Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2020, 12:20   #61
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die lange rijen aan de kassa zouden dan bij reservatie niet meer waar zijn....

Zie je, niks als voordelen.
Als alles vlekkeloos (en volgens plan) verloopt ...
Maar wil jij dat? Leven volgens een schema? Op dit uur zo, en op dat uur si ...
Als ik in de fase van mijn leven kom, waarin dit de gang van zaken is, geef mij dan maar een spuitje ...

Je kan zaken plannen uiteraard. En je kan plannen dat je om 8 uur wil vertrekken om ongeveer rond 10 uur aan te komen op de bestemming. Uiteraard. Maar ik vind het geweldig om te kunnen beslissen om toch nog eerst even te stoppen voor een koffie en pas rond 10 uur 30 te arriveren. Gewoon omdat het kan ...

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 12:20   #62
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Nederland dan maar ...
Best informeren dan:

De aanpassing van de maatregelen per 1 juni
Citaat:
Horeca – 1 juni 2020 vanaf 12 uur
Restaurants en cafés mogen open, onder voorwaarden:
Een maximum van 30 gasten (dus exclusief personeel)
Bezoekers moeten reserveren
Iedereen houdt 1,5 meter afstand (uitzondering hierop vormen mensen die een gezamenlijke huishouding vormen en tweetallen. Vanaf drie personen wordt er gehandhaafd, daarom kunnen ook tweetallen die geen gezamenlijke huishouding vormen binnen 1,5 meter van elkaar zitten.)
In een checkgesprek vooraf tussen ondernemer en gast wordt ingeschat of een bezoek risico’s oplevert

Terrassen
Op terrassen geldt geen maximum aantal personen. Wel moet iedereen aan een tafel zitten en 1,5 meter afstand tot elkaar houden (behalve mensen uit hetzelfde huishouden).

Citaat:
Culturele instellingen – 1 juni 2020 vanaf 12 uur
Film-, theater- en concertzalen mogen open onder voorwaarden:
Een maximum van 30 mensen in het publiek
Bezoekers moeten vooraf reserveren
Een checkgesprek vooraf om te bepalen of een bezoek risico’s oplevert
Iedereen houdt 1,5 meter afstand tot elkaar
Musea en monumenten mogen open als bezoekers vooraf kaartjes kopen en een checkgesprek
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 12:21   #63
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik in de fase van mijn leven kom, waarin dit de gang van zaken is, geef mij dan maar een spuitje ...

Je kan zaken plannen uiteraard. En je kan plannen dat je om 8 uur wil vertrekken om ongeveer rond 10 uur aan te komen op de bestemming. Uiteraard. Maar ik vind het geweldig om te kunnen beslissen om toch nog eerst even te stoppen voor een koffie en pas rond 10 uur 30 te arriveren. Gewoon omdat het kan ...
Oud 2 juni 2020, 12:23   #64
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Best informeren dan:

De aanpassing van de maatregelen per 1 juni

Terrassen
Op terrassen geldt geen maximum aantal personen. Wel moet iedereen aan een tafel zitten en 1,5 meter afstand tot elkaar houden (behalve mensen uit hetzelfde huishouden).
Bedankt voor het opzoekwerk.

Benieuwd eigenlijk hoe dat in de praktijk werkt.
Of kan je gewoon om 14u54 een bar binnenwandelen; en vragen of je kan reserveren voor 14u55?

Hoe dan ook, ik word er alles behalve vrolijk van.

— Jeremy Clarkson
Oud 2 juni 2020, 12:25   #65
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt voor het opzoekwerk.

Benieuwd eigenlijk hoe dat in de praktijk werkt.
Of kan je gewoon om 14u54 een bar binnenwandelen; en vragen of je kan reserveren voor 14u55?

Hoe dan ook, ik word er alles behalve vrolijk van.
Probeer het uit en deel je ervaringen, doe niet zoals velen hier die constant van alles zitten te verzinnen over de horeca in Nederland en Duitsland.
Oud 2 juni 2020, 12:28   #66
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Probeer het uit en deel je ervaringen, doe niet zoals velen hier die constant van alles zitten te verzinnen over de horeca in Nederland en Duitsland.
Misschien doe ik dat wel ...

