Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2020, 07:33   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
opslaan als waterstof
Is een energie onvriendelijke methode.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2020, 07:35   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als mensen écht naar hun portefeuille keken, dan ruilden heel wat mensen hun auto in voor een elektrische fiets. Er speelt echter een heel andere factor mee: gemak(zucht).
Natuurlijk, de elektrische fiets zal het milieu redden.

Als je met de vroege staat, dan sta je toch om 4 uur op zodat je minstens een uur naar je werk kunt fietsen.
Oud 11 januari 2020, 07:37   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik heb het al vaak gezegd, de enige universele taal die mensen hier verstaan is die van geld. Iedereen kan centjes tellen, van de slimste tot de domste, van de meest milieubewust tot de meest vervuilende. Kortom men dient gewoon fiscaal voordeel van de firmawagen af te schaffen en het resultaat zal verbluffend zijn.

Belgen blinken uit in het vastgeroest zijn in gewoontes, tunnelvisie en gebrek aan kennis. Dé manier om hier iets te sturen, het middel met de best garantie op succes, is belastingen en bonussen. Kijk maar naar de omslag van diesel naar benzine of het succes van de zonnepanelen om maar 2 voorbeelden te noemen.
De Belg is misschien al te dikwijls gekloot.
  • Zonnepanelen, eerst ne dikke premie, nadien prosumententaks.
  • Auto, eerst ne ecopremie, nadien mag je met die wagen niet meer in een LEZ zone.
  • ...
Oud 11 januari 2020, 07:39   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het al vaak gezegd, de enige universele taal die mensen hier verstaan is die van geld. Iedereen kan centjes tellen, van de slimste tot de domste, van de meest milieubewust tot de meest vervuilende. Kortom men dient gewoon fiscaal voordeel van de firmawagen af te schaffen en het resultaat zal verbluffend zijn.

Belgen blinken uit in het vastgeroest zijn in gewoontes, tunnelvisie en gebrek aan kennis. Dé manier om hier iets te sturen, het middel met de best garantie op succes, is belastingen en bonussen. Kijk maar naar de omslag van diesel naar benzine of het succes van de zonnepanelen om maar 2 voorbeelden te noemen.
Misschien omdat de mensen, die een bedrijfswagen hebben, deze ook echt nodig hebben.

Meestal hebben ze hun eigen wagen weg gedaan, dus als ze de bedrijfswagen zouden inruilen voor een budget, moeten ze toch een wagen aankopen.

Begrijpen Anuna, Calvo en … niet dat bedrijfswagens meestal niet zorgen voor extra wagens op de wege
Oud 11 januari 2020, 08:13   #65
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het halen van die klimaatdoelstellingen is nog steeds mogelijk.

Alleen niet via de fop- en pest-maatregelen die worden voorgesteld door Groen en de spijbelaars.

Maar door maatregelen die echt iets doen aan de CO2 uitstoot:
  • Moderne kerncentrales bouwen en het aandeel van kernenergie in de energieproductie naar een Frans niveau brengen.
  • De bevolkingsgroei stoppen met een immigratiestop.

Vreemd genoeg zijn net dat twee zaken waar de "groenen" faliekant tegen zijn.

Die zogenaamde groenen zijn dan ook helemaal niet groen, het is gewoon de zoveelste pro immigratiepartij in het rijtje, ook één van dé redenen voor hun getrappel ter plaatse bij de laatste verkiezingen.

Dat is dan ook de reden waarom het beperken van de bevolkingsaangroei een groot taboe is voor hen: hun talrijke moslim kiezers beginnen al te steigeren als iemand over zoiets begint...

Had men jaren geleden al maatregelen voor geboortebeperking genomen dan zaten we nu misschien niet opgescheept met valse klimaatgoeroes zoals Anuna en co.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2020, 08:30   #66
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die zogenaamde groenen zijn dan ook helemaal niet groen, het is gewoon de zoveelste pro immigratiepartij in het rijtje, ook één van dé redenen voor hun getrappel ter plaatse bij de laatste verkiezingen.

Dat is dan ook de reden waarom het beperken van de bevolkingsaangroei een groot taboe is voor hen: hun talrijke moslim kiezers beginnen al te steigeren als iemand over zoiets begint...

Had men jaren geleden al maatregelen voor geboortebeperking genomen dan zaten we nu misschien niet opgescheept met valse klimaatgoeroes zoals Anuna en co.
Zo is dat.
Oud 11 januari 2020, 08:58   #67
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik lees net dit:

link

Ondanks al het geroeptoeter maken ze totaal niets wakker bij de mensen. Het Eigen comfort primeert nog steeds op klimaatbelangen.

Allegeluk heeft ze er een leuke zeilreis aan over gehouden...
De auto vervult nu eenmaal een bepaalde behoefte. Enkel geborneerde groenen willen en kunnen dit niet begrijpen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2020, 09:02   #68
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Misschien omdat de mensen, die een bedrijfswagen hebben, deze ook echt nodig hebben.

Meestal hebben ze hun eigen wagen weg gedaan, dus als ze de bedrijfswagen zouden inruilen voor een budget, moeten ze toch een wagen aankopen.

Begrijpen Anuna, Calvo en … niet dat bedrijfswagens meestal niet zorgen voor extra wagens op de wege
Die juffertjes hebben nu eenmaal geen benul van het leven van normale mensen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2020, 09:46   #69
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

2
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2020, 09:58   #70
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Er zitten dus minder vervuilende deeltjes in de uitlaat van diesels dan in de omgevingslucht? Met wie zijn kl.... probeert men hier te spelen?
Ze geraakten bijna niet meer verkocht. En plotsklaps reinigen ze nog de lucht.
Als de oude stocks verkocht geraken dan zullen we weer een andere klok horen luiden.
Er zijn idioten op dit forum die durven beweren dat waterstof het slechtste zou zijn. En tegenstanders van zonnepanelen omdat die gemaakt worden van substanties die volgens die idioten niet recycleerbaar zouden zijn.
Het verhaal is eindeloos.
Feitelijk bezorgde de wetenschap ons de industriële revolutie.
En wat gebeurde er na de machines? De politiek zorgde er voor dat we nog harder mogen werken. Alles wat opbrengt en in de zakken kan verdwijnen van enkelingen krijgt voorrang in een kapitalistisch systeem dat er op gericht is om mekaar af te maken. Zo is het ook met kernenergie. Vooral het wapen dat er mee kon gemaakt worden en macht verzekert is het belangrijkste.
Dus blijft er de keuze voor de mensheid tussen de dood of de macht aanvaarden.
Ik heb dus meer vertrouwen in de wetenschap dan in de politieke systemen.
Vandaag zouden we meer mogen vernemen via het nieuws.
Gisteren kon dat weer niet in één uitzending van het nieuws. Ben eens benieuwd met wat ze ons van vandaag nog meer om de oren gaan slaan.
En het blijft duren. De grote zandbak is ontstaan na de totale ontbossing.
De mens heeft alles opgebruikt wat regen veroorzaakte.
Destijds waren lichte paraboolspiegels voldoende om in de woestijn te kunnen koken op zon energie. Ze zijn er nooit gekomen. En zullen er nooit komen. Belastbare winst is weeral belangrijker dan het redden van de planeet. Zeewater kan gemakkelijk ontzilt worden. Maar de halve wereld zit zonder voldoende drinkwater. En zo gaat het maar door. Telkens komt de wetenschap in botsing met de politiek en het eigenbelang van enkelingen. En dan kom je zelfs tot de bevinding dat je droomt van parabels.
Dat twee sukkelaars beweren dat hun betovergrootvaders van adel waren.
De ene zegt dat het Pepijn de Korte was en de tweede dat het Keizer Karel was. Waarop de andere begint met onbedaarlijk te lachen. Tot de tweede hem een patat op zijn oog geeft. De andere begrijpt er niks van. Tot Keizer Karel hem zegt : "Hadden onze voorouders slimmer geweest dan had jij niet aan mijn deur gestaan om een stuiver te krijgen en had ik niet mijn tijd verspild om jou de stuiver alsmede een patat op uw oog te geven"
Einde parabel.
En nu terug serieuze zaken.

TL - DR

Laatst gewijzigd door werkman : 11 januari 2020 om 10:02.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2020, 10:12   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Waarom jan,als men weet dat er tientallen landen zijn die zich geen rotte sjik van het milieu aantrekken,waarbij er ééntje is die binnen de twee jaar nog meer dan 2000 kolengestookte electriciteitscentrales wil bijbouwen....

Dat er per dag meer dan 200.000 vliegtuigen opstijgen...

Dat er duizenden zwaar vervuilende schepen rondvaren....

Dat er buiten dit rotland ,nog miljarden voertuigen rondtuffen die véél zwaarder vervuilend zijn dan mijn suv...

En ik,onnozele belg zou met een electrische fiets in de gietende regen moeten gaan boodschappen doen om het milieu te gaan redden..

Vergeet het maar,laat anderen maar de onnozele uithangen...
Ik heb niets gezegd over "het milieu redden". Wel: "Als mensen écht naar hun portefeuille keken..."

O ja, "de gietende regen..." Dat is het grootste nepargument dat je ook maar kan bedenken. Afgelopen jaren heeft een Nederlander netjes bijgehouden wanneer hij bij zijn fietsverplaatsing met regen werd geconfronteerd. Hier ziet u het resultaat over elf jaar:
Citaat:
91,2% droog
8,8% nat
of

Citaat:
332 ritten droog
32 ritten nat
https://www.hetregentbijnanooit.nl/site/grafiekjes/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2020, 10:13   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Het resultaat zal verbluffend zijn in het weinigzeggende. Omdat iemand geen "firmawagen" meer heeft, gaat die niet meer in het verkeer komen?
Citaat:
Belgen blinken uit in het vastgeroest zijn in gewoontes, tunnelvisie en gebrek aan kennis.
De Pisa rapporten geven het duidelijk weer. Hoe meer nieuwe Belgen in een school, des te indrukwekkender de resultaten.
Citaat:
Dé manier om hier iets te sturen, het middel met de best garantie op succes, is belastingen en bonussen.
Belastingen, daar zijn we weer... Typisch voor watermeloenen. Met of zonder schil. Wat denkt ge van het idee dat de (r)overheid zich eens niet zou moeien?
Citaat:
Kijk maar naar de omslag van diesel naar benzine of het succes van de zonnepanelen om maar 2 voorbeelden te noemen.
Succes van de zonnepanelen? Ironisch genoeg waren het de subsidies van het eerste uur die zonnepanelenplaatsing vertraagden. Verkopers en plaatsers trokken hun prijzen gewoon omhoog zodanig de grote hoop mensen er gewoon niet aan begonnen. Nu zijn de prijzen zo hard gezakt, dat een doorsnee gezinnetje tijdens een winkeltripje in de Ikea naar huis kan gaan met een gloednieuw set zonnepanelen.
En omslag van diesel naar benzine, is er een kilometer minder om gereden?
Oud 11 januari 2020, 10:13   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk, de elektrische fiets zal het milieu redden.

Als je met de vroege staat, dan sta je toch om 4 uur op zodat je minstens een uur naar je werk kunt fietsen.
Over hoeveel kilometer gaat het dan wel?
Oud 11 januari 2020, 10:14   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo is dat.
Echt? Bij mijn weten zijn er maar twee kinderen in dat gezin.
Oud 11 januari 2020, 10:25   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over hoeveel kilometer gaat het dan wel?
Geen idee, maar ik weet dat ik mag kiezen. Met de firmawagen naar het werk, brandstof en al betaald, of met de motorscooter, of met de eigen wagen.
Zelfs in het inhumaan drukke Brussel is dat nog steeds handiger en sneller dan met het openbaar vervoer of de fiets.
Bussen staan ook aan te schuiven in de files, trams lopen ook vast op de kruispunten, alleen de metro heeft nog nut eigenlijk, maar die is ook maar kleuterachtig in vergelijking met de metro's van vele andere grote steden.
Oud 11 januari 2020, 10:27   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen idee, maar ik weet dat ik mag kiezen. Met de firmawagen naar het werk, brandstof en al betaald, of met de motorscooter, of met de eigen wagen.
Als u dat niet weet, kunt u ook geen projectie maken over de mogelijke reistijd van de verplaatsing.

Slag in het water!
Oud 11 januari 2020, 10:41   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u dat niet weet, kunt u ook geen projectie maken over de mogelijke reistijd van de verplaatsing.

Slag in het water!
Ik kan niet voor Reservespeler spreken. Dat bedoel ik.

Voor mezelf weet ik het prima hoor.
Die keuze die ik maak voor mezelf is gestoeld op meetbare, verifieerbare gegevens. De wagen is zelfs op lastige momenten voldoende sneller om de keuze te verantwoorden. En als die keuze niet meer te verantwoorden zou zijn, omdat de (r)overheid zich komt moeien (zoals alle watermeloenen hier eisen), dan ga ik nog steeds kiezen voor de mij meest comfortabele oplossing, en ik vermoed dat een speedelek nog steeds niet op de lijst staat.

En neen, u moet niet afkomen met "het milieu", "de klimaatsverandering" "die arme kindjes", al dat moraliserende geneuzel mag u gerust doorspoelen.
Mijn comfort is voor mij belangrijker.
Oud 11 januari 2020, 10:44   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En neen, u moet niet afkomen met "het milieu", "de klimaatsverandering" "die arme kindjes", al dat moraliserende geneuzel mag u gerust doorspoelen.
Mijn comfort is voor mij belangrijker.
Schijnbaar hebt u het nog niet door. Of hebt u gewoonweg niet gelezen wat ik aanbracht. Ik herhaal dus maar:

Citaat:
Als mensen écht naar hun portefeuille keken, dan ruilden heel wat mensen hun auto in voor een elektrische fiets. Er speelt echter een heel andere factor mee: gemak(zucht).
Oud 11 januari 2020, 10:45   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mezelf weet ik het prima hoor.
Die keuze die ik maak voor mezelf is gestoeld op meetbare, verifieerbare gegevens. De wagen is zelfs op lastige momenten voldoende sneller om de keuze te verantwoorden. En als die keuze niet meer te verantwoorden zou zijn, omdat de (r)overheid zich komt moeien (zoals alle watermeloenen hier eisen), dan ga ik nog steeds kiezen voor de mij meest comfortabele oplossing, en ik vermoed dat een speedelek nog steeds niet op de lijst staat.
Meetbaar? Verifieerbaar? Ik lees daar nu eens niets over, wel het emotionele "mijn eigen comfort".
Oud 11 januari 2020, 10:58   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs in het inhumaan drukke Brussel is dat nog steeds handiger en sneller dan met het openbaar vervoer of de fiets.
Bussen staan ook aan te schuiven in de files, trams lopen ook vast op de kruispunten, alleen de metro heeft nog nut eigenlijk, maar die is ook maar kleuterachtig in vergelijking met de metro's van vele andere grote steden.
Een metro of premetro is zelfs zeer milieu en klimaat belastend.

Dat zijn enkel m³ meters beton die in de grond zitten en de waterhuishouding volledig in de war sturen.
Door het in de war sturen van die waterhuishouding veroorzaken die een opwarming van de omgeving en een hinderpaal voor de groen van planten en bomen.

Door het in de war sturen van die waterhuishouding veroorzaken die op andere plaatsen overstromingen, omdat men het water versneld moet afvoeren.

En dan hebben we het nog niet over het energieverbruik om die ondergrondse gebouwen te verwarmen en te verlichten.
Dan hebben we het nog niet over de problemen die deze ondergrondse gebouwen veroorzaken voor de gronddieren, zoals mollen en wormen en de tienduizenden insectensoorten die daar een deel van hun leven doorbrengen.

Tot daar de milieu en klimaat vriendelijkheid van metro's en premetro's.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be