![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige lijn die niet overschreden hoort te worden, zijn oproepen tot geweld en doodslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En op basis waarvan brengt u dat precies in verband met onderstaande: Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dalibor goochelt "vanuit constitutioneel oogpunt". Constitutie? Staat er dan iets in de Amerikaanse grondwet dat Trumps twittergebruik laakbaar maakt? En voor alle duidelijkheid: ideologisch was ik geen voorstander van president Obama, maar naar stijl heb ik het meer voor die president dan Trump.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://edition.cnn.com/2020/05/26/p...ump/index.html Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 mei 2020 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En inhoudelijk ben ik het niet met hem eens. Maar hij (hoe onsamenhangend ook) hanteert argumenten. Hij heeft het bij het foute eind. Maar: (u weet dat er een maar komt ...) Op welke basis gaat Twitter bepalen, dat dit doelbewust misleiden is met oog op verkiezingsbeïnvloeding? Betekent dit, dat voortaan politici geen enkel politiek systeem in vraag mogen stellen; of meer bepaald geen kritiek meer mogen uiten op het kiessysteem; en waar gaat men de grens leggen? Is kritiek op het systeem met kiesmannen nog toegestaan? Of hangt dat dan weer af van enkele factoren?
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen achter het idee om Trumps tweet te onderwerpen aan een zogezegde "fact check", beseffen niet dat hun manier koren op de molen is van Trump. Het zal weer zoveel miljoenen Trumpstemmers bevestigen dat Trump gelijk heeft met zijn kritische benadering van de media en bij uitbreiding bepaald communicatiebedrijven als Twitter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laat ik jou een vraag stellen: gelet op de onzin en leugens die Trump al op Twitter uitgekraamd heeft, zou hij voor jou ook niet als een van de eersten in aanmerking komen voor een fact check? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inderdaad: Reageer op die tweet. Stel er kritische vragen over. Desnoods met een Retweet; en highlight die indien Trump er niet op antwoordt ... Allemaal goed wat mij betreft. Maar niet op de manier waarop ze het nu doen.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Ik zou bijvoorbeeld ook het soort posts, waarin zonder enige reflectie Alt-right in verband wordt gebracht met een schietpartij in een winkelcentrum, aan een dergelijke controle onderwerpen.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: en lees de volledige tekst eens. Is er iets waar hij niet tegen gezondigd heeft? ![]() https://help.twitter.com/nl/rules-an.../twitter-rules Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 mei 2020 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan dus niets met zekerheid zeggen, maar als ik de eerste drie regels bekijk; en deze dan in het licht plaats van uw vraag (is er 'iets' waar hij nog niet tegen gezondigd heeft); ga ik ervan uit dat u voor elk van de regels waar u naar verwijst minstens één voorbeeld ter beschikking heeft. Daarom (en vooral voor wat betreft punt 3) vraag ik u graag naar die voorbeelden. Laten we het bij de eerste drie regels houden. Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik koppen willen zien rollen? Ik wil gewoon dat vrije meningsuiting vrije meningsuiting blijft. Dat communicatiebedrijven zich bijgevolg niet mengen in de inhoud waarover ze op voorhand geen afspraken hebben gemaakt met hun klanten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En los van de kleine lettertjes, Trump heeft het al heel erg bont gemaakt op de sociale media. Ofwel spreekt hij zichzelf tegen, ofweel probeert hij om het even wie te intimideren met een karrevracht beledigende of insinuerende berichten. |
|
![]() |
![]() |