— Jeremy Clarkson
Oud 2 juni 2020, 12:28   #67
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat ik de eerstvolgende weken/maanden zelfs niet naar Belgenland ga terugkomen als ik dat allemaal zo lees. Geluk bij een ongeluk, onze ticket/vliegstatus geeft geen penalties voor de niet gevlogen 'legs'.
Anders hadden mijn home boss en ik graag met Sheila -en gij ook, als 't echt moet- eens ergens lekker gaan eten in Belgenland.
't Zal voor een volgend leven zijn, denk ik.
Oud 2 juni 2020, 12:29   #68
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik denk dat ik de eerstvolgende weken/maanden zelfs niet naar Belgenland ga terugkomen als ik dat allemaal zo lees. Geluk bij een ongeluk, onze ticket/vliegstatus geeft geen penalties voor de niet gevlogen 'legs'.
Anders hadden mijn home boss en ik graag met Sheila -en gij ook, als 't echt moet- eens ergens lekker gaan eten in Belgenland.
't Zal voor een volgend leven zijn, denk ik.
Het zal misschien eerder Hong-Kong zijn ...
Hoe dan ook. Ik zou er geen neen tegen zeggen. Laat dus toch maar weten als je nog eens naar ons Belgenland afzakt.

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 2 juni 2020 om 12:30.
Oud 2 juni 2020, 12:36   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen met kaart betalen en dan heb je financiele gegevens, kontaktdaten achterlaten moet je trouwens ook in Duitsland
Ja, en wat als ik mijn vrouw, vriendin, dochter, zoon uitnodig en alles zelf betaal met mijn kaart ?
Neen, trouwens in België zijn er ook al plaatsen waar gevraagd wordt met de kaart te betalen. Leg dat maar eens uit aan wie nog nooit een bankkaart heeft gebruikt.
Dus neen, dat elektronisch betalen heeft niets te maken met het achterlaten van gegevens bij niet reserveren op restaurant of café. Eerder met hygiëne. Ook in Duitsland.

Laatst gewijzigd door Rudy : 2 juni 2020 om 12:37.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 12:42   #70
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja, en wat als ik mijn vrouw, vriendin, dochter, zoon uitnodig en alles zelf betaal met mijn kaart ?
Neen, trouwens in België zijn er ook al plaatsen waar gevraagd wordt met de kaart te betalen. Leg dat maar eens uit aan wie nog nooit een bankkaart heeft gebruikt.
Dus neen, dat elektronisch betalen heeft niets te maken met het achterlaten van gegevens bij niet reserveren op restaurant of café. Eerder met hygiëne. Ook in Duitsland.
Per groep moet ook maar 1 persoon zijn data achterlaten, dus als één iemand met kaart gaat betalen dan hebben ze de data die ze willen.
Oud 2 juni 2020, 12:54   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Per groep moet ook maar 1 persoon zijn data achterlaten, dus als één iemand met kaart gaat betalen dan hebben ze de data die ze willen.
Bon, ik heb de indruk dat je het niet wilt begrijpen.
Als ik nu met een paar toevallig tegen het lijf gelopen vrienden en/of vriendinnen, waarvan ik hoogstens de voornaam ken, iets ga drinken, en ik betaal alles met MIJN kaart, dan kan je moeilijk spreken van gegevens achterlaten als alternatief voor reservatie, want ik ken die mensen nauwelijks.

Neen. Betalen met kaart kan je niet vergelijken met het achterlaten van gegevens. Elektronisch betalen, liefst contactloos, heeft met het vermijden van contact te maken. En ik kan goed begrijpen dat de Duitsers daar iets strikter mee omgaan.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 12:56   #72
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die data zitten toch uitsluitend bij de bank? Kan men die wel opvragen?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 12:59   #73
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Die data zitten toch uitsluitend bij de bank? Kan men die wel opvragen?
De overheid wel; in uitzonderlijke omstandigheden ...
En zoals ik een paar berichten terug aanhaalde, betekent dit in de praktijk dat als ik op 3 juni iets drink in Duitsland, men dat in Brussel op datum van 18 juli ook weet ...

