Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2020, 08:00   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, omdat er maatregelen geweest zijn. Zonder maatregelen was er geen ellende geweest.

Nog eens: welk succesvol Aziatisch land (zonder China) heeft lockdowns georganiseerd zoals wij ?
Zoals wij geen enkel. Bij ons zijn dat geen Lockdowns......die naam waardig. Je hebt duidelijk nooit een echte Lockdown meegemaakt.

Trouwens al een geluk voor jou want met een echte Lockdown belanden mensen wel eens achter de tralies en dat gaat vlugger dan je denkt. Een fles Alcohol en je kan al prijs hebben.

Ach laat maar je bent duidelijk niet op de hoogte.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2020 om 08:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 08:01   #62
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Thailand Vietnam Laos Cambodia Australië Nieuw zeeland.......probeer anders nu maar eens een reisje te boeken naar die landen als je me niet gelooft.

Ik was in Azië op dat moment dus breek me de bek niet open. Blijf jij maar in Grenoble.
Dus Australië en Nieuw-Zeeland liggen nu in Azië?
Precies niet veel aardrijkskunde gehad.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 08:03   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Dus Australië en Nieuw-Zeeland liggen nu in Azië?
Precies niet veel aardrijkskunde gehad.
Heeft dat dan veel belang of is dat maar opdat je niks anders weet te vertellen ?

Maar we kunnen dan ook maar Taiwan en Korea of Japan citeren...dat zal wel Azië zijn zeker.

Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.....we hebben het zelf gezocht.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2020 om 08:09.
Oud 21 november 2020, 08:09   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thailand Vietnam Laos Cambodia Australië Nieuw zeeland.......probeer anders nu maar eens een reisje te boeken naar die landen als je me niet gelooft.
Het gaat niet over "reisje". Het gaat over of die ginder hun bevolking opgesloten hebben en hun eigen economie verboden hebben gedurende maanden.

Ja, Thailand wel, ja. Met een lichtere lokalere lockdown dan wij hier.
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-...ic_in_Thailand

Vietnam: 6 dagen lockdown in Dong Van. Da's alles.
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-...mic_in_Vietnam

Laos: lockdown van einde maart tot midden mei. Niet duidelijk wat het echt wilde zeggen ginder.
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Laos

Australie en Nieuw-Zeeland zijn geen Aziatische landen he.

Met andere woorden, ze zijn ginder veel en veel minder hard ertegenaan gegaan dan hier. Het heeft dus niks te maken met hun aanpak in de mate dat die strenger zou geweest zijn dan hier. Ze hadden ginder bijna geen epidemie te bestrijden. Waarom weet men niet, maar het is toch duidelijk dat die Aziatische landen veel en veel minder hun maatschappij omzeep geholpen hebben voor veel betere resultaten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 08:10   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar we kunnen dan ook maar Taiwan en Korea of Japan citeren...dat zal wel Azië zijn zeker.
Geen lockdowns zoals bij ons he.

Dat is juist gans het punt. Jij zit te zagen dat onze aanpak "niet streng genoeg" was, maar ginder zijn ze van verre nooit zo streng geweest.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 november 2020 om 08:13.
Oud 21 november 2020, 08:10   #66
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Heeft dat dan veel belang of is dat maar opdat je niks anders weet te vertellen ?

In Japan is er nooit een lockdown geweest.
Het kan zelfs niet omdat dit grondwettelijk verboden is.

https://health.economictimes.indiati...sting/75966112
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 21 november 2020 om 08:10.
Oud 21 november 2020, 08:13   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals wij geen enkel. Bij ons zijn dat geen Lockdowns......die naam waardig. Je hebt duidelijk nooit een echte Lockdown meegemaakt.
Toch wel, he Wat is dat nu voor een vraag. Ik ben opgesloten geweest van midden maart tot 11 mei, en ik mocht enkel maar buiten met een formulier. Ik mocht mijn huis niet verlaten, en ik mocht niemand ontvangen.

Ik zit weer in die situatie. Ik mag enkel maar buiten met een formulier, maar deze keer mag ik ook gaan werken (met een formulier van mijn werkgever) en mag ik mijn kleine naar school brengen (met een formulier van de school).

Citaat:
Trouwens al een geluk voor jou want met een echte Lockdown belanden mensen wel eens achter de tralies en dat gaat vlugger dan je denkt. Een fles Alcohol en je kan al prijs hebben.
Zie je dat is totaal belachelijk want er is geen probleem met corona. Ja, men kan zoveel de onnozelaar uithangen als men wil met zijn volk, maar in dit geval hangt men TOTAAL NUTTELOOS de onnzelaar uit.

