Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2019, 13:02   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn broer heeft nog een euro3 en is in pensioen.
Mijn zuster woont in de lez.

Ze zullen elkaar nooit meer zien.
Oud 31 december 2019, 13:04   #62
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mijn broer heeft nog een euro3 en is in pensioen.
Mijn zuster woont in de lez.

Ze zullen elkaar nooit meer zien.
euro 3 benzine.

Citaat:
https://gocar.be/nl/autonieuws/actua...dan-3-000-euro

Eenvoudiger met benzine

Voor wagens die op benzine rijden is de toegang ruimer, want alle voertuigen met minstens de Euro 3-norm mogen nog rijden in Brussel en Antwerpen na 2025. Zelfs met een budget van minder dan 3.000 euro is de keuze gigantisch. Je vindt stadswagens, compacte wagens, breaks, kleine monovolumes en zelfs cabriolets.
Heel slecht geprobeerd dramaqueen.

Post 51 gemist of genegeerd neem ik aan?

Laatst gewijzigd door Micele : 31 december 2019 om 13:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2019, 13:10   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zal een euro2 zijn.
Zo een oud vw transporter.
Dat was zijn droomwagen waar hij overal mee op uitstap ging.
Allemaal gedaan.

Of is het een diesel?

We zullen het hem nooit meer kunnen vragen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 december 2019 om 13:12.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2019, 13:13   #64
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal een euro2 zijn.
Zo een oud vw transporter.
Dat was zijn droomwagen waar hij overal mee op uitstap ging.
Allemaal gedaan.

Of is het een diesel?

We zullen het hem nooit meer kunnen vragen.
Oud 31 december 2019, 13:14   #65
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gescheiden door een grens zoals noord en zuid Korea.
Of de Berlijnse muur.
Waar soldaten camera's geworden zijn en kogels beelden geworden zijn.
Oud 31 december 2019, 13:15   #66
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gescheiden door een grens zoals noord en zuid Korea.
Of de Berlijnse muur.
Waar soldaten camera's geworden zijn en kogels beelden geworden zijn.
Ik vraag me af hoe die miljoenen mensen in de steden geraken zonder eigen auto, ook geen rijbewijs, nietske.

Hoe doen die dat mambo?

en de bron geef ik maar rap mee:
Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20170926_03096985

Het relatief hoge aantal gezinnen zonder wagen bleek eerder al uit onderzoek door het Vlaamse overheidsdepartement Mobiliteit. Die studie leerde dat 17 procent van de Vlaamse gezinnen geen auto heeft. En het toonde een verschuiving in het autobezit aan. Volgens Mobiliteit Vlaanderen is het aantal gezinnen met één auto ook gedaald, in twintig jaar tijd van 59 naar 52 procent. Tegelijk was er een toename van het aantal gezinnen met twee of meer auto’s tot 31 procent.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 december 2019 om 13:25.
Oud 31 december 2019, 13:51   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niemand die weet waar die miljoenen mensen zijn micele.

Dat de slagers en de bakkers het wisten ze zouden nog winkels hebben.
Oud 31 december 2019, 13:56   #68
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand die weet waar die miljoenen mensen zijn micele.

Dat de slagers en de bakkers het wisten ze zouden nog winkels hebben.
Iets gedronken of genomen? Slagers en bakkers? Ik zou naar de slager en bakker in de buurt gaan. Te voet, met de fiets of met het OV of de taxi of de metro of whatever. Zoals de HELFT van de Brusselaars zonder eigen auto.

Citaat:
Het autobezit is bij ons ongelijk verdeeld. Een op de zeven Vlaamse gezinnen heeft geen eigen wagen.

Aantal autoloze gezinnen neemt toe

De almaar langere files op de Vlaamse wegen doen het anders vermoeden, maar het aantal gezinnen in Vlaanderen zonder eigen wagen neemt toe. Dat blijkt uit het tweejaarlijkse onderzoek naar de huishouduitgaven van de gezinnen, uitgevoerd door de Federale Overheidsdienst Economie.

Volgens die enquête naar het huishoudbudget bezit 86 procent van alle Vlaamse huishoudens een wagen. Dat aantal is perfect vergelijkbaar met de score in Wallonië (85 procent), maar ligt een stuk hoger dan in Brussel, waar amper de helft (53 procent) van de gezinnen een eigen voertuig bezit.

