Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2019, 20:30   #61
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee, je leeft nog in het verleden.

Die tijd, die van het Belgische compromis, ongeacht de kosten en de nutteloosheid ervan, die is voorbij.
gelukkig, maar ik vrees het...
Ik vraag mij echt af wat la Belgique opnieuw uit zijne hoed gaat toveren om Vlaanderen verder uit te zuigen...
Ik denk met Reynders en Michel op voorname posten in de EU dat ze via de Eu de druk op Vlaanderen willen opvoeren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 22:53   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Alexander is een beleefde en afgeborstelde politicus ,

alleen spijtig voor hem dat zijn partij bij elke verkiezing steeds minder en minder stemmen haalt.

Deze afgang is begonnen na de goedkeuring van het vreemdelingen stemrecht en is nog een versnelling hoger gegaan na hun Belgicistische bocht.

Vaar terug een Vlaamsgezinde koers Alexander en het tij kan terug keren ,zo niet zal de afgang blijven duren.
En hoe moet hij dan aan zijn tittel van Baron komen zoals zijn papa???

Laatst gewijzigd door Garry : 31 augustus 2019 om 22:54.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 22:56   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
NVa staat heel alleen??? 44% van de Vlamingen is heel alleen...
En al de ander samen houden het geen maand vol.

Zoals ik al eerde heb voorspelt, ik verwacht dat we in januari opnieuw mogen gaan stemmen.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 augustus 2019 om 22:57.
Oud 31 augustus 2019, 23:37   #64
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En hoe moet hij dan aan zijn tittel van Baron komen zoals zijn papa???
Ach in heel dat artikel stelt het klein De Crooke eerst dat het partijbelang nu niet mag voorop staan...

En een beetje verder kunnen we dan lezen dat als er 5 Vlaamstalige ministerposten moeten worden verdeeld onder 4 Vlaamse partijen ,dat niet simpel gaat worden...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 00:00   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach in heel dat artikel stelt het klein De Crooke eerst dat het partijbelang nu niet mag voorop staan...

En een beetje verder kunnen we dan lezen dat als er 5 Vlaamstalige ministerposten moeten worden verdeeld onder 4 Vlaamse partijen ,dat niet simpel gaat worden...
Een De Croo is en blijft een De Croo, klein of groot.
Oud 1 september 2019, 00:02   #66
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een De Croo is en blijft een De Croo, klein of groot.
Dat is feit....

Groot licht mag je er niet van verwachten...

Maar als er postjes te verdelen zijn staan ze wel op de eerste rij...

Dan telt geen landsbelang noch partijbelang,dan is het eigen zak eerst...
Oud 1 september 2019, 00:08   #67
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is feit....

Groot licht mag je er niet van verwachten...

Maar als er postjes te verdelen zijn staan ze wel op de eerste rij...

Dan telt geen landsbelang noch partijbelang,dan is het eigen zak eerst...
En vooral, eigen tittel eerst. Veel rechts moet ge in die partij niet zoeken. Anders had ze wel samen met NVA en VB een regering gevormd en was het al lang gebeurt. Maar die tittel hé, die moet en zal er komen voor De Croo en dat kan niet met een een regering O-VLD/NVA en VB want dat leid tot de splitsing van dit onland.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 september 2019 om 00:16.
Oud 1 september 2019, 00:36   #68
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En vooral, eigen tittel eerst. Veel rechts moet ge in die partij niet zoeken. Anders had ze wel samen met NVA en VB een regering gevormd en was het al lang gebeurt. Maar die tittel hé, die moet en zal er komen voor De Croo en dat kan niet met een een regering O-VLD/NVA en VB want dat leid tot de splitsing van dit onland.
Juist,ik vraag mij nog altijd af waarom in dit landeke we een premier hebben met een gevolg van vice-premiers aan een rato van één per deelnemende regeringspartij..

Plus nog een Vlaamse minister-president,ene voor wallonië,en dan nog ene voor het brussels hellegebroed...

Kafka is er niets tegen...

Maar de politieke ego's zijn verzadigd met hun ronkende titels...

En dan komt het klein De Crooke,nochtans ook eigenaar van zulk een ronkende titel het eens vertellen...

Man,man...
Oud 1 september 2019, 00:58   #69
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist,ik vraag mij nog altijd af waarom in dit landeke we een premier hebben met een gevolg van vice-premiers aan een rato van één per deelnemende regeringspartij..

Plus nog een Vlaamse minister-president,ene voor wallonië,en dan nog ene voor het brussels hellegebroed...

Kafka is er niets tegen...

Maar de politieke ego's zijn verzadigd met hun ronkende titels...

En dan komt het klein De Crooke,nochtans ook eigenaar van zulk een ronkende titel het eens vertellen...

Man,man...
Welk land, buiten dit onland, heeft er twee koningen en twee koninginnen?????

Als men dit land niet opheft weet ik het niet meer maar ze doen er in ieder geval alles aan om iedere burger met meer dan één enkele hersencel te doen besluiten om er definitief een einde aan te maken. Dat dit nog steeds niet gebeurd is kan er alleen maar op wijzen dat er hier veel, zo niet heel veel, mensen wonen met minder dan één hersencel.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 september 2019 om 01:03.
Oud 1 september 2019, 01:20   #70
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk land, buiten dit onland, heeft er twee koningen en twee koninginnen?????

Als men dit land niet opheft weet ik het niet meer maar ze doen er in ieder geval alles aan om iedere burger met meer dan één enkele hersencel te doen besluiten om er definitief een einde aan te maken. Dat dit nog steeds niet gebeurd is kan er alleen maar op wijzen dat er hier veel, zo niet heel veel, mensen wonen met minder dan één hersencel.
De mensen hebben het hier nog te goed....

We kunnen alléén maar wensen dat de tijden onder de regering Dehaene terug ten tonele verschijnen....

In de jaren 80 kregen we een voorproefje met de indexsprongen en de devaluatie onder Martens...

Pas vanaf de jaren 90 toen onder Dehaene bij iedere werkmens de duimschroeven pijnlijk aangedraaid werden....

Om nadien Verhofstadt sinterklaas te zien spelen met zijn cadeaus richting werkgevers,en op het laatste enkele peanuts te zien werpen naar de werkende bevolking,én daarbij alle sanering die Dehaene op de kap van diezelfde werkende bevolking had gemaakt nagenoeg ongedaan te maken én daarbij de staatschuld weer boven de kaap van de 100 % te brengen van het BNP....

Ik wens het achterlijk links én groen alvast toe....

Misschien gaan de ogen dan open....

Laatst gewijzigd door Svennies : 1 september 2019 om 01:21.
Oud 1 september 2019, 01:38   #71
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
NVa staat heel alleen??? 44% van de Vlamingen is heel alleen...
Hoezo 44 procent? Tel jij nu het aantal stemmen samen van twee partijen waar een Chinese muur tussen staat?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 01:45   #72
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hoezo 44 procent? Tel jij nu het aantal stemmen samen van twee partijen waar een Chinese muur tussen staat?
En in Wallonië staat er dus géén Chinese muur....

Troost u ,op uw strekking zitten er nog véél minder te wachten
....
Oud 1 september 2019, 06:18   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Beter lezen : hij zegt nu net dat er helemaal geen 4 Vlaamse partijen in de federale moeten opgenomen worden. Hij pleit voor paars-geel.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 06:52   #74
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Alexandre heeft het zoveelste ideetje gelanceerd in de hoop dat Belgique hiermee gered wordt en hij net als zijn pappie croque-monsieur tot aan zijn pensioen een mooie vette pré blijft incasseren.

Het begint voor velen toch stilaan duidelijk te worden: dit landje is stilaan terminaal.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 10:19   #75
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En in Wallonië staat er dus géén Chinese muur....

Troost u ,op uw strekking zitten er nog véél minder te wachten
....
In Wallonië staat inderdaad geen chinese muur; maar des te meer chinese muren staan er in la Belgique...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 18:38   #76
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Beter lezen : hij zegt nu net dat er helemaal geen 4 Vlaamse partijen in de federale moeten opgenomen worden. Hij pleit voor paars-geel.
Waarom denkt u dat er in mijn zin "dat als" staat...