ER IS GEEN ENKELE REDEN OM EEN MAATREGEL TE NEMEN. Er is geen corona miserie. Het is niet erg dat er mensen aan dood gaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 november 2020 om 08:14.
Oud 21 november 2020, 08:14   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was in Azië op dat moment dus breek me de bek niet open. Blijf jij maar in Grenoble.
Jij was gewoon een ongewenste vreemdeling daar, dat is iets helemaal anders.
Oud 21 november 2020, 08:15   #69
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:

Zuid-Korea heeft in het begin van de epidemie 300 soldaten in lockdown gezet.
Daarna is er geen lockdown meer geweest.
Of u wist het echt niet (informeer u dan) of u zit gewoon te liegen om uw gelijk te halen.

Maar laat feiten u vooral niet tegenhouden.

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-...in_South_Korea
Oud 21 november 2020, 08:30   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of u wist het echt niet (informeer u dan) of u zit gewoon te liegen om uw gelijk te halen.

Zuid Korea heeft gedaan wat het moest doen en dit vanaf de eerste dag. En iedereen heeft gedaan wat hij moest doen.

Ik heb die wiki info niet nodig ik spreek uit ervaring en beleving.

Of gaat u nu Koreaanse mentaliteit vergelijken met westerse mentaliteit .
Oud 21 november 2020, 08:35   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Echt ?

https://www.dim-sum.nl/reisinfo/coro...eisbeperkingen

Nieuws uit Zuid-Korea (11-09-2020)
Hieronder een weergave van de huidige situatie volgens onze laatste berichten:

De tweede golf aan besmettingen is momenteel aan de gang in Zuid-Korea. Het is een van de ernstigste uitbraken van het Corona Virus sinds vijf maanden. De grootste uitbraak kan terug worden geleidt naar een kerkgemeenschap in Seoul. De maatregelen zijn dan ook flik aangescherpt. Sportscholen en uitgaansgelegenheden zijn (weer) gesloten. Het is verplicht om buitenshuis een mondkapje te dragen en om de Corona-app, geïnitieerd door de overheid, te gebruiken.
Oud 21 november 2020, 08:41   #72
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Zuid Korea heeft gedaan wat het moest doen en dit vanaf de eerste dag. En iedereen heeft gedaan wat hij moest doen.

Ik heb die wiki info niet nodig ik spreek uit ervaring en beleving.

Of gaat u nu Koreaanse mentaliteit vergelijken met westerse mentaliteit .
Ik heb tussen 1999 en 2007 voor een Koreaans bedrijf gewerkt, dus ja ik ken hun mentaliteit maar al te goed.
En hun discipline en volgzaamheid zijn vooral een laagje vernis voor de buitenwereld (net zoalsJapanners waar ik ook voor gewerkt heb). Zelden heb ik decadentere toestanden meegemaakt dan met hen. Éénmaal achter gesloten deuren gaan alle remmen los. Bezoek maar eens een nachtclub in Seoul na het werk. Daar kunnen wij nog iets van leren.
Maar dat heeft daar allemaal geen bal mee te maken.
In Zuid-Korea waren de maatregelen vele malen soepeler dan bij ons. Er zijn niet voldoende Belgen die de maatregelen aan hun laars lappen om dat verschil te overbruggen.En toch scoren de Koreanen beter.

Het valt me op dat wanneer aangehaald wordt dat de lockdown niet werkt en landen met veel minder strenge maatregelen het beter doen, het dan allemaal komt omdat wij geen discipline hebben. Maar enige bron om dit te onderbouwen, volgt er nooit.

Trouwens, van uw oorspronkelijke bewering dat de lockdowns in Azië een strenger waren, blijft er ook niet veel meer over.

Laatst gewijzigd door schietboog : 21 november 2020 om 08:41.
Oud 21 november 2020, 08:43   #73
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Echt ?

https://www.dim-sum.nl/reisinfo/coro...eisbeperkingen

Nieuws uit Zuid-Korea (11-09-2020)
Hieronder een weergave van de huidige situatie volgens onze laatste berichten:

De tweede golf aan besmettingen is momenteel aan de gang in Zuid-Korea. Het is een van de ernstigste uitbraken van het Corona Virus sinds vijf maanden. De grootste uitbraak kan terug worden geleidt naar een kerkgemeenschap in Seoul. De maatregelen zijn dan ook flik aangescherpt. Sportscholen en uitgaansgelegenheden zijn (weer) gesloten. Het is verplicht om buitenshuis een mondkapje te dragen en om de Corona-app, geïnitieerd door de overheid, te gebruiken.
En dat noemt u een strengere lockdown dan bij ons ?
Want dat was wat u beweerde.
Echt, met zo´n argumentatie kan ik u niet meer serieus nemen.
Oud 21 november 2020, 08:47   #74
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat noemt u een strengere lockdown dan bij ons ?
Want dat was wat u beweerde.
Echt, met zo´n argumentatie kan ik u niet meer serieus nemen.
Er werd en wordt gehandeld naar de toestand. Mocht de toestand daar zijn geweest als bij ons dan zou ik u één en ander kunnen vertellen. Ik spreek uit ervaring hoe het er in die landen dan aan toegaat.

Maar nogmaals doe maar verder zoals je bezig bent....doe maar verder alsof het het je allemaal niet kan raken of schelen. Blijf maar verder geloven dat de Lockdown bij ons er een hele strenge is.

