Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2020, 07:21   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is science fiction. De tsjeven zullen nooit met de fascisten van het Blok in een coalitie stappen.
Dit draadje gaat over ernstige politiek, over realistische keuzes. Niet over de wensdromen van de bruine club.
Zeg nooit "nooit" als je het over de tjeven hebt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2020, 07:28   #62
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zeg nooit "nooit" als je het over de tjeven hebt.
Dank zij de tsjeven is N-VA nog steeds in de running voor de federale coalitie. Hadden ze de weg van de minste weerstand gekozen, dan zaten ze nu in een coalitie Paars-groen + oranje met Rutten als minister. Niet dus.

Voor CD&V, net zoals voor alle democratische partijen is de keuze pro-cordon een ethische keuze. Men regeert niet met fascisten. (= het Blok)
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2020, 08:15   #63
Anna List
Banneling

Standaard

lol, ambras tussen de informateurs ... Coens en Boucher elk met een eigen nota naar de koning
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2020, 08:17   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank zij de tsjeven is N-VA nog steeds in de running voor de federale coalitie. Hadden ze de weg van de minste weerstand gekozen, dan zaten ze nu in een coalitie Paars-groen + oranje met Rutten als minister. Niet dus.

Voor CD&V, net zoals voor alle democratische partijen is de keuze pro-cordon een ethische keuze. Men regeert niet met fascisten. (= het Blok)
als alles afhangt van de CD&V ... dan zullen zij wel het premierschap aangeboden moeten krijgen hé.
Oud 13 januari 2020, 08:23   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De dag is weer goed begonnen voor deze fascist.
Oud 13 januari 2020, 08:24   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

en hopla, dat ochtendkwakje is ook alweer geschoten.
Oud 13 januari 2020, 08:25   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als alles afhangt van de CD&V ... dan zullen zij wel het premierschap aangeboden moeten krijgen hé.
Het premierschap als zoenoffer voor een politieke begrafenis.
Zou dat voldoende zijn om het belziekse een staatsbegrafenis te besparen?
Oud 13 januari 2020, 08:30   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Men regeert inderdaad liever met moordenaars, oplichters en fraudeurs, waarmee ik niet wil zeggen dat die van het VB in mijn ogen fascisten zijn.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 13 januari 2020 om 08:31.
Oud 13 januari 2020, 08:30   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo?
Oud 13 januari 2020, 08:31   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De dag is weer goed begonnen voor deze fascist.
Oud 13 januari 2020, 08:49   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Informateur Georges-Louis Bouchez (MR) liet afgelopen weekend uitschijnen dat hij samen met collega Joachim Coens (CD&V) een oplossing zal voorleggen aan de koning. Maar hij lijkt de enige te zijn die daarin gelooft.
https://www.hln.be/de-krant/informat...hten~a93df86b/

Citaat:
Informateurs gaan met ‘oplossing’ naar de koning, maar niemand gelooft in doorbraak
https://www.demorgen.be/politiek/inf...raak~b1cd9241/

Citaat:
Het enige teken van hoop afgelopen weekend was dat Bart De Wever opvallend mild was in zijn nieuwjaarstoespraak, behalve voor Gwendolyn Rutten dan
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200112_04803030

Ik ga een boterhammeke met Belgische kaas eten. Wie weet hoe lang ik dat nog zal kunnen.
Lekker, écht lekker.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 januari 2020 om 08:50.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2020, 08:50   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
twijfel je daaraan?
Oud 13 januari 2020, 08:53   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
twijfel je daaraan?
Om de tsjeven in de zinkende belzieke boot te krijgen kan hen heel goed de job van kapitein worden aangeboden.
Naar het schijnt mag de kapitein pas als laatste zijn zinkend schip verlaten.
Wat zelden het geval is.....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 januari 2020 om 08:54.
Oud 13 januari 2020, 09:06   #74
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vendelzwaaiers zijn weer goed op dreef zie ik...
De enige bondgenoot die ze hebben om in de federale coalitie te geraken, en ze gebruiken hen als schietschijf.

Goe bezig, mannekes.
Oud 13 januari 2020, 09:10   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De vendelzwaaiers zijn weer goed op dreef zie ik...
De enige bondgenoot die ze hebben om in de federale coalitie te geraken, en ze gebruiken hen als schietschijf.

Goe bezig, mannekes.
alsof vendeliers als doel zouden hebben in de federale regering te raken

dat belgicisten zelf België redden, ze zijn (nu nog) met genoeg!

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 januari 2020 om 09:10.
Oud 13 januari 2020, 14:34   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alsof vendeliers als doel zouden hebben in de federale regering te raken

dat belgicisten zelf België redden, ze zijn (nu nog) met genoeg!
Bart werkt zich al maandenlang in het zweet om toch maar zijn partij mee aan de dis te krijgen, en jij denkt dat die vendelier dat niet als hoogste doel heeft staan ?
Oud 13 januari 2020, 14:41   #77
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een mooie voorzet vanwege JVDL voor zijn buddy BDW na diens gecodeerde boodschap op de nieuwjaarsreceptie van n-va.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ngen~a9655a81/

En ook op de website van de vendelzwaaiers (doorbraak) schrijft Siegfried Bracke er een column over :

Citaat:
De oplossing voor de politieke crisis

Onuitgegeven asymmetrische coalitie in de maak

13 januari 2020 Siegfried Bracke

Ik begrijp het niet meer zo goed, denk ik soms. Of eigenlijk moet ik zeggen dat ik niet begrijp waarom men niet ziet hoe de politieke crisis kan worden opgelost. Meer zelfs, ik denk dat men in die richting aan het werken is. En – ik zweer het – ik wéét niets: ik ben maar een observator.