Het relatief hoge aantal gezinnen zonder wagen bleek eerder al uit onderzoek door het Vlaamse overheidsdepartement Mobiliteit. Die studie leerde dat 17 procent van de Vlaamse gezinnen geen auto heeft.
Nog eens, de laatste keer:
Ik vraag me af hoe die miljoenen mensen in de steden geraken zonder eigen auto, ook geen rijbewijs. Hoe doen die dat mambo?

Laatst gewijzigd door Micele : 31 december 2019 om 14:03.
Oud 31 december 2019, 14:54   #69
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niemand die weet waar die mensen zijn.
Vele ondernemers trappen in die val van steeds meer mensen in de stad. Steken spaarcenten en geleende centen in een horeca zaakje, immers de cijfers spreken van miljoenen potentiële klanten nietwaar?

En dan?
Relatief meeste faillissementen in de horeca
Niet gecorrigeerd voor zittingsdagen zijn er in november 241 bedrijven en instellingen (exclusief eenmanszaken) failliet verklaard. Van alle bedrijfstakken had de handel het grootste aantal faillissementen, namelijk 63.

De handel behoort tot de bedrijfstakken met de meeste bedrijven. Relatief gezien werden er in november de meeste faillissementen uitgesproken in de horeca.

Dat is sneu he?

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 december 2019 om 14:55.
Oud 31 december 2019, 15:04   #70
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand die weet waar die mensen zijn.
Vele ondernemers trappen in die val van steeds meer mensen in de stad. Steken spaarcenten en geleende centen in een horeca zaakje, immers de cijfers spreken van miljoenen potentiële klanten nietwaar?

En dan?
Relatief meeste faillissementen in de horeca
Niet gecorrigeerd voor zittingsdagen zijn er in november 241 bedrijven en instellingen (exclusief eenmanszaken) failliet verklaard. Van alle bedrijfstakken had de handel het grootste aantal faillissementen, namelijk 63.

De handel behoort tot de bedrijfstakken met de meeste bedrijven. Relatief gezien werden er in november de meeste faillissementen uitgesproken in de horeca.

Dat is sneu he?
Dat heb ik niet gevraagd. Je faalt.

Bovendien hoe meer stadsmensen zonder (dure) wagen hoe meer geld dat ze overhouden om uit te geven aan de plaatselijke handel.
Citaat:
Die kloof in koopkracht levert dus tegelijk meer auto’s op én meer gezinnen die zich geen eigen wagen kunnen veroorloven. In dat verband wijst Ive Marx van Universiteit Antwerpen erop dat veel gezinnen met een laag inkomen, zoals eenoudergezinnen, geen eigen huis bezitten en een groot deel van hun huishoudbudget naar de huur van een woning zien gaan. Waardoor er minder of helemaal geen geld overblijft voor een eigen wagen.
Wie weet gaat die LEZ nog een zegen zijn omdat ze nu een reden meer hebben hun geldverslindende oude wagen niet meer te vervangen, en het dus zonder doen.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 december 2019 om 15:11.
Oud 31 december 2019, 15:30   #71
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tussendoor groeit de lijst van faillissementen verder en verder.

We zouden kunnen zeggen dat wie nu in de stad woont wel nog naar buiten kan maar wie er buiten woont steeds minder binnen kan.

In grote woorden; de handelsbalans tussen import en export loopt scheef.

Wie van buiten de stad komt moet nu eerst bij de border controle zich aanmelden bij dienst immigratie om een visum voor uw voertuig te bemachtigen.
Naargelang uw antecedenten zal u toegelaten worden of overgedragen aan de uitwijzing procedure waar de toegang met een maximum van levenslang zal geadresseerd worden.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 december 2019 om 15:34.
Oud 31 december 2019, 15:37   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rest alleen nog de smokkelaarsroute via openbaar vervoer alwaar mensen smokkelaars u weten te gidsen tegen een aardig hoog bedrag.
Oud 31 december 2019, 15:46   #73
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tussendoor groeit de lijst van faillissementen verder en verder.

