![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: en de kost van deze crisis zal hoger zijn dan wat we aan Dexia kunnen verliezen. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 april 2020 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een prijske. Why not?
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Mogen banken dan niet meer zelf beslissen wat ze hun winsten doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik verklaar mij nader: zij zijn een noodzakelijk kwaad om ons geld te kunnen gebruiken in de moderne maatschappij. Zij krijgen voorrechten en monopolies, dus zij dienen ook aan de bevolking verantwoording af te keggen.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 april 2020 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() On-Ge-Loof-Lijk... of zijt ge een vernieuwde openbaring van Ernesto Guevara de la Serna, anno stupidito?
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat de overheid mee mag bepalen wat een privé bank doet met haar winsten vind ik niet kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Daar kan ik zeker in volgen. M.i. is het net door een bank te beperken in haar mogelijkheden, dat je indirect tot een monopolie gaat komen, doordat die banken mogelijk wegtrekken en zodoende er maar één zal overblijven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Banken hebben bewezen dat ze onbetrouwbaar zijn en op de Overheid rekenen om hun stommiteiten goed te maken. Het moet maar eens gedaan zijn om de risico’s op de Overheid af te schuiven.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Wel als een bankier denken/redeneren ...) Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 4 april 2020 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de filialen gaan moeten voldoen aan de Belgische wetgeving.
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat ik aangaf, was (trouwens m.i. - zoals gezegd) dat indien, wij (België) banken al teveel beperkingen opleggen, die banken (dus zowel hoofdzetels als filialen) wel eens zouden kunnen wegtrekken uit België. Dit, met als gevolg, dat als er uiteindelijk één bank overblijft, je aldus indirect een monopoly in het leven hebt geroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heel bewust heb ik 'm.i.' geschreven. Het is namelijk gewoon mijn idee/gedachte, wat betreft de mogelijke gevolgen indien banken het soort beperkingen inzake te maken winst worden opgelegd, waar jij voorstander van bent. In reactie daarop liet u verstaan, dat indien banken inderdaad zouden vertrekken, "u zelf wel een bank begint". Aldus, vroeg ik mij af, dat als u de keuze zou hebben tussen een locatie waar u juridsch wordt beknot in het maken van winst; of een locatie waar die beperking niet van toepassing is, welke locatie u zou kiezen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 april 2020 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik (indien het mijn beslissing was) zou vertrekken. Gewoon omdat ik er niet van hou, dat een overheid ondernemers beperkingen oplegt inzake te maken winst. Zolang iedereen de regels volgt; en binnen die regels ondernemerschap/creativiteit toont, is het niet aan een overheid om de winsten die daaruit voortkomen te gaan beperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |