![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is altijd zo geweest en zal (waarschijnlijk) altijd zo zijn... zonder of mét corona Eet toch wat minder van die gecontamineerde champignons uit Durbuy, marie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet bewezen dat vreemdelingen de richtlijnen minder goed opvolgen.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja dat kan natuurlijk ook Beiden denken/handelen vanuit een ander perspectief Als een arts denkt verder te gaan is omdat vanuit medisch perspectief hij nog wat kan verhelpen.... familie kan daar anders tegenover staan En vaak wordt na overleg inderdaad de zaak toch stilgezet of afgezwakt In feite ( zeer technisch dan ) is dat een vorm van 'moord' hé Het is niet aan de familie dat te beslissen maar aan de betrokkene Hier gaat het om het omgekeerde De arts besluit niet meer te behandelen omdat hij niks meer kan doen. Da's misschien niet prettig voor de familie maar dat zijn nu eenmaal de feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel voor de overheid, Marie. Kiesvee om meer precies te zijn.
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over het algemene standaardprincipe dat nét iets concreter wordt met die corona Da's geen griepke hé Een oudje mét een hoop complicaties ( geldt zelfs al voor jongere personen ook) die dat krijgt en daar zwaar van afziet en naar ic zou moeten voor kunstmatige beademing overleeft het 99,99999999 % (die 0,0000001 % is dat mirakel waar de openingsposter op gokt ) niet Dan kan je spreken over 'medisch zinloos handelen' en zal dat oudje in het ziekenhuis niet behandeld worden. Dus waarom die extra belasting van die rit heen en weer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zie je dat als een vorm van vervollediging van hun leven die naaldjes, slangetjes etc vóór ze de pijp uitgaan ? Kan zijn hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Neen, medisch zinloos is medisch zinloos en ik ben zeker niet voor nodeloos lijden... Blijft dat mijn man, gezien zijn leeftijd wel in grotere angst leeft dan ik, terwijl als puntje bij paaltje komt ik, kankerpatient, misschien een grotere vogel voor de kat zou zijn dan hij...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vond de triage in Italië een goede zaak, dus als dat hier toegepast wordt moet er ook niet belachelijk gedaan worden. Die zever van het zal uw moeder/grootmoeder maar zijn is flauwe kul. Jonge mensen hebben meer overlevingskans en een langer leven erna ook. Dus maak je die keuze. Dokters gaan die keuze moeten maken, we moeten hen daarin steunen. Softies die over hun specifiek geval komen wenen doen er even niet toe.
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er is duidelijk gezegd geweest dat het om mensen ging waarvan men weet dat de kans héééél klein is dat ze het zouden overleven. Die mensen, gaan ze nu een menswaardig levenseinde proberen te geven. Veel menswaardiger dan dat een IC ze kan geven. Bij deze dus rechtgezet. ![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het vermoeden dat ge van alles op een hoop gooit Dit gaat niet over de onmogelijkheid wegens overbelasting of resources die men liever niet aan zo'n oudje spendeert. Men selecteert dus niet op voor wie is het méér de moeite iets te ondernemen maar op voor wie is het nog zinvol iets te ondernemen. Maar wees gerust.... deels hebt ge een punt Je kan het bekijken _ door het extra te benadrukken _ dat het is een zachte voorbereiding op wat misschien ( waarschijnlijk ) nog gaat komen. Een 1ste selectieprocedure |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() De tuinman en de dood
Een Perzisch Edelman: Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik, Mijn woning in: 'Heer, Heer, één ogenblik! Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot, Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood. Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant, Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand. Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan, Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!' - Van middag - lang reeds was hij heengespoed - Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet. 'Waarom,' zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt, 'Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?' Glimlachend antwoordt hij: 'Geen dreiging was 't, Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast, Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan, Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan.' --------------------------------------------------- uit: Verzameld Werk van P.N. van Eyck (1887-1954) |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die afweging kan je maken (als familie) dat als het medisch zinvol is om er iemand door te halen met veel lijden om hem/haar een extra maand te geven dat gewoon nodeloos lijden was. Hier gaat het over compleet zinloos ...zelfs die extra maand zal er niet zijn Citaat:
Ik denk dat dat dezer dagen bij vele mensen speelt Ikzelf ben ook niet meer van de jongsten, zwaar roker, hoge bloeddruk, etc Op zich niets mis op dit moment maar als ik het krijg in zware variant en ik moet naar ic zijn mijn kansen waarschijnlijk ook een stuk lager. |
||
![]() |
![]() |