Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2020, 14:13   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
U vraagt, wij geven u de informatie:

https://help.twitter.com/nl/rules-an.../twitter-rules
Dat is gebaseerd op de Amerikaanse kieswetgeving. Bij mijn weten zijn er geen verkiezingen lopend in de VS.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2020, 14:14   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Conservatieve geluiden getroffen door ‘shadow ban’ van Twitter

Bewijs van de extreemlinkse en Trump-hatende vooroordelen van de Twitter managers is er in ieder geval genoeg. De onderzoeksjournalisten van Project Veritas bewezen al eerder dat de ‘complottheorie’ dat Twitter uitsluitend rechtse en conservatieve geluid ‘shadow bant’, om zo te proberen de publieke opinie te beïnvloeden, de waarheid is.
Ook dan lijkt het nergens naar. Als verdediger van onze vrijheden vind ik iedere vorm van censuur laakbaar en verwerpelijk. Wie er ook door getroffen wordt.

De enige lijn die niet overschreden hoort te worden, zijn oproepen tot geweld en doodslag.
Oud 28 mei 2020, 14:16   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is gebaseerd op de Amerikaanse kieswetgeving. Bij mijn weten zijn er geen verkiezingen lopend in de VS.
Ahja, dat reglement is volgens jou enkel geldig op de dag van de verkiezingen.

Dag Jan, slaap zacht.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2020, 14:18   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dag Jan, slaap zacht.
Ja, ook in België gelden er tijdens de verkiezingen beperkende maatregelen die dan weer niet van toepassing zijn buiten die tijd.

Weet u dat niet?
Oud 28 mei 2020, 14:19   #65
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Er is wel een ander probleem, maar dat is een probleem dat Twitter zich niet hoeft aan te trekken. Is het vanuit constitutioneel oogpunt raadzaam dat een president over staatszaken op sociale mediakanalen communiceert? En hoe verhoudt die persoonlijke communicatie zich tot formele beslissingen die hij en zijn administratie nemen?

Het is bij Trump een warboel van jewelste, waar hij er zijn hand niet voor omdraait om op persmomenten of op zijn Twitter een ander standpunt in te nemen dan wat hijzelf als president of wat de door hem aangestelde regering doet.
Die vraag kan je evenzeer stellen over alle politici hier bij ons natuurlijk.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2020, 14:20   #66
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dag Jan, slaap zacht.
Welke tweet van Trump werd voorzien van die link/keurmerk?
En op basis waarvan brengt u dat precies in verband met onderstaande:

Citaat:
Integriteit van verkiezingen: je mag de services van Twitter niet gebruiken om verkiezingen te manipuleren of beïnvloeden. Hieronder valt ook het plaatsen of delen van content die leidt tot een lagere opkomst of die mensen misleidt over wanneer, waar of hoe zij kunnen stemmen. Meer informatie.

— Jeremy Clarkson
Oud 28 mei 2020, 14:23   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Die vraag kan je evenzeer stellen over alle politici hier bij ons natuurlijk.
dalibor goochelt "vanuit constitutioneel oogpunt". Constitutie? Staat er dan iets in de Amerikaanse grondwet dat Trumps twittergebruik laakbaar maakt? En voor alle duidelijkheid: ideologisch was ik geen voorstander van president Obama, maar naar stijl heb ik het meer voor die president dan Trump.
Oud 28 mei 2020, 14:27   #68
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke tweet van Trump werd voorzien van die link/keurmerk?
En op basis waarvan brengt u dat precies in verband met onderstaande:
Dit gaat exact daarover. Trump zei dat mail-in ballots (een manier van stemmen) fraudulent zou zijn. Hij wou dus de verkiezingen beinvloeden door deze wijze van stemmen als faudulent voor te stellen.

https://edition.cnn.com/2020/05/26/p...ump/index.html

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 mei 2020 om 14:29.
Oud 28 mei 2020, 14:32   #69
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit gaat exact daarover. Trump zei dat mail-in ballots (een manier van stemmen) fraudulent zou zijn. Hij wou dus de verkiezingen beinvloeden door deze wijze van stemmen als faudulent voor te stellen.

https://edition.cnn.com/2020/05/26/p...ump/index.html
Ik heb de tweet gelezen.
En inhoudelijk ben ik het niet met hem eens.
Maar hij (hoe onsamenhangend ook) hanteert argumenten.
Hij heeft het bij het foute eind. Maar: (u weet dat er een maar komt ...)

Op welke basis gaat Twitter bepalen, dat dit doelbewust misleiden is met oog op verkiezingsbeïnvloeding?
Betekent dit, dat voortaan politici geen enkel politiek systeem in vraag mogen stellen; of meer bepaald geen kritiek meer mogen uiten op het kiessysteem; en waar gaat men de grens leggen?
Is kritiek op het systeem met kiesmannen nog toegestaan? Of hangt dat dan weer af van enkele factoren?

— Jeremy Clarkson
Oud 28 mei 2020, 14:35   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb de tweet gelezen.

Op welke basis gaat Twitter bepalen, dat dit doelbewust misleiden is met oog op verkiezingsbeïnvloeding?
Betekent dit, dat voortaan politici geen enkel politiek systeem in vraag mogen stellen; of meer bepaald geen kritiek meer mogen uiten op het kiessysteem; en waar gaat men de grens leggen?
Is kritiek op het systeem met kiesmannen nog toegestaan? Of hangt dat dan weer af van enkele factoren?
Het blijft als een paal boven water staan dat het binnen Twitter heel eenvoudig is om Trump van antwoord te dienen: stuur zelf een tweet.

De mensen achter het idee om Trumps tweet te onderwerpen aan een zogezegde "fact check", beseffen niet dat hun manier koren op de molen is van Trump. Het zal weer zoveel miljoenen Trumpstemmers bevestigen dat Trump gelijk heeft met zijn kritische benadering van de media en bij uitbreiding bepaald communicatiebedrijven als Twitter.
Oud 28 mei 2020, 14:35   #71
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb de tweet gelezen.

Ik heb daar al op geantwoord: dat is de verantwoordelijkheid van de moderatoren.

En laat ik jou een vraag stellen: gelet op de onzin en leugens die Trump al op Twitter uitgekraamd heeft, zou hij voor jou ook niet als een van de eersten in aanmerking komen voor een fact check?
Oud 28 mei 2020, 14:38   #72
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het blijft als een paal boven water staan dat het binnen Twitter heel eenvoudig is om Trump van antwoord te dienen: stuur zelf een tweet.

De mensen achter het idee om Trumps tweet te onderwerpen aan een zogezegde "fact check", beseffen niet dat hun manier koren op de molen is van Trump. Het zal weer zoveel miljoenen Trumpstemmers bevestigen dat Trump gelijk heeft met zijn kritische benadering van de media en bij uitbreiding bepaald communicatiebedrijven als Twitter.
Ik ben het in deze met u eens.

Inderdaad: Reageer op die tweet. Stel er kritische vragen over. Desnoods met een Retweet; en highlight die indien Trump er niet op antwoordt ... Allemaal goed wat mij betreft. Maar niet op de manier waarop ze het nu doen.

— Jeremy Clarkson
Oud 28 mei 2020, 14:39   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb daar al op geantwoord: dat is de verantwoordelijkheid van de moderatoren.

En laat ik jou een vraag stellen: gelet op de onzin en leugens die Trump al op Twitter uitgekraamd heeft, zou hij voor jou ook niet als een van de eersten in aanmerking komen voor een fact check?
Neen, onzin is vrij. Wie erop wil reageren, doet dat dan met dezelfde middelen als de persoon op wiens berichten men wil reageren. Als iemand een boek schrijft met zijn zienswijze op het kiessysteem van een bepaald land en een ander er niet mee akkoord is, past het binnen ons systeem dat hij in woord en schrift erop reageert. Niet door het eerste boek te verbieden of er eigenhandig een blad in te kleven met volgens die twee persoon terecht correctie.
Oud 28 mei 2020, 14:40   #74
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:

Hij zou zeker in de selectie zitten. Weliswaar niet als enige*. Bovendien zou ik op de bewuste tweet reageren; en mijn mening terzake laten weten. Ik zou er geen keurmerk bijplaatsen.

* Ik zou bijvoorbeeld ook het soort posts, waarin zonder enige reflectie Alt-right in verband wordt gebracht met een schietpartij in een winkelcentrum, aan een dergelijke controle onderwerpen.

— Jeremy Clarkson
Oud 28 mei 2020, 14:43   #75
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij zou zeker in de selectie zitten. Weliswaar niet als enige*. Bovendien zou ik op de bewuste tweet reageren; en mijn mening terzake laten weten. Ik zou er geen keurmerk bijplaatsen.

* Ik zou bijvoorbeeld ook het soort posts, waarin zonder enige reflectie Alt-right in verband wordt gebracht met een schietpartij in een winkelcentrum, aan een dergelijke controle onderwerpen.
Ik vind dat ze nogal braaf geweest zijn. Trump heeft duidelijk het reglement overtreden. Daar hoeft niet over in discussie gegaan worden.

Edit: en lees de volledige tekst eens. Is er iets waar hij niet tegen gezondigd heeft?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 mei 2020 om 14:46.
Oud 28 mei 2020, 14:45   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat ze nogal braaf geweest zijn. Trump heeft duidelijk het reglement overtreden. Daar hoeft niet over in discussie gegaan worden.
Er zijn geen verkiezingen. Je kan nu eenmaal niets beïnvloeden wat er niet is.
Oud 28 mei 2020, 14:54   #77
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:

Edit: en lees de volledige tekst eens. Is er iets waar hij niet tegen gezondigd heeft?

Ik volg de man niet; en lees zo nu en dan eens iets, als iemand hem retweet.
Ik kan dus niets met zekerheid zeggen, maar als ik de eerste drie regels bekijk; en deze dan in het licht plaats van uw vraag (is er 'iets' waar hij nog niet tegen gezondigd heeft); ga ik ervan uit dat u voor elk van de regels waar u naar verwijst minstens één voorbeeld ter beschikking heeft.

Daarom (en vooral voor wat betreft punt 3) vraag ik u graag naar die voorbeelden. Laten we het bij de eerste drie regels houden.

Citaat:
Geweld: je mag niet dreigen met geweld tegen een persoon of een groep mensen. Wij verbieden ook de verheerlijking van geweld. Meer informatie over ons beleid ten aanzien van gewelddadige bedreiging en verheerlijking van geweld.

Terrorisme/gewelddadig extremisme: je mag niet dreigen met terrorisme of gewelddadig extremisme of dit promoten. Meer informatie.

Seksuele uitbuiting van kinderen: op Twitter hanteren we een nultolerantiebeleid ten aanzien van seksuele uitbuiting van kinderen. Meer informatie.

— Jeremy Clarkson
Oud 28 mei 2020, 15:12   #78
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat meer is, de persoon/personen achter Twitter mogen zich dan ook bekend maken. Dan weten we ook welk profiel ze hebben, waarvoor ze staan.
Heeft totaal geen belang, maar jij wil graag koppen zien rollen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2020, 15:21   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Heeft totaal geen belang, maar jij wil graag koppen zien rollen.
Waarom zou ik koppen willen zien rollen? Ik wil gewoon dat vrije meningsuiting vrije meningsuiting blijft. Dat communicatiebedrijven zich bijgevolg niet mengen in de inhoud waarover ze op voorhand geen afspraken hebben gemaakt met hun klanten.
Oud 28 mei 2020, 15:25   #80
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik koppen willen zien rollen? Ik wil gewoon dat vrije meningsuiting vrije meningsuiting blijft. Dat communicatiebedrijven zich bijgevolg niet mengen in de inhoud waarover ze op voorhand geen afspraken hebben gemaakt met hun klanten.
Absolute vrijheid van meningsuiting bestaat nergens.

En los van de kleine lettertjes, Trump heeft het al heel erg bont gemaakt op de sociale media. Ofwel spreekt hij zichzelf tegen, ofweel probeert hij om het even wie te intimideren met een karrevracht beledigende of insinuerende berichten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be