ze door vreemdelingen aangesproken worden die hen erop wijzen dat ze een kopvod moeten opzetten... Over vrijwillig gesproken... Oké, die twee laatste kunnen erom lachen omdat ze één alletwee alles behalve islamist zijn en dus van thuis uit geen enkele maar dan ook geen enkele dwang kennen; maar neem dat je uit een Islamitische familie komt, die in het begin misschien niet zo nauw keek, maar nu zelfs onder druk komt te staan van hun omgeving??? Nogmaals vrijwillig... De geschiedenis door de eeuwen heen heeft meer dan duidelijk aangetoond dat het hele godsdienstgebeuren alles behalve een vrijwillige beleving is en dat, daar waar het nodig is, steeds weer en opnieuw de nodige agenten staan om de druk op te voeren... Laatst gewijzigd door marie daenen : 30 augustus 2019 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correctie op de correctie : "Groen" eist dat verplichte hoofddoeken worden toegelaten op de lagere school. Je gaat me niet wijsmaken dat meisjes tussen 6 en 12 jaar een hoofddoek dragen omdat ze dat tof vinden. Die dracht is gedwongen door extreme anti-westerse ouders en omgeving, en groen keurt dat goed en verzet zich tegen wie daar tegenin wil gaan..
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 30 augustus 2019 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het klopt inderdaad dat alleen extremisten van die hoofddoek een absoluut strijdpunt maken, en het doet pijn zo goed als machteloos te moeten toezien hoe die extremisten door "Groen" stroop in de baard - pun intended - krijgen gesmeerd. De (gematigde) moslim(a)s die ik ken - collega's, leerlingen, ouders van leerlingen - vinden het geen probleem dat meisjes op school of vrouwen achter een loket geen hoofddoek mogen dragen (zij zijn géén vragende partij daarvoor). Waarom doet "Groen" zo'n domme dingen? Wie (of wat) steekt daar achter? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar even duidelijk is : in de kliniek in Ronse komt geen enkel personeelslid binnen met doek op het hoofd. Dan is het einde arbeidscontract. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond er destijds niks mis mee gastarbeiders hier te laten blijven, om het even waar ze vandaan kwamen. Waarom vond ik daar niks mis mee? Wat die gastarbeiders zélf betreft: een vorm van dankbaarheid, misschien. Ik stond er destijds evenwel niet bij stil dat daarmee ook 'Islam' hier terechtkwam. Wellicht ging ik er te gemakkelijk van uit dat het daarmee ging gaan zoals met het Christendom: enkele generaties steeds lauwer en rekkelijker wordende moslim(a)s en dan zou dat allemaal tot de folklore en het verleden behoren. Helaas is er tegenwoordig wel een héél andere evolutie bezig. Ondertussen zou "Groen" - net als ik - over "Islam" toch wel al wat bij hebben kunnen & mogen leren, me dunkt. Ondermeer dat het moeilijk blijft daar een vorm van dankbaarheid - laat staan verdraagzaamheid - voor op te brengen. Waarom gaat dat voor die groenen niet, als het zelfs mij lukt? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 30 augustus 2019 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |