Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2004, 15:19   #61
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Zoals u al constant de sigaar bent, rook ik met plezier.
Och wees gerust! vam mij krijg je nog enkele dikke sigaren te paffen!8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 15:23   #62
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ja ja, binnenkort word ik geinterneerd om van die verslaving af te komen. tot dan kom ik u hier wat ambeteren

en waar spreek ik the british medical journal (ja jan, zo noemt het tijdschrift echt) tegen?
"daarom dat deze discussie zo vermoeiend is, de tegenstanders hebben geen benul van waar het over gaat, en dat is verdomd lastig. *zucht*"

of zijn de wetenschappers van de british medical journal voorstanders van drugsgebruik? ( vergeetachtigheid is één van de kenmerken van druggebruik, inge! pas toch een beetje op! )
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 15:26   #63
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

En maar geven. Waterdichte domme redeneringen. Juist nog slim genoeg om ze waterdicht te houden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 21:01   #64
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
"daarom dat deze discussie zo vermoeiend is, de tegenstanders hebben geen benul van waar het over gaat, en dat is verdomd lastig. *zucht*"

of zijn de wetenschappers van de british medical journal voorstanders van drugsgebruik? ( vergeetachtigheid is één van de kenmerken van druggebruik, inge! pas toch een beetje op! )
heb je het artikel van de british medical journal eigenlijk gelezen jantje? hier is de link: http://bmj.bmjjournals.com/cgi/rapid...4086.63v1?ehom. zie jij daar enig oordeel over legalisering of depenalisering instaan? ik niet, maar toon het me gerust aan, mss heb ik erover gelezen. anders lees jij weer zaken die er niet staan, en ben ik absoluut niet vergeetachtig . in jouw c/p stond wel een opinie over het gedoogbeleid. maar die c/p komt niet uit de bmj neem ik aan, want volgens mij schrijven die niet in het nederlands. maar je bent om de 1 of andere reden weer een bronvermelding vergeten. vergeetachtig jantje? mss teveel aan die ene drug, alcohol genaamd, gezeten?

ik zal de belangrijkste conclusies even copiëren (waarbij ik nog even wil opmerken dat er nog wat zwakheden en onzekerheden in dit onderzoek zitten, zoals je zelf kan lezen op bovenstaande link. dit onderzoek is dus niet zaligmakend) :

Citaat:
What is already known on this topic
It is generally accepted that cannabis use is strongly
associated with psychosis
We do not know whether the association is causal or
whether those with a predisposition for psychosis are
particularly at risk
What this study adds
Cannabis use in young people moderately increased the
risk of developing psychotic symptoms
The risk for the onset of symptoms was much higher in
young people with a predisposition for psychosis
Predisposition psychosis at baseline did not predict
cannabis use at follow up, thus refuting the self medication
hypothesis
nu mag je gerust een tekst van mij quoten waar ik deze conclusies tegenspreek, dan geef ik mijn fout wel toe. volgens mij gaat je dat echter niet lukken. ik vind namelijk dat alle drugs voor -16 jarigen moeten verboden blijven: zowel sigaretten, alcohol, cannabis en andere drugs. jongeren zijn namelijk nog in volle ontwikkeling, en drugs kunnen daar niet positief toe bijdragen. af en toe eens een pintje of een jointje voor een 15-jarige kan wel, maar dan moeten ze steeds begeleid zijn door oudere personen (zoals sinds 1 december ook voor sigaretten telt, en wat ik dus een goede wet vind).

dat er ook voor volwassen problemen kunnen optreden met drugsgebruik, heb ik ook nooit ontkend. het merendeel kan echter op een verstandige manier met die roesmiddelen om, en ze hebben daar volgens mij ook recht op. mensen bij wie het fout loopt, moeten geholpen worden. maar niet met boetes of gevangenisstraffen, want dat haalt geen bal uit. die mensen met een problematisch gebruik moeten zo snel mogelijk opgespoord worden, en ze moeten zo snel mogelijk geholpen worden.