Hieronder het letterlijke citaat uit de krant.....
Citaat:
Toetreden tot een regering is moeilijk als je rekenkundig niet nodig bent.

Hoe meer partijen,hoe complexer.(lacht).

En als je in een regering met 10 ministers,vijf Nederlandstalige ministers moet spreiden over vier partijen
Heeft hij dat nu gezegd of niet beste pandakneus...
Oud 1 september 2019, 18:59   #77
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom denkt u dat er in mijn zin "dat als" staat...

Hieronder het letterlijke citaat uit de krant.....

Heeft hij dat nu gezegd of niet beste pandakneus...

Dit was jouw origineel bericht :

Citaat:

Jij doet aan cherry picking en plaatst één zin buiten zijn context, gewoon om wat te zeiken over De Croo.

Terwijl heel het interview, 2 pagina's lang, nu net gaat over zijn wens om de bullshit te stoppen en met paars-geel een regering te vormen. Dat wil dus per definitie zeggen dat er helemaal geen 4 Vlaamse partijen gewenst zijn. In die formule komen de tsjeven er gewoon niet bij.

Pagina 9 HLN 30/08 :

quote :

Hoe groot is de kans op paars-geel, met de PS, de N-VA en de beide liberale partijen als ruggengraat ?

"Als het van mij afhangt, zeer groot."

Wie voeg je daar nog aan toe ? CD&V en sp.a ?
"Toetreden tot een regering is moeilijk als je rekenkundig niet nodig bent. Hoe meer partijen, hoe complexer. (lacht) En als je in een regering met tien ministers vijf Nederlandstalige ministers moet spreiden over vier partijen..."

unquote
Oud 1 september 2019, 19:57   #78
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jij doet aan cherry picking en plaatst één zin buiten zijn context, gewoon om wat te zeiken over De Croo.
Ok ,ik begrijp het,alleen u hebt het voorrecht om te zeiken op politici van andere partijen ....

En blijkbaar is enige commentaar op een blauwselventje precies pal tegen uw zeer been...

Geen nood mijn beste ,smurfke De Croo is inderdaad maar een klein ventje in vergelijking met het grootste stuk ongeluk dat er ooit in de smurfkes vereniging heeft rondgewaard én dat luistert naar de naam Verhofstadt...
Oud 1 september 2019, 20:29   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok ,ik begrijp het,alleen u hebt het voorrecht om te zeiken op politici van andere partijen ....

En blijkbaar is enige commentaar op een blauwselventje precies pal tegen uw zeer been...
Zeker niet, zeiken op & over politici is wat we hier dagelijks doen. Maar selectief quoten en aan cherry picking doen om een politicus iets in de mond te leggen is te goedkoop.
Dat is iets voor de minus habens die ook eens wil mee babbelen maar niet verder dan het toogniveau raakt.

Citaat:
Geen nood mijn beste ,smurfke De Croo is inderdaad maar een klein ventje in vergelijking met het grootste stuk ongeluk dat er ooit in de smurfkes vereniging heeft rondgewaard én dat luistert naar de naam Verhofstadt...
Ik heb je op dit forum jaren geleden in een directe reactie beleefd gevraagd om mij nooit meer met de bekakte terminologie "mijn beste" aan te spreken.
Oud 1 september 2019, 20:34   #80
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker niet, zeiken op & over politici is wat we hier dagelijks doen. Maar selectief quoten en aan cherry picking doen om een politicus iets in de mond te leggen is te goedkoop.
Dat is iets voor de minus habens die ook eens wil mee babbelen maar niet verder dan het toogniveau raakt.

Ik heb je op dit forum jaren geleden in een directe reactie beleefd gevraagd om mij nooit meer met de bekakte terminologie "mijn beste" aan te spreken.
Zet mij maar op uw negeerlijst voor u een acute aanval van diarree dreigt te krijgen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 1 september 2019 om 20:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be