De Zevende Dag
Maar ik heb wel Johan Vande Lanotte gezien in De Zevende Dag. Die heeft daar op zeer verstandige wijze en voor de goede verstaanders gezegd wat de oplossing is. Oplossing in de zin van: dit moet men proberen. Of dat eindigt in een nieuwe federale regering is beslist niet zeker, maar het lost in elk geval de blokkering op. Terwijl ik vandaag – maandagmorgen – de watchers hoor zeggen dat de blokkering zit waar ze zat op 27 mei van vorig jaar.

Terwijl de vorige legislatuur heeft geleerd dat een federale regering niet kan zonder meerderheid, én in het zuiden én in het noorden. Juridisch hoeft dat niet, maar stel je voor dat er een regering komt die maar een minderheid van de Vlamingen vertegenwoordigt, maar de Vlaamse meerderheid in dit land mag dan wel het overgrote deel van de onvermijdelijke en naar te vrezen valt forse rekeningen betalen… Maar ook het zuiden verdient een regering met een meerderheid: dat is simpelweg politiek fatsoenlijk.
En dus – nu komt het – er is maar één mogelijkheid: een regering met aan Vlaamse kant N-VA, CD&V en sp.a. En aan Franstalige kant de PS en de MR. Ze hebben een meerderheid van 80 zetels in de Kamer. En in beide taalgroepen ook een meerderheid. En – ook niet onbelangrijk – de vijf partijen zijn nodig; niemand is ‘overbodig’.

Wat dus betekent dat Groen-Ecolo en Open Vld naar de oppositie gaan. Laat dat nu net de partijen zijn die het felst duwen – tot en met vandaag, maandag – om verder te gaan zonder N-VA. Toeval, denkt u? Uit overtuiging, denkt u?

Bart De Wever heeft zaterdag in Mechelen de grote lijnen van het regeerprogramma geschetst: sociaal – en dat is eerlijk gezegd ook nodig – maar we doen dat op voorwaarde dat we dat kunnen betalen. En tegelijk de lasten op de middenklasse niet verhogen. Maar geen enkele watcher die daar dus opkomt. Terwijl die toch ook naar Vande Lanotte kijken, neem ik aan.

Hoor watchers!

Horen die niet dat Conner Rousseau plots de Antwerpse coalitie begint te prijzen? Horen die niet wat Crevits zegt, Van Rompuy, Geens? Die laatste wordt overigens binnen een zelfde logica premier. Want een N-VA’er aan het hoofd van de Belgische regering is lastig; ik versta dat. Een PS’er aan het hoofd van de Belgische regering, ik versta dat. Iemand van de MR: die hebben daar het volk niet meer voor, en dat ligt natuurlijk ook moeilijk bij de PS. Dus CD&V. Wat als bijkomend voordeel heeft dat de Kris Peeters-factor met de voortdurende boycot van de eigen meerderheid tot nul wordt herleid.

Misschien dat de PS niet van de ene dag op de andere toezegt, maar die zal op den duur wel niet anders kunnen. En de MR zal aan de Open Vld moeten zeggen: sorry, jongens. Maar jullie hebben ons in Brussel ook vierkant laten stikken. Bovendien zullen noch PS noch MR verantwoordelijkheid willen nemen voor de blokkering van België.

Volgende politieke crisis
En nu nog iets. Wedden dat er dan in de Vlaamse regering een probleem ontstaat? En weet u hoe ze dat dan gaan oplossen? Ik weet niets. Maar ik heb een vermoeden. Zo moeilijk is dat ook niet. Als je tenminste goed naar Vande Lanotte luistert en een beetje volgt, een beetje watcht. Maar dan echt.

En als ik me nu helemaal vergis, dan mag u mij zeer hard uitlachen. Ik kan daar tegen. Ik trek me daar trouwens geen moer meer van aan. Voil?*.
bron : https://doorbraak.be/politieke-crisis-oplossing/
Oud 13 januari 2020, 14:41   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart werkt zich al maandenlang in het zweet om toch maar zijn partij mee aan de dis te krijgen, en jij denkt dat die vendelier dat niet als hoogste doel heeft staan ?
Wat pandaman beweert kan best met een ton zout worden genomen.

Het is net andersom. De tsjeven lopen zich al maanden de benen onder hun komt uit om de N-VA mee in bad te krijgen, maar De Wever laat zich geen tweede keer ringeloren en stelt voorwaarden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 januari 2020 om 14:42.
Oud 13 januari 2020, 14:52   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een mooie voorzet vanwege JVDL voor zijn buddy BDW na diens gecodeerde boodschap op de nieuwjaarsreceptie van n-va.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ngen~a9655a81/

En ook op de website van de vendelzwaaiers (doorbraak) schrijft Siegfried Bracke er een column over :

bron : https://doorbraak.be/politieke-crisis-oplossing/
Ik snap waar jij naartoe wil, maar ik wil nog zien of het derde keer goede keer is voor jou.
Ik onthoud de laatste zin van Bracke, namelijk deze:
Citaat:

En als ik me nu helemaal vergis, dan mag u mij zeer hard uitlachen. Ik kan daar tegen. Ik trek me daar trouwens geen moer meer van aan.
Hopelijk lukt het jou evengoed als Bracke om je er geen moer van aan te trekken als je wordt uitgelachen omdat je je eens temeer helemaal vergist hebt.
Oud 13 januari 2020, 14:53   #80
Anna List
Banneling

Standaard

volgens mij moet Vandelanotte nog eens een informatieopdracht krijgen, samen met Peter De Roover of Peumans of zo.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be