zo jan, kunnen we nu de insinuaties over andere mensen hun vermeend druggebruik achterwege laten, en eens met argumenten discussieren? die van mij vind je hierboven. bovendien verwijs ik voor de voordelen van een legalisering naar deze post van brabo (http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=36), een post die je weer mooi genegeerd hebt, maar dat gebeurt wel meer als je argumenten tegenkomt, is het niet? of gewoon vergeetachtig?

verder mag je mij hier de voordelen van een verbod op cannabis eens uit de doeken doen. ik wacht in spanning af.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 22:59   #65
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij pretendeert er althans alles van te weten of hebt ge een geheimpje dat je hier niet durft delen?
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 23:03   #66
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Gij pretendeert er althans alles van te weten of hebt ge een geheimpje dat je hier niet durft delen?
dat is eigenlijk een quote van mij, maar jantje was te lam om serieus te quoten.

Citaat:
Oud 6 december 2004, 23:40   #67
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
heb je het artikel van de british medical journal eigenlijk gelezen jantje? hier is de link: http://bmj.bmjjournals.com/cgi/rapid...4086.63v1?ehom.
'k heb het ne keer gelezen..... De beginpost van deze thread klopt al niet: Scholieren die voor hun zestiende cannabis gebruiken, lopen een veel groter risico op een psychose dan mensen die later beginnen. 'k wil niet mierenneuken, maar nergens in de studie heeft men de aanwezigheid van een psychotische stoornis onderzocht . En vreemd genoeg vind ik bitterweinig resultaten omtrent leeftijdsverschillen. De gemiddelde leeftijd van de steekproef bij de baseline was 18,3 jaar (met een SD van 3,3). Ik zie nergens dat men die steekproef verder heeft opgesplitst om leeftijdsverschillen na te gaan.

De media is weer héél goe bezig met eigen verhaaltjes brouwen, en de jannen van deze wereld trappen daar heel makkelijk in.
Oud 6 december 2004, 23:45   #68
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Die meerderheid zijn meestal de ouderen en aangezien hun denkwijzen niet relevant zijn aan de jongerencultuur, moeten de jongere generaties dat zich niet laten opdringen.
Is de denkwijze van die jongerencultuur dan wel relevant?
Komaan mijn beste, jij komt openlijk uit over het feit dat je drugs gebruikt.
En je reacties liegen er niet om.....................
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 19:58   #69
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 20:00   #70
ingenious

Standaard

merci doornroosje, om deze thread terug omhoog te halen. ik wacht immers nog steeds op een antwoord van jantje.

Citaat:
Oud 7 december 2004, 22:24   #71
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Jantje wordt momenteel het land uitgewezen.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 22:29   #72
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Jantje wordt momenteel het land uitgewezen.
Hij meldt momenteel, goed te zijn aangekomen aan de Noordpool
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:00   #73
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan uw bitsig antwoord zal je wel degelijk een drugsgebruikster zijn! Typische reactie voor verslaafden als men aan hun roesmiddel wil komen! Nu ja, jij zult het wel beter weten dan al die wetenschappers! Wat lees jij trouwens over drugs;"mijn kweekboekje" "de blower"? Dat is natuurlijk wetenschappelijker dan the British Medical Science!
Jantje Jantje Jantje toch.
Je hebt geen flauw idee van wat cannabis is en wat het met je doet.
Discussiëren over het thema met gasten van jou slag, doe ik al lang niet meer.
'k Heb op vorige topics over cannabis reeds genoeg neergepent.
Deze is dus speciaal voor u.

[SIZE=2] SMOKE WEED EVERYDAAAAAAAAAAAAY!![/SIZE]

A JOINT A DAY, KEEPS THE DOCTOR AWAY! Komaan Jan, smoor er eentje en relaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaax.
Oud 7 december 2004, 23:19   #74
skazi
Vreemdeling