Mij niet gelaten. Succes.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2020 om 08:49.
Oud 21 november 2020, 08:49   #75
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Er werd en wordt gehandeld naar de toestand. Mocht de toestand daar zijn geweest als bij ons dan zou ik u één en ander kunnen vertellen. Ik spreek uit ervaring hoe het er in die landen dan aan toegaat.

Maar nogmaals doe maar verder zoals je bezig bent....doe maar verder alsof het het je allemaal niet kan raken of schelen. Blijf maar verder geloven dat de Lockdown bij ons er een hele strenge is.

Mij niet gelaten. Succes.
Ok. Uw argumentatie is duidelijk op.
U geraakt toch niet verder dan wat hypotheses.
Terwijl u hier zwart op wit beweerd hebt dat zij strengere lockdowns hadden.
Hilde Crevits zou u een flip flopper noemen.

Laatst gewijzigd door schietboog : 21 november 2020 om 08:58.
Oud 21 november 2020, 08:54   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok. Uw argumentatie is duidelijk op.
Neen. Maar met (amper) 200 besmettingen per dag worden de maatregelen er een pak strenger op. Dat is hetgeen u niet begrijpt dat ze er handelen naargelang de situatie en heel kort op de bal spelen.
Hier gaat men met 1000 besmettingen per dag alles versoepelen.

Mocht je overwegen om er naar toe te reizen ( wat sowieso niet zal mogen) als je er toekomt is het een beetje net zoals je in België toekomt

https://www.ad.nl/binnenland/isa-zat...w.google.be%2F

Ik zie en weet waar de flip floppers zitten ...niet ver van uw deur die van U he

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2020 om 09:08.
Oud 21 november 2020, 08:58   #77
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen heeft de Premier toch vriendelijk maar duidelijk verzocht om dit jaar een keer NIET op skiverlof te gaan....

Nu ben ik wel eens benieuwd hoe de toeristische sector ,via hun lobbynetwerk via Europa om, gaan beginnen reageren.Nu durven ze nog niet,maar na nieuwjaar,als de skihellingen tegen het krokusverlof nog eens ferm gevuld zouden moeten worden zal je de propagandamachine zien starten........

De tegenstelling tussen de "flatten the curve"-politiek en "toerisme redden" zal dan,opnieuw,hevig spelen.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 november 2020 om 08:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 09:10   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De maatregelen zijn dan ook flik aangescherpt. Sportscholen en uitgaansgelegenheden zijn (weer) gesloten. Het is verplicht om buitenshuis een mondkapje te dragen en om de Corona-app, geïnitieerd door de overheid, te gebruiken.
Wacht, is dat wat je noemt "tenminste een strenge lockdown, niet zoiets halfslachtigs als bij ons" ?

Kijk, het is duidelijk dat de Aziatische landen in het algemeen veel minder epidemie last hebben dan bij ons, en Japan is het schoolvoorbeeld geweest van lax beleid, omdat zij toen nog hun Olympische spelen wilden redden.

Hoogstwaarschijnlijk is er een totaal andere verklaring voor, en het zou mij gewoon niet verwonderen dat ze ginder gewoon meer resistentie hebben (omdat het ginder misschien al langer circuleert, omdat ze ginder meer cross immuniteit hebben, of omdat zij ginder op een of andere manier een betere resistentie hebben).

Als Zuid-Korea nu maatregelen moet nemen, wil dat zeggen dat hun trace-and-isolate EIGENLIJK NIET WERKT. Een trace-and-isolate maakt dat er gewoon geen enkele stijging MOGELIJK IS, hoe besmettelijk de ziekte ook is, omdat die R ALTIJD onder 1 moet kunnen houden. Als men ergens aan trace-and-isolate doet, en het stijgt systematisch voor meer dan een week of zo, is dat gewoon een bewijs dat het systeem EIGENLIJK niet werkt.

De Aziatische landen hebben dus hoogstwaarschijnlijk een totaal andere reden waarom het ginder minder doorbreekt, en wij kunnen ons daar dus niet aan spiegelen. Dat zal nog wel duidelijk worden denk ik. Maatregelen werken gewoon niet. Tijdelijk wel, en dat is zoals een tijdelijke dam bouwen, als je die afbreekt krijg je een golf.
Oud 21 november 2020, 09:12   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelden heb ik decadentere toestanden meegemaakt dan met hen. Éénmaal achter gesloten deuren gaan alle remmen los.
Daar moet iets van zijn. Toen ik nog Iaido deed, en met een aantal Japanse meesters uitging in Parijs, hebben die zich totaal zat gezopen en zaten wij daar als leerlingen beschaamd bij !
Oud 21 november 2020, 09:13   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er werd en wordt gehandeld naar de toestand. Mocht de toestand daar zijn geweest als bij ons dan zou ik u één en ander kunnen vertellen.
Hahaha ! Als mijn tante kloten had, met andere woorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be