— Jeremy Clarkson
Oud 2 juni 2020, 13:03   #74
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bon, ik heb de indruk dat je het niet wilt begrijpen.
Als ik nu met een paar toevallig tegen het lijf gelopen vrienden en/of vriendinnen, waarvan ik hoogstens de voornaam ken, iets ga drinken, en ik betaal alles met MIJN kaart, dan kan je moeilijk spreken van gegevens achterlaten als alternatief voor reservatie, want ik ken die mensen nauwelijks.

Neen. Betalen met kaart kan je niet vergelijken met het achterlaten van gegevens. Elektronisch betalen, liefst contactloos, heeft met het vermijden van contact te maken. En ik kan goed begrijpen dat de Duitsers daar iets strikter mee omgaan.
https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=51

En hoe ge het ook draait of keert, je bent traceerbaar als je met je kaart gaat betalen spijkers op laag water zoeken is duidelijk de Belgische nationale sport gezien men voor alles en nog iets uitvluchten zoekt en dan verbaasd is dat de overheid maar maatregelen neemt omdat de Belgische nationale sportlui onvolwassen en onverantwoordelijk zijn.
Oud 2 juni 2020, 13:33   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zag onderstaande kop passeren deze ochtend; en voelde dit toch wel wat wrang overkomen.

"Plek op terras, in de fitness, zelfs op kantoor: reservatiemaatschappij is een blijvertje"
De regelneven moeten een orgasme krijgen in deze tijden.

Maar het werkt niet. Op mijn werk wilden ze eerst de cantine niet opendoen (wij zijn op een campus met verschillende instituten). Onze directie had hard aangedrongen dat die toch openging. Dat is dan ook gebeurd.... Maar je moet 2 dagen op voorhand reserveren en gereserveerd = betaald.

Gevolg: waar er dus normaal 200 mensen zouden gaan eten, zijn er.... 10 die ervan gebruik gemaakt hebben. Onze directie was niet content, en zou graag hebben dat we nu naar de cantine gaan, maar we hebben dat in blok geweigerd omwille van de reservatie. Liever een broodje eten dan, van thuis meegebracht, terwijl we wat gaan wandelen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 13:34   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk dat je nog niet beseft wat je te wachten staat de eerstvolgende jaren. Volgens mij nog heel weinig leuke spontane dingen.
Gewoon heel weinig dingen.
Oud 2 juni 2020, 13:38   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Sowieso is alles voorbij. Ik las nog dat indien er geen vaccin wordt gevonden (kans is zeer groot) dat het tot 2027 zal duren eer mensen zich weer vrij en normaal gaan kunnen verplaatsen en gedragen. Het zou ongeveer 7 jaar duren eer het virus vanzelf genoeg zou zijn verzwakt.
Wat een zever. Eens dat virus 2 keer is rondgegaan, is het in orde. Je kan het natuurlijk 7 jaar rekken voor het 2 keer is rondgegaan, dat wel. Dat komt ervan, van dingen die onvermijdelijk zijn, willen te vermijden. Dan maak je gewoon meer brokken.

Een virus "verzwakt" niet. Wat je krijgt, is dat de bevolking resistenter wordt, omdat de zwaksten die er echt niet tegen kunnen dood gaan, en de anderen die het een eerste keer overleven, nadien resistentie hebben. Misschien geen immuniteit, maar wel resistentie. DAT is de manier waarop een virus "domestikeert": door die die er niet tegen kunnen af te maken, en de anderen die het een eerste keer misschien zwaar hadden, maar erdoor kwamen, de tweede keer veel milder (vanwege resistentie) ziek te laten worden.

Dat was trouwens goed te merken bij de eerste contacten tussen Europeanen en Indianen. De ziektes die bij de Europeanen relatief mild waren, waaronder verkoudheid, waren gewoon dodelijk voor die Indianen. Eens de zwaksten dood waren, en de minder zwakken eens zwaar ziek geweest waren, werd dat zoals voor ons.