Standaard

da ze da is legaliseren! Percies alsof de jeugd da gebruikt alsof die ni wete da dat ni het gezondste is. Mor wie geeft er een f*ck om . Alles is tegewoordig ongezont zoals, te veel vet,uitlaatgassen...Alchol==>wat trouwens een harddrugs is (hebbe ze mij altijd al gezegd) is dan wel toegelaten en softdrugs ni ofwa? Wa is da na voor zever en iedereen kiest da toch zelf of datem da doe of ni? Als er zijn die bewere dat da door groepsdruk komt dan zedde slecht bezig!! Ok men moet nu ook ni stond achter het stuur gaan zitte mor vanaf 18 moogde het van mij al gebruiken.
skazi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 08:42   #75
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Is de denkwijze van die jongerencultuur dan wel relevant?
Komaan mijn beste, jij komt openlijk uit over het feit dat je drugs gebruikt.
En je reacties liegen er niet om.....................
Ja en dan? Was dat nog niet duidelijk ofzo?
Ik vind dat IK daar het recht op heb, omdat het MIJN leven is. Ideaal zou zijn dat iedereen er zo over denkt (over het doen met eigen leven wat men wilt, niet alleen drugs etc...). Iedereen moet kunnen beslissen, ook die zwakken. En al zijn er miljoenen "zwakken", dan is dat nog altijd geen reden om mij iets te ontnemen.
Oud 8 december 2004, 09:04   #76
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door Horus : 8 december 2004 om 09:07.
Oud 8 december 2004, 09:06   #77
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en dan? Was dat nog niet duidelijk ofzo?
Ik vind dat IK daar het recht op heb, omdat het MIJN leven is. Ideaal zou zijn dat iedereen er zo over denkt (over het doen met eigen leven wat men wilt, niet alleen drugs etc...). Iedereen moet kunnen beslissen, ook die zwakken. En al zijn er miljoenen "zwakken", dan is dat nog altijd geen reden om mij iets te ontnemen.
Neem jij dan ook het wijze besluit om GEEN gebruik te maken van de gezondheidszorg als de reden van je ziekte die drugs is?
Hier moet je negatief op antwoorden vrees ik.
Tenzij je alweer een onzinnig antwoord uit je mouw tovert.

Zwakkeren moeten tegen zichzelf beschermd worden.
Oud 8 december 2004, 09:13   #78
Bhairav

Standaard

Zwakkeren beschermen is een smerig excuus voor onderdrukking.

En het kan mij niet schelen IVM die gezondheidszorg. Zolang een overheid over mij te beslissen heeft, moet die ook voor mijn kosten opdraaien, wat ik ook doe. Debiele excuuskes dat ge voor iets meebetaalt tellen voor mij niet: ge kunt er gewoon NIET voor betalen ook: dat kan.
Oud 8 december 2004, 09:20   #79
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwakkeren beschermen is een smerig excuus voor onderdrukking.
Op het moment dat jij ziek bent en van de gezondheidszorg leeft, ben jij ook een zwakkere, of mss sterk in profiteren, dat kan natuurlijk ook.
Citaat:
En het kan mij niet schelen IVM die gezondheidszorg. Zolang een overheid over mij te beslissen heeft, moet die ook voor mijn kosten opdraaien, wat ik ook doe. Debiele excuuskes dat ge voor iets meebetaalt tellen voor mij niet: ge kunt er gewoon NIET voor betalen ook: dat kan.
Als de overheid over jou te beslissen had, dan zat je nu geen drugs te gebruiken, want verboden, dus je neemt je EIGEN beslissingen.
Maar niet je EIGEN verantwoordelijkheid, daarvoor moeten zwakkeren als jij blijkbaar kunnen terugvallen op een overheid.

En wat die debiele excuses betreft, leg die van jou eens allemaal langs elkaar en verwijt dan pas de overheid en anderen hun excuses.

Laatst gewijzigd door Horus : 8 december 2004 om 09:20.
Oud 8 december 2004, 09:23   #80
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

@Bhairav

Ik ben weg, beter dingen te doen dan een discussie met iemand verder te zetten die zich sociaal wil voordoen maar niet verder kan kijken dan zijn eigen leefwereld.

Fijne dag toegewenst.

Wel nog een vraagje (vrijblijvend uiteraard): is jouw dag pas fijn en geslaagd als je je hoeveelheid shit hebt gehad, of kan je ook genieten van een dag zonder die troep?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be