We zouden kunnen zeggen dat wie nu in de stad woont wel nog naar buiten kan maar wie er buiten woont steeds minder binnen kan.

In grote woorden; de handelsbalans tussen import en export loopt scheef.

Wie van buiten de stad komt moet nu eerst bij de border controle zich aanmelden bij dienst immigratie om een visum voor uw voertuig te bemachtigen.
Naargelang uw antecedenten zal u toegelaten worden of overgedragen aan de uitwijzing procedure waar de toegang met een maximum van levenslang zal geadresseerd worden.
Op TV was er zelfs het verhaal van een man die buiten de LEZ woonde en ook niet buiten de LEZ kon rijden.

Hij woonde namelijk aan een brede boulevard,en moest dus eerst een eindje richting stad om aan het volgende kruispunt te kunnen keren. En jawel, voor dat kruispunt hingen de LEZ-entree camera's.
Oud 31 december 2019, 15:46   #74
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

LEZ hebben duidelijk zin: (wetenschappelijk)

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09...ad-van-belgie/

Gent is de meest leefbare stad van ons land. Dat blijkt uit een studie van het Duitse Wuppertal Instituut in opdracht van milieuorganisatie Greenpeace. Het instituut onderzocht de mobiliteit en levenskwaliteit in de vijf meest dichtbevolkte steden van België. In de ranking staat Gent dus op de eerste plaats, Charleroi bungelt onderaan.

Joppe Matyn

za 15 sep 2018

directe link : https://wupperinst.org/p/wi/p/s/pd/761/

https://en.wikipedia.org/wiki/Wupper...ent_and_Energy
Oud 31 december 2019, 16:20   #75
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
LEZ hebben duidelijk zin: (wetenschappelijk)
wat voor instituut van mijn voeten is dat
het lijkt zo een beetje één pot nat verhaal van de ene papagaai vertelt aan de andere papagaai dat WC eend bewezen heeft dat WC eend het beste product is om^uw WC proper t ehouden

Een notoire groene fietser die zijn LEZ visie doordrukt in een zwakke gemeenteraad
Een instituut die uiteraard best van buitenlandse oorsprong voor één kistje champagne schrijft wat Watteeuw wilt horen om zijn groot ego te strelen
Greenpeace de andere pion in dat verhaal die leeft van overheidssubsidies die dat verhaaltje bestelt bij dat instituut
En de VRT die dat heerlijk copy paste journalistiek zijn 'vriendjes' tot vriend houdt en hun verhaaltje orakelt

Laatst gewijzigd door brother paul : 31 december 2019 om 16:22.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2019, 16:27   #76
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ale de ranking is gebaseerd op
welke objectief meetbare parameters ?
En waarom is leefbaarheid niet gelinkt aan goeie mobiliteit
Leefbaarheid gelinkt aan stadsparken
Leefbaarheid gelinkt aan 'openheid' van de stad
Leefbaarheid gelinkt aan tewerkstelling
Leefbaarheid gelinkt aan economische groei
Leefbaarheid gelinkt aan goede prijskwaliteit van diensten en producten in dat stadscentrum zonder aannemers die nog weigeren in de LEZ te gaan

Citaat:
Viele europäische Städte ringen um angemessene Luftqualität.
Der öffentliche Personennahverkehr lässt sich durch technische Anreize wie Apps zur Reiseplanung und zum Ticketkauf attraktivier gestalten.
Sichere Radverkehrsinfrastruktur hebt den Radverkehrsanteil.
Restriktives Parkraummanagement senkt die Nutzung von Pkw in den Innenstädten.
Der Anteil von Fußgängern und Radfahrern in den Städten erhöht sich durch Integration mit den öffentlichen Verkehrsmitteln.
Alle Städte des Rankings sind um zukunftsfähige Mobilität bemüht. Erfahrungen sollten zunehmend mit weniger fortgeschrittenen Städten ausgetauscht werden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2019, 16:50   #77
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wat voor instituut van mijn voeten is dat
Wetenschappelijk, opgericht in 1990. personeel 220, waarvan 2/3 wetenschappers uit diverse richtingen

De rest vind je ook in de wiki-link.
In de Duitse wiki staat veel meer:
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Wupper...gie#Geschichte