Hoe langer het duurt voor de nodige doden zijn gevallen, hoe langer al die anderen aan welvaart en comfort verliezen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2020 om 13:40.
Oud 2 juni 2020, 13:42   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we hier makkelijk 100 argumenten bij elkaar kunnen schrijven, om te staven dat 'reserveren om een pint te gaan drinken' een doodgeboren kind is.
Inderdaad. Dat wil dus zeggen dat de horeca sector inderdaad nu helemaal dood is. Meer is daar niet aan. Tel daar alle bijhorende logistiek en zo bij, en je kan 20% van uw economie op uw buik schrijven, en een even groot werkloosheidscijfer erbij bedenken.
Oud 2 juni 2020, 16:00   #79
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Joepie reserveren. Ik doe niets liever, op voorwaarde dat men voldoende accuraat is natuurlijk.

Zoals nu bijvoorbeeld, je moet reserveren bij de autokeuring. Supersnel, op 15 minuten binnen en buiten, vroeger was dit al snel 45 minuten.

Een terras reserven? Geen probleem, dat de stad een App laat maken om dit te regelen. Ik zo bijvoorbeeld in op de korenmarkt in Gent kunnen staan en zien waar ik het snelst kan reserveren binnen 5 minuten wandelafstand.

Een terrasbezoek zou dan ook wel moeten beperkt zijn in de tijd, 30 minuten bijvoorbeeld.

En plaats, plaats dat men zal hebben. 1,5 meter afstand, van de tafels. Geen vervelende rokers die je om de 5 minuten een duw geven.

Ik vind het idee alleen al zalig.

Laatst gewijzigd door JimmyB : 2 juni 2020 om 16:00.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 16:11   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lieve klanten,
Tot onze grote spijt zullen wij op 8 juni ons café niet kunnen openen. De overeengekomen maatregelen zijn gewoon te drastisch.
Rode draad is dat gezelligheid en spontaniteit ten strengste verboden zijn.
U krijgt een tafel toegewezen die eerst grondig ontsmet wordt. Een tafelverantwoordelijke wordt aangesteld.Die ontvangt van de gemaskerde en gehandschoende waard een formulier waarop alle namen en telefoons van het gezelschap genoteerd worden. Weigert u dit dan wordt u verzocht de zaak te verlaten.
U moet voor de rest van de avond aan uw tafel blijven zitten. Een sigaret gaan roken mag niet, naar het toilet gaan gelukkig wel nog maar u zal uw geslachtsdeel niet meer discreet kunnen vergelijken met dat van uw buurman. Tussen de urinoirs dient er immers een tussenschot geplaatst te worden van 2 meter hoog.
De toog is voor u verboden terrein. Ook staand consumeren mag niet. Uw tafel verlaten voor een kort gesprek is eveneens verboden.
Ons café bied ruimte voor 2 tafels: Onze capaciteit bij regenweer wordt dus herleid tot 8 personen.
De glazen mogen niet met de hand gespoeld worden. Een investering van 4000 euro in een afwasmachine is voor ons onhaalbaar.
Een avondklok wordt ingesteld. Uiterlijk om 12 uur moet het café onherroepelijk dicht.
Muziek mag niet luider dan 80db.(Het coronavirus voelt zich in zijn sas bij luide muziek.)
Alles moet constant gedesinfecteerd worden door een extra personeelslid met enkel deze taak.
En dan nog het ergste: op de flipperkast spelen is ten strengste VERBODEN.
Op deze totalitaire manier is het simpelweg onmogelijk om café te houden.
U zult dus nog even moeten wachten. ( hopelijk niet tot er een vaccin is want dat gaat hier nog lang duren.)"
Hoe je het nu draait of keert, deze aanpak roept vragen op. De horeca in andere Europese landen mocht al veel vroeger opnieuw open en dat zonder al die draconische nevenmaatregelen. Daar durft men blijkbaar wel te vertrouwen op de bevolking en op de uitbaters: maak het gezellig, maar mét een metertje afstand.

Bericht van de cafebaas van Café Fatima te Gent.

Waanzinnig dat er mensen zijn die dergelijke toestanden normaal vinden. Ze zijn hier zelfs in troepen op dit forum te vinden. Ik begrijp niet dat je mensen zover krijgt dat ze dit klakkeloos aanvaarden en zelfs verdedigen. Een jaar geleden hadden ze je zot verklaard, nu vinden ze het normaal. En dat allemaal omwille van een onzichtbare vijand. En enkel en alleen omdat virologen met absolute cijfers zijn beginnen schermen, ipv het over procenten te hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be