Organisation

Das Institut arbeitet mit einer Vielzahl von Universitäten und Instituten im In- und Ausland zusammen. Kooperationen bestehen unter anderem mit der Bergischen Universität Wuppertal (u. a. im Master-Studiengang Sustainability Management und dem gemeinsamen Forschungszentrum TransZent), der FernUniversität Hagen (Kooperationsstudiengang infernum),[6] der Folkwang Universität der Künste, Essen, dem Fraunhofer-Institut für Umwelt-, Sicherheits- und Energietechnik (UMSICHT), Oberhausen, dem Institute for Advanced Sustainability Studies (IASS), Potsdam, der Leuphana Universität Lüneburg, der Universität Kassel und der Universität Osnabrück. Im Ausland kooperiert das Wuppertal Institut unter anderem mit dem Fachbereich Umwelt- und Ingenieurwissenschaften der Tsinghua Universität, dem Institute for Global Environmental Strategies (IGES), Japan, und The Energy and Resources Institute (TERI), Indien. Darüber hinaus ist es in zahlreichen Netzwerken aktiv.

Das Institut versteht sich als Mittler zwischen Wissenschaft, Wirtschaft und Politik und arbeitet dementsprechend anwendungsorientiert. Organisiert als eine rechtlich selbständige, gemeinnützige GmbH mit Hauptsitz in Wuppertal, erwirtschaftet das Wuppertal Institut den größten Teil seines Budgets extern durch Drittmittel-finanzierte Auftragsforschung. Die Auftraggeber sind unter anderem Ministerien auf internationaler, europäischer, Bundes- und Länderebene, Kommunen, Wirtschaftsunternehmen und -verbände, sowie gesellschaftliche Organisationen. Zudem erhält das Institut eine Grundfinanzierung vom Land Nordrhein-Westfalen als alleinigem Eigentümer; es ist im Verantwortungsbereich des Ministeriums für Wirtschaft, Innovation, Digitalisierung und Energie des Landes Nordrhein-Westfalen angesiedelt.

Am Institut arbeiten ca. 220 Mitarbeiter. Zwei Drittel hiervon macht das wissenschaftliche Personal aus mit unterschiedlichem disziplinären Hintergrund: Natur- und Umweltwissenschaften, Geographie, Systemwissenschaften, Ingenieurwissenschaften, Planungswissenschaften, Politik-, Rechts- und Wirtschaftswissenschaften sowie Sozialwissenschaften. In der Belegschaft gibt es etwa gleich viele Frauen wie Männer.

Ein internationaler wissenschaftlicher Beirat steht für die Unabhängigkeit der Forschung und wissenschaftliche Qualität des Instituts. Das Büro Berlin fördert die Kooperation mit wissenschaftlichen Instituten und Forschungspartnern in der Hauptstadt.
Gegarandeerd onafhankelijk beweert de laatste alinea, want nog eens internationaal "gecontroleerd".

Het past niet in je kraam. Ga maar eens naar een achterlijke bruine café daar weten ze het beter, na 2 pinten al.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 december 2019 om 17:04.
Oud 31 december 2019, 17:37   #78
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog een paar uur tijd dat 620000 gezinnen elkaar voor het laatste kunnen zien.
Oud 31 december 2019, 18:30   #79
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²

LEZ is gewoon een nieuwe belastinginkomst voor de steden om de uit de pan rijzende OCMW kosten op te vangen.
De nagel op de kop !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2019, 18:38   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diesel is een pak zuiniger en gaat heel wat langer mee.

Nu zitten honderdduizenden mensen verscheurd van familie gans alleen wachtend op de verlossende dood.

Ze kunnen niet eens meer naar vrienden of familie die in het ziekenhuis liggen

Ze kunnen niet eens meer in nood naar de spoed.
Ook niet meer naar hun wekelijks verzet.
Zo is er bij de ploeg waar de zoon van mijn zus speelt een speler wiens grootouders wekelijks komen kijken.
Beiden zijn dik in de 70 en dat is hun enige verzet maar aangezien ze in Antwerpen wonen moeten ze nu betalen. Het schijnt dat je dan niet vervuilt met je dieseltje.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be